AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Dette gjelder deg som røyker. På røyk-pakken står det klart og fukkkkking's tydelig med stor skrift at'' røyk dreper", mens dere fortsetter å røyker!?? Er dere så naive? Når du som røyker står ved siden av meg og røyker, da plager du meg enormt mye, jeg får nesten ikke puste. Vær så snill slutt. Jeg bønnfaller deg slutt å røyke. Hadde jeg styrt dette landet her, så var det første jeg ville forby røyk og tobakk. Jeg hadde slått ganske hardt på det. Tenk litt over det! Tenk over andre du plager når du røyker. /andre rundt deg/Tenk på helse di? Du betaler for å skade deg selv! Du skader deg selv både helsemessig og økonomisk. Tilslutt så vil jeg si deg at min far døde pga røyk, han røyket mye, han prøvde å slutte og det klarte han ikke. Tenk litt på det. Anonymkode: b8904...6a2 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Skrevet 14. januar 2017 Kan du ikke bare gå litt vekk? PS. Alle røykere vet at røyking er skadelig. Det hjelper ikke å være så nedlatende. Det er ikke en effektiv måte å få et budskap gjennom. Anonymkode: b60b9...493 44
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Ja....du høres ut som en merkelig skrue haha Anonymkode: 8369c...07c 8
Supernova17 Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 Ja, du har helt klart en fornuftig mening. Men nå i dag kan alle mennesker over 18år gjøre som de vil.Skjønner du vil at folk skal slutte, men det er best å passe på seg selv. Sørg for at DU ikke begynner med røyk. 10
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #5 Skrevet 15. januar 2017 Det er ikke uten grunn at den blir kalt KOLS-pinne. Hjerteinfarkt pga tette årer, kols. kreft.......... Anonymkode: ed5fc...a07 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 Helt enig! Jeg synes også at alle alkoholikere skal slutte å drikke og at alle narkomane skal slutte å ruse seg! Og spilleavhengige kan jo bare slutte å spille! Og alle som har anoreksi kan jo bare begynne å spise igjen! Anonymkode: ef8f3...04e 40
Honnikorn Skrevet 15. januar 2017 #7 Skrevet 15. januar 2017 Sånn rent bortsett fra at røyk lukter og at passiv røyking ikke er bra så kan en si det samme om overvektige som propper i seg junk, om folk som klager på vondter og ikke trener, om folk som ikke holder seg i form. Er dere så naive? Men jeg kommer fra et møblert hjem og holder meg for godt for å dra disse sammenligningene. 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: På røyk-pakken står det klart og fukkkkking's tydelig med stor skrift at'' røyk dreper", mens dere fortsetter å røyker!?? Kan lese så ser at dette står på pakken, velger likevel av egen fri vilje å røyke Du betaler for å skade deg selv! Jeg vet, jeg betaler for å påføre meg seg skade Du skader deg selv både helsemessig og økonomisk. Jeg vet, jeg påfører meg seg skade og de økonomiske prioriteringene er det også jeg som tar. Anonymkode: b8904...6a2 Anonymkode: 78271...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #9 Skrevet 15. januar 2017 Jeg røyker og det er ikke noe jeg er stolt av. Har dog trappet kraftig ned de siste par årene. Jeg røyker aldri inne, aldri når jeg står ved siden av/i nærhet av none (kun hvis den andre røyker samtidig) og aldri så barn i familien eller andre barn ser det. Jeg vet godt det er skadelig og blir skikkelig glad når jeg hører om andre som har klart å slutte. Anonymkode: c43b2...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #10 Skrevet 15. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder deg som røyker. På røyk-pakken står det klart og fukkkkking's tydelig med stor skrift at'' røyk dreper", mens dere fortsetter å røyker!?? Er dere så naive? Når du som røyker står ved siden av meg og røyker, da plager du meg enormt mye, jeg får nesten ikke puste. Vær så snill slutt. Jeg bønnfaller deg slutt å røyke. Hadde jeg styrt dette landet her, så var det første jeg ville forby røyk og tobakk. Jeg hadde slått ganske hardt på det. Tenk litt over det! Tenk over andre du plager når du røyker. /andre rundt deg/Tenk på helse di? Du betaler for å skade deg selv! Du skader deg selv både helsemessig og økonomisk. Tilslutt så vil jeg si deg at min far døde pga røyk, han røyket mye, han prøvde å slutte og det klarte han ikke. Tenk litt på det. Anonymkode: b8904...6a2 Javel Anonymkode: 71145...5c3 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #11 Skrevet 15. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare gå litt vekk? PS. Alle røykere vet at røyking er skadelig. Det hjelper ikke å være så nedlatende. Det er ikke en effektiv måte å få et budskap gjennom. Anonymkode: b60b9...493 Ps til deg: Kom deg vekk selv. Jeg er en veldig hensynsfull røyker skal jeg si deg. Men jeg forklarer meg ikke for slike som deg. Vet ikke hva som er verst jeg - folk som formulerer seg og oppfører seg som deg, eller... Nei, vet ikke jeg. Merker hvert fall at respekten din bryr meg lite Anonymkode: 71145...5c3 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #12 Skrevet 15. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ps til deg: Kom deg vekk selv. Jeg er en veldig hensynsfull røyker skal jeg si deg. Men jeg forklarer meg ikke for slike som deg. Vet ikke hva som er verst jeg - folk som formulerer seg og oppfører seg som deg, eller... Nei, vet ikke jeg. Merker hvert fall at respekten din bryr meg lite Anonymkode: 71145...5c3 Når en tar hensyn til andre har de fleste ikke noe problem i at du røyker. Men må si at jeg er ganske bedømmende når jeg ser folk sitte utenfor sykehusene og røyke i sykehusklær og en gigant drypp hengende ut av armene sine. Problemet er med røykende som IKKE tar hensyn. De står rett utenfor inngangen OVER alt og bryr seg ikke om noen andre en seg selv. Feks, på restaurant. Hver gang en går inn til restauranten, blir røyket dratt inn med seg og det lukter noe helt jævlig. Jeg vokst opp med foreldre som var store røykere - begge inne og innestengt i bilen mens vi barna var til stedet. Men nå som voksen er jeg ekstremt allergisk mot røyk og blir ganske dårlig når jeg puste inn en liten skvett. Vet det høres helt ekstremt ut, men det er sant. Anonymkode: 6480a...1c7 5
Joia Skrevet 15. januar 2017 #13 Skrevet 15. januar 2017 Jeg tror de fleste med avhengighet forstår godt etter tiår nesten 50 år med propeganda og fakta om hvor skadelig røyk er, at røyking er skadelig. det hjelper lite å få folk til å slutte, med å banke i bordet med det som allerede er allment kjent. en får vel heller sikte til andre årsaker hvorfor folk røyker, og det er så subjektivt og så mangt. folk med avhengighet vet det selv, og det hjelper ikke at du angriper dem, tror heller det virker mot sin hensikt. 6
Gjest Axl Rose Skrevet 15. januar 2017 #14 Skrevet 15. januar 2017 Jeg vet godt det står "røyk dreper" men jeg bryr meg da faen ikke om jeg dør. Skal dø en gang uansett og jeg frykter litt å bli gammel så jævlig som de har det på gamlehjem i dag. Hvordan blir det ikke fremover? Jeg vil aldri havne på et hjem når jeg blir gammel. Jeg vil dø før det. Andre som ikke liker røykelukt trenger ikke gå helt oppi den som står å røyker. Ja faren din prøvde å slutte, men klarte ikke. Sånn er det for mange. For meg er det bedre å røyke enn å drive med rus. Jeg har klart å slutte med rus, men uten røyken så hadde jeg ikke holdt ut lenge.
ajarRun Skrevet 15. januar 2017 #15 Skrevet 15. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder deg som røyker. På røyk-pakken står det klart og fukkkkking's tydelig med stor skrift at'' røyk dreper", mens dere fortsetter å røyker!?? Er dere så naive? Når du som røyker står ved siden av meg og røyker, da plager du meg enormt mye, jeg får nesten ikke puste. Vær så snill slutt. Jeg bønnfaller deg slutt å røyke. Hadde jeg styrt dette landet her, så var det første jeg ville forby røyk og tobakk. Jeg hadde slått ganske hardt på det. Tenk litt over det! Tenk over andre du plager når du røyker. /andre rundt deg/Tenk på helse di? Du betaler for å skade deg selv! Du skader deg selv både helsemessig og økonomisk. Tilslutt så vil jeg si deg at min far døde pga røyk, han røyket mye, han prøvde å slutte og det klarte han ikke. Tenk litt på det. Anonymkode: b8904...6a2 Kampsport dreper. Alkohol dreper. Riding dreper. Raffinert sukker dreper. Overvekt dreper. Feite folk plager meg mer enn røykere, og de lukter minst like ille. Dessuten dør flere av fedme enn av røyking. 4
Gjest antbug Skrevet 15. januar 2017 #16 Skrevet 15. januar 2017 Jeg tror de fleste som røyker er fullt klar over hva de utsetter seg for, men de har en avhengighet de enten ikke greier å komme ut av, eller så har de kommet fram til at det de får ut av å røyke veier tyngre enn det de vinner på å slutte. Noen synes det er merkelig, men det er ikke alle som drømmer om å bli veldig gamle. Jeg har en slektning som sier at de ekstra årene man får av å slutte uansett kommer på slutten, og da har man jo ikke særlig glede av dem fordi man ikke kan røyke engang Flåsete selvsagt, men hun har jo et poeng. Hvis røyken tilfører henne så mye nytelse og glede at hun mener et liv uten vil bli deprimerende og stusselig, da bidrar den til å gi henne økt livskvalitet selv om den også gir dårligere helse. Hvordan man faktisk har det har jo også mye å si. Det må være opp til hver og en hva man utsetter seg for av lovlige stoffer, synes jeg. I min familie har folk dødd av alkohol, sykdom som skyldtes mye eller feil mat, dumdristighet, fart og diverse annet som kunne vært unngått, men det var deres liv og deres valg. Støtter deg i at du bør slippe å inhalere andres røyk, da. Det er nok en del røykere som kunne vist mer hensyn, selv om jeg synes de aller fleste er flinke til å trekke seg unna andre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #17 Skrevet 15. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder deg som røyker. På røyk-pakken står det klart og fukkkkking's tydelig med stor skrift at'' røyk dreper", mens dere fortsetter å røyker!?? Er dere så naive? Når du som røyker står ved siden av meg og røyker, da plager du meg enormt mye, jeg får nesten ikke puste. Vær så snill slutt. Jeg bønnfaller deg slutt å røyke. Hadde jeg styrt dette landet her, så var det første jeg ville forby røyk og tobakk. Jeg hadde slått ganske hardt på det. Tenk litt over det! Tenk over andre du plager når du røyker. /andre rundt deg/Tenk på helse di? Du betaler for å skade deg selv! Du skader deg selv både helsemessig og økonomisk. Tilslutt så vil jeg si deg at min far døde pga røyk, han røyket mye, han prøvde å slutte og det klarte han ikke. Tenk litt på det. Anonymkode: b8904...6a2 Det er slike formidlinger som gir antirøykere et dårligere rykte enn røykere Anonymkode: 4fa9a...505 8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #18 Skrevet 15. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men må si at jeg er ganske bedømmende når jeg ser folk sitte utenfor sykehusene og røyke i sykehusklær og en gigant drypp hengende ut av armene sine. Anonymkode: 6480a...1c7 Disse menneskene du ser i sykehusklær gir omsorg av seg selv i det uendelige. Om røyk går ut over deres arbeid og omsorg i yrket, så legg det frem på stortinget. La de miste jobben sin om de røyker... Personlig er det andre ting jeg ser viktigheten i om jeg havner på sykehus eller sykehjem! Anonymkode: 71145...5c3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #19 Skrevet 2. februar 2017 Høres ut som du kunne trengt deg en blås, så sinna som du er. Må ikke være så nedlatende vet du. Fører ingenting godt med seg. Anonymkode: 6c77c...6f4 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #20 Skrevet 2. februar 2017 Forresten har jeg aldri hørt om røykende rådyr. Eller var det John Deere du mente? Anonymkode: 6c77c...6f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå