Gå til innhold

Jenter uten sminke ser ut som gutter


Brannslangen

Anbefalte innlegg

Tenk hvordan vi damer ser menn da. Huff og fysjameg. Bleke, kvisete og rett og slett gørrstygge. Snart blir trenden slik at alle må sminke seg.

Anonymkode: d1d62...bb2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne, og jeg liker ikke sminke meg rett og slett. Får meg til å føle meg som noe jeg ikke er, og jeg tror gutter bryr seg fint lite om sminke på jenter, egentlig. Men om noen tenker at jeg er stygg, så bryr jeg meg fint lite. Jeg bryr meg mest om hvorvidt jeg trives selv, og føler faktisk ikke at jeg ser så stygg ut. Så betyr det ikke noe at andre mener noe annet😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, RealWildOne skrev:

Selv foretrekker jeg jenter med ingen eller lite sminke, at dem ser ut som gutter er den dummeste påstanden jeg noensinne har hørt, om det er hva du synes så er du en dust i mine øyne for noe vakrere enn ei som er seg selv helt usminket ser jeg ikke og blir oppgitt av dem som sminker seg fullstendig bort. Er det hva du vil ha?

Jeg vet ikke bestemt hva jeg vil ha. På den ene siden er det såklart svært tiltrekkende med nydelige damer, men det at forskjellen er så stor mellom sminke og ikke-sminke gjør at jeg føler meg manipulert, og at de på et slags vis gjør narr av meg. På den andre siden så er det mer ærlig og naturlig uten sminke, men da har jeg tilnærmet ingen fysisk interesse for dem.

Dette er en utfordring for meg. Per nå er jeg veldig ambivalent.

Endret av Brannslangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sonic skrev:

Og menn med ustelt skjegg ser ut som tapere. kjenner du deg igjen ts?

Menn med ustelte skjegg er ikke tema for denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Brannslangen skrev:

Hvis du er fin og feminin uten sminke så hadde du kanskje sett ut som en Victoria Secrets-modell med sminke?

Det som er vanskelig med å vurdere om damer er flotte uten sminke er jo at det langt i fra er lett og i det hele tatt vite om de faktisk bruker sminke. Det er mulig at jeg har sett damer, tenkt at de var søte, men trodd at det var mye å takke sminken deres - men så var realiteten at de utrolig nok ikke hadde noe på seg allikevel. Jeg kan jo ikke vite det 100%.

Hvis du ikke klarer å se om kvinner har på seg sminke eller ei er du rett og slett dum, trenger briller eller begge deler.

7 minutter siden, Brannslangen skrev:

Jeg vet ikke bestemt hva jeg vil ha. På den ene siden er det såklart svært tiltrekkende med nydelige damer, men det at forskjellen er så stor mellom sminke og ikke-sminke gjør at jeg føler meg manipulert, og at de på et slags vis gjør narr av meg. På den andre siden så er det mer ærlig og naturlig uten sminke, men da har jeg tilnærmet ingen fysisk interesse for dem.

Dette er en utfordring for meg. Per nå er jeg veldig ambivalent.

Manipulert, gjør narr av deg og du føler deg lurt? Ta deg ei bolle, og vær så snill, forbli singel. Ikke det at jeg tror du har draget på damer uansett da....:fart2:

Anonymkode: 3a453...57d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du matche en vakker kvinne?

Anonymkode: f4a63...5da

Hva mener du egentlig? Om jeg er god nok for en vakker kvinne? Vel, jeg er veldig hyggelig, behjelpelig og snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å se om kvinner har på seg sminke eller ei er du rett og slett dum, trenger briller eller begge deler.

Manipulert, gjør narr av deg og du føler deg lurt? Ta deg ei bolle, og vær så snill, forbli singel. Ikke det at jeg tror du har draget på damer uansett da....:fart2:

Anonymkode: 3a453...57d

Du trenger ikke å være slem. Jeg lufter bare tankene mine. Jeg krenker ingen. Ikke som du forsøker å krenke meg, i hvertfall.

 

Endret av Brannslangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Brannslangen skrev:

Men jeg vil ikke være med en dame som ikke er vakker.

Ok men da har du et problem. Alle vet jo at sminke gjør underverker og de aller fleste ser ikke ut som skjønnheter.  Kjendisdamer er retusjert og redigert x 1000...men er enig med deg i det grunnleggende at det er mye falskhet ute og går. Noen sminker seg slik at man ikke gjenkjenner personen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS bør lære seg å se sminken som kvinner bruker?

Noen bruker mye, andre mindre. Noen ikke noe i det hele tatt. For meg som dame, er det lett å se hvilken sminke damer bruker. Dersom TS visste dette, kanskje han slipper problemet med å dra med seg sparkel-kvinnnene hjem

Anonymkode: 7c8cd...bb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brannslangen skrev:

Hva mener du egentlig? Om jeg er god nok for en vakker kvinne? Vel, jeg er veldig hyggelig, behjelpelig og snill.

Du er stygg, med andre ord? 

Men ja vanskelig problem. Så du føler at kvinner lurer deg fordi de ikke kan se sminket ut uten sminke? Vet ikke.. kanskje du kan date en dame med permanent (tatovert) makeup? :fnise:

Anonymkode: 9a2b5...72e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RealWildOne
9 minutter siden, Brannslangen skrev:

Jeg vet ikke bestemt hva jeg vil ha. På den ene siden er det såklart svært tiltrekkende med nydelige damer, men det at forskjellen er så stor mellom sminke og ikke-sminke gjør at jeg føler meg manipulert, og at de på et slags vis gjør narr av meg. På den andre siden så er det mer ærlig og naturlig uten sminke, men da har jeg tilnærmet ingen fysisk interesse for dem.

Dette er en utfordring for meg. Per nå er jeg veldig ambivalent.

For meg er det stikk motsatt, sminkedokker og spesielt når dem er photoshop'et for bilder i magasiner m.m. blir for glatt for min del, mens ei usminket og morgentrøtt dame med rufsete hår på vei til badet for å starte dagen slår alt.

At usminkede damer ikke tiltrekker deg er for meg helt uforståelig, men så er jeg svak for damer og blir nesten litt irritert når noen tydelig har sminket seg fullstendig bort. Ei av mine aller nærmeste venninner er ei slik jente, hun sminker seg helt bort og det ser ikke bra ut i det hele tatt sammenlignet med den usminkede henne, hjelper jo ikke å bemerke det heller.

Min fysiske interesse for det annet kjønn er da sterkere enn din fatter jeg, blir bare trist på dine vegne som er avhengig av at damer doller seg opp slik, noe som for all del er helt ok for anledninger om det ikke blir så mye at det blir ille og irriterende å betrakte at dem har sminket seg mer uattraktive enn utgangspunktet som var usminket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Brannslangen skrev:

Hva mener du egentlig? Om jeg er god nok for en vakker kvinne? Vel, jeg er veldig hyggelig, behjelpelig og snill.

Wow. Du fremhever kvaliteter ved deg selv som burde være en selvfølge. Gratulerer!

Du virker ikke som en som har så ekstremt mye å tilby.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mayana skrev:

Ja vi gjør kanskje det? :laugh:

Kanskje dersom man har sett litt for mye av Paradise Hotell, men de mennene og kvinnene er som regel ikke representative for folk flest. Et utseende er som regel resultatet av gener, trening og kosthold++. Jeg tror ærlig talt at kvinner flest sminker seg ofte for å føle seg hvel med seg selv. Noen må uansett være de mer 'normale' for at andre skal være pene. Vi hadde ikke alle kunnet se ut som Barbie og Ken😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å faktisk gå ut med henne flere ganger før både sengekos og giftemål? Ganske vanlig med rolige kvelder med film og kosebukse (les sminkefri).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brannslangen skrev:

Jeg blir ganske skremt over at veldig mange jenter ser så dramatisk annerledes ut med sminke kontra uten sminke. Jeg har sett kjendis-damer på TV som i det vanlige liv ser ut på én måte, og så i det neste øyeblikk (typisk på modell-bilder for et eller annet dame-blad) nesten ser ut som en annen person. Tilbake i studie-tiden lurte jeg på om noen av jentene på forelesningene var blitt syke. De var plutselig ikke pene lengre, men var over natten blitt bleke og kvisete. Det gjør at jeg har problemer med å generelt stole på kvinner, at jeg oppfatter dem som falske, og at dem kan bedra meg på andre måter enn bare med sitt utseende.

Noen som har en del av de samme tankene som meg her inne? Lurer på hvordan dette problemet kan løses.

Huff, det er skikkelig dårlig gjort av folk å pynte seg! Hva mener du vi skal gjøre, sminke oss stygt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, Brannslangen skrev:

Hvis du er fin og feminin uten sminke så hadde du kanskje sett ut som en Victoria Secrets-modell med sminke?

Det som er vanskelig med å vurdere om damer er flotte uten sminke er jo at det langt i fra er lett og i det hele tatt vite om de faktisk bruker sminke. Det er mulig at jeg har sett damer, tenkt at de var søte, men trodd at det var mye å takke sminken deres - men så var realiteten at de utrolig nok ikke hadde noe på seg allikevel. Jeg kan jo ikke vite det 100%.

Det er jo ikke sikkert det! Det spørs jo hvordan utgangspunkt man har, og hvordan man sminker seg. Jeg kan dessverre ikke svare deg på det, fordi det er vanskelig å se selv hvor vakker man er. Har ikke peiling, jeg. Men det er jo ganske umulig å si uansett, siden alle ser skjønnhet forskjellig.

Jeg har en venninne som ser ut som en modell uansett hva hun gjør. Utrolig nok ser hun bedre ut uten sminke i mine øyne. Er jo ikke sikkert andre mener det samme da. 

Jepp, sånn er det bare. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brannslangen skrev:

Men jeg vil ikke være med en dame som ikke er vakker.

En dame kan være vakker selv uten sminke

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brannslangen skrev:

Hvis du er fin og feminin uten sminke så hadde du kanskje sett ut som en Victoria Secrets-modell med sminke?

Det som er vanskelig med å vurdere om damer er flotte uten sminke er jo at det langt i fra er lett og i det hele tatt vite om de faktisk bruker sminke. Det er mulig at jeg har sett damer, tenkt at de var søte, men trodd at det var mye å takke sminken deres - men så var realiteten at de utrolig nok ikke hadde noe på seg allikevel. Jeg kan jo ikke vite det 100%.

 

Jeg tror de fleste kan sminkes pene. Det er bare å ta et søk etter før og etter-bilder.

https://www.buzzfeed.com/awesomer/makeup-before-and-afters

Ellers er jeg også av dem som synes at de fleste kvinner ser bedre ut uten sminke, men jeg synes det er lett å se hvem som bruker det og hvem som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min bruker veldig lite sminke (3 min om morgenen) og ser helt annerledes ut uten. Jeg bruker en del til hverdags (20 min) og liker markerte øyne. De mennene som har sett meg uten ble helt overrasket over at jeg egentlig ser helt lik ut uten, bare mer naturlig. De som ser annerledes ut uten sminke er vel de som har hvite vipper, har lite konturer som f.eks høye kinnben osv. 

Anonymkode: 627fd...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...