Gå til innhold

Dårlige mødre.

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 timer siden, Drama.Queen skrev:

Jeg bryr meg om barna, stakkar små. Er det virkelig nødvendig å få barn om man skal sette dem vekk? Er jo det de gjør. Har man barn gir man 100% fokus på barnet, ikke på det å drikke seg full å pule rundt.

Åherregud, slutt, bare slutt! Både barn og mødre har godt av litt tid fra hverandre. Ikke sunt å gå oppå hverandre 24/7. Jeg er alenemor, og barnet mitt er av og til på overnatting besøk uten meg på slep. Av og til trenger foreldre tid for seg selv, og det burde alle foreldre gjøre. Sett av litt tid til deg selv en dag barnet er på overnatting eller etter barnet har lagt seg. Det er lov å bruke tid på deg selv, selv om man har barn. Jeg har fokuset på barnet mitt, selv om barnet av og til er på overnatting. Barnet tar ikke skade av det. Hun blir bare mer selvstendig med årene :)

Hva foreldrene gjør når barnet er på overnatting, har ingen noe med. Om de vil holde seg hjemme i sofaen med en god film, dra på date eller pule rundt, så får de gjøre det. Ingen har noe med det å gjøre uansett. Barnet merker ikke hva foreldrene gjør når de ikke er tilstede. Å pule rundt gjør dem ikke til dårlige foreldre. Tenk litt, bruk hodet. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 timer siden, Drama.Queen skrev:

Det VERSTE jeg ser nå i jula, er alenemødre som lar de stakkar barna være på overnatting, mens de selv drar å drikker seg full, for å så spre bena til alle. STAKKARS barna deres :( At dere ikke kjenner noe skam, jeg blir direkte kvalm. 

Måtte få ut frustrasjonen. 

Må da være bedre at de er så voksene at de heller lar barna være hos sin familie eller gode venner,fremfor at mamman drar hjem mannfolk og "sprer beina" 

Men regner da med at du selv er ett prakteksemplar av dame,som aldri har gjort noe slikt? ("Spredd beina")

Anonymkode: 56123...8a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en bekjent som setter av den lille ungen sin hele tiden. Så sprer hun bena for alle, og sist ble hun gravid, brukte abort som prevensjon. ÆSJ!

Og dette er hovedsakelig unge, alenemødre. Jeg er det jeg og, men fy faen som jeg skjemmes over så og si alle de andre. OPPFØR DERE. Eller la være å få barn. Får man barn skal man ta konsekvensene, ikke "ha fri" hele tiden. 

Drittmødre.

Må virkelig si at ditt " nickname" sto til dette innlegget:kaklehone::kaklehone:

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Drama.Queen skrev:

Kjære deg, selv om man har negative meninger om en sak, betyr det ikke at man er sjalu :) Jeg drikker ikke, ei heller setter jeg bort barne mitt. Jeg tar ansvar.

Men spredd beina har du også klart

• Liker 2
Skrevet

De må få lov til å få litt fri fra barnestell hele tida, men bør ikke drikke seg sørpe fulle for sin egen del. Men fri det bør de kunne få, ikke alle har det like lett.

Skrevet
2 minutter siden, tussi680 skrev:

De må få lov til å få litt fri fra barnestell hele tida, men bør ikke drikke seg sørpe fulle for sin egen del. Men fri det bør de kunne få, ikke alle har det like lett.

Er så enig med deg. Ei alenemor bor i underetasjen hos oss. Jeg vet hun noen ganger lar sin kjære datter være hos sine foreldre i helgene,og går ut og fester og koser seg på andre måter😊

Men hun er verdens beste mamma ellers,så hvorfor skal hun ikke få lov til dette?

• Liker 2
Gjest RealWildOne
Skrevet

Det VERSTE jeg ser nå i jula, er alenemødre som lar de stakkar barna være på overnatting, mens de selv drar å drikker seg full, for å så spre bena til alle. STAKKARS barna deres :( At dere ikke kjenner noe skam, jeg blir direkte kvalm. 

Tror ikke dette er noe stort problem, muligens i din krets men jeg tror ikke jeg kjenner noen som ville gjort noe slikt.

Når det er sagt så er det fint at alenemødre har noen som kan avlaste dem, både for mor og barn, men det om målet er å drikke seg full og spre bena så sier det seg selv at det er dårlig prioritering. Men som sagt, jeg tror ikke dette er noe stort problem.

At dem derimot avlastes til tider er bra for alle parter, om det er bestemødre som da får barna hos seg eller andre i familien eller dem er hos andre, det er ikke akkurat barnemishandling det. Nå er kanskje ikke julen den beste tiden å forlate barna, men noen ser bare venner ved spesielle anledninger da mange har flyttet på seg og er bare hjemme ved høytider, således er de gangene en av få sjanser man har til å se gode venner igjen.

Så hvorfor ikke tenker jeg. Hvorvidt noen er en god mor eller ikke kommer an på helt andre ting enn om barna er hos besteforeldre mens hun selv blir avlastet og kan prioritere seg selv.

Skrevet
19 timer siden, Drama.Queen skrev:

Du er bare sur fordi disse damerne ikke puler deg.

Skrevet

Når dette er det VERSTE man ser, så lever man ganske så beskyttet. Hva med å prøve å gå ut, TS? Treffe ekte folk? Ta et kurs? (Det siste der var kanskje å satse litt høyt...)

Anonymkode: d24c4...c26

• Liker 5
Skrevet

Regner med at det er like ugreit at foreldre som er to om barnet/barna "sender fra seg" ungene til besteforeldre for å ta seg en tur på byen og kose seg utover natten også? For det er vel like ille å "sende fra seg" ungene for å "fylle og pule" uansett? Eller gjelder det kun alenemødre?

Det sagt, jeg er alene med barnet i hverdagen. Når barnet er hos pappa eller besteforeldre i helgene gjør jeg akkurat som det passer meg, så lenge jeg ikke skader meg selv eller andre på noen måte. Og jeg er en like god og trygg mamma når søndag kveld kommer, om jeg så hadde lest bok hele lørdag eller vært på fest og "spredd beina" om det skulle falle seg sånn.

Anonymkode: 913a9...59f

• Liker 4
Skrevet

Jeg er alenemor,og har vært det de siste årene. Jeg er meget sjelden ute på byen og drikker, og "sprer" aldri beina etter en bytur, men gjerne en edru onsdag eller mandagskveld hvis det passer slik, og ungene ikke er her. Ikke er de "sendt bort" heller, men hos sin far. Er jeg dårlig mor da? 

En annen sak er at mens jeg fortsatt var gift hendte det at vi satte bort barna og var på en og annen bytur, både jeg og min mann. De turene kunne jo ende med at jeg "spredde beina" etter vi kom hjem. Var jeg dårlig mor da også? 

• Liker 4
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
20 timer siden, Drama.Queen skrev:

Du vet hvordan mødre er for tiden.. Hvorfor ellers øker det med mobbing, jævlige drittunger, veslevoksne unger som ikke har tid til å være barn.. Jo pga mødrene. Barnevernet kommer å tar barna hvis barna ikke er jævlige. For da er det noe galt..  Er barnet stille, ja da har foreldra ødelagt barnet.

Endret av Axl Rose
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De lever ikke lenge med slik livsstil. Se på hun 100 åringen. Hun drakk aldri, røyket aldri og var aldri med menn. Da ble hun kjempegammel. DET er forbilde det!!

Anonymkode: 58b40...6d5

Da vil jeg heller bare bli 50 år for å være ærlig :)

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Drama.Queen skrev:

Jeg bryr meg om barna, stakkar små. Er det virkelig nødvendig å få barn om man skal sette dem vekk? Er jo det de gjør. Har man barn gir man 100% fokus på barnet, ikke på det å drikke seg full å pule rundt.

Håper du kan være voksen nok og svare på en ting.

Har du selv barn? Om ja.. Er det aldri noen som har passet dine barn? Spredd bena dine har du selv gjort,eller kom barna dine (om du har) med storken

• Liker 3
Skrevet

Dårlige mødre innrømmer jo aldri at de er det, siden de stort sett kun tenker på deg selv anyway. 

Anonymkode: 417a9...413

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

De lever ikke lenge med slik livsstil. Se på hun 100 åringen. Hun drakk aldri, røyket aldri og var aldri med menn. Da ble hun kjempegammel. DET er forbilde det!!

Anonymkode: 58b40...6d5

Det må ha vært hundre lange år....

Anonymkode: 01ecf...073

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Bootyhunter skrev:

Du vet hvordan mødre er for tiden.. Hvorfor ellers øker det med mobbing, jævlige drittunger, veslevoksne unger som ikke har tid til å være barn.. Jo pga mødrene. Barnevernet kommer å tar barna hvis barna ikke er jævlige. For da er det noe galt..  Er barnet stille, ja da har foreldra ødelagt barnet.

Hei hummels og alt annet du kaller deg...

Anonymkode: 22d6a...3ba

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, Drama.Queen skrev:

Jeg har en bekjent som setter av den lille ungen sin hele tiden. Så sprer hun bena for alle, og sist ble hun gravid, brukte abort som prevensjon. ÆSJ!

Og dette er hovedsakelig unge, alenemødre. Jeg er det jeg og, men fy faen som jeg skjemmes over så og si alle de andre. OPPFØR DERE. Eller la være å få barn. Får man barn skal man ta konsekvensene, ikke "ha fri" hele tiden. 

Drittmødre.

Det verste jeg vet er når folk skal være så utrolig slemme mot alenemødre. Jeg er selv "alenemor", men pappaen er jo i bildet og vi har 50/50 fordeling. Jeg vet selv at jeg er en bra mamma og sønnen min har et kjempenært og godt forhold til pappaen sin. Likevel er det enkelte som reagerer om jeg drar på byen en gang mens han er hos pappa. Da er jeg en "ung alenemor som setter bort ungen for å pule og feste". Jeg er 30, men ser ut som jeg er 20, så fordommene blir kastet mot meg. 

Jeg syntes det er skikkelig ufint og blir rett og slett skikkelig forbanna over denne evige mobbingen av 100% alenemødre, som faktisk heller burde få ros for å oppdra barna alene, fordi faren ikke gidder å stille opp. Men istedenfor handler det bare om å rakke ned, mobbe og snakke dritt om dem (oss).

Skam deg.

Anonymkode: 0badc...ef9

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner flere mødre som har sent babyer på noen mnd på overnatting til besteforeldre. Både venninner og fra barselgruppa  jeg var i. Ingen av disse var verken unge eller alenemødre da. de ville bare ha fri sammen som kjærester eller at begge foreldrene skulle i bryllup og sånt. De fleste mødre som ikke er alene får jo en mye avlasting av å ha en far som også tar seg av barnet. Slutt å dømme andre mødre. Så lenge det ikke er omsorgssvikt er det ikke din sak, og om du ser omsorgssvikt er det ikke din sak utover å si fra til bv eller helsestasjon.

Anonymkode: 91d92...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...