Gå til innhold

Partnervalg og status

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Alle personangrep og diskusjoner om meg som person rapporteres øyeblikkelig. Hold debatten saklig."

Gjør det samme. Dette var ekstremt frekt og personangrep.

Anonymkode: 7992e...541

Han skriver det fordi han er et troll. 

Anonymkode: 478c7...2e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, brownbrown skrev:

jeg har 550 000 i året som rørlegger. i andre firmaer kan de tjene over 600 000. det varier. ok ettersom man blir godt praktisk annlagt, får masse verktøy firma bil og et kanonmiljø av noen kollegaer så angrer jeg ikke på rørlegger et sekund :)

Og jeg som ingeniør tjener 500 000 i året og ser ikke ned på håndverkeryrker. For min del er det nesten et pluss at en mann kan utføre en praktisk jobb!

Anonymkode: 9f7c0...47c

• Liker 1
Skrevet

Det der er så stygt sagt at jeg har ikke ord for det.

Fikk høre det selv en gang: "Du kan finne deg noe bedre enn han der" Skikkelig sårende.

Han og jeg holdt sammen i over 20 år.

Tenk om alle skulle like samme person, da hadde det blitt tilstander gitt.

Skrevet
7 timer siden, Arcturus skrev:

1) Og du har antakeligvis arbeiderforeldre fra Nordnorge, am I right? Med andre ord ville det vært et brudd fra et forutsigbart mønster dersom du giftet deg med en riking. (For øvrig kan en riking ha lav klassebakgrunn, så det teller selvfølgelig ikke. Økonomi er bare en liten del av et større klassebilde).
2) Hun var allikevel hvit, blond, og norsk. Hvor ekstremt var det valget egentlig? I tillegg tror jeg at dersom vi visste alt om hva som foregår i kongefamilien ville illusjonene briste litt. De er en gjeng religiøse/alternative gjøker som leker diplomater. Kongefamilien er et vanskelig klasseeksempel i den moderne verden, rett og slett fordi nepotisme på den måten er uhyre sjelden. Det finnes bare den familien. De blir på mange måter unntaket fra enhver vanlig regel om klassesystemet og sosioøkonomisk mobilitet. (Noe som jo er et knallsterkt argument for å bli republikanere, folkens). 

Niks, ikke akkurat.

7 timer siden, Arcturus skrev:

Akkurat dét tviler jeg ekstremt sterkt på. Hvis ikke hadde du ihvertfall ikke reagert slik på basiskunnskap. Det skjønner du vel? Det er absolutt ingenting i dine innlegg på Kvinneguiden noensinne som skulle vise til at du har bakgrunn i sosiologi. Om noe er det helt motsatt, for ikke å snakke om alternativ-surret ditt. Du, kjære gamle gjest. Nå tror jeg du finner på ting. Ellers er du kanskje den dårligste sosiologen jeg har pratet med noen gang iallefall.

Vel, sånn sett så er det ingenting med dine innlegg som tilsier at du er den mest begavet sosiologen i Norge heller. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Status finnes. Men status for meg, er ikke nødvendigvis status for deg. Tenk hvis menn med høy status for meg er glinsende, vaselininnsmørte, barberte, brune, bolemenn med bulende muskler? Da kommer ikke en puslete akademiker særlig langt. I hvert fall ikke hvis jeg trenger norsk etymologisk ordbok for å tyde hva han sier. Status kan være penger, masse penger, penger av den nyrike sorten, som skal ødsles. Kanskje er alt jeg ønsker meg et eget rom fylt av diverse pelsjakker laget av truede dyrearter som mannen min (eller jeg) har skutt på jakt i Afrika. Og kanskje jeg vil ha et toalett av ekte gull. Status i mitt miljø kan være idealisme, kanskje det aller gjeveste er å være sammen med en altruist av ypperste sort som egenhendig flasker opp små sultrammede barn i fjerne verdenshjørner. Kanskje status i mitt miljø er å være likestilt, dra lasset sammen, bære 50 kilo hver om man har 100 til sammen, dele alle utgifter likt, vaske huset annen hver uke og dele svangerskapspermisjonen på midten. 

Neida, jeg har ikke valgt mannen min på grunnlag av noe av dette. Jeg har valgt han fordi vi har de samme grunnleggende verdier i livet. Han er empatisk, har et humanistisk menneskesyn, god humor, er snill og vi ler sammen. Han respekterer andre mennesker, er aldri nedlatende, han vet å verdsette alt han har. Han forstår at ikke alle mennesker har vært like heldige som han. 

@Arcturus, du burde slutte med personangrep. Så vidt jeg forstår er du singel? Noe av det du skriver er interessant, men den nedlatende holdningen din ødelegger. Sett pris på at du har hatt flaks i livet, hvis du hadde samme gener og oppvekst som en av de narkomane på plata, ville du vært narkoman på plata. Forresten så kan man ta en doktorgrad med 105 i IQ.

Anonymkode: 487cd...6ba

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Status finnes.

Anonymkode: 487cd...6ba

Diskusjonen handlet aldri om det, den handlet om at man kan velge å ikke handle utifra det, at man kan lære å se gjennom det. Men etter jeg har tenkt litt, så kanskje dette ikke er mulig for gjennomsnittlig smarte mennesker. Kanskje de er mer underlagt egne laverestående følelser (sjalusi, status, ego o.l), impulser og biologien sin generelt.

Det er sikkert vanskelig å se gjennom status når man ikke er smart nok til å se mennesket under. Er jo derfor mange karismatiske personer slipper unna med misbruk av barn, mobbing, manipulering- mennesker er ikke smarte nok til å se gjennom det. Jaja, jeg er bare glad for at jeg har funnet en mann og venner som er smartere enn at de løper etter den ene fastlegen på legesenteret bare fordi han/ hun er singel og lege :P

Anonymkode: 5c971...b9e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...