Gå til innhold

Jeg er drittsekk mot kjæresten min i fylla


Lupusluna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har jobbet såpass mange år i utelivsbransjen ja... Ja, det fører med seg en viss livsstil. Har flere nære venner fra det "miljøet" så vet litt om hvordan det der er. Du må kort og greit bare slutte å drikke TS. Så enkelt, så vanskelig. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
29 minutter siden, Lupusluna skrev:

Det er vel ikke det at det er kjempevanskelig, er heller det at jeg liker å ta et glass vin men plutselig så slår alt over til crazy. Jeg jobber i utelivsbransjen 17 år ca og det kom jo selvfølgelig med en viss livsstil. Jeg tenker også at mitt forrige forhold ikke skal ødelegge for meg med å bli hatsk og mannevond mot han som ikke fortjener det og det er utrolig leit at vi ikke kan gå ut å kose oss sammen spesielt når hatet ikke er rettet mot min nåværende kjæreste som blir en punchingbag stakkars 

jeg har ikke så mange å snakke med om det jeg sliter mye med tanker som er destruktive.

jeg har blitt opplært til å holde kjeft om det som plager meg og bare suck it up mentalitet og store kvinner gråter ikke. 

Du tenker kanskje at det "burde ikke være sånn", men du kan ikke handle i forhold til slik ting burde ha vært, men slik de er.

Skjønner at du kanskje biter mye i deg som gjerne kommer ut i fylla da du ikke har kontroll, så å snakke med en terapeut eller noe er kanskje ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med alkohol og kontakt psykolog, for å bearbeide de vonde følelsene du har tatt med deg fra det forrige forholdet 

Anonymkode: c8619...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lupusluna skrev:

Det er vel ikke det at det er kjempevanskelig, er heller det at jeg liker å ta et glass vin men plutselig så slår alt over til crazy. Jeg jobber i utelivsbransjen 17 år ca og det kom jo selvfølgelig med en viss livsstil. Jeg tenker også at mitt forrige forhold ikke skal ødelegge for meg med å bli hatsk og mannevond mot han som ikke fortjener det og det er utrolig leit at vi ikke kan gå ut å kose oss sammen spesielt når hatet ikke er rettet mot min nåværende kjæreste som blir en punchingbag stakkars 

jeg har ikke så mange å snakke med om det jeg sliter mye med tanker som er destruktive.

jeg har blitt opplært til å holde kjeft om det som plager meg og bare suck it up mentalitet og store kvinner gråter ikke. 

Du har en som du alltid kan snakke med, fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er du som er problemet? Eksen min sa at jeg var en drittsekk når jeg drakk. Jeg visste jo at han var vanskelig og kranglete når vi var edru, men ettersom dømmekraften forsvinner kunne jeg jo ikke være sikker på at det var hans skyld at vi kranglet når vi drakk, selv om jeg følte at det var det. Problemet forsvant da jeg fikk ny kjæreste. Nå blir jeg jo ikke dritings så ofte, men de få gangene jeg har vært det med han har jeg kun vært koselig og snill.

Anonymkode: a1c3f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo jeg har tenkt på det mange ganger, har aldri vært sånn før. Jeg tenker på det også selvfølgelig. Jeg trodde dette skulle gå iver når jeg fant en snill mann men enten så sitter forrige forhold så dypt inne i underbevisstheten eller så er jeg bare rett og slett en drittkjærring

Endret av Lupusluna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat like gammel som deg og har det samme problemet. Siste kjæreste gikk ut døren for et par uker siden etter jeg hadde skjelt han ut i fylla. Forholdet er over og det ga meg en vekker jeg burde hatt for flere år siden. Jeg takler ikke alkohol og må ha hjelp til å slutte. Hvis man ikke klarer å leve uten alkohol eller drikker seg så full annenhver helg at man ikke husker hva man gjør så har du et problem. Så enkelt er det. En alkoholiker er ikke bare en som drikker hver dag, man bruker samme betegnelse på de som ikke klarer å slutte å drikke når de først drikker. Gå til fastlegen din og han/hun vil henvise deg videre til fagfolk. Du blir ikke innlagt, men du får profesjonell hjelp slik at du kan slutte med alkohol. Du er såpass gammel at det seriøst står mellom alkohol eller gode relasjoner i livet ditt. Ingen mann eller dame skal holde ut en slik oppførsel fra partner i fylla. 

Anonymkode: 08654...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å drikk alkohol helt, eller sørg for å ikke drikke med kjæresten. 

Anonymkode: 271c7...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er akkurat like gammel som deg og har det samme problemet. Siste kjæreste gikk ut døren for et par uker siden etter jeg hadde skjelt han ut i fylla. Forholdet er over og det ga meg en vekker jeg burde hatt for flere år siden. Jeg takler ikke alkohol og må ha hjelp til å slutte. Hvis man ikke klarer å leve uten alkohol eller drikker seg så full annenhver helg at man ikke husker hva man gjør så har du et problem. Så enkelt er det. En alkoholiker er ikke bare en som drikker hver dag, man bruker samme betegnelse på de som ikke klarer å slutte å drikke når de først drikker. Gå til fastlegen din og han/hun vil henvise deg videre til fagfolk. Du blir ikke innlagt, men du får profesjonell hjelp slik at du kan slutte med alkohol. Du er såpass gammel at det seriøst står mellom alkohol eller gode relasjoner i livet ditt. Ingen mann eller dame skal holde ut en slik oppførsel fra partner i fylla. 

Anonymkode: 08654...51c

 

uff, det er jo det jeg er redd for, kommer ikke til å tilgi megselv om jeg får han til å dra fra meg. Jeg håper jeg klarer å jobbe med meg selv så vi kan få det bedre sammen. Vi har det kjempefint sammen helt til jeg blir full å grusom 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke sitere det over @Lupusluna Uansett: Ja, du kan risikere at han går fra deg. For han ser det slik at du syns alkoholen er viktigere enn han selv om det ikke er enkelt for deg å bare korke flasken. Jeg vet inderlig godt hvor vanskelig det er, det er derfor jeg har søkt profesjonell hjelp nå. Når det kommer til forholdet som gikk i vasken så var det nok like greit for min del og grunnen til at jeg sa dumme ting på fylla var fordi jeg tenkte at forholdet ikke hadde en fremtid. Uansett så skal man ikke oppføre seg sånn og jeg vil ikke at alkoholen skal styre livet mitt. Hvis du synes det er vanskelig å kutte alkoholen så MÅ du få hjelp. 

Anonymkode: 08654...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aldri alkohol og lever godt med det. Har man så store problemer når man drikker så kan man ikke drikke. Det finnes ingen annen løsning. Slutt å drikk.

Anonymkode: 511a3...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarte ikke sitere det over @Lupusluna Uansett: Ja, du kan risikere at han går fra deg. For han ser det slik at du syns alkoholen er viktigere enn han selv om det ikke er enkelt for deg å bare korke flasken. Jeg vet inderlig godt hvor vanskelig det er, det er derfor jeg har søkt profesjonell hjelp nå. Når det kommer til forholdet som gikk i vasken så var det nok like greit for min del og grunnen til at jeg sa dumme ting på fylla var fordi jeg tenkte at forholdet ikke hadde en fremtid. Uansett så skal man ikke oppføre seg sånn og jeg vil ikke at alkoholen skal styre livet mitt. Hvis du synes det er vanskelig å kutte alkoholen så MÅ du få hjelp. 

Anonymkode: 08654...51c

 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarte ikke sitere det over @Lupusluna Uansett: Ja, du kan risikere at han går fra deg. For han ser det slik at du syns alkoholen er viktigere enn han selv om det ikke er enkelt for deg å bare korke flasken. Jeg vet inderlig godt hvor vanskelig det er, det er derfor jeg har søkt profesjonell hjelp nå. Når det kommer til forholdet som gikk i vasken så var det nok like greit for min del og grunnen til at jeg sa dumme ting på fylla var fordi jeg tenkte at forholdet ikke hadde en fremtid. Uansett så skal man ikke oppføre seg sånn og jeg vil ikke at alkoholen skal styre livet mitt. Hvis du synes det er vanskelig å kutte alkoholen så MÅ du få hjelp. 

Anonymkode: 08654...51c

 

Ja det er vært noen episoder, men nå vil jeg ikke såre han mer, blir så lei meg når jeg gjør sånne ting å jeg mener det ikke men nå må jeg bare sette en stopper fir denne oppførselen min, spesielt når det ikke er sånn jeg egentlig er som person 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Lupusluna skrev:

 

Ja det er vært noen episoder, men nå vil jeg ikke såre han mer, blir så lei meg når jeg gjør sånne ting å jeg mener det ikke men nå må jeg bare sette en stopper fir denne oppførselen min, spesielt når det ikke er sånn jeg egentlig er som person 

Men er du egentlig ikke sånn som person? Det er jo ikke en demon som tar over kroppen din når du drikker og styrer det du føler, sier, tenker og gjør. Det er DU som gjør det! Hvis du skjeller han ut i fylla så synes vel du at han fortjener det. Hvis du ber han ryke  og reise er det vel fordi du egentlig har lyst at han skal gjøre det. Det er INGEN unnskyldning at det er ikke sånn du "egentlig" er for det er faktisk du som tar valget med å drikke og si alle de tingene når du vet at du ikke burde. Så det er absolutt deg som person. Har du egentlig lyst å slutte å drikke? Det kan nesten ikke virke sånn siden du ikke skriver noe om selve alkoholproblemet, kun at du skal jobbe med ting. Eneste jobben du skal gjøre er å få hjelp til å kutte alkohol. Fagfolk graver også i årsaken til hvorfor du drikker så da får du hjelp til det også. 

Anonymkode: 08654...51c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er du egentlig ikke sånn som person? Det er jo ikke en demon som tar over kroppen din når du drikker og styrer det du føler, sier, tenker og gjør. Det er DU som gjør det! Hvis du skjeller han ut i fylla så synes vel du at han fortjener det. Hvis du ber han ryke  og reise er det vel fordi du egentlig har lyst at han skal gjøre det. Det er INGEN unnskyldning at det er ikke sånn du "egentlig" er for det er faktisk du som tar valget med å drikke og si alle de tingene når du vet at du ikke burde. Så det er absolutt deg som person. Har du egentlig lyst å slutte å drikke? Det kan nesten ikke virke sånn siden du ikke skriver noe om selve alkoholproblemet, kun at du skal jobbe med ting. Eneste jobben du skal gjøre er å få hjelp til å kutte alkohol. Fagfolk graver også i årsaken til hvorfor du drikker så da får du hjelp til det også. 

Anonymkode: 08654...51c

 

Problemet er jo tideligvis at jeg ikke kan håndtere alkohol mer, og jeg vil ikke at kjæresten skal dra, dette er første gang jeg skriver om dette på et forum fordi jeg trenger råd og kanskje en oppvekker/en push 

jeg føler meg ganske rådvill og er ikke ute etter å forsvare meg eller noe. Tror desverre det at det er mange menn som opplever det samme som kjæresten min gjør men det er mer tabu. Alt jeg leser om er det mannen som er stygg med dama men ikke omvendt. 

Det har vært en nedtur å innrømme at jeg har et problem og st det er jeg som skapet problemene pga bagasje som jeg ikke har sjekka helt ut etter forrige forhold. 

Det er lett å tenke på seg selv som offer, men offerrollen blir lett switchet over til overgriperollen når hatet får flyte fritt og ikke blitt ryddet opp i som det burde ha vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sluta supa  lille gumman! Så bli alting så mycket betre! 😀😀😀

Anonymkode: e0bba...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Husk det, Lupusluna, at erkjennelse av at man har et problem er første skritt til bedring. Jeg foreslår fortsatt at din første alkoholfrie fest blir nyttårsaften. Har du planlagt hva du skal nyte istedenfor alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lupusluna skrev:

 jeg har blitt opplært til å holde kjeft om det som plager meg og bare suck it up mentalitet og store kvinner gråter ikke. 

Dette må være den tynneste unnskyldningen jeg har hørt. Og det heter "store GUTTER gråter ikke". Big girls don't cry er en sang av The Fours Seasons, ikke et ordtak.

Du tåler ikke alkohol, så slutt. Trenger du hjelp finnes AA i hele landet. 

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lupusluna skrev:

Problemet er jo tideligvis at jeg ikke kan håndtere alkohol mer, og jeg vil ikke at kjæresten skal dra, dette er første gang jeg skriver om dette på et forum fordi jeg trenger råd og kanskje en oppvekker/en push 

jeg føler meg ganske rådvill og er ikke ute etter å forsvare meg eller noe. Tror desverre det at det er mange menn som opplever det samme som kjæresten min gjør men det er mer tabu. Alt jeg leser om er det mannen som er stygg med dama men ikke omvendt. 

Det har vært en nedtur å innrømme at jeg har et problem og st det er jeg som skapet problemene pga bagasje som jeg ikke har sjekka helt ut etter forrige forhold. 

Det er lett å tenke på seg selv som offer, men offerrollen blir lett switchet over til overgriperollen når hatet får flyte fritt og ikke blitt ryddet opp i som det burde ha vært

Men jeg forstår ikke helt problemet? Er du avhengig av alkohol siden du sier at du er rådvill? For hvis du fint kan la være å drikke alkohol, bør jo ikke dette være et problem? Eller er det noe jeg ikke har forstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...