Gå til innhold

FruN og FamilieN


FruN

Anbefalte innlegg

Takk, det samme til dere! :jepp:

I dag (og litt i går) har det skjedd mye i hagen her! Svigermor og gemalen har vært her, og da har det blitt ryddet MASSE småtrær, komposten min er flyttet, plenen er (endelig) klippet, fylt trillebåra med løvetann, og enda en gang med smårusk fra rundt omkring :) Og ungene fikk være masse ute, endelig :jepp:

Nå er det beina høyt mens jeg vurderer om jeg skal gidde å rydde leker og ta oppvaska, eller se siste episode av Wisting og brodere etterpå :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har hatt en god pinse :hug:

Kjenner til det med at ting blir gjort når svigermor er på besøk :jepp:

Var slik da min svigermor også levde. 

Er Wisting bra? :popcorn:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mia83 skrev:

Håper du har hatt en god pinse :hug:

Kjenner til det med at ting blir gjort når svigermor er på besøk :jepp:

Var slik da min svigermor også levde. 

Er Wisting bra? :popcorn:

 

Pinsa har vært bra den, merket lite til at det har vært noe spesielt egentlig 🙈 

Ja, godt når det kommer effektive folk på besøk! :ler: De to har vært god hjelp det siste halve året, både med hjelp til vasking av hus og rydding i hagen :jepp: Svigermor er også så grei at ho kjører meg til og fra Oslo denne uka :rodmer: 

Er det lenge siden svigermora di gikk bort? :klem: 

Jeg likte Wisting! Håper det kommer flere sesonger, det gleder jeg meg i så fall til :jepp: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FruN skrev:

Pinsa har vært bra den, merket lite til at det har vært noe spesielt egentlig 🙈 

Ja, godt når det kommer effektive folk på besøk! :ler: De to har vært god hjelp det siste halve året, både med hjelp til vasking av hus og rydding i hagen :jepp: Svigermor er også så grei at ho kjører meg til og fra Oslo denne uka :rodmer: 

Er det lenge siden svigermora di gikk bort? :klem: 

Jeg likte Wisting! Håper det kommer flere sesonger, det gleder jeg meg i så fall til :jepp: 

 

Så snill svigermor du har :)

Det er ganske snart 4 år siden svigermor gikk bort. Makan som tiden flyr... 

Da må jeg få sett Wisting :jepp:

masse lykke til i Oslo! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest AthenaRavenLuna

Fin fredag og god helg :klemmer: Vet ikke om du har vært i Oslo enda men håper det gikk bra  om du har vært, vist ikke lykke til :blomst:

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å oppdatere dere på Oslo-turen :fnise: :ninja:

Det gikk faktisk ganske fint! Fikk på meg masse utstyr når jeg kom, følte meg litt som en selvmordsbomber der jeg gikk med bokser og ledninger :fnise: Godt jeg husket tipset om jakke! Holdt det greit på plass, og skjult :) 

Sov greit nok med det på, var heller uvant seng/plass som bidro til at jeg våknet litt innimellom. God seng da! Lå på pasienthotellet, og fy, den maten! Endelig godt jeg hadde begrenset tid til å spise på, for magen ville ikke hatt godt av overspisingen som hadde skjedd! :ler: 

Dag to forsvant en del ledninger og stropper, og jeg skulle legge meg inn på et rom hvor lyset ble slukket i en halvtime 4 ganger i løpet av dagen. Og jeg sovnet, jeg :fnise: 3 av 4 ganger. 

Resultatene er vel mer eller mindre klare, men vet ikke om jeg får de før jeg skal til nevrolog neste fredag :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, FruN skrev:

Har helt glemt å oppdatere dere på Oslo-turen :fnise: :ninja:

Det gikk faktisk ganske fint! Fikk på meg masse utstyr når jeg kom, følte meg litt som en selvmordsbomber der jeg gikk med bokser og ledninger :fnise: Godt jeg husket tipset om jakke! Holdt det greit på plass, og skjult :) 

Sov greit nok med det på, var heller uvant seng/plass som bidro til at jeg våknet litt innimellom. God seng da! Lå på pasienthotellet, og fy, den maten! Endelig godt jeg hadde begrenset tid til å spise på, for magen ville ikke hatt godt av overspisingen som hadde skjedd! :ler: 

Dag to forsvant en del ledninger og stropper, og jeg skulle legge meg inn på et rom hvor lyset ble slukket i en halvtime 4 ganger i løpet av dagen. Og jeg sovnet, jeg :fnise: 3 av 4 ganger. 

Resultatene er vel mer eller mindre klare, men vet ikke om jeg får de før jeg skal til nevrolog neste fredag :) 

Så bra du har gjort det! Høres ut som du har sjekket deg grundig og på en sånn søvnspesialistavdeling. Kanskje vi kan møtes en annen gang du skal til byen når det passer, hadde vært hyggelig :klemmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøkensina skrev:

Så bra du har gjort det! Høres ut som du har sjekket deg grundig og på en sånn søvnspesialistavdeling. Kanskje vi kan møtes en annen gang du skal til byen når det passer, hadde vært hyggelig :klemmer: 

 

Takk folkens!

Ja, var skikkelige greier :) Muuuulig jeg må ta en spinalprøve, men håper jeg slipper :) Må ikke til Oslo for det, da. 

Møtes gjerne igjen! Som sagt, hadde vært hyggelig :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese seg opp litt på det jeg tilsynelatende mangler (hypokretin/oreksin) som gjør at kroppen er som den er. 

Det styrer søvn/våkenhet, men påvirker og humørsvingninger, appetitt og kulde/varme. 

Kanskje det kan forklare hvorfor jeg tidvis kan sitte med to (inne)jakker, pledd og ullsokker selv i 22 grader :ler:  Og hvorfor jeg kan lett bli irritert.. :plystre:

For ikke å snakke om at jeg har sovet med ullpledd selv nå i juni :ler: 

Endret av FruN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de finner ut nøyaktig hva det er så du kan få best mulig hjelp iallefall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, mia83 skrev:

Håper de finner ut nøyaktig hva det er så du kan få best mulig hjelp iallefall :)

Takk :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2019 den 17.05, FruN skrev:

Fint å lese seg opp litt på det jeg tilsynelatende mangler (hypokretin/oreksin) som gjør at kroppen er som den er. 

Det styrer søvn/våkenhet, men påvirker og humørsvingninger, appetitt og kulde/varme. 

Kanskje det kan forklare hvorfor jeg tidvis kan sitte med to (inne)jakker, pledd og ullsokker selv i 22 grader :ler:  Og hvorfor jeg kan lett bli irritert.. :plystre:

For ikke å snakke om at jeg har sovet med ullpledd selv nå i juni :ler: 

Bra du finner ut av ting :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var på en måte en litt skuffende legetime.. Prøvene mine fra Ullevål er visst normale, noe som for all del er fint, men litt antiklimatisk. Skal ned til sykehuset for en spinalpunksjon etterhvert, men den generelle meningen om den voldsomme trøttheten som kommer over meg; legg deg tidligere så du får sovet mer på natta. 

Så hvordan forklarer du at jeg plutselig har måttet sette meg ned midt i butikken fordi beina ikke vil holde meg oppe? Hodet faller ned fordi nakken ikke får holdt det oppe, og jeg får problemer med å prate? Nei, det.. 

«Du har jo litt historie med depresjon» 

Ja, mild depresjon (men hemmende, for all del) i perioder i løpet av de siste 20 åra!! Sånn omtrent ihvertfall.. Hvorfor skal det ha noe å si, nå som jeg faktisk er bedre? At jeg greide å snu og se positivt på ting midt i den verste perioden sist? 

Veldig spent på videre tester. 

Vil bare komme videre i livet mitt!!

:sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig! Høres ut som de ikke aner hva som feiler deg og tyr til noen lettvinte strofer og råd. Jeg tror heller ikke dette har med depresjon å gjøre slik som du beskriver det når du ikke har hatt noen tung depresjon (da kan man tidvis knekke sammen i bakken av at kroppen ikke holder en oppe). Bra de tar videre tester! 

:hug: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Frøkensina skrev:

Så kjedelig! Høres ut som de ikke aner hva som feiler deg og tyr til noen lettvinte strofer og råd. Jeg tror heller ikke dette har med depresjon å gjøre slik som du beskriver det når du ikke har hatt noen tung depresjon (da kan man tidvis knekke sammen i bakken av at kroppen ikke holder en oppe). Bra de tar videre tester! 

:hug: 

Jeg synes også depresjon er litt for «enkelt» svar, vanligvis ville alt dette sendt meg fort i kjelleren. Og sist jeg hadde en periode, greide jeg å stoppe opp og snu ting rundt. Ta tak i ting jeg ville forandre på. 

Men prøver blir tatt, og jeg gir meg ikke før jeg får noe svar :) 

Takk for klemmer @Frøkensina og @Rumle

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Nei du må ikke gi opp, og kanskje du ikke har møtt rette spesialist enda

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...