Gå til innhold

Hvorfor er et multikulturelt samfunn bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å forstå hvorfor mennesker skal flytte  seg til andre siden av jorden, når deres forfedre ikke var ment til å være der? Jeg er ikke rasist, trenger bare hjelp til å forstå hvorfor et multikulturelt samfunn er så fantastisk. Det som skjer i andre land er vel deres problem? Vi kan jo ikke redde alle... Høres jeg helt syk ut nå? Eller har noen samme tanker?

Anonymkode: 0bf15...996

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er så bra med New York? 

En av de viktigste årsakene til at multikultur er bra er at det gjør samfunnet dynamisk og vekstorientert. Økonomisk vekst er bare et sluttresultat av kunnskapsveksten som kommer med multikultur.

Men multikultur er bare positivt hvis den er reell og lever under rammer som alle respekterer. 

New York er multikulturelt. Norge er ikke multikulturelt. Norge er duo-kulturelt - det norske og den muslimske kultur lever side om side.

Anonymkode: 2840e...c76

• Liker 4
Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har problemer med å forstå hvorfor mennesker skal flytte  seg til andre siden av jorden, når deres forfedre ikke var ment til å være der? Jeg er ikke rasist, trenger bare hjelp til å forstå hvorfor et multikulturelt samfunn er så fantastisk. Det som skjer i andre land er vel deres problem? Vi kan jo ikke redde alle... Høres jeg helt syk ut nå? Eller har noen samme tanker?

Anonymkode: 0bf15...996

Det er underlig hvor god jobb det egentlig har blitt gjort, når du så vidt greier å uttrykke rasjonell tankegang i frykt for ett eller annet.

Nei mulitkultur er svært negativt for alle land som har hatt det, enda verre når folkegruppene er for annerledes, slik at de en gang ikke kan assimileres.

Endret av Jonasmann
Skrevet

Jeg har ingen tro på multikultur.

• Liker 6
Skrevet

Det handler mer om at vi hjelper mennesker som ellers ville bli drept, enn at mulitkultur er best. Det er vel ingen som sier vi skal redde alle heller

Anonymkode: f6a9a...ff4

• Liker 3
Skrevet

Jeg er glad Norge påvirkes av fremmede kulturer så vi får mer spennede mat, bedre musikk, bedre holdninger til folk som er annerledes, større frihet til å være seg selv osv. "Multikultur" er ikke det samme som at det kommer muslimer hit. Det er kulturell påvirkning fra bl.a USA, og andre land som på mange områder har kommet mye lenger enn oss. Og ikke minst gjør det oss klar over det finnes flere måter å leve på enn det vi er vant til fra før. Hvor frie hadde f.eks transseksuelle vært til å være seg selv her i landet om vi ikke hadde blitt kulturelt påvirket av resten av verden?

Multikultur betyr også at VI påvirker ANDRE. Norge har vært et foregangsland i ytringsfrihet, likestilling og fredsarbeid.

• Liker 3
Skrevet

Multikultur vil føre til velferdsstatens undergang. 

Anonymkode: c88df...dee

• Liker 7
Skrevet

Fordi asiater og østeuroperer begge er veldig knullbare og lager god mat. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg er glad Norge påvirkes av fremmede kulturer så vi får mer spennede mat, bedre musikk, bedre holdninger til folk som er annerledes, større frihet til å være seg selv osv. "Multikultur" er ikke det samme som at det kommer muslimer hit. Det er kulturell påvirkning fra bl.a USA, og andre land som på mange områder har kommet mye lenger enn oss. Og ikke minst gjør det oss klar over det finnes flere måter å leve på enn det vi er vant til fra før. Hvor frie hadde f.eks transseksuelle vært til å være seg selv her i landet om vi ikke hadde blitt kulturelt påvirket av resten av verden?

Multikultur betyr også at VI påvirker ANDRE. Norge har vært et foregangsland i ytringsfrihet, likestilling og fredsarbeid.

Og hvorfor I ALL VERDEN skal transseksuelle få "Komme ut i offentligheten"? Det bør tabubelegges, i aller høyeste grad. De aller fleste som opererer seg, angrer i ettertid.

Oi.. så rart.. har du fortsatt psykiske problemer selv om du opererte bort penisen? Hvem hadde trodd det! Gi dem psykisk hjelp istedet.

Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Fordi asiater og østeuroperer begge er veldig knullbare og lager god mat. 

Vel å merke kun asiatene fra øst på kontinentet da. De fra de sørlige, vestlige og sentrale områdene risikerer man helsen ved å forsøke seg på.

Skrevet
1 minutt siden, Klossmajor skrev:

Vel å merke kun asiatene fra øst på kontinentet da. De fra de sørlige, vestlige og sentrale områdene risikerer man helsen ved å forsøke seg på.

Trikset er å desinfisere seg selv ved å drikke sprit.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Trikset er å desinfisere seg selv ved å drikke sprit.

Har du lykkes få mange vest-asiatiske damer på kroken med det trikset?

Skrevet
4 minutter siden, Klossmajor skrev:

Har du lykkes få mange vest-asiatiske damer på kroken med det trikset?

Ganske sikker på at hele asia er i østen...

Aner ikke hva du mener med vest asia...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Vel, en jeg kjenner har bodd i USA. Og Amerikanerne mente bestemt at Kina er nabolandet til Norge, så. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor I ALL VERDEN skal transseksuelle få "Komme ut i offentligheten"? Det bør tabubelegges, i aller høyeste grad. De aller fleste som opererer seg, angrer i ettertid.

Oi.. så rart.. har du fortsatt psykiske problemer selv om du opererte bort penisen? Hvem hadde trodd det! Gi dem psykisk hjelp istedet.

Multikultur er at det er plass til både transseksuelle og dine nedlatende holdninger. Den seksuelle kulturen har forandret seg og vil fortsette å gjøre det.

Hadde forresten vært interessant å se tall på hvor mange som angrer på kjønnsskifteoperasjoner. Det er forøvrig ikke slik at man kan troppe opp hos fastlegen, forlange kjønnsskifte og så ligger man på operasjonsbordet uka etter.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Vest-Asia er ganske sammenfallende med regionen Midtøsten minus Egypt og Kypros. Altså den delen av Midtøsten som befinner seg i Asia. Sør-Asia er det indiske subkontinentet med Pakistan, India, Sri Lanka og Bangladesh. Sentral-Asia er Turkestan, Afghanistan, Kazakhstan og de delene av Kina og Russland som støter opp mot dette området. Øst-Asia er områdene av Asia øst for de nevnte asiatiske områdene.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Klossmajor skrev:

Vest-Asia er ganske sammenfallende med regionen Midtøsten minus Egypt og Kypros. Altså den delen av Midtøsten som befinner seg i Asia. Sør-Asia er det indiske subkontinentet med Pakistan, India, Sri Lanka og Bangladesh. Sentral-Asia er Turkestan, Afghanistan, Kazakhstan og de delene av Kina og Russland som støter opp mot dette området. Øst-Asia er områdene av Asia øst for de nevnte asiatiske områdene.

Jeg er ganske sikker på at Bangladesh er hovedstaden i india...

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det gjør at alle kan gjøre det de er best på, for så å heller betale andre for å gjøre ting som disse er flinkere til.

Gjest Froning
Skrevet
1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Det gjør at alle kan gjøre det de er best på, for så å heller betale andre for å gjøre ting som disse er flinkere til.

Hæ?

Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg er ganske sikker på at Bangladesh er hovedstaden i india...

Stemmer det...og kongen av India heter Mowgli.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...