Gjest AnonGangerTo Skrevet 31. desember 2016 #1 Skrevet 31. desember 2016 Jeg har reflektert over det som har skjedd i mitt liv i de siste to årene. Alle ambisjonene og ønskene mine har blitt stoppet av andre. Fikk kun et ønske oppfylt, det å finne drømmemannen. Ellers er det slik at alt avhenger av andre, jeg bestemmer lite og jeg kommer meg ingen vei. Tiltrekker meg situasjoner hvor jeg blir kontrollert og jeg får aldri viljen min. Alt skjer på andre sine premisser men når det er min tur å ha det på mine premisser, så blir jeg bare tråkket på og stoppet. Jeg er så forbannet at det er kun andre som får viljen sin. Alt ordner seg for andre og ikke for meg. Ser med skrek og gru på 2017, og lurer på hvor mye mer dritt venter på meg. Dette var årets utblåsning fra meg.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Høres ut her som du ikke har noe valg i livet ditt. Men det er jo du som bestemmer, med mindre noen fysisk har sperret deg inne og hindret deg i å leve selvstendig. Så med mindre du bor nedi en bevoktet kjeller, eller du ligger på pleiehjem med alvorlig og begrensende sykdom, så er det vel kanskje du som er ditt største hinder? Ta kontrollen i stedet for å gi den vekk til alle andre. Og kom deg ut av offerrollen. Alt ordner seg ikke for alle andre. Men det ordner seg ofte for de som bestemmer seg for det Anonymkode: c21cc...06b 20
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Jeg fant drømmedama i 2016. Synd hun ikke fant meg. Anonymkode: bd903...bc5 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Oj. Er det sikkert at alt du skisserer i hovedinnlegget stemmer? Eller er dette dine tolkninger av din livssituasjon? Det er en veldig begrensende tankegang å tenke at du kommer ingen vei og ikke er sjef i eget liv. Skjønner det bare var en utblåsning, men håper du kan bruke det nye året til å brette opp ermene og faktisk se hva du selv kan forandre og gjøre noe med. Anonymkode: d482a...565 3
fulladet Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 (endret) 18 timer siden, AnonGangerTo skrev: Jeg har reflektert over det som har skjedd i mitt liv i de siste to årene. Alle ambisjonene og ønskene mine har blitt stoppet av andre. Fikk kun et ønske oppfylt, det å finne drømmemannen. Ellers er det slik at alt avhenger av andre, jeg bestemmer lite og jeg kommer meg ingen vei. Tiltrekker meg situasjoner hvor jeg blir kontrollert og jeg får aldri viljen min. Alt skjer på andre sine premisser men når det er min tur å ha det på mine premisser, så blir jeg bare tråkket på og stoppet. Jeg er så forbannet at det er kun andre som får viljen sin. Alt ordner seg for andre og ikke for meg. Ser med skrek og gru på 2017, og lurer på hvor mye mer dritt venter på meg. Dette var årets utblåsning fra meg. Dette er som om jeg skulle skrevet det selv. Det er kjempevanskelig å holde motet oppe når slikt pågår over flere år. Nei, det er ikke alltid slik at man bare kan ta kontrollen (uten at det ødelegger for andre eller fører til noe enda verre for seg selv på sikt) og selv om ordleggingen virker begrensende så er det noen ganger bare akkurat slik det er. Jeg har brukt 2016 til å legge et grunnlag for å kunne få kontroll over eget liv, og 2017 er for meg en ny start der jeg i det minste har muligheten til å ta egne valg. Går det ikke min vei nå fremover så er det ene og alene min egen feil og det føles utrolig deilig! Ønsker deg masse mot, styrke og muligheter fremover. Og så vil jeg si at noen ganger må man bare spisse albuene og kjøre på med det man selv føler er riktig uansett hva andre mener om det. Endret 1. januar 2017 av fulladet
Gjest AnonGangerTo Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut her som du ikke har noe valg i livet ditt. Men det er jo du som bestemmer, med mindre noen fysisk har sperret deg inne og hindret deg i å leve selvstendig. Så med mindre du bor nedi en bevoktet kjeller, eller du ligger på pleiehjem med alvorlig og begrensende sykdom, så er det vel kanskje du som er ditt største hinder? Ta kontrollen i stedet for å gi den vekk til alle andre. Og kom deg ut av offerrollen. Alt ordner seg ikke for alle andre. Men det ordner seg ofte for de som bestemmer seg for det Anonymkode: c21cc...06b Jeg har lyst å vite hva det er jeg bestemmer. Tenker du på hva slags klær jeg skal ha på meg eller hva det blir til middag? Det er ikke de tingene jeg tenker på. Her er det jeg tenker på: I høsten i fjor intensiverte jeg jakten på å få meg jobb, og fått litt hjelp av en som har nettverk her jeg bor med å bli anbefalt til bedrifter og reserverte stillinger. CVen er topp, referansene er på plass men ingen ønsker å ansette meg eller gi meg arbeidstrening. Andre bestemmer over meg. Kan jo ikke tvinge folk med å ansette meg. Resten av scenarioer er for private å nevne men der igjen har andre oversett/ikke hørt etter mine ønsker og ingenting skjedde. Andre overser meg og dermed går mot mine planer. Pga disse situasjoner ender jeg alltid opp i offerrollen. Uungåelig! Jeg har dessverre ikke noen gode løsninger på å unngå å bli kontrollert. Har du noen forslag?
Gjest AnonGangerTo Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oj. Er det sikkert at alt du skisserer i hovedinnlegget stemmer? Eller er dette dine tolkninger av din livssituasjon? Det er en veldig begrensende tankegang å tenke at du kommer ingen vei og ikke er sjef i eget liv. Skjønner det bare var en utblåsning, men håper du kan bruke det nye året til å brette opp ermene og faktisk se hva du selv kan forandre og gjøre noe med. Anonymkode: d482a...565 Det er mine tolkninger av min livssituasjon og alt jeg skisserer i HI stemmer. Jeg kommer ingen vei og er ikke sjef i mitt liv. Det eneste jeg kan forandre er å gi faen i alles ønsker, true andre til å gjøre de tingene jeg vil eller skjelle de ut. Ser ingen andre løsninger. Ser du?
LittleBabyBlue Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, AnonGangerTo skrev: Det er mine tolkninger av min livssituasjon og alt jeg skisserer i HI stemmer. Jeg kommer ingen vei og er ikke sjef i mitt liv. Det eneste jeg kan forandre er å gi faen i alles ønsker, true andre til å gjøre de tingene jeg vil eller skjelle de ut. Ser ingen andre løsninger. Ser du? Du må nesten komme med noen bedre eksempler for nå høres du bare ut som en bortskjemt prinsesse. "Ingen vil gi meg drømmejobben", "andre gjør som de vil og ikke som jeg vil", "andre lar meg ikke sjefe over de". Sier ikke at det er sånn det er, men ditt ene eksempel viser bare at du lever i samme verden som oss andre. At du ikke får drømmejobben er ikke gjort for å straffe deg, men fordi noen andre var bedre kvalifisert. 17
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 8 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Jeg har dessverre ikke noen gode løsninger på å unngå å bli kontrollert. Har du noen forslag? Sikkert ikke det du ønsker å høre, men det meste bygger i bunn og grunn på økonomisk avhengighet. Hvis ikke du er økonomisk avhengig av noe så faller de fleste andre avhengigheter bort. Du blir nødt til å få deg en jobb, men når du har det kan du leve på et lavest mulig forbruk og på den måten bygge opp nok sparepenger til at du kan kvitte deg med de fleste avhengigheter. Det kalles ikke "fuck you money" for ingenting, google det for mer informasjon om hvilken frihet det kan gi. Anonymkode: c54b5...dbe
Gjest AnonGangerTo Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, fulladet skrev: Dette er som om jeg skulle skrevet det selv. Det er kjempevanskelig å holde motet oppe når slikt pågår over flere år. Nei, det er ikke alltid slik at man bare kan ta kontrollen (uten at det ødelegger for andre eller fører til noe enda verre for seg selv på sikt) og selv om ordleggingen virker begrensende så er det noen ganger bare akkurat slik det er. Jeg har brukt 2016 til å legge et grunnlag for å kunne få kontroll over eget liv, og 2017 er for meg en ny start der jeg i det minste har muligheten til å ta egne valg. Går det ikke min vei nå fremover så er det ene og alene min egen feil og det føles utrolig deilig! Ønsker deg masse mot, styrke og muligheter fremover. Og så vil jeg si at noen ganger må man bare spisse albuene og kjøre på med det man selv føler er riktig uansett hva andre mener om det. Riktig det du nevner i uthevet tekst. Skal jeg begynne med å bli voldelig slik at jeg får den jobben jeg vil ha? Motarbeide andre når de vil ha noe fra meg? Jeg er for dannet og snill. Har prøvd å spisse albuene flere ganger men svaret er alltid nei. Når man er avhengig av andre, så er det bare så mye man kan bestemme. Hovedpoenget i min tråd er at det er andre som bestemmer om jeg får det jeg ønsker (den jobben, invitere til julemiddag, osv). Veldig flott at du starter året med å ta egne valg. Kontroll over ditt eget liv er bare en illusjon. Veldig få mennesker forstår det. Takk for ønsket. Håper du lykkes i år med dine planer. Jeg har gitt opp.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, AnonGangerTo skrev: Riktig det du nevner i uthevet tekst. Skal jeg begynne med å bli voldelig slik at jeg får den jobben jeg vil ha? Motarbeide andre når de vil ha noe fra meg? Jeg er for dannet og snill. Det at du ikke får jobben du vil ha betyr bare at du ikke kontrollerer andre, ikke at de kontrollerer deg. Du må skille mellom de for å komme nærmere et fritt liv, for det vil alltid være mange som ikke vil la seg kontrollere av deg. Anonymkode: c54b5...dbe 14
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 20 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Jeg har lyst å vite hva det er jeg bestemmer. Tenker du på hva slags klær jeg skal ha på meg eller hva det blir til middag? Det er ikke de tingene jeg tenker på. Her er det jeg tenker på: I høsten i fjor intensiverte jeg jakten på å få meg jobb, og fått litt hjelp av en som har nettverk her jeg bor med å bli anbefalt til bedrifter og reserverte stillinger. CVen er topp, referansene er på plass men ingen ønsker å ansette meg eller gi meg arbeidstrening. Andre bestemmer over meg. Kan jo ikke tvinge folk med å ansette meg. Resten av scenarioer er for private å nevne men der igjen har andre oversett/ikke hørt etter mine ønsker og ingenting skjedde. Andre overser meg og dermed går mot mine planer. Pga disse situasjoner ender jeg alltid opp i offerrollen. Uungåelig! Jeg har dessverre ikke noen gode løsninger på å unngå å bli kontrollert. Har du noen forslag? Hva skjedde med det NAV-opplegget du snakket om som garantert skulle sikre deg en jobb? Som du ville holde tett til brystet. Som du ikke ville dele med noen her av redsel for at noen skulle stjele jobben fra deg. Hva skjedde med den da? Var det noen som " kontrollerte ditt liv " der også? Når man har en så sikker vei til en jobb og det ikke går er det kanskje ikke andre som kontrollerer men heller noe man selv som gjør galt. Anonymkode: 300f0...dde 7
Gjest AnonGangerTo Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 13 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Du må nesten komme med noen bedre eksempler for nå høres du bare ut som en bortskjemt prinsesse. "Ingen vil gi meg drømmejobben", "andre gjør som de vil og ikke som jeg vil", "andre lar meg ikke sjefe over de". Sier ikke at det er sånn det er, men ditt ene eksempel viser bare at du lever i samme verden som oss andre. At du ikke får drømmejobben er ikke gjort for å straffe deg, men fordi noen andre var bedre kvalifisert. Godt mulig at jeg kan oppfattes som en bortskjemt prinsesse men det er ikke meningen. Som alle mennesker har jeg mine ønsker og drømmer. Et godt eksempel er at jeg var for sent ute (ikke min skyld) til å invitere noen folk til julemiddagen. Ikke alle som fikk jobben var bedre kvalifisert enn meg men fordi de var bestekompiser med arbeidsgiveren. Dette skjer i alle bransjer over hele landet. Man ansetter ikke lenger etter kompetanse men etter hvem du kjenner.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 5 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Godt mulig at jeg kan oppfattes som en bortskjemt prinsesse men det er ikke meningen. Som alle mennesker har jeg mine ønsker og drømmer. Et godt eksempel er at jeg var for sent ute (ikke min skyld) til å invitere noen folk til julemiddagen. Ikke alle som fikk jobben var bedre kvalifisert enn meg men fordi de var bestekompiser med arbeidsgiveren. Dette skjer i alle bransjer over hele landet. Man ansetter ikke lenger etter kompetanse men etter hvem du kjenner. hæææ? Anonymkode: 300f0...dde 11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 4 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Godt mulig at jeg kan oppfattes som en bortskjemt prinsesse men det er ikke meningen. Som alle mennesker har jeg mine ønsker og drømmer. Et godt eksempel er at jeg var for sent ute (ikke min skyld) til å invitere noen folk til julemiddagen. Er det i det hele tatt noe av det som du føler går galt for deg som er din skyld? Hvordan kan det være andres skyld at du har ventet for lenge med å invitere noen? Du kan planlegge nå hvem du vil invitere i år, og sørge for å gjøre det minst en måned før det var for seint i fjor. Anonymkode: c54b5...dbe 9
Gjest AnonGangerTo Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjedde med det NAV-opplegget du snakket om som garantert skulle sikre deg en jobb? Som du ville holde tett til brystet. Som du ikke ville dele med noen her av redsel for at noen skulle stjele jobben fra deg. Hva skjedde med den da? Var det noen som " kontrollerte ditt liv " der også? Når man har en så sikker vei til en jobb og det ikke går er det kanskje ikke andre som kontrollerer men heller noe man selv som gjør galt. Anonymkode: 300f0...dde Jeg er fremdeles i tiltaket og selv min veileder er oppgitt over situasjonen. Han ser selv at det ikke handler om meg men om bedriftene. Vi gjør ikke noe galt, det bare finnes ikke nok jobber til alle som er ledige i Rogaland. Det var faktisk han som mente at jeg var garantert en jobb ila 6 måneder fordi han har så mange kontakter og noen kommer til å si ja. Kommet halvveis og han er skuffet over responsen han får. Det gjelder ikke bare meg men andre som er i tiltaket. Selvsagt er jeg fremdeles redd for at noen skal stjele jobben min, spesielt om jeg begynner i arbeidstrening. Det skjer etter å ha prøvd alt ila to år som ledig. Håper du lar være å komme med personangrep.
Gjest AnonGangerTo Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det i det hele tatt noe av det som du føler går galt for deg som er din skyld? Hvordan kan det være andres skyld at du har ventet for lenge med å invitere noen? Du kan planlegge nå hvem du vil invitere i år, og sørge for å gjøre det minst en måned før det var for seint i fjor. Anonymkode: c54b5...dbe Det eneste jeg gjorde feil var å høre på en tredjepart at det ville ordne seg og at de kom på middagen. Enkelt med etterpåklokskap, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 7 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Godt mulig at jeg kan oppfattes som en bortskjemt prinsesse men det er ikke meningen. Som alle mennesker har jeg mine ønsker og drømmer. Et godt eksempel er at jeg var for sent ute (ikke min skyld) til å invitere noen folk til julemiddagen. Ikke alle som fikk jobben var bedre kvalifisert enn meg men fordi de var bestekompiser med arbeidsgiveren. Dette skjer i alle bransjer over hele landet. Man ansetter ikke lenger etter kompetanse men etter hvem du kjenner. Jeg synes du skal gi deg med denne påstanden som du kommer med hver eneste gang. " De var enten bestekompiser eller familie, eller bekjente av arbeidsgiver ". Du kommer med den hver gang. Hadde det vært slik hadde ingen uten relasjon til arbeidsgiver hatt jobb i dette landet. Og i hver eneste tråd du har startet har du OGSÅ fått bekreftelse på at brukere uten noe som helst relasjon til arbeidsgiver har fått jobb. De har fortalt HVORDAN de har fått jobben og likevel starter du tråd etter tråd og ber om TIPS om hvordan du kan få jobb og kommer med samme påstandene om at det er kun de med kontakter som får jobb. Jeg synes dette er en fornærmelse mot de som faktisk jobber hardt for å få jobbene, og mot de som i hver eneste tråd kommer med tipsene. Anonymkode: 300f0...dde 14
Honnikorn Skrevet 1. januar 2017 #19 Skrevet 1. januar 2017 I påvente av en drømmejobb kan det være lurt å ta hvilken som helst jobb, hvem har ikke måtte det? Jeg har stått i skrubben på hotell jeg, ikke fordi jeg ønsket det, men fordi det var en jobb. I tillegg har jeg brukt mye tid på å etterutdanne meg, ikke til drømmejobben, men til noe som jeg vet de trenger folk til. Ta kontroll! Ta ansvar for eget liv. Sjekk mulighetene for kursing og utdanning, bruk det du har. Send åpne søknader til kommunen, kanskje du blir oppringt en dag. Ta ekstravakter i omsorgstjenesten eller i skole/SFO. Få en fot innenfor og ta det derifra.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 5 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Jeg er fremdeles i tiltaket og selv min veileder er oppgitt over situasjonen. Han ser selv at det ikke handler om meg men om bedriftene. Vi gjør ikke noe galt, det bare finnes ikke nok jobber til alle som er ledige i Rogaland. Det var faktisk han som mente at jeg var garantert en jobb ila 6 måneder fordi han har så mange kontakter og noen kommer til å si ja. Kommet halvveis og han er skuffet over responsen han får. Det gjelder ikke bare meg men andre som er i tiltaket. Selvsagt er jeg fremdeles redd for at noen skal stjele jobben min, spesielt om jeg begynner i arbeidstrening. Det skjer etter å ha prøvd alt ila to år som ledig. Håper du lar være å komme med personangrep. Personangrep? Anonymkode: 300f0...dde 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå