AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #101 Del Skrevet 1. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Må liksom se 5-9 ganger for å se om jeg faktisk ser det er riktig person, hvis personen er uten sminke. Anonymkode: a394f...8f6 På tide å sjekke synet. Anonymkode: 81cfb...b6a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThotSlayer Skrevet 1. mars 2019 #102 Del Skrevet 1. mars 2019 5 hours ago, applestories said: Om 4 milliarder kvinner ble enige om noe skal du få en medalje. Menn også - de er ikke noe enklere. Beklager å være den som forteller deg dette, men formuleringer som starter med " Dere.." blir tolket som "dere" uansett hvordan du eigentlig følte og mente det. Ja norsk og kommunikasjon er ikke mitt sterkeste felt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 1. mars 2019 #103 Del Skrevet 1. mars 2019 "Hvordan kan dette problemet løses" Er nok bare i ditt hodet dette kan løses, nemlig din egen holdning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dr_zhivago Skrevet 1. mars 2019 #104 Del Skrevet 1. mars 2019 3 timer siden, ThotSlayer skrev: Ja norsk og kommunikasjon er ikke mitt sterkeste felt. Agreed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThotSlayer Skrevet 1. mars 2019 #105 Del Skrevet 1. mars 2019 3 minutter siden, dr_zhivago said: Agreed. Oh jeg har fans, så søtt 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #106 Del Skrevet 1. mars 2019 Men dere ser vel forskjell på jenter med sminke vs. uten? Anonymkode: a394f...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #107 Del Skrevet 23. juli 2020 Svar til trådtittel: aldri tenkt på det slik, men kan jo nesten stemme. Jenter uten sminke ser jo ikke like feminine ut lenger i hvert fall? Det er bare et fakta, ikke frekt ment. Er heller ikke sagt det er ''feil'' å se mandig ut som kvinne. Anonymkode: a394f...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. juli 2020 #108 Del Skrevet 23. juli 2020 Enkelte mennesker på ha blitt hjernevasket grundig. Jeg ser ikke annen mulighet med en slik påstand som tittelen viser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #109 Del Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svar til trådtittel: aldri tenkt på det slik, men kan jo nesten stemme. Jenter uten sminke ser jo ikke like feminine ut lenger i hvert fall? Det er bare et fakta, ikke frekt ment. Er heller ikke sagt det er ''feil'' å se mandig ut som kvinne. Anonymkode: a394f...8f6 Hva er det du har googla nå? Det er vel ikke sminke som gjør en kvinne feminin. Det er hvordan hun oppfører seg, hvordan hun kler seg, hvordan hun snakker og beveger kroppen. Mange trekk er jo ansett som feminine, som en smal kjeve, liten nese, mandelformede øyne, eller f.eks. langt hår og formfull kropp. De trekkene er ikke mindre feminine selv om man ikke maler ansiktet? Alisha Keys har sluttet med sminke, og jeg vil si at hun i aller høyeste grad fortsatt er feminin. Anonymkode: ef3b4...7bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 23. juli 2020 #110 Del Skrevet 23. juli 2020 På 4.1.2017 den 22.00, Brannslangen skrev: Jeg blir ganske skremt over at veldig mange jenter ser så dramatisk annerledes ut med sminke kontra uten sminke. Jeg har sett kjendis-damer på TV som i det vanlige liv ser ut på én måte, og så i det neste øyeblikk (typisk på modell-bilder for et eller annet dame-blad) nesten ser ut som en annen person. Tilbake i studie-tiden lurte jeg på om noen av jentene på forelesningene var blitt syke. De var plutselig ikke pene lengre, men var over natten blitt bleke og kvisete. Det gjør at jeg har problemer med å generelt stole på kvinner, at jeg oppfatter dem som falske, og at dem kan bedra meg på andre måter enn bare med sitt utseende. Noen som har en del av de samme tankene som meg her inne? Lurer på hvordan dette problemet kan løses. Jeg forstår deg godt, og skjønner ikke hvorfor du blir angrepet. Har tenkt det samme mange ganger selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 23. juli 2020 #111 Del Skrevet 23. juli 2020 (endret) På 4.1.2017 den 22.00, Brannslangen skrev: Jeg blir ganske skremt over at veldig mange jenter ser så dramatisk annerledes ut med sminke kontra uten sminke. Jeg har sett kjendis-damer på TV som i det vanlige liv ser ut på én måte, og så i det neste øyeblikk (typisk på modell-bilder for et eller annet dame-blad) nesten ser ut som en annen person. Tilbake i studie-tiden lurte jeg på om noen av jentene på forelesningene var blitt syke. De var plutselig ikke pene lengre, men var over natten blitt bleke og kvisete. Det gjør at jeg har problemer med å generelt stole på kvinner, at jeg oppfatter dem som falske, og at dem kan bedra meg på andre måter enn bare med sitt utseende. Noen som har en del av de samme tankene som meg her inne? Lurer på hvordan dette problemet kan løses. Jeg er jente, og er enig med deg. Jeg tenkte som deg da jeg var ung. Jeg ønsket å stå fram som den jeg var, og hadde ikke lyst til å lure menn. Hva skjedde? Folk trodde jeg var lesbisk. Jeg har også hørt andre si at i visse yrker som advokat og konsulent, så er det å legge makeup en del av dresskoden. Dette ble sagt av kolleger som jeg pleide å lytte til. Jeg så på dem som oppegående mennesker før de gav uttrykk for disse tankene. Etter at de viste meg hvem de var, har jeg selvsagt avskrevet dem fullstendig. Jeg kan ikke diskutere filosofi med slike overflatiske mennesker. Det bør tilføyes at ordene ble ytret i en sammenheng, hvor det ble tydelig at det dreide seg om meg. Jeg synes slike ideer er teite og urimelige. Dessverre kjenner jeg kvinner på en slik måte at de gjerne kan finne på å reagere på at du tenker slike tanker, så du bør kanskje reservere slike innspill til jenter du kjenner godt, og kan stole på. Ellers kan du risikere å tråkke i salaten, og støte fra deg folk. Endret 23. juli 2020 av Olaug Olsen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #112 Del Skrevet 23. juli 2020 Nei, jenter ser ikke ut som gutter, og kvinner ser ikke ut som menn. Jeg bruker aldri sminke, men har aldri blitt tatt for å være mann. Jeg har langt feminint hår, pupper og flotte hofter. Sminken var det forresten menn som brukter først, for å ikke se daue ut på scenen. Kvinner hadde ikke lov til å spille på teater i begynnelsen, så kvinneroller ble faktisk spilt av menn. Anonymkode: 0c1bc...3d4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #113 Del Skrevet 23. juli 2020 22 minutter siden, Nightcrawler00 skrev: Jeg forstår deg godt, og skjønner ikke hvorfor du blir angrepet. Har tenkt det samme mange ganger selv. Hun så faktisk bedre ut uten sminke. Anonymkode: 0c1bc...3d4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 23. juli 2020 #114 Del Skrevet 23. juli 2020 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun så faktisk bedre ut uten sminke. Anonymkode: 0c1bc...3d4 Ja, jeg liker ikke den sminkestilen i det hele tatt. Var mer ment som et eksempel på hvordan sminke kan totalforandre et ansikt. Endret 23. juli 2020 av Nightcrawler00 Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 23. juli 2020 #115 Del Skrevet 23. juli 2020 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun så faktisk bedre ut uten sminke. Anonymkode: 0c1bc...3d4 Det hele handler jo mest om mengde. Jo mer naturlig en sminker seg, jo mindre blir sjokket. Tror for eksempel ingen ville mistenkt hun her for å være syk hvis hun møtte opp sminkefri en dag. Mange sminker seg til trekk de ikke har, men ville gjort seg selv en tjeneste (tenker på tidsbruk, frykt for å vise seg uten sminke, at det sjelden ser bra ut i dagslys å sminke seg som en Youtuber...) hvis de bare fremhevet det de var fornøyd med på en mer subtil måte. Litt maskara. Fylle inn brynene litt. Fremheve kinnbena litt. Ikke full contour og tunge løsvipper hver dag. Snakker av erfaring fra tenårene da jeg brukte så mye sminke at jeg så meg blind på det, og gutten jeg likte spurte om jeg kunne vise meg naturlig for ham, noe som fremkalte direkte angst i meg. Endret 23. juli 2020 av Nightcrawler00 Kom på noe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #116 Del Skrevet 23. juli 2020 16 minutter siden, Nightcrawler00 skrev: Ja, jeg liker ikke den sminkestilen i det hele tatt. Var mer ment som et eksempel på hvordan sminke kan totalforandre et ansikt. Enig. Det der er overdrivelse av dimensjoner. 2 minutter siden, Nightcrawler00 skrev: Det hele handler jo mest om mengde. Jo mer naturlig en sminker seg, jo mindre blir sjokket. Tror for eksempel ingen ville mistenkt hun her for å være syk hvis hun møtte opp sminkefri en dag. Ja, dette er bedre, men syns fortsatt det er litt mye på øynene. Ikke fælt, men mer enn jeg personlig ville brukt, hvis jeg ville brukt. Hun her er dessuten såpass heldig at hun ikke trenger å gjøre så mye for å pynte seg heller. Anonymkode: 0c1bc...3d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 23. juli 2020 #117 Del Skrevet 23. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Det der er overdrivelse av dimensjoner. Ja, dette er bedre, men syns fortsatt det er litt mye på øynene. Ikke fælt, men mer enn jeg personlig ville brukt, hvis jeg ville brukt. Hun her er dessuten såpass heldig at hun ikke trenger å gjøre så mye for å pynte seg heller. Anonymkode: 0c1bc...3d4 Igjen, enig! Hehe. Synes hun kunne droppet eyeliner på våtkanten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #118 Del Skrevet 23. juli 2020 På 4.1.2017 den 22.00, Brannslangen skrev: Jeg blir ganske skremt over at veldig mange jenter ser så dramatisk annerledes ut med sminke kontra uten sminke. Jeg har sett kjendis-damer på TV som i det vanlige liv ser ut på én måte, og så i det neste øyeblikk (typisk på modell-bilder for et eller annet dame-blad) nesten ser ut som en annen person. Tilbake i studie-tiden lurte jeg på om noen av jentene på forelesningene var blitt syke. De var plutselig ikke pene lengre, men var over natten blitt bleke og kvisete. Det gjør at jeg har problemer med å generelt stole på kvinner, at jeg oppfatter dem som falske, og at dem kan bedra meg på andre måter enn bare med sitt utseende. Noen som har en del av de samme tankene som meg her inne? Lurer på hvordan dette problemet kan løses. Dette problemet? Ikke for å virke slem altså, men hvis noen har et problem her så er det ikke oss jentene, men dere menn som blir sjokkert over å se oss uten sminke. Det handler ikke om å bedra, men at noen liker å sminke seg fordi vi dynes det er fint. Mens andre ganger liker vi å gå naturlig. Eller bleke og kvisete, som du ville sagt. Se litt bortenfor utseende på folk og legg merke til personligheten, kanskje det er din løsning? Personligheten endrer seg ikke basert på om bmvi har på oss sminke eller ikke. Og vi kommer uansett ikke til å endre våre sminkevaner basert på hva dere menn mener om det!! Anonymkode: 6689c...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 23. juli 2020 #119 Del Skrevet 23. juli 2020 Overskrifta og innlegget ditt stemmer ikke helt overens.? Noen har på seg litt mye krigsmaling, og det blir da en tanke bleike når du treffer de uten sminke. Men hvis man er littgranne oppmerksom, så vil man ganske enkelt se at ansiktet er sterk sminket og da blir det ikke så overraskende å se samme jenta uten sminke. Hvis du ser fem jenter på et busstopp, alle har ca samme hårfarge, samme fargetone i ansiktshuden, etc., de ser forbløfende like ut, så kan du være helt sikker på at de er ganske hard sminket alle sammen, og du kan merke deg de spesielle trekkene som kommer av sminking. Til overskrifta: noen jenter, her i Norge særlig, har slike typiske "speiderfjes" og de ser gutteaktige ut uten sminke. Men man trenger ikke være homo for å synes at det er pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 23. juli 2020 #120 Del Skrevet 23. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette problemet? Ikke for å virke slem altså, men hvis noen har et problem her så er det ikke oss jentene, men dere menn som blir sjokkert over å se oss uten sminke. Det handler ikke om å bedra, men at noen liker å sminke seg fordi vi dynes det er fint. Mens andre ganger liker vi å gå naturlig. Eller bleke og kvisete, som du ville sagt. Se litt bortenfor utseende på folk og legg merke til personligheten, kanskje det er din løsning? Personligheten endrer seg ikke basert på om bmvi har på oss sminke eller ikke. Og vi kommer uansett ikke til å endre våre sminkevaner basert på hva dere menn mener om det!! Anonymkode: 6689c...1ba Ikke misforstå meg, for jeg er absolutt ikke anti sminke, bruker vel et kvarter hver morgen selv. Men jeg synes det er litt enkelt å si til "gutta" (på den måten TS nå representerer alle menn, hehe) at de må fokusere på personligheten vår i stedet for mengden sminke og hvor annerledes vi ser ut uten. Tror de er i stand til begge deler. Det er noe dobbelmoralsk over det også, for de fleste jenter jeg kjenner bryr seg da absolutt om hvordan menn ser ut, og jeg har ingen vanskeligheter med å sette meg inn i at jeg også hadde syntes det var rart å oppdage at den kjekkeste mannen i klassen/på jobb egentlig så helt annerledes ut etter å ha vasket fjeset. At skjegget egentlig var løsskjegg som var limt fast, at de blå øynene var kontaktlinser, at han hadde tegnet nesa annerledes... Ubehaget hadde ikke bare vært knyttet til det estetiske, men også det falske ved det. Det er lov å føle seg lurt når man tross alt blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå