Gå til innhold

Burde norske/skandinaviske kvinner blitt lagt bånd på? - Barn med tilfelidge menn


Gjest Jonasmann

Anbefalte innlegg

Gjest Superbruker7

Tror kvinner i større grad må lære om prevensjon. Mye kunnskapsløshet og lite ansvar blant kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Superbruker7 skrev:

Tror kvinner i større grad må lære om prevensjon. Mye kunnskapsløshet og lite ansvar blant kvinner. 

Hva med menn som ikke gidder å bruke kondom? Den kunnskapen ligger line dårlig an hos menn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du ikke nå varsler orkan i et eggeglass med vann?

Hvor stort er det problemet du mener å ha identifisert? Er det 1% eller 1 promille av kvinner du snakker om nå? 

Det er vanskelig å få annen forståelse av trådens essens enn at du sutrer over at du ikke får pule, - og det er kvinners skyld siden de puler rundt i syden og får unger med alt og alle, -  utenom med deg.

Anonymkode: 2d678...1f5

Jeg ville ikke hatt barn utenfor et fast og holdbart parforhold, så det at jeg er sjalu på de som får unger med tilfeldige, er helt feil. Det er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superbruker7
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hva med menn som ikke gidder å bruke kondom? Den kunnskapen ligger line dårlig an hos menn

Til syvende og sist så ligger ansvaret hos kvinnen. Det er hun som blir gravid. Det er hun som kan bruke prevensjon som ikke er synbar for mannen og det er hun som kan ta abort. 

Om kvinnen ikke ønsker å ha sex uten kondom så kan hun si nei. Verre er det ikke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Superbruker7 skrev:

Tror kvinner i større grad må lære om prevensjon. Mye kunnskapsløshet og lite ansvar blant kvinner. 

Hvor hen er mennene som trekker på kondomet frivillig? Ikke i sengen min i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er så mange faktorer i samfunnet som påvirker dette med å være aleneforelder og barn av aleneforelder, alt fra kultur, byråkrati, definisjoner, lovverk, holdninger osv. Og da fascinerer det meg at det vi først og fremst burde konsentrere oss om, ifølge TS, er kvinners sexliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Superbruker7
1 minutt siden, O.G. skrev:

Hvor hen er mennene som trekker på kondomet frivillig? Ikke i sengen min i hvertfall.

Så ikke ha sex med dem da. Verre er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
10 minutter siden, a l'orange skrev:

Hallo dere damer som automatisk tolker "legge bånd på" ut fra deres forestillingsverden; La nå mannen selv argumentere for hva han egentlig mener med "legge bånd på". Og nyt forestillingen!

Ellers er det jo oss selv som "legger bånd på" oss selv, eller hva? :) 

Det jeg mente med legge bånd på, var naturlig nok å ikke la kvinner holde på slik mange gjør nå, ha mye tilfeldig sex. Ikke la de få holde på slik de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superbruker7 skrev:

Til syvende og sist så ligger ansvaret hos kvinnen. Det er hun som blir gravid. Det er hun som kan bruke prevensjon som ikke er synbar for mannen og det er hun som kan ta abort. 

Om kvinnen ikke ønsker å ha sex uten kondom så kan hun si nei. Verre er det ikke.  

Det er det også mange kvinner som gjør. Men menn må også si nei dersom hun prøver å lure han og sier han ikke trenger kondom fordi hun angivelig går på pillen.

Både gutter og jenter må skjerpe seg her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superbruker7 skrev:

Tror kvinner i større grad må lære om prevensjon. Mye kunnskapsløshet og lite ansvar blant kvinner. 

Tror kvinner i større grad burde nekte å bruke prevensjon så menn ikke har mulighet til å bruke kvinner for bare sex eller leve i i en desillusjon om at sex aldri bør resultere i barn. 

Anonymkode: 80959...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Superbruker7 skrev:

Tror kvinner i større grad må lære om prevensjon. Mye kunnskapsløshet og lite ansvar blant kvinner. 

Det positive er at kunnskapsløsheten og mangelen på ansvar overhodet ikke er noe problem hvis bare mennene tar ansvar for seg selv og bruker prevensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Eller få på dem kondomet.

Er guttene som må ta ansvar for kondomene. Og ja nekter mannen så er jeg enig i at hun bør reise seg å gå

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Superbruker7
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det er det også mange kvinner som gjør. Men menn må også si nei dersom hun prøver å lure han og sier han ikke trenger kondom fordi hun angivelig går på pillen.

Både gutter og jenter må skjerpe seg her

Menn kan ikke vite om dama går på pillen eller ikke, han kan kun ta henne på ordet. 

Leste at i Sveits kan man dømmes for voldtekt om mannen tar av kondomen under samleiet uten at kvinnen vet om det. Det samme burde gjelde for kvinner som lyver om hun går på pillen. Hun burde kunne dømmes for voldtekt, for mannen samtykket ikke til sex uten pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Er guttene som må ta ansvar for kondomene. Og ja nekter mannen så er jeg enig i at hun bør reise seg å gå

Ja, og ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Det jeg mente med legge bånd på, var naturlig nok å ikke la kvinner holde på slik mange gjør nå, ha mye tilfeldig sex. Ikke la de få holde på slik de vil.

Så du mener da bokstaveligtalt å inskrenke kvinners frihet? Å ikke la kvinner selv bestemme hvem de har sex med. Forklar det gjerne nærmere om jeg tar feil her :) 

Anonymkode: 62c64...45f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Superbruker7
2 minutter siden, antbug skrev:

Det positive er at kunnskapsløsheten og mangelen på ansvar overhodet ikke er noe problem hvis bare mennene tar ansvar for seg selv og bruker prevensjon. 

Jo, det er et problem. For mannen kan ikke ha ansvaret for kvinnens prevensjon, den er ikke synlig for mannen. 

Med mindre du mener at man skal forby all prevensjon uten om kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superbruker7 skrev:

Jo, det er et problem. For mannen kan ikke ha ansvaret for kvinnens prevensjon, den er ikke synlig for mannen. 

Med mindre du mener at man skal forby all prevensjon uten om kondom. 

Kvinnens prevensjon er ikke nok ved tilfeldig sex. Er kun mannens prevensjon som beskytter mot sykdommer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener da bokstaveligtalt å inskrenke kvinners frihet? Å ikke la kvinner selv bestemme hvem de har sex med. Forklar det gjerne nærmere om jeg tar feil her :) 

Anonymkode: 62c64...45f

De kan bestemme hvem de har sex med, så lenge de greier å få dem inn i et langsiktig parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Superbruker7 skrev:

Menn kan ikke vite om dama går på pillen eller ikke, han kan kun ta henne på ordet. 

Leste at i Sveits kan man dømmes for voldtekt om mannen tar av kondomen under samleiet uten at kvinnen vet om det. Det samme burde gjelde for kvinner som lyver om hun går på pillen. Hun burde kunne dømmes for voldtekt, for mannen samtykket ikke til sex uten pillen.

Men enn hvis hun aldri har gått på pillen overhodet da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...