Gå til innhold

FruN og FamilieN


FruN

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, mia83 skrev:

:jepp: jo takk det hadde jeg :) fikk kake og middag så det var jo hyggelig :) ellers avslapning for det meste :nigo:

vet du når du skal til nevropsykologen? 

Høres ut som en fin dag :jepp: 


Nei, har ikke fått noe brev enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, FruN skrev:

Høres ut som en fin dag :jepp: 


Nei, har ikke fått noe brev enda. 

Det var det. Hørtes ut som en god sjokoladepudding dere hadde også ;)

Håper det ikke tar så alt for lang tid da :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittkropp. Faens møkk. Nytt nivå av kramper/krampelignende bevegelser i hele kroppen, ikke bare armer og bein som vanlig. Neida, vi slenger med hals/nakke, rygg, mage og rumpa. Og når kroppen ikke ligger i kramper, klarer jeg knapt bevege meg.

Og sånn for sikkerhets skyld, så klarer jeg knapt en lyd. Øregangene gjør vondt, liksom. Gud, jeg er glad i øreklokkene mine. Ungene er nå bare unger, vil påstå de har et gjennomsnitt lyd- og aktivitetsnivå. Og det skal de nå få være :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, FruN skrev:

Drittkropp. Faens møkk. Nytt nivå av kramper/krampelignende bevegelser i hele kroppen, ikke bare armer og bein som vanlig. Neida, vi slenger med hals/nakke, rygg, mage og rumpa. Og når kroppen ikke ligger i kramper, klarer jeg knapt bevege meg.

Og sånn for sikkerhets skyld, så klarer jeg knapt en lyd. Øregangene gjør vondt, liksom. Gud, jeg er glad i øreklokkene mine. Ungene er nå bare unger, vil påstå de har et gjennomsnitt lyd- og aktivitetsnivå. Og det skal de nå få være :hjerte: 

 

:hug: håper du føler deg bedre snart! Noe dritt at de ikke finner ut noe om hva det kan være :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mia83 skrev:

:hug: håper du føler deg bedre snart! Noe dritt at de ikke finner ut noe om hva det kan være :klem:

Jeg har en følelse av hva det kan være nå, men er jo ikke sikker. Skal ta det opp med legen i starten av mars :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 17.2.2020 den 17.51, FruN skrev:

Jeg har en følelse av hva det kan være nå, men er jo ikke sikker. Skal ta det opp med legen i starten av mars :) 

Masse lykke til! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Oi! Her var det lenge siden jeg har vært innom!

Dagene går, og kroppen det samme. Var hos nevropsykolog i juni, og nå i september fikk jeg vurderingen hans (i samarbeid med nevrologisk avd). De mener jeg har noe som kalles dissosiativ lidelse, en sånn fin paraply vi stapper masse inn under. Men for at den skal bekreftes, må jeg innom psykiatrisk poliklinikk og utredes der. Så får vi se da.

Ellers koser jeg meg med sying, litt strikking, har vært hos foreldrene mine på dagstur, hvor også nyeste tilskuddet i familien var :rodmer: Vi har kjøpt oss ny bil og jeg håper jeg snart er ferdig med stakken min :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

I går var jeg til min første time hos psykolog. Virker som en hyggelig fyr :) 

Men det etterlater meg litt undrene.. jeg forstod det som at jeg skulle dit for å få en siste utredning før jeg begynte behandling. Men det var det visst ikke :klo: Men jeg vil ha godt av det, så behandling kan jeg godt gå gjennom.  Får ta det opp med fastlegen når jeg skal dit rett over nyttår.

I dag står hodet stille, og jeg har skikkelig problemer med å komme i gang. Har fått handlet da. Og selvfølgelig glemte jeg flere ting. Jaja, får ta det i morgen, i dag skal nemlig ungene bli hentet av pappa og gome. Det er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg fra meg.

Håper fysioterapi behandlingen gir resultater uavhengig om du skulle vært utredet mer. 

Lager du (eller mannen din) home? Det er det lenge siden jeg har spist (eller laget) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. A. Kula skrev (På 2.12.2020 den 18.01):

:klem: til deg fra meg.

Håper fysioterapi behandlingen gir resultater uavhengig om du skulle vært utredet mer. 

Lager du (eller mannen din) home? Det er det lenge siden jeg har spist (eller laget) 

:klem:


Fysioterapeut er det lenge siden jeg har vært hos, burde egentlig begynne igjen når jeg tenker meg om 😅 
Men skal tilbake til psykologen neste uke :) Er spent på hvordan det går der videre! 
 

Home? Gome? Gomme? :ler: 

Gomme har jeg laget, men det er lenge siden :) Gome er det lokale ordet for bestemor 😅

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

mia83 skrev (På 9.2.2021 den 6.24):

Innom med en :hug: Håper du har det så bra som mulig!

:klem: 

Joda, det går! Kroppen krøller, jeg skjønner ikke helt hvordan psykologen jobber, henvisning til ny vurdering/second opinion er sendt til annet sykehus og jeg bare venter på telefon fra veileder på NAV så jeg kan si ifra at aktiviteten jeg har vært med på siden starten av november ikke funker lengre. 

Ikke aktiviteten i seg selv, altså plassen, folka og oppgavene vi gjør, men kroppen min klarer det ikke mer. Jeg klarer mindre og mindre hjemme, jeg blir fort kvalm og gåen i kroppen, jeg gruer meg rett og slett til energibruken. Jeg har utrolig nok klart å snakke med tre venninner denne uka, tror det er rekord! 
 

Og mens jeg skrev, ringte NAV! Avtalte ei uke til (mitt forslag, har litt jeg vil bli ferdig med), så er det ferdig med aktivitet for nå. Kan heller prøve igjen senere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Frøkensina skrev (14 timer siden):

Hvordan gikk undersøkelsen i høst? Håper du fikk god hjelp! :hjerte:

Det gikk bra! Konklusjonen forble den samme, men 45 min med denne legen var bedre enn all tiden jeg brukte i Skien! Tok det videre med psykologen, og for FØRSTE GANG siden diagnose ble satt fikk jeg da høre spesifiseringen, og beskrivelsen av den: Dissoiativ motorisk forstyrrelse. Ikke at jeg helt husker ordene så jeg kan gjengi de, men kjente meg igjen i det!

Fikk informert at spinalpunksjon aldri ble tatt i 2019, så det tok jeg en knapp uke etterpå 🙈 Skal på Kysthospitalet i Stavern i slutten av november for å snakke om behandling (slik jeg forstod det).

Har også snakket med NAV om at de kan forvente en uføresøknad av meg etterhvert, og jeg ble - utrolig nok - ikke møtt av en steil vegg! Må selvfølgelig bli ferdig med prosessen i forkant, men det var godt å sette foten ned 👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FruN skrev (3 minutter siden):

Det gikk bra! Konklusjonen forble den samme, men 45 min med denne legen var bedre enn all tiden jeg brukte i Skien! Tok det videre med psykologen, og for FØRSTE GANG siden diagnose ble satt fikk jeg da høre spesifiseringen, og beskrivelsen av den: Dissoiativ motorisk forstyrrelse. Ikke at jeg helt husker ordene så jeg kan gjengi de, men kjente meg igjen i det!

Fikk informert at spinalpunksjon aldri ble tatt i 2019, så det tok jeg en knapp uke etterpå 🙈 Skal på Kysthospitalet i Stavern i slutten av november for å snakke om behandling (slik jeg forstod det).

Har også snakket med NAV om at de kan forvente en uføresøknad av meg etterhvert, og jeg ble - utrolig nok - ikke møtt av en steil vegg! Må selvfølgelig bli ferdig med prosessen i forkant, men det var godt å sette foten ned 👍 

Dette er jo kjempebra! Endelig går det forover i riktig retning! Godt å høre :klem: Nei nå får de virkelig roe ned på Nav altså, bra du fikk satt ned foten :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Dette er jo kjempebra! Endelig går det forover i riktig retning! Godt å høre :klem: Nei nå får de virkelig roe ned på Nav altså, bra du fikk satt ned foten :fnise: 

Altså, så lenge man har et navn å sette på det som ikke stemmer, føles det jo bra! Og man har mulighet til å forstå reaksjoner og triggere 👍 Det er ei lang liste med triggere for meg, og noe varierer på om jeg reagerer på 😅 Men enn så lenge fungerer jeg akkurat i hverdagen, og det er ikke snakk om at jeg kan virke i arbeidslivet. Prøver å være med på litt markeder med det jeg syr, men etter det første, fungerte jeg ikke ordentlig på et par dager 🙈 Prøver igjen første helga i advent, men da er det mye kortete enn det første :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruN skrev (2 minutter siden):

Altså, så lenge man har et navn å sette på det som ikke stemmer, føles det jo bra! Og man har mulighet til å forstå reaksjoner og triggere 👍 Det er ei lang liste med triggere for meg, og noe varierer på om jeg reagerer på 😅 Men enn så lenge fungerer jeg akkurat i hverdagen, og det er ikke snakk om at jeg kan virke i arbeidslivet. Prøver å være med på litt markeder med det jeg syr, men etter det første, fungerte jeg ikke ordentlig på et par dager 🙈 Prøver igjen første helga i advent, men da er det mye kortete enn det første :jepp: 

Ja mener jo ikke at det er kjempebra at du er syk 😅 Men nå er det i allefall endelig håp for at du kan få behandling som hjelper. Suuuupert at du fikk vært med på det første markedet! :hjerte: Kjenner meg selv igjen at det er lett å se på hva man ikke får til istedet for det man får til. Spennende at det kommer flere du kan være med på da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (6 minutter siden):

Ja mener jo ikke at det er kjempebra at du er syk 😅 Men nå er det i allefall endelig håp for at du kan få behandling som hjelper. Suuuupert at du fikk vært med på det første markedet! :hjerte: Kjenner meg selv igjen at det er lett å se på hva man ikke får til istedet for det man får til. Spennende at det kommer flere du kan være med på da!

Skjønte det 😅 Det jeg mente var at veien videre blir lettere når man vet hva som er utfordringen 😀

Har heldigvis varer igjen etter forrige marked, så slipper å stresse med produksjon 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...