Gå til innhold

Jenter uten sminke ser ut som gutter


Brannslangen

Anbefalte innlegg

Jeg blir ganske skremt over at veldig mange jenter ser så dramatisk annerledes ut med sminke kontra uten sminke. Jeg har sett kjendis-damer på TV som i det vanlige liv ser ut på én måte, og så i det neste øyeblikk (typisk på modell-bilder for et eller annet dame-blad) nesten ser ut som en annen person. Tilbake i studie-tiden lurte jeg på om noen av jentene på forelesningene var blitt syke. De var plutselig ikke pene lengre, men var over natten blitt bleke og kvisete. Det gjør at jeg har problemer med å generelt stole på kvinner, at jeg oppfatter dem som falske, og at dem kan bedra meg på andre måter enn bare med sitt utseende.

Noen som har en del av de samme tankene som meg her inne? Lurer på hvordan dette problemet kan løses.

Endret av Brannslangen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har den oppfatningen, kan du vel velge en kvinne som ikke sminker seg?

Anonymkode: 2e008...380

Men jeg vil ikke være med en dame som ikke er vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener at jenter uten sminke ser ut som gutter, har du tydeligvis et annet problem.

Anonymkode: 9fee9...c8b

Hæ? Det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Amy Pond skrev:

Du får begynne å sminke deg selv da, for å oppnå balanse i universet.

Er du gal? Da vil jo jeg se mer feminin ut enn damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sminke og har aldri hørt jeg likner på en gutt. Takk og lov... Man kan se fin og feminin ut uten å pakke på med foundation og øyeskygge også! Jeg er sikkert ikke utrolig vakker, men jeg tar vare på meg selv, spiser sunt, kler meg feminint og ordner meg på håret.

Har du ærlig talt aldri sett en kvinne som er pen uten sminke? Jeg har har sett mange, jeg! Har flere venninner som ser smashing ut uten sminke. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Brannslangen skrev:

Er du gal? Da vil jo jeg se mer feminin ut enn damene.

Mann, frigjør deg :)

Anonymkode: 984de...9a0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke har et fint underlag kan man heller ikke bli pen med sminke. 

Anonymkode: 6d648...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Brannslangen skrev:

Men jeg vil ikke være med en dame som ikke er vakker.

Mener du at ingen kvinner er vakre uten sminke?

Anonymkode: 2e008...380

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RealWildOne
21 minutter siden, Brannslangen skrev:

Jeg blir ganske skremt over at veldig mange jenter ser så dramatisk annerledes ut med sminke kontra uten sminke. Jeg har sett kjendis-damer på TV som i det vanlige liv ser ut på én måte, og så i det neste øyeblikk (typisk på modell-bilder for et eller annet dame-blad) nesten ser ut som en annen person. Tilbake i studie-tiden lurte jeg på om noen av jentene på forelesningene var blitt syke. De var plutselig ikke pene lengre, men var over natten blitt bleke og kvisete. Det gjør at jeg har problemer med å generelt stole på kvinner, at jeg oppfatter dem som falske, og at dem kan bedra meg på andre måter enn bare med sitt utseende.

Hvordan kan dette problemet løses?

Selv foretrekker jeg jenter med ingen eller lite sminke, at dem ser ut som gutter er den dummeste påstanden jeg noensinne har hørt, om det er hva du synes så er du en dust i mine øyne for noe vakrere enn ei som er seg selv helt usminket ser jeg ikke og blir oppgitt av dem som sminker seg fullstendig bort. Er det hva du vil ha?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker ikke sminke. Og har da aldri fått høre, at jeg ser ut som en mann, eller maskulin. Og det er mange vakre kvinner uten sminke. Er ikke så lenge siden jeg ble sjekket opp på gata og.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Brannslangen skrev:

Men jeg vil ikke være med en dame som ikke er vakker.

Kan du matche en vakker kvinne?

Anonymkode: f4a63...5da

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK dont care ;) Ja, jeg trykket faktisk på kun for å skrive det!

Anonymkode: b3554...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, s0la skrev:

Bruker ikke sminke og har aldri hørt jeg likner på en gutt. Takk og lov... Man kan se fin og feminin ut uten å pakke på med foundation og øyeskygge også! Jeg er sikkert ikke utrolig vakker, men jeg tar vare på meg selv, spiser sunt, kler meg feminint og ordner meg på håret.

Har du ærlig talt aldri sett en kvinne som er pen uten sminke? Jeg har har sett mange, jeg! Har flere venninner som ser smashing ut uten sminke. 

Hvis du er fin og feminin uten sminke så hadde du kanskje sett ut som en Victoria Secrets-modell med sminke?

Det som er vanskelig med å vurdere om damer er flotte uten sminke er jo at det langt i fra er lett og i det hele tatt vite om de faktisk bruker sminke. Det er mulig at jeg har sett damer, tenkt at de var søte, men trodd at det var i hovedsak å takke sminken deres for - men så var realiteten at de utrolig nok ikke hadde noe på seg allikevel. Jeg kan jo ikke vite det 100%.

Endret av Brannslangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...