Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Alt er jo reklame for tiden! Sjekket innom igår, og da har hun jammen meg fått sponset årlig tannsjekk også.

Hva blir det neste? Sponsing av privat GU mot reklame for legen??

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

. Bloggere kommer langt ned på listen over mennesker som bidrar med noe positivt til samfunnet. Jeg vil faktisk si at de befinner seg på topp på den motsatte skalaen. Alt kan kjøpes for penger.

Åh vent, ikke integritet og selvrespekt!

Anonymous poster hash: 493bc...d00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hva dere vil, ja en skal vel ikke bry seg med andres pengebruk...men 1399 for en helsikes babytruse /trøye! Det er et hinsides forbruk av unødvendige artikler! Hva føler hun når hun klikker hjem slike ting!? Vet ikke jeg blir bare .....kvalm?

Anonymous poster hash: 16c8e...796

Jeg tror at nærmere 50 % av leserne hennes bare irriterer seg over henne, all reklamen og all sponsingen. Og samtidig så er det jo like mye penger for FF å hente i alle lesere. Bare slutt å klikke dere inn da vel. Om dere MÅ ha en daglig dose så sjekk henne på Facebook i stedet, står en del der også.

Anonymous poster hash: 55861...71e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo reklame for tiden! Sjekket innom igår, og da har hun jammen meg fått sponset årlig tannsjekk også.

Hva blir det neste? Sponsing av privat GU mot reklame for legen??

Haha! Blir kult når de legger ut bilder fra den undersøkelsen og :P

Anonymous poster hash: 39357...fcf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at nærmere 50 % av leserne hennes bare irriterer seg over henne, all reklamen og all sponsingen. Og samtidig så er det jo like mye penger for FF å hente i alle lesere. Bare slutt å klikke dere inn da vel. Om dere MÅ ha en daglig dose så sjekk henne på Facebook i stedet, står en del der også.

Anonymous poster hash: 55861...71e

En får absolutt stor nok dose ved å sjekke Facebook....

Anonymous poster hash: bea69...826

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor folk er så sjokkert og/eller fortvilt over reklamen.. Dette er jo jobben hennes, uansett hvor lite man liker det. Og ingen vil vel gjøre jobben sin gratis? I mine øyne så er jo fotballfrue en slags form for bedrift hvor hun samtidig gir et ørlite innblikk i sin hverdag.

Anonymous poster hash: d6879...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skulle hun ellers tjene penger? Jeg fatter ikke at folk irriterer seg over det, det er jo bare ren business.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne på noe mer vettugt? Vi trenger da strengt tatt ikke mer av dette? Hun er jo journalist, det bør da være noe som utfordrer henne mer enn å reklamere for hotpants og kremer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leser den. Men har blitt litt kjedelig, så er ikke innom hver dag lenger.

Skulle startet en tråd her inne der man screenshotter alle innleggene hennes, så leser vi bloggen her istedenfor. Da faller nok lesertallene hennes drastisk!! :fnise:

Anonymous poster hash: db15f...b59
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne på noe mer vettugt? Vi trenger da strengt tatt ikke mer av dette? Hun er jo journalist, det bør da være noe som utfordrer henne mer enn å reklamere for hotpants og kremer. Anonymous poster hash: 493bc...d00

Det komiske er at dette "markedet" eksisterer nettopp pågrunn av meg, deg og alle andre ;) du får gjøre ett opprop da for hva folk skal la seg underholde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komiske er at dette "markedet" eksisterer nettopp pågrunn av meg, deg og alle andre ;) du får gjøre ett opprop da for hva folk skal la seg underholde av.

Folk lar seg underholde av det som er tilgjengelig, men sannheten er likefullt at blogger som fotballfrue.no og andre kun er fordummende og forskjønner et helt vannvittig konsum. Det gagner ikke unge jenter og det gagner absolutt ikke menneskeheten som sådan. Det samme kan man se om sladreblader, tabloide media, reality-tv og tonnevis av annet søppel. FF er ikke skyld i dette alene, hun er jo bare et produkt av sin oppvekst og den tiden hun lever i, men hadde hun og flere evnet å bruke hodet hadde det faktisk hjulpet ørlite, om ikke annet. Et sted må man begynne :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk lar seg underholde av det som er tilgjengelig, men sannheten er likefullt at blogger som fotballfrue.no og andre kun er fordummende og forskjønner et helt vannvittig konsum. Det gagner ikke unge jenter og det gagner absolutt ikke menneskeheten som sådan. Det samme kan man se om sladreblader, tabloide media, reality-tv og tonnevis av annet søppel. FF er ikke skyld i dette alene, hun er jo bare et produkt av sin oppvekst og den tiden hun lever i, men hadde hun og flere evnet å bruke hodet hadde det faktisk hjulpet ørlite, om ikke annet. Et sted må man begynne :-) Anonymous poster hash: 493bc...d00

Men må vi kun omgis oss med underholdning som utfordrer oss da? Jeg har ikke noe problem med å forstå at f.eks rosabloggere og paradise hotel og slike ting underholder folk og det gjør meg ingenting at folk følger med på dette heller (selv om jeg selv finner det utrolig kjedelig). Det er jo bare med på å lage et mangfold i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men må vi kun omgis oss med underholdning som utfordrer oss da? Jeg har ikke noe problem med å forstå at f.eks rosabloggere og paradise hotel og slike ting underholder folk og det gjør meg ingenting at folk følger med på dette heller (selv om jeg selv finner det utrolig kjedelig). Det er jo bare med på å lage et mangfold i samfunnet.

Mangfold? Overhodet ikke. Den eneste funksjonen slik underholdning har er at det er fordummende. Paradise hotell er jo 100 % søppel, så det kan så være, men rosabloggere skjønnmaler et helt vannvittig konsum og det er faktisk skummelt. Unge jenter ser jo opp til disse og tror at det største i livet er å få et velfullt walk-in-closet med 500 par sko.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangfold? Overhodet ikke. Den eneste funksjonen slik underholdning har er at det er fordummende. Paradise hotell er jo 100 % søppel, så det kan så være, men rosabloggere skjønnmaler et helt vannvittig konsum og det er faktisk skummelt. Unge jenter ser jo opp til disse og tror at det største i livet er å få et velfullt walk-in-closet med 500 par sko. Anonymous poster hash: 493bc...d00

Men har det noe å si? Hvorfor må vi alle kun se på en type underholdning? Det vil alltid være folk som liker enklere form for underholdning. Og det er ikke slik at hver eneste tenåringsjente tror det største i livet er å få et velfylt walk-in-closet. Og som du sier så er ff en bitteliten bit av et mye større og sammensatt problem som vi aldri aldri kommer til å få bukt med. Det vi kan gjøre er å selv være bevisste og forsøke å gjøre barna våre bevisste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har det noe å si? Hvorfor må vi alle kun se på en type underholdning? Det vil alltid være folk som liker enklere form for underholdning. Og det er ikke slik at hver eneste tenåringsjente tror det største i livet er å få et velfylt walk-in-closet. Og som du sier så er ff en bitteliten bit av et mye større og sammensatt problem som vi aldri aldri kommer til å få bukt med. Det vi kan gjøre er å selv være bevisste og forsøke å gjøre barna våre bevisste.

Selvfølgelig. Men det er ikke alle barn som vokser opp med foreldre som er så bevisste ift verdier og hva man ønsker barna skal fokusere på, det er ikke mine egne barn jeg er bekymret for. Søppelkulturen har kommet for å bli, og det vil nok bare bli mer av det, men å være helt likegyldig og holde kjeft til det blir nå minst like dumt som å begjære det selv. Selvfølgelig er det legitimt å være en kritisk røst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig. Men det er ikke alle barn som vokser opp med foreldre som er så bevisste ift verdier og hva man ønsker barna skal fokusere på, det er ikke mine egne barn jeg er bekymret for. Søppelkulturen har kommet for å bli, og det vil nok bare bli mer av det, men å være helt likegyldig og holde kjeft til det blir nå minst like dumt som å begjære det selv. Selvfølgelig er det legitimt å være en kritisk røst. Anonymous poster hash: 493bc...d00

Man trenger ikke å være likegyldig selv om man ikke vil gå inn aktivt synlig for å bli kvitt dette. Jeg er selv bevisst på dette og vil forsøke å gjøre mine barn bevisste på dette, mer enn detser jeg ikke vits i å engasjere meg da det er ganske fåfengt i det store bildet. Jeg har heller ikke helt sansen for å dømme folk for hvilke interesser de har, de må nesten få gjøre det de vil uten at keg fordømmer dem på lik linje som at jeg selv ikke vil bli bedømt ut ifra mine interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør definerer deg som person, slik vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...