Gå til innhold

Pjuskens prøverier

Pjusk

Anbefalte innlegg

6 dpo (mulig 8 dpo) i dag. 

Kjenner forhåpningene kommer mer og mer for hver dag som går. Er enda tidlig og jeg burde ikke begynne å kjenne etter symptomer allerede.. Men det er jo enklere sagt enn gjort :sjenert:  I går kjente jeg på en merkelig slags stølhet i magen, men jeg har ikke trent på noen dager, så det kan ikke være derfor. Mulig jeg har holdt inn magen litt mye i det siste da? :ler: I tillegg er brystene ømme og de klør! Aner ikke om det er et gravidsymptom, men det er i alle fall ikke noe jeg har til vanlig. Ellers er det egentlig lite symptomer. Ikke noe stikkinger,  murringer eller noe sånne typiske symptomer. Blir spennende å se om en ukes tid om det blir positiv test eller TR. Klarer sikkert ikke å vente en uke med testingen da, kjenner jeg meg selv rett :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tiden er så spennende. :fnise: Tenk så mye lettere det ville vært hvis ikke så og si alle tegn på at man er gravid også kunne være ett tegn på at tanta er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh spennende! Og man klarer ikke la vær å lete etter symptomer nei :ler: jeg ble rundlurt av min egen kropp sist PP, så tror og håper symptomjakten her i gården roer seg et par hakk :fnise: 

Når tenker du å teste? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tonio skrev:

Denne tiden er så spennende. :fnise: Tenk så mye lettere det ville vært hvis ikke så og si alle tegn på at man er gravid også kunne være ett tegn på at tanta er på vei.

Det er så sant, det hadde gjort alt mye lettere :ler:

16 timer siden, kaffemor skrev:

Ooh spennende! Og man klarer ikke la vær å lete etter symptomer nei :ler: jeg ble rundlurt av min egen kropp sist PP, så tror og håper symptomjakten her i gården roer seg et par hakk :fnise: 

Når tenker du å teste? :) 

Samme her. Jeg hadde jo bra med symptomer forrige gang, men neida :hoho: Denne gangen har jeg ikke noe særlig symptomer egentlig, men det er nok kun fordi jeg ikke har kjent like mye etter symptomer som sist :P

Jeg vet egentlig ikke. Blir sikkert å teste 12 dpo, på lørdag (sikkert før det også, kjenner jeg meg selv rett :fnise: ), men har egentlig lyst til å vente til IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig skjønner ikke hva folk er laget av når de klarer å vente til IKM med å teste! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe testing på meg, TR dukket opp i dag :sukk: Veldig forventet altså, men likevel kjipt. Så da går jeg vel inn i PP15 (tror jeg?) og en ny runde med letrozol. Jeg håper så inderlig at dette blir siste PP og at spiren sitter! Om jeg så blir gravid og spontanaborter så er det liksom greit, for da vet jeg at jeg i det minste KAN bli gravid. Det verste er egentlig å ikke vite om alt dette er forgjeves eller om jeg faktisk har en mulighet til å bli gravid. 

Jaja, på den lyse siden så kan jeg drikke så mye kaffe jeg bare orker med god samvittighet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, lille_frosk skrev:

Jeg personlig skjønner ikke hva folk er laget av når de klarer å vente til IKM med å teste! :vetikke:

Nei, jeg skal jo alltid prøve, men ender alltid opp med å teste tidligere likevel :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så dritt at TS kom :( Jeg håper virkelig, virkelig, virkelig neste PP er den det klaffer på hos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Jeg driver og med Letrozol/Otrivelle(har regelmessig mens og EL - prøver bare "for gøy" før privat IVF etter maaaaaaaaange PP`er).

Men jeg lurte litt på begrunnelsen til legen for å teste maks 3 runder med Letrozol? Tenkte han at om ingen preparater fremkalte mens/EL? Den ser jeg jo - men selv tenker jeg at dersom stimulering gir mens og EL på deg så er jo 3 runder litt i underkant når privat IVF er alternativet liksom.

Jeg har høyere alder enn deg, og derfor mer hastverk - så jeg har bestemt meg for et visst løp - men skal likevel teste en 4-6 runder og "utsette" privat IVF med noen måneder.Rett og slett på grunn av den høye kostnader, og - IVF er jo mye større belastning for kroppen tenker jeg enn Letrozol. Men nå har jeg bare enkel kur, altså. Og lite bivirkninger. 

Jeg er omvendt på testingen da - skjønner ikke at folk orker å teste når blendahvit test nr 45986734059762096 kommer - jeg synes testing var "spennende" bare de 2-3 første PP`ene :P Jeg ER så lei av å tisse i kopp :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.2.2018 den 14.26, lille_frosk skrev:

Nei, så dritt at TS kom :( Jeg håper virkelig, virkelig, virkelig neste PP er den det klaffer på hos dere!

Ja, det er skikkelig dritt, men også forventet. Satser på neste PP nå! I følge appen som jeg legger inn tempen på, så hadde jeg ikke hatt EL likevel denne PP når jeg la inn tempen på CD23. Så det kan godt være at jeg faktisk ikke har hatt EL denne runden :roll:

På 8.2.2018 den 14.48, Azumarill skrev:

Nå har jeg skummet gjennom dagboka di og her vil jeg følge med! Litt i samme situasjon, prøver på barn #2 og har problemer  og må antageligvis også gå på medisiner etter hvert. (og så fikk jeg mensen i dag jeg også; gjør det oss til mensen-tvillinger, mon tro? :klo: )  I alle fall. :vinke: Hei! Og :kaffekopp:  siden vi tross alt kan drikke så mye vi vil!

Hei og velkommen :vinke: Jeg har sniklest i dagboken din, må jeg innrømme. Mensen-tvillinger ja :hoho: Skulle jeg først få en tvilling så måtte det jo bli mensen-tvilling! Jeg har tidligere levd som normalt hele syklusen (altså slukt flere kopper kaffe om dagen), men etter at jeg skjønte at ting ikke var helt som det skulle så har jeg kuttet kraftig ned på kaffen da jeg har skjønt at det ikke akkurat hjelper på fruktbarheten :roll: Men når mensen kommer, da drikker jeg så mye kaffe jeg bare orker. Litt som trøst (bedre enn å trøstespise?). 

På 8.2.2018 den 15.37, blomst12 skrev:

Så kjedelig med tante rød!! Nå håper jeg det klaffer for dere neste gang 😘

Veldig kjedelig, men veldig forventet! Satser på at letrozol fikser biffen denne gangen :nigo:

På 8.2.2018 den 18.45, Tyah skrev:

Så kjedelig med TR. Håper den snitter neste PP! 😊

Jepp, satser på november-spire nå!  :jepp:

På 8.2.2018 den 20.36, kaffemor skrev:

Æsj, dritttante som kommer på uvelkomment besøk! :roll: 

Ja, det må da gå ann å vente med besøket til man er velkommen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 13.02, LudoAllis skrev:

Jeg driver og med Letrozol/Otrivelle(har regelmessig mens og EL - prøver bare "for gøy" før privat IVF etter maaaaaaaaange PP`er).

Men jeg lurte litt på begrunnelsen til legen for å teste maks 3 runder med Letrozol? Tenkte han at om ingen preparater fremkalte mens/EL? Den ser jeg jo - men selv tenker jeg at dersom stimulering gir mens og EL på deg så er jo 3 runder litt i underkant når privat IVF er alternativet liksom.

Jeg har høyere alder enn deg, og derfor mer hastverk - så jeg har bestemt meg for et visst løp - men skal likevel teste en 4-6 runder og "utsette" privat IVF med noen måneder.Rett og slett på grunn av den høye kostnader, og - IVF er jo mye større belastning for kroppen tenker jeg enn Letrozol. Men nå har jeg bare enkel kur, altså. Og lite bivirkninger. 

Jeg er omvendt på testingen da - skjønner ikke at folk orker å teste når blendahvit test nr 45986734059762096 kommer - jeg synes testing var "spennende" bare de 2-3 første PP`ene :P Jeg ER så lei av å tisse i kopp :pinar:

Vet du, jeg er faktisk usikker på begrunnelsen hans. Jeg tenkte ikke på å spørre en gang når jeg var hos han, jeg var bare så glad for å endelig ha en plan (og jeg trodde helt ærlig ikke jeg skulle trenge mer enn en runde på letrozol. Hadde et øyeblikk av optimisme der altså). :ler: Men jeg er enig med deg, dersom det viser seg at letrozol gir meg eggløsning så vil jeg gjerne prøve flere runder med det, for da skal vi jo i teorien ha gode sjanser for å bli gravide på egenhånd. Men jeg vet ikke om det er noe begrensninger på hvor mange runder man kan gå på det? Mener å ha lest noe om det, men det var nok i såfall flere enn 3 runder vil jeg tro. 

Nå skal det sies at jeg vet ikke helt hva han mente det neste steget er, annet enn at "vi sannsynligvis trenger mere hjelp" (sitat gynekologen). Jeg har jo ikke noe hastverk med tanke på alderen, og AMH (tror jeg det var?) så bra ut, så det er ikke der problemet mitt ligger, så jeg vil liksom prøve det som kan prøves før det eventuelt blir aktuelt med ivf. 

Jeg leser jo om de som har både dobbel og trippel kur med letrozol, så jeg tenker at det burde kanskje være et alternativ for meg før ev. ivf, men det er kanskje mer aktuelt om jeg ikke får EL på enkel kur. Det er vel en viss fare for overstimulering om det blir for mye? :klo: Jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i det enda, prøver fremdeles å være litt optimistisk å håpe på at runde 2 med enkel dose fikser saken :P

Jeg skjønner godt hva du mener angående testingen. Jeg testet omtrent ikke når jeg mistenkte at jeg ikke hadde EL fordi da var det liksom ikke en mulighet uansett. Men nå som det faktisk kan være en liten mulighet for meg å bli gravid så er det plutselig mye mer spennende! Tenk om jeg plutselig får strek :hoho:

Når du sier at du prøver letrozol/otrivelle "bare for gøy" , er det fordi du har liten sannsynlighet for å lykkes med å bli gravid selv, til tross for hjelp av letrozol/otrivelle? Og hvorfor privat ivf og ikke offentlig? Hadde vært gøy om du plutselig hadde blitt gravid før oppstart med ivf :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

«Bare for gøy» betyr egentlig bare at jeg jo med tanke på alder burde hoppe rett på IVF - men siden det blir så dyrt privat så vil jeg gjerne teste stimulerende først. Jeg har jo blitt gravid uten hjelp en gang før, og jeg har jo regelmessig mens og EL som er forbanna KLOKKE :P Letrozol og Otrivelle er vel mest egentlig for de som ikke har så stabile sykluser/ikke alltid har EL og trenger å dytte det igang. Og så er vel teorien for noen at tross regelmessig blablabla så hjalp stimulerende som en ekstra dytt. 

Privat er fordi alle på Østlandet har kuttet søskenforsøk. Hadde tenkt på Porsgrunn, men de har og stengt dørene - dog hadde vi nok ikke rukket den reelle køen der fordi vi hadde stilt sjukt langt bak.

Dette var nummer 3 for deg? Eller leste jeg feil? Da er det vel privat på deg og om det kommer så langt?

Det som er fordelen med Letrozol er at det bare er å kjøre på (iallefall med enkel kur) hver måned - sålenge en gidder selv. Tror de sier at etter rundt 6 mnd så «må»(?) en kaste inn håndkleet, men det er nok fordi det liksom da er så høy sannsylighet for at det faktisk trengs hjelp. 

Aner ikke enda kvaliteten på mannfolkets greier da, fordi Riksen kødda bort prøven. Venter på svar på neste, og er det noe tull der så må vi jo bare skippe stimulerende og hoppe rett på IVF uansett. 

Jeg stemmer for bolle i ovnen på både deg og meg før den tid :nigo: jeg har og eksemplarisk AMH(egg..eh?)- eller; jeg vet ikke hva resultatene betyr - men de var godt over snittet bra/normale. Alle andre i min familie blir gravide bare de ser ei bleie frem til de er 45 år omtrent, så jeg tror dette har med mitt stoffskifte å gjøre og/eller muligens mannen uten at vi vet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 10.2.2018 den 22.59, LudoAllis skrev:

«Bare for gøy» betyr egentlig bare at jeg jo med tanke på alder burde hoppe rett på IVF - men siden det blir så dyrt privat så vil jeg gjerne teste stimulerende først. Jeg har jo blitt gravid uten hjelp en gang før, og jeg har jo regelmessig mens og EL som er forbanna KLOKKE :P Letrozol og Otrivelle er vel mest egentlig for de som ikke har så stabile sykluser/ikke alltid har EL og trenger å dytte det igang. Og så er vel teorien for noen at tross regelmessig blablabla så hjalp stimulerende som en ekstra dytt. 

Privat er fordi alle på Østlandet har kuttet søskenforsøk. Hadde tenkt på Porsgrunn, men de har og stengt dørene - dog hadde vi nok ikke rukket den reelle køen der fordi vi hadde stilt sjukt langt bak.

Dette var nummer 3 for deg? Eller leste jeg feil? Da er det vel privat på deg og om det kommer så langt?

Det som er fordelen med Letrozol er at det bare er å kjøre på (iallefall med enkel kur) hver måned - sålenge en gidder selv. Tror de sier at etter rundt 6 mnd så «må»(?) en kaste inn håndkleet, men det er nok fordi det liksom da er så høy sannsylighet for at det faktisk trengs hjelp. 

Aner ikke enda kvaliteten på mannfolkets greier da, fordi Riksen kødda bort prøven. Venter på svar på neste, og er det noe tull der så må vi jo bare skippe stimulerende og hoppe rett på IVF uansett. 

Jeg stemmer for bolle i ovnen på både deg og meg før den tid :nigo: jeg har og eksemplarisk AMH(egg..eh?)- eller; jeg vet ikke hva resultatene betyr - men de var godt over snittet bra/normale. Alle andre i min familie blir gravide bare de ser ei bleie frem til de er 45 år omtrent, så jeg tror dette har med mitt stoffskifte å gjøre og/eller muligens mannen uten at vi vet enda.

Aha, sånn å forstå. :) Jeg har også hørt det at for de som har regelmessig EL så kan letrozol virke som en ekstra "dytt", så jeg krysser fingrene for at den gir kroppen din den ekstra dytten som skal til for å bli gravid så du slipper IVF!

Så synd at de har kuttet søskenforsøk! Stiller man lenger bak i køen når man har barn fra før? 

Ja, det blir nr 3 hos oss, så vi må også gå privat om det blir aktuelt med IVF. Akkurat den biten har vi ikke diskutert så mye enda, så om det blir så vi ikke klarer å bli gravide på egenhånd så er det ikke sikkert at det blir noen nr 3 enda (eller i det hele tatt). Vi blir i alle fall nødt til å spare litt først, da (som du sier) det er dyrt! 

Jeg er jo på runde 2 med letrozol nå, og jeg ser jo det at jeg har tabletter til enda 4 runder til, så jeg vil i alle fall bruke opp de om jeg ikke blir gravid. Når det ikke er noe problem å ha 6 runder med letrozol så ser jeg ikke noe grunn til å ikke kunne bruke opp medisinen jeg tross alt har betalt for :ler:

Så kjipt at de rota bort prøven! Det er jo utrolig kjipt og måtte vente ekstra for å få svar på en prøve som allerede er tatt, men som sykehuset har greid å rote bort! Får håpe svaret kommer snart så dere slipper å vente så mye lenger på å få vite hvordan det ligger an. Jeg tenker at dersom den prøven er dårlig så vil dere sikkert vite det så fort som mulig så dere kan komme i gang med IVF. 

Jeg stemmer også for bolle i ovnen på oss begge før vi kommer så langt som IVF :nigo: Det høres jo ut som du i utgangspunktet burde ha ganske gode forutsetninger for å bli gravid med tanke på at du har stabil eggløsning og godt AHM-resultat. Men det er klart, stoffskiftet kan vel gjøre det vanskeligere å bli gravid og samme om mannen har dårlige svømmere 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 den 9.38, Azumarill skrev:

Da kan jo jeg si velkommen skal du være til deg :nigo:

Jeg lever egentlig ganske  helt som normalt jeg. Det er ikke de voldsomme utskeielser uansett, har jeg f.eks lyst på en øl så tar jeg det. På torsdag da jeg fikk mensen tok jeg to - litt trøst som du sier, selv om man ikke skal gå til flasken med sin sorg ;) Vet ikke om askese har noe for seg egentlig. Så klart, lever man asketisk i et par år og får det til kan man jo si det var derfor, gjør man det samme i to år og ikke får det til, da har man jaggu hadde det dobbelt kjipt i de to åra. Såeh. Jeg er flink til å rettferdiggjøre egne valg om ikke annet :ler:  Så moralen er vel: kos deg med kaffen. Er du på ny runde med Letrozol nå?

Takk for det :nigo: Skal få lagt igjen en kommentar etter hvert! 

Du har så rett! Det er nok viktig å ikke leve som gravid før man faktisk er det. Problemet mitt er at jeg gjerne kunne drikke 4-5-6 kopper kaffe om dagen tidligere og det er vel ikke særlig sunt i seg selv :hoho: Så jeg har kuttet ned til ett par kopper om dagen nå da. Jeg er jo så "heldig" at jeg ikke er så glad i verken øl eller vin, så alkohol er ikke noe drikker så ofte uansett :ler:

Nå er jeg på en ny runde med letrozol ja. Tok siste tablett på onsdag, så nå venter jeg (forhåpentligvis) EL til uka :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som tenker at langtidsprøvere burde få gratis folattilskudd? 🤔 Bare en liten tanke da jeg starter på min 3. eller 4. boks nå :laugh: (Ja da, jeg vet at det ikke er særlig dyrt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...