Honey Dew Skrevet 8. april 2017 #41 Skrevet 8. april 2017 Kjære røykere. Kan dere svare på hvorfor dere absolutt må røyke inni busskur, mens det er andre mennesker inni skuret og hvorfor dere må stumpe røyken på bakken når det finnes små metallesker å få kjøpt, som dere kan ha sneipene oppi? 1
skogsvandreren Skrevet 8. april 2017 #42 Skrevet 8. april 2017 La folk gjøre akkuratt det de vil. Prøv å slutt med noe du liker som garantert plager andre!! Slutt opp med alt sukkeret f.eks. Sukker dreper flere enn røyk. Slutt også å kjør bil, bilkjøring ødelegger verden røykere ødelegger kun seg selv! Noe skal vi vel dø av? Jeg er for lev livet, man lever kun en gang! 1
Honey Dew Skrevet 8. april 2017 #43 Skrevet 8. april 2017 (endret) 2 timer siden, Naturgutten 95 skrev: La folk gjøre akkuratt det de vil. Prøv å slutt med noe du liker som garantert plager andre!! Slutt opp med alt sukkeret f.eks. Sukker dreper flere enn røyk. Slutt også å kjør bil, bilkjøring ødelegger verden røykere ødelegger kun seg selv! Noe skal vi vel dø av? Jeg er for lev livet, man lever kun en gang! Så at brukeren spiser sukker, gjør at andre blir plaget av sukkeret vedkommende bruker? Du snakker også om å leve livet, men nå er det bevist at røyking forkorter livet til den som røyker... Endret 8. april 2017 av Honey Dew 2
skogsvandreren Skrevet 8. april 2017 #44 Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, Honey Dew skrev: Så at brukeren spiser sukker, gjør at andre blir plaget av sukkeret vedkommende bruker? Du snakker også om å leve livet, men nå er det bevist at røyking forkorter livet til den som røyker... Bilkjøringen som ødelegger verdenen pga eksos, ikke sukker. Det jeg mener er at sukker heller ikke er bra, ganske sikker på at så og si alle i Norge får alt for mye sukker i seg, kanskje det bør stå sukker dreper? Jeg røyker og spiser sukker, gjør det jeg liker, ikke det andre mener jeg bør like 2
Nora-00 Skrevet 11. april 2017 #45 Skrevet 11. april 2017 På 8.4.2017 den 18.37, Naturgutten 95 skrev: Bilkjøringen som ødelegger verdenen pga eksos, ikke sukker. Det jeg mener er at sukker heller ikke er bra, ganske sikker på at så og si alle i Norge får alt for mye sukker i seg, kanskje det bør stå sukker dreper? Jeg røyker og spiser sukker, gjør det jeg liker, ikke det andre mener jeg bør like Helt enig! Jeg ligger på sofa'n nå, og nyter min deilige Rød3, cola og sjokolade! Og jeg liker det! 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #46 Skrevet 11. april 2017 Jeg røyker ikke, men viss det er noe som provoserer meg av i-landsproblemer så er det voksne folk som skal diktere hvordan andre voksne lever livet sitt. Enten det er forelder, ektefelle, datter/sønn eller venn. Folk velgger selv. Så kan andre holde kjeften sin godt igjen. Mas skaper stress, og stress dreper nok like mange. Av og til begynner jeg å lure på om slike som TS hadde hatt godt av å ta seg en røyk... Anonymkode: b0999...557 7
skogsvandreren Skrevet 11. april 2017 #47 Skrevet 11. april 2017 Om alle hadde klaget på ting de ikke liker eller hater, hadde det faenmeg ikke vert mye det ikke hadde vert klager på. gå rundt med en gassmaske om du er redd for å daue av den forferdige luften du puster inn etter noen få røykere! 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #48 Skrevet 12. april 2017 På 8.4.2017 den 10.55, Honey Dew skrev: Kjære røykere. Kan dere svare på hvorfor dere absolutt må røyke inni busskur, mens det er andre mennesker inni skuret og hvorfor dere må stumpe røyken på bakken når det finnes små metallesker å få kjøpt, som dere kan ha sneipene oppi? Nei, det kan jeg ikke svare på siden alle røykere ikke gjør dette, meg inkludert. Det vet du vel. Kjære ikke-røykere. Ser dere ikke at alle ikke-røykere ikke gjør slike ting? Anonymkode: 7ab6a...e41 3
Fru Uperfekt Skrevet 12. april 2017 #49 Skrevet 12. april 2017 På 8.4.2017 den 10.55, Honey Dew skrev: Kjære røykere. Kan dere svare på hvorfor dere absolutt må røyke inni busskur, mens det er andre mennesker inni skuret og hvorfor dere må stumpe røyken på bakken når det finnes små metallesker å få kjøpt, som dere kan ha sneipene oppi? Når jeg røykte så røkte jeg ikke i busskurene med mindre jeg var alene.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #50 Skrevet 12. april 2017 På 15.1.2017 den 17.20, Bootyhunter skrev: Jeg vet godt det står "røyk dreper" men jeg bryr meg da faen ikke om jeg dør. Skal dø en gang uansett og jeg frykter litt å bli gammel så jævlig som de har det på gamlehjem i dag. Hvordan blir det ikke fremover? Jeg vil aldri havne på et hjem når jeg blir gammel. Jeg vil dø før det. Andre som ikke liker røykelukt trenger ikke gå helt oppi den som står å røyker. Ja faren din prøvde å slutte, men klarte ikke. Sånn er det for mange. For meg er det bedre å røyke enn å drive med rus. Jeg har klart å slutte med rus, men uten røyken så hadde jeg ikke holdt ut lenge. Til opplysning: ikkerøykere forpester ikke luften rundt seg slik røykere gjør. Røykere vandrer med sneipen påtent. Røyken siver ca 30-40 METER unna i enhver situasjon. Så om du står 5 meter unna, vit at nesteparten av sigarettrøyken din ALLIKEVEL treffer meg ig utløser astmaanfall, rusiko for kreft osv noe som er godt dokumentert rundt PASSIV RØYKING. Er dette noe du ville utsatt dine evt barn for? Å vite at barnet har astma, kreft osv KUN fordi DU IKKE BRYR DEG OM AT SIGARETTRØYKEN DU PRODUSERER BLIR EN HEKSERISIKO FOR ANDRE? Som sagt, 30-40 meter. Sigarettrøyk er ikke en tett masse som kun havner i dine lunger og holder seg i et rør rett rundt din private sone. Nei. Den går OVER ALT. Tenk på det du. Du utsetter faktisk ALLE rundt deg for sykdom. Anonymkode: b4adc...039 4
Gjest Axl Rose Skrevet 12. april 2017 #51 Skrevet 12. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til opplysning: ikkerøykere forpester ikke luften rundt seg slik røykere gjør. Røykere vandrer med sneipen påtent. Røyken siver ca 30-40 METER unna i enhver situasjon. Så om du står 5 meter unna, vit at nesteparten av sigarettrøyken din ALLIKEVEL treffer meg ig utløser astmaanfall, rusiko for kreft osv noe som er godt dokumentert rundt PASSIV RØYKING. Er dette noe du ville utsatt dine evt barn for? Å vite at barnet har astma, kreft osv KUN fordi DU IKKE BRYR DEG OM AT SIGARETTRØYKEN DU PRODUSERER BLIR EN HEKSERISIKO FOR ANDRE? Som sagt, 30-40 meter. Sigarettrøyk er ikke en tett masse som kun havner i dine lunger og holder seg i et rør rett rundt din private sone. Nei. Den går OVER ALT. Tenk på det du. Du utsetter faktisk ALLE rundt deg for sykdom. Anonymkode: b4adc...039 Jeg kommer ikke til å slutte uansett, men jeg går ikke oppi folk å røyker. Så får folk ta ansvar og gå litt bort hvis de ikke tåler røyken. Kreft kan vi få uansett røyk eller ikke røyk.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #52 Skrevet 12. april 2017 Greit nok at det er en økonomisk prioritering for den enkelte å bruke pengene sine på røyk. MEN når du røyker på deg lungekreft påfører du helsevesenet og dermed skattebetalerne store utgifter til operasjon, kjemoterapi, annen behandling... Også KOLS gir enorme utgifter i helsevesenet, og for de aller fleste med KOLS og lungekreft er sykdommene selvforskyldt. Dette er penger som kunne gått til forskning eller andre pasientgrupper, som har hatt uflaks og ikke med viten pådratt seg en sykdom. Anonymkode: b92eb...686 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #53 Skrevet 12. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Til opplysning: ikkerøykere forpester ikke luften rundt seg slik røykere gjør. Røykere vandrer med sneipen påtent. Røyken siver ca 30-40 METER unna i enhver situasjon. Så om du står 5 meter unna, vit at nesteparten av sigarettrøyken din ALLIKEVEL treffer meg ig utløser astmaanfall, rusiko for kreft osv noe som er godt dokumentert rundt PASSIV RØYKING. Er dette noe du ville utsatt dine evt barn for? Å vite at barnet har astma, kreft osv KUN fordi DU IKKE BRYR DEG OM AT SIGARETTRØYKEN DU PRODUSERER BLIR EN HEKSERISIKO FOR ANDRE? Som sagt, 30-40 meter. Sigarettrøyk er ikke en tett masse som kun havner i dine lunger og holder seg i et rør rett rundt din private sone. Nei. Den går OVER ALT. Tenk på det du. Du utsetter faktisk ALLE rundt deg for sykdom. Anonymkode: b4adc...039 Hekserisiko??? Anonymkode: 461af...07a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #54 Skrevet 12. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok at det er en økonomisk prioritering for den enkelte å bruke pengene sine på røyk. MEN når du røyker på deg lungekreft påfører du helsevesenet og dermed skattebetalerne store utgifter til operasjon, kjemoterapi, annen behandling... Også KOLS gir enorme utgifter i helsevesenet, og for de aller fleste med KOLS og lungekreft er sykdommene selvforskyldt. Dette er penger som kunne gått til forskning eller andre pasientgrupper, som har hatt uflaks og ikke med viten pådratt seg en sykdom. Anonymkode: b92eb...686 Hva med slankeoperasjoner grunnet sykt overdrevet matinntak? Kan ikke de tjukke bare slutte å spise? Det er absolutt selvforskyldt på lik linje - hvorfor skal skattebetalerne punge ut for det? De som har livsstil-diabetes koster penger, det er selvforskyldt. Og hva med fallskjermhopperne som faller ned? I like stor grad selvforskyldt, de visste risikoen når de hoppet! Alle de som prøver å ta selvmord/driver med selvskading - hvorfor skal behandlingen deres betales? Det er allefall selvforskyldt! Sånn du skisserer går det ikke an å tenke. Det er uflaks å bli syk av røyking. Det er veldig, VELDIG langt fra alle røykere som får KOLS/kreft - dette er et sinnsykt overdrevet argument fra politikernes side. Anonymkode: cf218...5cb 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #55 Skrevet 12. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok at det er en økonomisk prioritering for den enkelte å bruke pengene sine på røyk. MEN når du røyker på deg lungekreft påfører du helsevesenet og dermed skattebetalerne store utgifter til operasjon, kjemoterapi, annen behandling... Også KOLS gir enorme utgifter i helsevesenet, og for de aller fleste med KOLS og lungekreft er sykdommene selvforskyldt. Dette er penger som kunne gått til forskning eller andre pasientgrupper, som har hatt uflaks og ikke med viten pådratt seg en sykdom. Anonymkode: b92eb...686 Hva med slankeoperasjoner grunnet sykt overdrevet matinntak? Kan ikke de tjukke bare slutte å spise? Det er absolutt selvforskyldt på lik linje - hvorfor skal skattebetalerne punge ut for det? De som har livsstil-diabetes koster penger, det er selvforskyldt. Og hva med fallskjermhopperne som faller ned? I like stor grad selvforskyldt, de visste risikoen når de hoppet! Alle de som prøver å ta selvmord/driver med selvskading - hvorfor skal behandlingen deres betales? Det er allefall selvforskyldt! Sånn du skisserer går det ikke an å tenke. Det er uflaks å bli syk av røyking. Det er veldig, VELDIG langt fra alle røykere som får KOLS/kreft - dette er et sinnsykt overdrevet argument fra politikernes side. Anonymkode: cf218...5cb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #56 Skrevet 12. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Til opplysning: ikkerøykere forpester ikke luften rundt seg slik røykere gjør. Røykere vandrer med sneipen påtent. Røyken siver ca 30-40 METER unna i enhver situasjon. Så om du står 5 meter unna, vit at nesteparten av sigarettrøyken din ALLIKEVEL treffer meg ig utløser astmaanfall, rusiko for kreft osv noe som er godt dokumentert rundt PASSIV RØYKING. Er dette noe du ville utsatt dine evt barn for? Å vite at barnet har astma, kreft osv KUN fordi DU IKKE BRYR DEG OM AT SIGARETTRØYKEN DU PRODUSERER BLIR EN HEKSERISIKO FOR ANDRE? Som sagt, 30-40 meter. Sigarettrøyk er ikke en tett masse som kun havner i dine lunger og holder seg i et rør rett rundt din private sone. Nei. Den går OVER ALT. Tenk på det du. Du utsetter faktisk ALLE rundt deg for sykdom. Anonymkode: b4adc...039 Link til de "fakta" du presenterer her? Hilsen en røyker (høyt utdannet.... hehe), og som tar hensyn til andre. Jeg røyker f.eks. aldri i buss-skur dersom jeg ikke er alene, eller foran innganger til butikker/whatever. Jeg utsetter ikke sitat: "ALLE rundt meg for sykdom" Du overdriver, og er hysterisk. Anonymkode: 50d48...9f2 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #57 Skrevet 12. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med slankeoperasjoner grunnet sykt overdrevet matinntak? Kan ikke de tjukke bare slutte å spise? Det er absolutt selvforskyldt på lik linje - hvorfor skal skattebetalerne punge ut for det? De som har livsstil-diabetes koster penger, det er selvforskyldt. Og hva med fallskjermhopperne som faller ned? I like stor grad selvforskyldt, de visste risikoen når de hoppet! Alle de som prøver å ta selvmord/driver med selvskading - hvorfor skal behandlingen deres betales? Det er allefall selvforskyldt! Sånn du skisserer går det ikke an å tenke. Det er uflaks å bli syk av røyking. Det er veldig, VELDIG langt fra alle røykere som får KOLS/kreft - dette er et sinnsykt overdrevet argument fra politikernes side. Anonymkode: cf218...5cb Det handler også om hva som er vanlig eller ikke. Sjansen for at en fallskjermhopper går i bakken er veldig liten. Sjansen for at en person som røyker pådrar seg helseskader grunnet dette er stor. Det er ikke bare snakk om KOLS/lungekreft, men også andre sykdommer. Komplikasjoner relatert til KOLS er en svært vanlig innleggelsesårsak i sykehus. Lungekreft er den 2. hyppigste kreftformen hos menn og 3. hyppigste hos kvinner og til sammen 3035 personer i Norge ble diagnostisert med lungekreft i 2015. Med tanke på hyppigheten av disse sykdommene og omfanget av behandlingen, tror jeg vi trygt kan si at dette koster samfunnet mer enn f.eks. slankeoperasjoner. Psykisk sykdom er ikke selvforskyldt. Det er en drøy påstand å komme med. Anonymkode: b92eb...686 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #58 Skrevet 12. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med slankeoperasjoner grunnet sykt overdrevet matinntak? Kan ikke de tjukke bare slutte å spise? Det er absolutt selvforskyldt på lik linje - hvorfor skal skattebetalerne punge ut for det? De som har livsstil-diabetes koster penger, det er selvforskyldt. Og hva med fallskjermhopperne som faller ned? I like stor grad selvforskyldt, de visste risikoen når de hoppet! Alle de som prøver å ta selvmord/driver med selvskading - hvorfor skal behandlingen deres betales? Det er allefall selvforskyldt! Sånn du skisserer går det ikke an å tenke. Det er uflaks å bli syk av røyking. Det er veldig, VELDIG langt fra alle røykere som får KOLS/kreft - dette er et sinnsykt overdrevet argument fra politikernes side. Anonymkode: cf218...5cb Jeg vil også legge til at årsakssammenhengen mellom røyking og KOLS/lungekreft er vesentlig sterkere enn for f.eks. diabetes type 2. Det er klart at dårlig kosthold og fysisk aktivitet øker risikoen for diabetes type 2, men her dreier det seg om et samspill mellom også flere andre faktorer, inkludert genetikk og røyking. Da er det vanskelig å si sikker at det var dårlige levevaner alene som forårsaket sykdommen, sammenlignet med en som har røyket hele livet og får lunekreft. Anonymkode: b92eb...686 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #59 Skrevet 12. april 2017 På 8.4.2017 den 10.55, Honey Dew skrev: Kjære røykere. Kan dere svare på hvorfor dere absolutt må røyke inni busskur, mens det er andre mennesker inni skuret og hvorfor dere må stumpe røyken på bakken når det finnes små metallesker å få kjøpt, som dere kan ha sneipene oppi? Jeg tror det er riktigere å si: "kjære dere som røyker i busskur". For det er nemlig ikke alle røykere som gjør det! Litt som å si: kjære alle bilførere, hold fartsgrensen". Anonymkode: d271e...397 1
tussi84 Skrevet 13. april 2017 #60 Skrevet 13. april 2017 Jeg røyker og den verste feilen min i mitt liv var at jeg begynte med det på ungdomskolen. Først var det jo bare å prøve litt, så ble det fest røyking og så til slutt hver dag. Dette var på tiden da det fortsatt ble sett på som kult å røyke til tross for alle advarsler om det. Ikke at det er noe kult i det hele tatt. Det er veldig avhenginghetskapene. Ja jeg vet det er skadelig. Jeg vet at sjansen er der for at kan dø pga røyking. Så hvorfor klarer jeg ikke å slutte. Jo fordi det er vanskelig. Det hjelper ikke at alle andre sier det til deg. Du må være motivert selv og 100 prosent motivert. Jeg sier jeg ønsker å slutte jeg finner bare ikke motivasjon. Det er vanskelig å bryte vaner. Jeg må finne nye vaner for røyken jeg tar når jeg er sosial, røyken jeg tar for å roe meg ned etter en kjip dag, røyken jeg tar etter maten, røyken jeg tar når jeg kjeder meg. Jeg må finne erstatninger. Jeg må finne en måte å overleve at jeg blir sur og gretten etter et par dager uten røyk. Ja jeg har flere mislykkede forsøk bak meg. ved et tilfelle klarte jeg 4 mnd. Dessverre skjedde det noe tragisk i livet mitt som gjorde til at jeg var svak å begynte igjen. Jeg la på meg 7 kg i løpet av de 4 mnd. Jeg er livredd for å legge på meg igjen om jeg slutter igjen fordi jeg er ganske stor fra før. Det høres tåpelig ut men for meg er mer vekt synonymt med mer å gå ned, jo lenger tid til jeg kan få barn. Ja jeg slutter når jeg blir gravid. Fordi jeg kan godt skade meg selv men jeg skader ikke ungen min. Så ting er ikke bare slutt å røyke selv om vi vet det er skadelig. Når det gjelder røyking i nærheten av folk står jeg aldri helt oppe på andre ikke røykere. Jeg røyker heller ikke innendørs eller i bilen etc. Men om du flytter deg til meg så er det ditt valg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå