sannhetssøker Skrevet 12. januar 2015 #6141 Del Skrevet 12. januar 2015 Hmm. For meg begynner det med "to demonstrasjoner i Oslo i kveld…" og der er ikke noget om fotballfrua. Innslaget starter rundt 25.28. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6142 Del Skrevet 12. januar 2015 Mener du virkelig at å oppleve netthets, rettferdiggjør lovbrudd og juks? Ja, jøss. Jeg har hatt det vanskelig i livet, da er det vel greit at jeg tjener litt penger å å lyve og bedra! Isåfall tenker jeg at det er grei skuring for de fleste å tjene seg noen kroner ekstra. Lover, regler, moral og etikk driter vi i! Nå må du også lese hva som skrives her. Dette blir så dumt som det bare kan bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teit1 Skrevet 12. januar 2015 #6143 Del Skrevet 12. januar 2015 http://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400 Liker at saken blir tatt alvorlig! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6144 Del Skrevet 12. januar 2015 Så man kan konkludere med at de har selv vært med på å drive netthets og legge til rette for dette, samt å gjøre dette i det offentlige? Buhuu.. stakkars meg! Ja, sånn ser det ut som... de har oppfordret til hets i eget kommentarfelt (startet med stygge kommentarer selv og latt være å moderere bort resten) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 12. januar 2015 #6145 Del Skrevet 12. januar 2015 Innslaget starter rundt 25.28. Takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 12. januar 2015 #6146 Del Skrevet 12. januar 2015 Legg merke til hvordan den ene kommentaren om mentalt tilbakestående startet hetsingen mot den personen som har kommentert. Det kaller jeg også for mobbing edit: jeg mener at da starter flere å kommentere frekt mot denne personen... Ja, dette må jeg si jeg har reagert på noen ganger i kommentarfeltet hennes. Det kommer en overkanten kommentar (min vurdering), også svarer hun noe om at dette var unødvendig etc. Også slipper hun til 4-5 stykker med like mye overkanten kommentarer som den første, mot den første...Det blir veldig selvmotsigende og useriøst etter min mening! Man burde gå foran med et godt eksempel selv om jeg forstår at det kan være vanskelig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gjest Blubberella Skrevet 12. januar 2015 Populært innlegg #6147 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) For første gang på lenge gikk jeg av nysgjerrighet inn på bloggen til Caroline for å lese hennes side av saken, og jeg blir litt satt ut over måten hun klarer å vri alt til at det er synd på henne, at alt er lesere og folk på kvinneguiden og facebook sin feil, og at det LK gjorde var litt dumt. Jeg ser ingen beklagelse eller snev av innrømmelse, alt handler om hvor fælt hun har hatt det og at mannen hennes gjorde noen smådumme valg fordi han ville beskytte henne mot den voldsomme hetsen. I kommentarfeltet akkes og uffes det over alle de misunnelige, bitre, ondskapsfulle og stalkeraktige kjerringene her inne på kvinneguiden og på facebook. Caroline er offeret, LK er den noe korttenkte men snille ridderen som iler til og redder henne fra alle de grusomme nettrollene og alle som har en negativ mening om dem sauses sammen til å bli den store stygge ulven. Jeg har selv vokst opp med mobbing og uendelige mengder slemme kommentarer som har påvirket meg og gjort livet mitt vanskelig. Jeg har både grått, hatt det for jævlig og seriøst trodd jeg ikke var verdt en dritt fordi jeg var feit og stygg. Mobberne klarte i stor grad å bryte meg ned. Selvføgelig fortjener man hjelp og støtte når livet er så fælt og man ligger nede, men det forsvarer faktisk ikke å gjøre som Caroline og LK har gjort. Man trenger ikke lyve, jukse og manipulere for å ta noen i forsvar. Det er faktisk å synke til samme lave nivå som mobberne. Når det er sagt så kan jeg ikke fatte hva de legger i mobbing og netthets når de har manipulert kommentarfeltene ved å kommentere innlegg som kun var kritiske. Det er ikke netthets eller mobbing å bli motsagt eller få kritiske spørsmål og kommentarer på kostholdsråd, trening og manipulering av bilder og kommentarer, uansett hvor fornærmet man blir. Det kan godt hende at hun har mottatt slemme kommentarer og trusler og jeg tviler ikke på at folk klarer å koke i sammen stygge rykter, men det forsvarer likevel ikke den måten de har valgt å manipulere kommentarfeltene ved å svare folk på den måten de har gjort. Denne saken handler ikke om stygge rykter eller kommentarer om Nelia, den handler om at de har forsvart seg selv og rakket ned på andre mennesker ved å gi seg ut for å være andre, da inkludert leger og PT-er. Til tider har de selv bikket over til netthets, og det kan ikke forsvares med at Caroline er såret over tidligere rykter og stygge kommentarer. Og å omtrent legge hele skylda på LK? Han har nå riktignok tråkket hardt i salaten med de frekke kommentarene sine og alle løgnene, men hva med å stå for det man har gjort? Det er jo det som ville ha skapt et godt inntrykk av dem både som bloggere, forretningsfolk og mennesker. Det ville også ha redusert netthets og tråder på kvinneguiden betraktelig. All PR er ikke god PR, så det er kanskje på tide å ta en liten tenkepause fra blogginga. Virkelig tenke gjennom hva de faktisk har gjort og hvordan man tar ansvar for egne valg og handlinger. Endret 12. januar 2015 av ninuska_ 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 12. januar 2015 #6148 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Woop woop, tråden er tilbake. Lest litt rundt på nett nå om denne saken, den var til og med på dagsrevyen på NRK! Syntes også det er bra at mediene har endret saken og vinklet den mer at dette faktisk ikke er greit. NRK har skrevet om at Rådet for legeetikk reagerer på at de har utgitt seg for å være aurotiserte fagpersoner og at de har mistet troverdigheten slik at annonsører mest sannsynlig vil flykte. Edit; ser nå at jeg var litt treg med innlegget mitt og at flere har linket tidligere Endret 12. januar 2015 av Micolina 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Micolina Skrevet 12. januar 2015 Populært innlegg #6149 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Forresten: http://oi61.tinypic.com/2hygye1.jpg Sjekk svaret til Brita, haha! http://oi62.tinypic.com/34ifvnq.jpg Endret 12. januar 2015 av ninuska_ 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 12. januar 2015 #6150 Del Skrevet 12. januar 2015 dette innlegget i dagbladet er det beste jeg har lest til nå om saken: http://www.dagbladet.no/2015/01/12/kultur/meninger/debatt/kommentar/caroline_berg_eriksen/37143438/ Takk for link Og... Ørjan Burøe er fantastisk! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 12. januar 2015 #6151 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Ørjan er jo komiker og kjent for å ha litt galgenhumor. Det er erting, men satt på spissen på en humoristisk måte. Han la også ut link til Det er fint at Fotballfrue legger seg flat, selv om hun er helt flat fra før av og skrev "2 soon?" Endret 12. januar 2015 av ninuska_ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. januar 2015 #6152 Del Skrevet 12. januar 2015 Hun kunne kanskje brukt sin egen styrke, bekjempe sin egen kamp, og få litt respekt for det. Istedenfor å som vanlig innta en offer-rolle og gjemme seg bak sine småsoldater, skriver et lite innlegg i bloggen og sende de ut for å bekjempe kampen for henne, slik som de her inne gjør for henne nå. Det er rett og slett pinlig for en voksen mor og kvinne å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milus Skrevet 12. januar 2015 #6153 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg har lest bloggen (og kommentarfeltet) gjennom et par mnd og gang på gang er det saklige spørsmål i kommentarfeltet som blir møtt med heller krasse tilsvar. At råd for legeetikk i det hele tatt kommenterer saken understreker bare alvorligheten av det hele. Endret 12. januar 2015 av ninuska_ 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizabeth2014 Skrevet 12. januar 2015 #6154 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Til deg som lurte på hvor i Dagsrevyen-sendingen innslaget om kommentar-jukset starter; spol frem til 25 minutter inn i sendingen (men denne linken skal i prinsippet automatisk starte ved 25 min)... http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen#t=25m26s Endret 12. januar 2015 av ninuska_ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmen. Skrevet 12. januar 2015 #6155 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg er kanskje en av få som synes at Ørjan Burøe og pappahjerte er slettes ikke noen moroklumper. Virker som om de fryder seg over dette. Jeg har gjennom hele tråden kritisert frua, men når disse svarer med slikt føler jeg de er like ille. Alle bloggere, pluss Marna er nå sån superflinke, ærlige bloggere, bare fordi Caroline ble tatt på fersken. Føler bare at de to ( pappahjerte og Burøe) dukker opp hver gang frua spytter ut med noe, sån at de da skal fremstå mye bedre. Bare teit. Jeg er for at bloggere skal kritisere henne på en skikkelig måte, ikke svare med latterliggjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kate* Skrevet 12. januar 2015 #6156 Del Skrevet 12. januar 2015 Som journalist kan jeg opplyse om at his VG har funnet ut ting rundt kommentaren som forsvarer CBE, har de plikt til å opplyse om det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kate* Skrevet 12. januar 2015 #6157 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg synes ikke det Ørjan bedriver er mobbing. Det er satire, tatt på kornet, og det er en del av pakka en kjendis må tåle. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skarpsynt;) Skrevet 12. januar 2015 #6158 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Har lest noen av kommentarene hun har sluppet gjennom og ikke enig i at de er "uskyldige" og "saklige". Jeg er enig i at det er tåpelig å svare med falske brukere og at det er mange andre måter de kunne håndtert dette på. Men å fornekte at det hsr forekommet hets og mobbing og at mange elsker å hate henne blir bare for dumt. Dere har ofte en helt annen definisjon på hva som er saklig kritikk og ikke enn andre. Og det som godtas som kritikk av CBE, blir høvlet ned og avvist som hets når det gjelder andre. Men de kommentarene som er sluppet igjennom, som er hets og trusler (som de selv sier at de har hatt, og derfor gjort det de har gjort) altså - Har LKE eller CBE svart med aliaser med lege, advokat e.l der ? ! Endret 12. januar 2015 av Skarpsynt;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 12. januar 2015 #6159 Del Skrevet 12. januar 2015 Og bloggen går videre som om aldri noe har hendt. Nytt bilde på instagram: løping i 1 time og 40 min. Så istedenfor en lang bloggpause, ta det litt med ro så kjører de på. Utrolig!! Ville vært så flau at jeg ikke ville vist et bilde eller en tekst på årevis. Gjemt meg og håpet alle ville glemt meg 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. januar 2015 #6160 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Ser at hun omtaler bloggen som et Produkt på Instagram. At hun vil levere et så godt som mulig Produkt. La oss nå se litt på dette produktet: Hun gir oss en detaljert skildring av sitt liv i dette såkalte produktet. La oss f.eks ta for oss graviditetsdelen av det. Hun har vist bilder av magen, fra forskjellige hold, hvordan den har fått vokse, klær og og div utstyr hun har gjennom hele 9-måneders perioden fått handle. Leserne har altså fått bli med gjennom hele reisen helt frem til fødselen. Leserne på deres side føler seg veldig knyttet til henne: de har jo tross alt også en dialog gjennom kommentarfeltet, i tillegg til det daglige innblikket i hennes liv. Hun derimot får sjokk når de møter opp på døra, eller på sykehuset for å se det nyfødte barnet de føler tilknytning til, for for henne har de kun vært objekter for økonomisk gevinst. Bloggen er som hun sier: Et produkt de skal kjøpe. Vinklingen i kommentarfeltet er misvisende: det er ikke kun Caroline som får sjokk ved møte. Hun er ikke en venninne, og hun skal heller ikke utgi seg for å være en for økonomisk gevinst. Endret 12. januar 2015 av gjestvest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg