Gå til innhold

Deere som røyker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er nok enklere å forhindre at noen begynner å røyke enn å prøve å få noen til å slutte å røyke. Heldigvis er det blitt så ustyrtelig harry å røyke at det ikke er like mange unge som begynner i dag. Alle som noen gang har begynt å røyke gjorde det fordi de ville være tøffe, edgy, rebelske og passe inn i et miljø de så opp til, men i dag er idealet blant ungdom annerledes.

Det er stort sett bare ressurssvake og lavt utdannede som røyker i dag. La dem holde på så lenge de ikke plager noen. :)

Anonymkode: da07a...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 15.1.2017 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Disse menneskene du ser i sykehusklær gir omsorg av seg selv i det uendelige. Om røyk går ut over deres arbeid og omsorg i yrket, så legg det frem på stortinget. La de miste jobben sin om de røyker... 

Personlig er det andre ting jeg ser viktigheten i om jeg havner på sykehus eller sykehjem!

Anonymkode: 71145...5c3

Personen mente nok pasienter i og med at disse har drypp i armene, ikke ansatte.

Anonymkode: ff022...bb0

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en litt ugrei nyhet til deg: vi skal alle dø. Livet dreper. Røyk kan gjøre at man dør litt før, men utgangen er uansett lik for alle. 

Og jeg bor i Norges største by, og jeg må si at jeg syns røykere flest er overraskende hensynsfulle i forhold til hvordan det var bare for få år siden. Jeg plages sjelden av røyk. Men så tar jeg ikke dånedimpen heller hvis jeg ser noen tenne seg en sigg borti gata. Jeg tenker at det bare er å gi det noen få år til, så har folk flest slutta å røyke. 

• Liker 5
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok enklere å forhindre at noen begynner å røyke enn å prøve å få noen til å slutte å røyke. Heldigvis er det blitt så ustyrtelig harry å røyke at det ikke er like mange unge som begynner i dag. Alle som noen gang har begynt å røyke gjorde det fordi de ville være tøffe, edgy, rebelske og passe inn i et miljø de så opp til, men i dag er idealet blant ungdom annerledes.

Det er stort sett bare ressurssvake og lavt utdannede som røyker i dag. La dem holde på så lenge de ikke plager noen. :)

Anonymkode: da07a...c66

Har du linker som viser dette?

Min erfaring er at de som røker er av alle sosiale lag

• Liker 3
Skrevet
På ‎15‎.‎01‎.‎2017 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder deg som røyker. På røyk-pakken står det klart og fukkkkking's tydelig med stor skrift at'' røyk dreper", mens dere fortsetter å røyker!?? Er dere så naive?  

Når du som røyker står ved siden av meg og røyker, da plager du meg enormt mye, jeg får nesten ikke puste. Vær så snill slutt. Jeg bønnfaller deg slutt å røyke. Hadde jeg styrt dette landet her, så var det første jeg ville forby røyk og tobakk. Jeg hadde slått ganske hardt på det.

Tenk litt over det! Tenk over andre du plager når du røyker. /andre rundt deg/Tenk på helse di? Du betaler for å skade deg selv! Du skader deg selv både helsemessig og økonomisk. Tilslutt så vil jeg si deg at min far døde pga røyk, han røyket mye, han prøvde å slutte og det klarte han ikke. Tenk litt på det. 

Anonymkode: b8904...6a2

Å, takk skal du ha. Da slutter jeg da. Ingen som har nevnt dette for meg før.

Anonymkode: 2b95f...41f

• Liker 6
Skrevet

Det er omtrent like farlig å spise for mye sukker og fett.  Sukker og fett kan man kjøpe så mye man gidder av. 

Skrevet

Ryddet for personangrep.

Edie, mod.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg vil slutte, men røyken hjelper meg å stresse ned. Det er blitt som en slags "medisin" for meg når jeg er full i angst. I perioder hvor jeg har det bra røyker jeg lite.

Syns heller ikke noe om de som absolutt skal stå oppå folk og røyke. Selv går jeg alltid vekk fra folk om jeg skal ha en sigg.

Anonymkode: 389bb...ef9

Skrevet
På 15.1.2017 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg synes også at alle alkoholikere skal slutte å drikke og at alle narkomane skal slutte å ruse seg! Og spilleavhengige kan jo bare slutte å spille! Og alle som har anoreksi kan jo bare begynne å spise igjen!

:ironi:

Anonymkode: ef8f3...04e

Du glemte at alle de overfeite skal bli tynne

Anonymkode: 12b09...782

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 15.1.2017 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder deg som røyker. På røyk-pakken står det klart og fukkkkking's tydelig med stor skrift at'' røyk dreper", mens dere fortsetter å røyker!?? Er dere så naive?  

Når du som røyker står ved siden av meg og røyker, da plager du meg enormt mye, jeg får nesten ikke puste. Vær så snill slutt. Jeg bønnfaller deg slutt å røyke. Hadde jeg styrt dette landet her, så var det første jeg ville forby røyk og tobakk. Jeg hadde slått ganske hardt på det.

Tenk litt over det! Tenk over andre du plager når du røyker. /andre rundt deg/Tenk på helse di? Du betaler for å skade deg selv! Du skader deg selv både helsemessig og økonomisk. Tilslutt så vil jeg si deg at min far døde pga røyk, han røyket mye, han prøvde å slutte og det klarte han ikke. Tenk litt på det. 

Jeg røyker og trives med det! Jeg begynte å røyke når jeg var 12, og har aldri angret, eller vurdert å slutte? Jeg skammer meg ikke over at jeg røyker! Det er mitt valg, og jeg liker det! 

Selvfølgelig vet jeg at det ikke er bra hverken for lommeboka eller helsa, men jeg velger å prioritere den kosen røyken gir!

Sånne holdninger som du og andre ikke-røykere ytrer, får meg bare til å trives enda bedre som røyker! 😊

Skrevet
På 15.1.2017 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare gå litt vekk? :) 

PS. Alle røykere vet at røyking er skadelig. Det hjelper ikke å være så nedlatende. Det er ikke en effektiv måte å få et budskap gjennom.

Anonymkode: b60b9...493

Kan ikke de som røyker gå litt vekk? Hva er vitsen med å stå midt blant folk og røyke, for ikke å snakke om inni busskur?

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kan ikke de som røyker gå litt vekk? Hva er vitsen med å stå midt blant folk og røyke, for ikke å snakke om inni busskur?

Jeg er enig der, altså. For all del, røyk i vei. Bare gidd å se seg rundt for å sjekke om noen er i nærheten som kanskje sjeneres av det, og om det er et bedre/mer privat sted å gå til for å ta den røyken. 

Tenk om samtlige røykere syntes det var greit å ta hensyn og tenke seg om litt mtp. hvor de stå i forhold til andre mennesker, kjente som ukjente.

AnonymBruker
Skrevet

Da får du unngå folk som røyker da. Herregud hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: e4304...2c1

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er mye som er farlig her i verden. Min bestefar er 92 år nå, frisk som en fisk, ikke senil en gang - og han har røykt siden han var 12 år. Nå sier jeg ikke at røyk er sunt av den grunn, men det at røyking automatisk dreper er pisspreik. 

ALLE i Norge i dag VET at røyk kan være skadelig. Likevel betaler røykerne for å gjøre det. Jeg røyker ikke selv, men er likevel fullstendig med på at folk får gjøre som de vil med sin egen kropp og sine egne penger. Hva annet skal du forby? Transfett? Alkohol? Sukker? Alt dette er skadelig, hvor er forskjellen? Hvor går grensa? 

Forbud hjelper ikke. Du ser jo hvor godt forbud mot narkotika funker? :P finnes jo ingen narkomane lenger, eller?

ps: luft dreper!! Ingen som har vært borti det har overlevd ;) 

Endret av boblevann
  • Liker 1
Skrevet
På Sunday, January 15, 2017 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Du og dine meningsfeller burde passe deres egne saker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 15.1.2017 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg synes også at alle alkoholikere skal slutte å drikke og at alle narkomane skal slutte å ruse seg! Og spilleavhengige kan jo bare slutte å spille! Og alle som har anoreksi kan jo bare begynne å spise igjen!

:ironi:

Anonymkode: ef8f3...04e

Enig!

Anonymkode: 281d5...6ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker 1 til 2 sigaretter daglig. Da får man ikke Parkinson. Fakta! Alle med Parkinson er folk som er ikke røykere.  

Anonymkode: 3132b...7ff

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker 1 til 2 sigaretter daglig. Da får man ikke Parkinson. Fakta! Alle med Parkinson er folk som er ikke røykere.  

Anonymkode: 3132b...7ff

Det er ikke sant!

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sant!

Det som er sant er at det beskytter mot ulcerøs colitt.  Forskerene er ikke sikre på hvorfor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...