Gå til innhold

Blir ikke enige om innetemperatur. Hvem bør gi seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sett inn en varmeovn på badet

Anonymkode: 83a67...c88

Det er varmeovn der, som står på minimum. Samboer "koker" hvis den står på noe høyere. Ts 

Anonymkode: 00754...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden menn elsker nakne kvinner mens kvinner ikke bryr seg spesielt om nakne menn bør dere justere temperaturen slik at han svetter og du kler av deg. :erter: 

Seriøst: Du har helt rett TS, kvinner har et annet behov enn menn også her, med tanke på temperatur. Hva med et kompromiss: Såpass varmt at han kan gå i T-skjorte (kvinner elsker gjerne det) mens du dropper ullsokkene og fint kan svinse rundt i skjørt og tynn strømpebukse (som menn gjerne liker), sånn for eksempel? ;) 

Jeg mener han bør gi seg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er varmeovn der, som står på minimum. Samboer "koker" hvis den står på noe høyere. Ts 

Anonymkode: 00754...d90

Hoffda! Hvor lang tid i gangen oppholder han seg på badet da?

Du må vel få lov til å ha det varmt på badet før, under og etter badet ditt

Anonymkode: 83a67...c88

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis samboeren din denne tråden, trådstarter

Anonymkode: 83a67...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å ha 23-25 grader i innetemperatur, spesielt nå på vinteren. 

Anonymkode: b4034...741

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at den som fryser må gi seg, da de kan kle på se. Slik er det hos oss, vi er også veldig forskjellige. Men det er selvsagt litt på hvor mye man fryser og hvor varm han er. Men gradestokken bør stå på en mellomting ja, det er muligens det rette. Du må kle på deg litt, og han kle av seg litt. 

Anonymkode: 8f493...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rumle skrev:

20 grader er da ikke kaldt?

Endelig! 18-20 grader er vel normaltemp inne. Jeg blir helt forstyrret av å lese denne tråden om mennesker som vil gå inne med shorts og t-skjorte!

Dessuten får man varme og ikke frost av å gå tur/retur til jobb, en halvtime hver vei. Opp med tempoet, trådstarter! Og det er virkelig ikke galt å sitte under et pledd om vinteren, varm inneluft er ikke godt for hodet.

Vil anbefale deg å sove mer hvis du fryser ofte.

Anonymkode: 28cec...07d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer og jeg er veldig forskjellige når det kommer til kroppsvarme. Nå er det vel slik at menn ofte er varmere enn kvinner av biologiske grunner,men i tillegg må jeg gå en halvtime til og fra jobb (totalt 1 time) hver dag fordi vi bare har én bil,og jeg er den eneste av oss som har gåavstand til jobb. Han drar hjemmefra 1,5 time før meg,så samkjøring er heller ikke aktuelt. Det går heller ikke busser akkurat mellom der vi bor og jobben min, (på landet) og ingen kollegaer bor så nærmeat det ikke blir en omvei som koster dem ekstra tid,hvis jeg skulle kjørt med. Dette var litt OT, men bare for å forklare.

Poenget er i hvert fall at jeg blir ekstra kald av å gå til og fra jobb (på tross av stilongs, ullsokker, gode vintersko etc.etc, dvs.jeg er ganske godt kledd.) Når jeg først får frost i meg,sitter den i lenge. Å bare ha 18-20 grader inne vil gjøre at jeg aldri får varmen i meg igjen. Muligens bare med ullpledd og varmeflaske. Samboer syns 20 grader holder inne. Jeg kan ikke rikke meg fra sofaen uten å fryse i denne temperaturen, og jeg går da også med stilongs og ullsokker inne.

Alternativet for meg blir jo å begynne å kle på meg uteklær inne, hvis jeg ikke skal ligge under et pledd hele dagen. Hvis vi får det så varmt som jeg vil, må samboer kanskje gå med shorts inne,og det vil han ikke. Han mener at det er for varmt inne hvis man ikke kan gå i bukse. Så hva gjør vi?

Anonymkode: 00754...d90

Kle deg bedre før du går ut!

Bruker du god og varm lue, skjerf, votter?

Er skoene varme nok?

Bruker du gode ullsokker i skoene?

Er det plass til luftlag mellom ullsokkene og skoene? Det er viktig for å holde varmen.

Om du kler deg bra nok, skulle du ikke bli kald av å gå ute i 30 minutter.

Evt kan du også bruke ei dynebukse utendørs.

Anonymkode: 83a67...c88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme konflikt med mine foreldre. Jeg fryser konstant og vil ha 25 grader på varmepumpa + tenne i peisen. De siermaks 23 og bare tenning i oeisrn på morgenen. Derfor går jeg med ulksokker, joggebukse, genser og hettegenser hjemme. Gjerne ned teppe rundt meg.

Enkelt sagt så føler jeg sterkt med deg og syns 20 er altfor lite!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrudd opp varmen, kanskje ikke helt til 25, det var litt i overkant. Men 22-23 hadde jeg skrudd opp uten tvil. Å ikke få varmen i seg i sitt eget hjem føles helt horribelt. Jeg går ikke kledd hjemme som om jeg skulle vært ute en høst kveld.

Anonymkode: 0a9d9...fd6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat som dere, og han har gitt seg :) vi har det så varmt jeg vil ha det, så kler han av seg og går heller i shorts. Har vi besøk tar jeg pledd på meg slik at han kan gå med klær ;) 

20 grader inne er utrolig lite, og jeg hadde frosset i hjel tror jeg... nekter å sitte blåfrossen i min egen stue. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig! 18-20 grader er vel normaltemp inne. Jeg blir helt forstyrret av å lese denne tråden om mennesker som vil gå inne med shorts og t-skjorte!

Dessuten får man varme og ikke frost av å gå tur/retur til jobb, en halvtime hver vei. Opp med tempoet, trådstarter! Og det er virkelig ikke galt å sitte under et pledd om vinteren, varm inneluft er ikke godt for hodet.

Vil anbefale deg å sove mer hvis du fryser ofte.

Anonymkode: 28cec...07d

Jeg hår 18 grader på jobb og det er iskald når man ikke driver med noe fysisk tungt. Hjemme står varmepumpa på 23 grader. Og skifter være og det er iskaldt så fyrer jeg i tillegg.

vedder på at mannen til TS er gjerrig og vil spare strøm.

Anonymkode: 59665...96c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede så mye varmt tøy på meg inne at neste steg er uteklær inne. Dette gjelder da i hovedsak i ukedagene når jeg må ut og gå. Er det lettere å ta på dunjakke og utebukse enn å bytte fra bukse til shorts? Ts

Anonymkode: 00754...d90

Det må da være en mye bedre løsning at du kler deg bedre når du er utendørs, ettersom det er på disse gåturene at du blir kald?!

Bruker du lue og det andre som jeg spurte deg om?

Anonymkode: 83a67...c88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter man ganske stille så bør innetemperaturen opp til 22 grader, og gubben din kan gå i shorts inne. Hvis han har problemer med det, så får du heller låne han en bikini. Kroppen din taler sitt klare språk, 20 grader er ufyselig. 

Alternativ løsning: Dump han. Når han er såpass stri og krever at du ikke skal ha det godt i ditt eget hjem, bare fordi han ikke vil gå i kortbukser, så er han ikke mye å spare på.

Alternativ 2: 24 grader i stua og 19 på soverommet.

Endret av I Grosny
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Spiteful skrev:

Har samme konflikt med mine foreldre. Jeg fryser konstant og vil ha 25 grader på varmepumpa + tenne i peisen. De siermaks 23 og bare tenning i oeisrn på morgenen. Derfor går jeg med ulksokker, joggebukse, genser og hettegenser hjemme. Gjerne ned teppe rundt meg.

Enkelt sagt så føler jeg sterkt med deg og syns 20 er altfor lite!!!

Det skulle da virkelig bare mangle, det er midtvinters! Om dere vil sprade rundt uten klær i januar, hvorfor i alle dager bor dere i Norge?

Og er det ingen av dere som trener og får opp sirkulasjonen? Hadde blitt sprø om jeg skulle bodd med noen som vil ha over 20 grader inne, sliter max når jeg er på besøk hos folk som har det varmt.

Anonymkode: 28cec...07d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, boblevann skrev:

Har det akkurat som dere, og han har gitt seg :) vi har det så varmt jeg vil ha det, så kler han av seg og går heller i shorts. Har vi besøk tar jeg pledd på meg slik at han kan gå med klær ;) 

20 grader inne er utrolig lite, og jeg hadde frosset i hjel tror jeg... nekter å sitte blåfrossen i min egen stue. 

Så du kan ta hensyn til gjester, men ikke til mannen din?

Anonymkode: 28cec...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde skrudd opp varmen, kanskje ikke helt til 25, det var litt i overkant. Men 22-23 hadde jeg skrudd opp uten tvil. Å ikke få varmen i seg i sitt eget hjem føles helt horribelt. Jeg går ikke kledd hjemme som om jeg skulle vært ute en høst kveld.

Anonymkode: 0a9d9...fd6

Greit nok når man bor alene, men man kan da ikke trumfe gjennom sin vilje i et parforhold. Og begrunne det med hva? At man er kvinne?

Anonymkode: 28cec...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke bruker lue og varme nok klær, fordi det er viktigere for deg å ta deg ut enn å holde deg varm når du er ute å går ts?

Anonymkode: 83a67...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...