Gå til innhold

Jeg er drittsekk mot kjæresten min i fylla


Lupusluna

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Lupusluna skrev:

Det er vel ikke det at det er kjempevanskelig, er heller det at jeg liker å ta et glass vin men plutselig så slår alt over til crazy. Jeg jobber i utelivsbransjen 17 år ca og det kom jo selvfølgelig med en viss livsstil. Jeg tenker også at mitt forrige forhold ikke skal ødelegge for meg med å bli hatsk og mannevond mot han som ikke fortjener det og det er utrolig leit at vi ikke kan gå ut å kose oss sammen spesielt når hatet ikke er rettet mot min nåværende kjæreste som blir en punchingbag stakkars 

jeg har ikke så mange å snakke med om det jeg sliter mye med tanker som er destruktive.

jeg har blitt opplært til å holde kjeft om det som plager meg og bare suck it up mentalitet og store kvinner gråter ikke. 

Sikker på at problemet ikke ligger her? 

Jeg ble skikkelig urimelig ovenfor kjæresten min etter julebordet mitt. Stakkarn hadde sitti våken for å hente meg, kjørte meg innom mcern, betalte maten og satt med meg i stua og spiste til tross for at han var kjempe trøtt. Jeg var veldig full og hadde nok mot til å spørre om en personlig ting. Han ville ikke snakke om det der og da og jeg beskyldte han for å ikke like meg, ikke stole på meg og lagde et skikkelig kaos. Jeg hylgrein og han ante ikke hva han skulle gjøre. Jeg ble sint uansett hva han sa. Jeg vet svaret på spørsmålet i dag og problemet var selvsagt at sånt snakker man om edru. Og at selvtilliten min 

Vi snakket om det dagen etter og han sa om dette var vanlig oppførsel av meg i fylla eller om det gjentok seg måtte jeg velge mellom han og alkohol. Jeg forklarte at jeg aldri blir sånn og ikke ante hva som hadde gått av meg og at jeg var helt enig i at alkoholen måtte vekk om det gjentok seg. 

Det har ikke gjentatt seg. Rett og slett fordi problemet ikke var alkoholen. Problemet var min dårlige selvtillit og det at jeg ikke vil være til bry for noen (henger igjen etter mange år med mobbing). Vi har snakket og snakker mye om problemene rundt. Nå kommer jeg til han med mine rare tanker med en gang istedet for å analysere det alene. Vi har også kommet frem til at han er redd for å vise for mye følelser og vi jobber med det. 

Nå mener jeg ikke at deres problemer er like, men at det kan hjelpe å snakke dypere med kjæresten din. Fortelle hvordan du føler det og kanskje finne grunnen til at du blir en du ikke vil være når du er full.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du drikker med viten og vilje annenhver helg, selv om du vet at du behandler kjæresten fryktelig dårlig, og at du sårer han kraftig.
Du drikker med viten og vilje, selv om du vet du ikke tåler alkohol.

du bør enten la alkoholen eller han gå, for ingen fortjener å bli behandlet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ble voldsomt fokus på alkoholproblemet her, men du nevner også destruktive tanker og vansker fra forrige forhold. Som @Inwe sier over her kan det godt være at du sliter med tanker overfor kjæresten din - kanskje som et resultat fra det forrige forholdet - som du ikke slipper ut til vanlig, men som bare ligger og kverner til du har fått litt innabords. Snakk med en profesjonell, men kjenn litt på magefølelsen din om du har mer av et alkoholproblem enn et problem med dine egne tanker. Det kan være det er nok å prate med en profesjonell (psykolog/etc) om det tidligere forholdet ditt, og kjæresten din om tanker du har rundt det nåværende. Så kan det være du ikke har så problemer med å drikke mer. 

Men i mellomtiden kan det være fint både for deg og kjæresten din at du lar være å drikke. Da slipper du å få mer dårlig samvittighet/skam, og han vil kanskje føle at du gjør noe med problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2016 den 15.55, Kinno skrev:

Tanken på å slutte å drikke har aldri slått deg?

Jeg skjønner ikke at denne tanken ikke var helt åpenbar for TS... finnes ingen unnskyldninger når det så lett kan fikses. Og ikke snakk om livsstil og bla bla...burde man ikke drikke så drikker man ikke. Veldig enkelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

http://www.tv2.no/a/7660893/

 

sent men , her er interresant forskning på personer som blir "gærne" i fylla. Leter etter videre forskning for jeg ble også sånn når jeg drakk. Ikke drukket på mange år nå. 

Anonymkode: 95646...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.12.2016 den 16.05, Lupusluna skrev:

Ja jeg tenker ofte på å slutte, jeg drikker til å med mindre men det virker som at det ikke har noe virkning. Desverre er det ikke så mange å lene seg til for råd da jeg også synes dette er flaut🙈Burde jeg snakke med en profesjonell 

Du kan dra til doktor Irina Shestopal i Prinsens gate i Oslo. Hun er avvenningsekspert og hypnotisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...