Gå til innhold

Jenter uten sminke ser ut som gutter


Brannslangen

Anbefalte innlegg

Vel. Har det slått deg at vi jenter sminker oss - eller lar det være - fordi det er sånn vi liker det?! For vår egen del? Og at vi ikke har noe ansvar for at menn som deg skal føle hverken det ene eller andre? 

Det er mitt valg om jeg vil bruke mye eller lite sminke. Det er ditt valg om du vil være sammen med meg eller tilbringe tid med meg. Så vanskelig er det for øvrig ikke å se om noen har sminke på eller ikke... Jeg gjør som jeg vil, og om det gjør at du føler deg lurt eller gjort narr av (uten at jeg skjønner hva min sminkebruk har med deg å gjøre), så er det fritt fram for deg å holde det unna. Høres ut som en grei ordning for alle parter, spør du meg. 

Anonymkode: cc3ff...e78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frus3rtSjokkiz

Nope,det stemmer ikke! Jeg kjenner mange som ikke sminker seg og ingen ser ut som gutter, hallo! Bestevenninnen min er typisk klassisk jente pen og bruker ikke sminke! :) om noen ser ut som gutter så kommer det sikkert av andre ting, men generelt så ser ikke jenter uten sminke ut som gutter nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2017 den 23.02, Brannslangen skrev:

Hva mener du egentlig? Om jeg er god nok for en vakker kvinne? Vel, jeg er veldig hyggelig, behjelpelig og snill.

Der har du resultatet av tiår med film og tv som lover at alle snille gutter omsider vil bli belønnet med en vakker kvinne...  -_-

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2017 den 22.50, Brannslangen skrev:

Jeg vet ikke bestemt hva jeg vil ha. På den ene siden er det såklart svært tiltrekkende med nydelige damer, men det at forskjellen er så stor mellom sminke og ikke-sminke gjør at jeg føler meg manipulert, og at de på et slags vis gjør narr av meg. På den andre siden så er det mer ærlig og naturlig uten sminke, men da har jeg tilnærmet ingen fysisk interesse for dem.

Dette er en utfordring for meg. Per nå er jeg veldig ambivalent.

Jeg kan nesten garantere det at kvinnene du møter som har sminka seg ikke tenkte på deg et eneste sekund når de valgte å sminke seg. Dersom en kvinne du møter velger å ikke sminke seg, har det nok sannsynligvis heller ikke noe å gjøre med deg. du kan ta det helt med ro - ingen manipulerer deg.

Menn, vi eier ikke 37 forskjellige lipsticks for å imponere dere. Jentene som kun eier en blistex gjør det sannsynligvis heller ikke for dere. Vi gjør det fordi vi synes det er gøy å uttrykke oss, fordi vi trives med å la huden puste, for å etablere et hierarki oss i mellom(men det handler ennå ikke om deg som individ, kjære mann), fordi vi er mest komfortable uten dekke, fordi å se ut på en viss måte er en del av jobben vår, and so on - på begge ender av leiren. Uansett, så handler det sannsynligvis ikke om deg som individ, så du trenger ikke tenke på at vi skal lure deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg synes jeg er mest vakker uten sminke. Føler meg glorete med. Naturlig skjønnhet er vakrest.

Anonymkode: d9468...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som sminker seg til det ugjenkjennelige, driver villedende reklame. Det finnes en lov mot dette, tror jeg. Dette har vidtrekkende evolusjonære konsekvenser. Kvinnens utseende veileder mannen til å velge en mor til sine barn som passer optimalt sammen med eget genuttrykk. Når kvinnen kamuflerer sitt egentlige utseende, sier det seg selv at resultatet blir degenerativt. Her ligger svaret på hvorfor befolkningen var jevnt over penere før i tiden, uten sminke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Kvinner som sminker seg til det ugjenkjennelige, driver villedende reklame. Det finnes en lov mot dette, tror jeg. Dette har vidtrekkende evolusjonære konsekvenser. Kvinnens utseende veileder mannen til å velge en mor til sine barn som passer optimalt sammen med eget genuttrykk. Når kvinnen kamuflerer sitt egentlige utseende, sier det seg selv at resultatet blir degenerativt. Her ligger svaret på hvorfor befolkningen var jevnt over penere før i tiden, uten sminke.

Er dette tull eller mener du det faktisk?

Anonymkode: d9468...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du? ;)

Det var skrevet som tull, men ser nå at det kan ha noe for seg, haha.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Hva tror du? ;)

Det var skrevet som tull, men ser nå at det kan ha noe for seg, haha.

Haha, jeg tenkte på siste, jeg synes også at mange var penere før, men både og egentlig. Det hadde egentlig ikke overrasket meg om det stemte.

Anonymkode: d9468...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/4/2017 den 22.00, Brannslangen skrev:

Jeg blir ganske skremt over at veldig mange jenter ser så dramatisk annerledes ut med sminke kontra uten sminke. Jeg har sett kjendis-damer på TV som i det vanlige liv ser ut på én måte, og så i det neste øyeblikk (typisk på modell-bilder for et eller annet dame-blad) nesten ser ut som en annen person. Tilbake i studie-tiden lurte jeg på om noen av jentene på forelesningene var blitt syke. De var plutselig ikke pene lengre, men var over natten blitt bleke og kvisete. Det gjør at jeg har problemer med å generelt stole på kvinner, at jeg oppfatter dem som falske, og at dem kan bedra meg på andre måter enn bare med sitt utseende.

Noen som har en del av de samme tankene som meg her inne? Lurer på hvordan dette problemet kan løses.

Ja, det er drastiske forskjeller når jenter konturer og highlighter oppå tre lag av tre forskjellige foundationer, har falske øyevipper og ti forskjellige øyenskygger under den store, tykke svarte streken på øyelokket kontra uten sminke. Leppene og brynene orker jeg ikke en gang å tenke på.

Like drastiske forskjeller er det ikke når en jente sminker seg mer naturlig. Ja, eller rett og slett bare går uten.

Kanskje du kan utvide horisonten og se etter jenter som sminker seg mer naturlig. Kanskje bare fjerne sminken som fokus og se etter jenter som fokuserer på andre ting enn det. Det finnes mange av dem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/4/2017 den 22.11, Brannslangen skrev:

Er du gal? Da vil jo jeg se mer feminin ut enn damene.

Mange menn burde faktisk bruke sminke. Kan være du er i den kategorien, det vet jeg ikke. 

Anonymkode: aa174...dd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette tull eller mener du det faktisk?

Anonymkode: d9468...c0f

Nei, dette stemmer til et visst punkt hvertfall. Det blir som teorien om alle kvinner kun vil ha menn med diger pikk og det er alle kvinners preferanse. Da vil neste generasjon ha større peniser enn forrige. 

Villedende reklame pga sminke burde jo da ifølge teorien gjøre oss penere og ikke styggere? 🤔

Anonymkode: aa174...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har stussa over er at mange damer ser utrolig blass ut rundt øynene uten sminke. Er det fordi man er vant til å se damer med markerte øyne eller et resultat av mange år med sminke (slitasje) liksom? Menn ser jo ikke sånn ut...

søkte på "without makeup" på Google og fikk opp masse før og etter-bilder. Noen ser nesten syke ut uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Wednesday, January 04, 2017 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Om man ikke har et fint underlag kan man heller ikke bli pen med sminke. 

Anonymkode: 6d648...83e

Jo, det kan man faktisk idag

Anonymkode: 6586d...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ella Grisella skrev:

En ting jeg har stussa over er at mange damer ser utrolig blass ut rundt øynene uten sminke. Er det fordi man er vant til å se damer med markerte øyne eller et resultat av mange år med sminke (slitasje) liksom? Menn ser jo ikke sånn ut...

søkte på "without makeup" på Google og fikk opp masse før og etter-bilder. Noen ser nesten syke ut uten.

Det handler om hva du er vant til å se

Anonymkode: 6586d...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Horten Market skrev:

Hva tror du? ;)

Det var skrevet som tull, men ser nå at det kan ha noe for seg, haha.

Men folk var ikke penere før. Bortsett fra det, så.. :)

Anonymkode: 6586d...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2017 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Vel. Har det slått deg at vi jenter sminker oss - eller lar det være - fordi det er sånn vi liker det?! For vår egen del? Og at vi ikke har noe ansvar for at menn som deg skal føle hverken det ene eller andre? 

Jeg hadde foretrukket dere sluttet å sminke dere. Liker dere best uten :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ella Grisella skrev:

En ting jeg har stussa over er at mange damer ser utrolig blass ut rundt øynene uten sminke. Er det fordi man er vant til å se damer med markerte øyne eller et resultat av mange år med sminke (slitasje) liksom? Menn ser jo ikke sånn ut...

søkte på "without makeup" på Google og fikk opp masse før og etter-bilder. Noen ser nesten syke ut uten.

Du sier noe der.

Et annet moment som bekymrer, er hva som blir tatt opp gjennom huden fra all sminken. Før brukte kvinner sminke bare til spesielle anledninger, i dag er det en del av morgenstellet. Det er vel kjent at det du smører på huden, kan trenge gjennom og bli tatt opp i blodet, og eventuelt gjøre skade. Vi har P-plaster, som inneholder hormoner slik at kvinnen ikke blir gravid, og vi har nikontin-plaster som brukes i røykavvenning, og mange andre legemidler som benytter seg av at stoffer går gjennom huden.

Er ikke kvinner bekymret for dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll! 

Kjenner jeg blir sykt engasjert, men gidder ikke. Han er bare helt på tur. Det han skisserer av "problemer" er uansett bare hans eget problem, og ikke vårt. I.det.hele.tatt. 

 

Anonymkode: b2375...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...