AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #61 Skrevet 21. april 2017 På 13.4.2017 den 23.24, tussi84 skrev: Jeg røyker og den verste feilen min i mitt liv var at jeg begynte med det på ungdomskolen. Først var det jo bare å prøve litt, så ble det fest røyking og så til slutt hver dag. Dette var på tiden da det fortsatt ble sett på som kult å røyke til tross for alle advarsler om det. Ikke at det er noe kult i det hele tatt. Det er veldig avhenginghetskapene. Ja jeg vet det er skadelig. Jeg vet at sjansen er der for at kan dø pga røyking. Så hvorfor klarer jeg ikke å slutte. Jo fordi det er vanskelig. Det hjelper ikke at alle andre sier det til deg. Du må være motivert selv og 100 prosent motivert. Jeg sier jeg ønsker å slutte jeg finner bare ikke motivasjon. Det er vanskelig å bryte vaner. Jeg må finne nye vaner for røyken jeg tar når jeg er sosial, røyken jeg tar for å roe meg ned etter en kjip dag, røyken jeg tar etter maten, røyken jeg tar når jeg kjeder meg. Jeg må finne erstatninger. Jeg må finne en måte å overleve at jeg blir sur og gretten etter et par dager uten røyk. Ja jeg har flere mislykkede forsøk bak meg. ved et tilfelle klarte jeg 4 mnd. Dessverre skjedde det noe tragisk i livet mitt som gjorde til at jeg var svak å begynte igjen. Jeg la på meg 7 kg i løpet av de 4 mnd. Jeg er livredd for å legge på meg igjen om jeg slutter igjen fordi jeg er ganske stor fra før. Det høres tåpelig ut men for meg er mer vekt synonymt med mer å gå ned, jo lenger tid til jeg kan få barn. Ja jeg slutter når jeg blir gravid. Fordi jeg kan godt skade meg selv men jeg skader ikke ungen min. Så ting er ikke bare slutt å røyke selv om vi vet det er skadelig. Når det gjelder røyking i nærheten av folk står jeg aldri helt oppe på andre ikke røykere. Jeg røyker heller ikke innendørs eller i bilen etc. Men om du flytter deg til meg så er det ditt valg. E-sigaretter har hjulpet mange å slutte. Nettopp fordi man da kan beholde "vanen" og likevel bli røykfri. Det funker bedre enn nikotinplaster osv. Og er 95% mindre skadelig enn å røyke. NRK sendte nettopp en dokumentar om dette, den ligger fortsatt ute på nrk.no. https://tv.nrk.no/program/KOID24005416/e-sigaretter-roeykernes-redning Jeg sluttet selv å røyke ved hjelp av e-sigarett, og har vært røykfri i snart 4 år. Anonymkode: 6c835...12a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #62 Skrevet 22. april 2017 Jeg vet at det skader meg, vet og at brus og potetskruer skader meg men spiser det likevel. Er ikke så opptatt av å leve et sunt liv til jeg er 90+, er ingen problem for meg å dø tidligere. Røyker heller ikke rundt andre men lukter vel så fælt av meg at du må brekke deg bare du ser på meg. Sorry om jeg generaliserer, hardcore antirøykere har en tendens til å være litt dramatiske Anonymkode: 82b8e...e96 2
Nora-00 Skrevet 24. april 2017 #63 Skrevet 24. april 2017 På 22.4.2017 den 22.39, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det skader meg, vet og at brus og potetskruer skader meg men spiser det likevel. Er ikke så opptatt av å leve et sunt liv til jeg er 90+, er ingen problem for meg å dø tidligere. Røyker heller ikke rundt andre men lukter vel så fælt av meg at du må brekke deg bare du ser på meg. Sorry om jeg generaliserer, hardcore antirøykere har en tendens til å være litt dramatiske Anonymkode: 82b8e...e96 Så enig! Finnes ikke noe bedre enn en kald cola og en deilig Rød3 på morgenen! Elsker det! 😊 Vil heller nyte livet enn å tenke på å skulle bli gamlest mulig!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #64 Skrevet 25. april 2017 Om røykerne bare kunne holde seg for seg selv med røyken sin! Det stinker jo, spesielt av sigaretter. Rullings er hakket bedre. Får også hodepine av røyken og blir kvalm. Må dere dele giften deres med alle som er rundt dere? Da tenker jeg spesielt på røykere ved innganger til kjøpesentre, på busstopp, uteserveringer o.l. Skulle ønske det ble forbud mot røyk på serveringssteder slik at det gikk an for oss som ikke orker røyken i fleisen å spise ute når det er godt vær. Jeg er hardcore antirøyk da, men folk må ta ansvar for sitt eget liv. Vil bare ikke bli passiv røyker på grunn av andres dårlige valg. Ei jeg kjenner har mistet begge foreldrene til kreft pga røyking, men hun røyker selv enda da 🙄 Anonymkode: c41f6...933 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #65 Skrevet 25. april 2017 På Thursday, February 02, 2017 den 2.09, AnonymBruker skrev: Det er nok enklere å forhindre at noen begynner å røyke enn å prøve å få noen til å slutte å røyke. Heldigvis er det blitt så ustyrtelig harry å røyke at det ikke er like mange unge som begynner i dag. Alle som noen gang har begynt å røyke gjorde det fordi de ville være tøffe, edgy, rebelske og passe inn i et miljø de så opp til, men i dag er idealet blant ungdom annerledes. Det er stort sett bare ressurssvake og lavt utdannede som røyker i dag. La dem holde på så lenge de ikke plager noen. Anonymkode: da07a...c66 Ressurssvake som røyker i dag? Det er vel en myte. Ja,mange av de røyker. De jeg kjenner er langt fra ressurssvake. To leger på sykehuset røyker. Anonymkode: 3c884...a3d 2
Mr. Kilmister Skrevet 25. april 2017 #66 Skrevet 25. april 2017 De som røyker bør gå vekk, ikke andre som ikke røyker, det sier seg jo selv... 1
Brimi Skrevet 25. april 2017 #67 Skrevet 25. april 2017 27 minutter siden, Hemmingroad skrev: De som røyker bør gå vekk, ikke andre som ikke røyker, det sier seg jo selv... I teorien er jeg enig med deg, men hvordan skal vi røykere vite hva som er langt nok unna for deg? Er det ikke lettere at de som skjems av røyken flytter seg? Jeg kan jo ikke vite når du ikke kjenner røyken lengre. 1
Gjest førstedamen Skrevet 25. april 2017 #68 Skrevet 25. april 2017 31 minutter siden, Hemmingroad skrev: De som røyker bør gå vekk, ikke andre som ikke røyker, det sier seg jo selv... Blir vanskelig, da mange ikke røykere blir irritert når de ser noen røyker flere hundre meter fra dem.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #69 Skrevet 25. april 2017 24 minutter siden, førstedamen skrev: Blir vanskelig, da mange ikke røykere blir irritert når de ser noen røyker flere hundre meter fra dem. Er det så rart når man ser at man faktisk må passere røykerne som står flere hundre meter borte? Må holde pusten når jeg går forbi jeg.. Anonymkode: c41f6...933
Gjest førstedamen Skrevet 25. april 2017 #70 Skrevet 25. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det så rart når man ser at man faktisk må passere røykerne som står flere hundre meter borte? Må holde pusten når jeg går forbi jeg.. Anonymkode: c41f6...933 Artig, jeg røyker på min egen veranda, og folk som går forbi holder seg for nesa. Da må jeg flire. Greit du må forbi verandaen min, men jeg er to meter over der du passerer og hagen min kommer mellom oss. Men dette er tydeligvis et stort problem for mange.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #71 Skrevet 25. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ressurssvake som røyker i dag? Det er vel en myte. Ja,mange av de røyker. De jeg kjenner er langt fra ressurssvake. To leger på sykehuset røyker. Anonymkode: 3c884...a3d Da har ikke du vært noe særlig ute. Der jeg bor ser en tydelig hvilken inntekt størsteparten av røykerne har. Uføretrygdete og bingospillende kvinner i alderen 40+, med klær fra SparKjøp. De samler seg tett ved inngangspartiet på bingoen, etter at den er ferdig og der står de og damper før de drar hjem. Anonymkode: 461af...07a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #72 Skrevet 25. april 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har ikke du vært noe særlig ute. Der jeg bor ser en tydelig hvilken inntekt størsteparten av røykerne har. Uføretrygdete og bingospillende kvinner i alderen 40+, med klær fra SparKjøp. De samler seg tett ved inngangspartiet på bingoen, etter at den er ferdig og der står de og damper før de drar hjem. Anonymkode: 461af...07a Vel, der jeg jobber - utenfor universitetet ser jeg mange av professorene og andre ansatte står å røyker. Så kommer vel mer an på hvor du er... Anonymkode: d271e...397 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #73 Skrevet 25. april 2017 Jeg er så glad jeg greide å slutte og røyke i 2010! Det er helt utrolig behagelig å endelig være kvitt en slik last, en stinkende uvane som både var usunn og også kostet sinnsykt med penger. Mange som har sluttet å røyke, blir litt fanatiske ikke-røykere etterpå. Spytter edder, galle og svovel over røykere og det er ikke måte på hvor grusomt det lukter. Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg faktisk ikke selve røykskyen lukter vondt i dag, 6½ år etter røykeslutt...! Når jeg går forbi en som røyker, så tar jeg et ekstra dypt magedrag og snuser i meg røyken i forbifarten. Synes det lukter godt og gir gode minner om avslappede pauser. Man koblet liksom helt ut når man satte seg ned ute på terrassen og fyrte opp en røyk. De fem minuttene var pause og stresse-ned. Det som derimot STINKER død og fordervelse, er to ting; folk som nettopp har røykt og kommer på bussen f.eks. Pusten deres og klærne deres oser gammel sur røyk. Har de i tillegg sneipet halve røyken på perrongen, og putter den andre sneip-halvparten i lomma.... fysj og fy for en lukt! Fatter ikke at de orker! Og så er det askebegere og sigarettsneiper da, de lukter jo helt grønnjævelig! Anonymkode: f9f42...63b 1
Nora-00 Skrevet 25. april 2017 #74 Skrevet 25. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som derimot STINKER død og fordervelse, er to ting; folk som nettopp har røykt og kommer på bussen f.eks. Pusten deres og klærne deres oser gammel sur røyk. Anonymkode: f9f42...63b At det lukter røyk av meg, pusten min og klærne mine er jo ikke så rart, siden jeg røyker en del, og også røyker inne hjemme! Men, det plager ikke meg! Jeg skammer meg ikke over at jeg røyker, jeg trives med det! Hvis jeg skal ta buss eller tog så må jeg alltid ha meg en røyk før jeg går på, for da får jeg jo ikke røyka før jeg kommer fram! Om ikke-røyker syns det lukter vondt, er det dems problem, og ikke mitt! Promp og svette lukter også ille, spesielt på bussen!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #75 Skrevet 25. april 2017 Ja røyking er forjævlig for både røykerne og ikke-røykerne, på mange forskjellige måter. Men du kommer ikke noe vei med å skjelle de ut. Den du egentlig skjeller ut er den 13- åringen som tok det første trekket. Alt som kommer etter det første trekket er en fysisk avhengighet som det krever mer styrke å bryte enn du kan foretille deg. Det er allikevel fullt mulig å slutte og det burde være av høyeste prioritet. Men da har du igjen mange andre hinder som at mennesker i mange sammenhenger er selvdestruktive av egen vilje, og andre psykologiske fenomener. Jeg er røyker. Jeg ødelegger min egen helse og økonomi, det er ikke så farlig for meg. Det jeg bryr meg om er at jeg er en byrde for samfunnet og hver gang jeg kjøper sigg så opprettholder jeg tobakksindustrien. Dette har jeg på samvittigheten hele tiden. Jeg holder meg alltid på avstand når jeg røyker slik at passiv-røyk ikke blir et problem. Jeg vil slutte og håper for vår alles del at jeg klarer det. Så på vegne av oss røykere: Sorry, jeg vet vi er til bry og det finnes alt for mange røykere som ikke tar hensyn angående passiv røyking. Det er forjævlig. Det jeg ønsker fra dere ikke-røykere er forståelse for at jeg ikke tok dette valget som voksen men som mange andre lever med ettervirkningene av en dårlig beslutning som tenåring. Jeg ønsker oppmuntring fordi det tror jeg hadde hjulpet. Det siste jeg trenger er fordømmelse. Og en siste litt bitter kommentar på slutten: slutt å tro at det er mer greit å stigmatisere og diskriminere andre røykere enn andre mennesker med ulike former for avhengighet. Vi er ikke i noen negaitv særklasse og trenger ikke posisjoneres deretter. Anonymkode: 0cba8...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #76 Skrevet 25. april 2017 På 15. januar 2017 den 17.20, Bootyhunter skrev: Jeg vet godt det står "røyk dreper" men jeg bryr meg da faen ikke om jeg dør. Skal dø en gang uansett og jeg frykter litt å bli gammel så jævlig som de har det på gamlehjem Men på veien til døden må alle de andre skattebetalerne betale for alle operasjonene og sykehusoppholdene og behandlingen du behøver pga røykingen. Og nei, avgiftene du betaler på røyken dekker ikke alt av dette. Det er vel allerede slukt opp av det økte sykefraværet du har hatt knyttet til dåligere helse som røyker. Anonymkode: 287e5...cd7 1
Gjest Axl Rose Skrevet 25. april 2017 #77 Skrevet 25. april 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men på veien til døden må alle de andre skattebetalerne betale for alle operasjonene og sykehusoppholdene og behandlingen du behøver pga røykingen. Og nei, avgiftene du betaler på røyken dekker ikke alt av dette. Det er vel allerede slukt opp av det økte sykefraværet du har hatt knyttet til dåligere helse som røyker. Anonymkode: 287e5...cd7 Sykdom er ikke noe jeg tenker på. Det kan man lett få uten røyk også. Å vi lider ingen nød av å betale skatt. Samme faen hva det går til. Heller redde liv i eget land enn å bruke alt på rike innvandrere. Endret 25. april 2017 av Axl Rose
Nora-00 Skrevet 25. april 2017 #78 Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, Bootyhunter skrev: Sykdom er ikke noe jeg tenker på. Det kan man lett få uten røyk også. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men på veien til døden må alle de andre skattebetalerne betale for alle operasjonene og sykehusoppholdene og behandlingen du behøver pga røykingen. Og nei, avgiftene du betaler på røyken dekker ikke alt av dette. Det er vel allerede slukt opp av det økte sykefraværet du har hatt knyttet til dåligere helse som røyker. Anonymkode: 287e5...cd7 Ja, huff... men kan bli syk av å røyke... men det kan man av så mye annet også! Eneste som er sikkert er at vi alle skal dø en gang! På vei til døden er det godt å kose seg med ting man liker også! For noen er det vann, grønnsaker og trening, mens andre liker kanskje god mat og drikke, og røyk! 1
Gjest Axl Rose Skrevet 25. april 2017 #79 Skrevet 25. april 2017 32 minutter siden, Nora-00 skrev: Ja, huff... men kan bli syk av å røyke... men det kan man av så mye annet også! Eneste som er sikkert er at vi alle skal dø en gang! På vei til døden er det godt å kose seg med ting man liker også! For noen er det vann, grønnsaker og trening, mens andre liker kanskje god mat og drikke, og røyk! Nettopp. Vi kan aldri vite når vi dør uansett. Så det beste vi kan gjøre er å leve livet mens vi har det. Kan like godt dø i en ulykke som man kan av røyk. Ingen kan tvinges til å slutte å røyke. For meg er det godt at jeg røyker og ikke doper meg mer med dritt som var mye farligere. Uten røyken som hjalp meg mye med å slutte med drittet jeg tok, så hadde jeg kanskje ikke levd i dag. Jeg er evig glad for at jeg "bare" røyker nå.
Nora-00 Skrevet 25. april 2017 #80 Skrevet 25. april 2017 15 minutter siden, Bootyhunter skrev: Nettopp. Vi kan aldri vite når vi dør uansett. Så det beste vi kan gjøre er å leve livet mens vi har det. Kan like godt dø i en ulykke som man kan av røyk. Ingen kan tvinges til å slutte å røyke. Så sant! 😊 Jeg vet om flere som aldri har røyka men har død fortidlig alikevel, enten av ulykker eller andre sykdommer! Kjenner mange røykere, men bare en som har død av det! Man vet aldri, men det gjelder alt i livet! Så jeg velger heller å kose meg med det jeg liker! Så da fyrer jeg opp min deilige Rød3 med god samvittighet! 🚬
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå