Gå til innhold

FruN og FamilieN


FruN

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Monstrum skrev:

Inne og legger igjen spor her, i stedet for å ta over Aldrisur sin bok :blomst:  

Så fint noen drar opp her :ler: Velkommen! 

2 timer siden, Monstrum skrev:

Hmmm.... Nærmer ikke det seg året snart da? :lur:

Joda, med stormskritt :ler: Men det blir ikke noen flere unger her, med mindre noe helt uventet skjer :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fortsatt en drøy måned igjen av permisjonen min, og jeg gleder meg egentlig til å komme ut i jobb. Men kjenner snart-permisjonsslutt-noia kommer :bond: Arbeidsmarkedet er skummelt, og NAV likeså :ninja: Har sendt et par søknader, og må få tak i mer blekk til skriveren så jeg får dratt rundt med noen CV-er. Men det er fortsatt skummelt :ninja: HATER jobbsøking :ninja: 

Mer hyggelige tanker. Vi hadde første bursdagsfeiring av lillebror på mandag, så bestefar kunne få vært med uten at vi måtte leie lokale for det (huset vårt er ikke akkurat rullestolvennlig). Det blir en liten feiring senere og, for de som ikke var med nå. Tenke seg til at han straks er året! Fine gutten vår :rodmer: 

Storesøster begynte i ny avdeling i big i dag, det var litt rart å ikke gå inn i garderoben ho er vant med :P Selvfølgelig forsov mora seg så ho ikke kom til tiden vi er vant med, men jaja, da ble det en noe roligere morgen hjemme :P 

Nå venter et berg med klesvask, og det frister veldig lite å sette igang... blæh.. :husarbeid:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her er det lenge siden noen har vært innom :ler: 

Livet tusler og går, frøkna stortrives i bhg, lillebror koser seg også der når han får styre litt rundt før mamma tar han med hjem igjen :P Jeg er stadig ikke i jobb, men får søkt litt da :) 

Noe jeg ikke tror jeg har nevnt her, er at i mai ba jeg fastlegen om å bli henvist til seksjon for sykelig overvekt her i fylket. Jeg har veldig lite fokus på vekt og størrelse i hverdagen, men følger nok med til at jeg så vekta ikke gikk ned, men heller oppover (utenom svangerskapskiloene, de forsvant fort). Jeg skjønte at hjelp trengtes, og heldigvis fikk jeg det. Får poliklinisk behandling, og er der ca en gang i mnd for oppfølging. Og jommen ser jeg resultater! Jeg er stadig flinkere på å drikke vann, prøver å holde meg til å spise til faste tider, jobber med å kutte ut all småspisingen i mellom. Det er søren meg hardt arbeid! 

Trene har jeg og begynt med, en gang i uka. I tillegg har jeg fått meg fancy klokke med aktivitetsapp som hjelper på motivasjonen til å få inn den anbefalte mengden bevegelse :jepp:

Vekta har gått ned 8 kg siden mai, og jeg veier nå det samme som da jeg ble gravid med jentungen! Jeg er strålende fornøyd! :jepp: 

Vil si at jeg gjør dette for helsas skyld. Jeg har absolutt mine dager hvor jeg er «stygg og feit», men jeg har egentlig aldri slitt med at jeg er overvektig. Kroppen min er som den er, jeg ønsker denne endringen for å forsøke bedre helsa, og kunne være mer aktiv med ungene. Verdens beste motivasjon :hjerte: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å kjenne gleden over å faktisk klare målene man setter seg! Å bestemme seg for å gjennomføre det, og klare det! Riktignok fortsatt i startgropa, men det er der det er viktigst å lykkes - ihvertfall for meg :) 

Jeg har hver dag i ei uke nå klart alle tre aktivitetsringene jeg har satt meg ut - og er rett og slett stolt over at jeg ikke har fått gjort i løpet av dagen, får jeg fullført på kvelden :jepp: 

Nå som klesvask, oppvask og dusj er unnagjort, skal jeg kose meg med myntete, strikketøy og Outlander :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyldig i å ikke ha tittet innom på en stund :sjenert: Så flink du er med livsstilsendring! Prøver jeg og, men har lett for å falle tilbake til dårlige vaner. Sliter mest med å spise regelmessig.

På 29.10.2018 den 21.14, FruN skrev:
 

Og lillebror har tatt sine første skritt i dag!! :hoppe:

Flinke lillebror! 
Her  har Mini begynt å sette seg selv, sitter på kne, og reiser seg forsiktig hvis hun støtter seg på meg :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late for the party, men gratulerer til lillebror med den store prestasjonen :5:

Synes du er råtøff som har tatt tak i helsa. Det er jaggu ikke en enkel prosess, men du verden så deilig når man kjenner eller ser resultater :) Det er lett å nedprioritere det i en travel hverdag. For min del kjenner jeg på kroppen, og ser det på vekta som kryper oppover når det har vært perioder med mye stress. Men tenker at det egentlig er helt naturlig at det svinger litt, at man kjenner seg i fysisk grei form i hverdagen er jo absolutt det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Må innrømme at det har gått litt skeis med det siste målet de siste dagene. Jeg har vært en tur hos foreldrene mine (med barn), og da har bevegelsen ikke stått like mye i fokus som jeg ønsker. Men det betyr ikke at jeg gir opp! Hjemme igjen i morgen, og så lenge det ikke blir sent, så er det trening! :trene: 

Det å spise regelmessig er det aller vanskeligste, @Monstrum! Siden rytmen er annerledes hos mamma og pappa, blir jo det slik for min del og. Så måltider etc har jo sklidd litt ut :PMen de har vært relativt regelmessige da :) 

Merker jeg har mye vann-vekt da! Kan på det verste variere 2 kg på en til to dager. Så prøver å hjelpe det litt i gang. Spent på hvordan det går :ler:

Nå er jeg på sykehuset og skal ta en søvnregistrering, for å se om sovemønsteret mitt har noe å si på vekta. Håper jeg ikke har søvnapné som gubben :P Og i så tilfelle - håper jeg ikke trenger pustemaske :P

Nå skal jeg strikke litt til, så gjøre meg klar for kvelden :) God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Ser jeg var på sykehuset sist jeg skrev her :ler: Jeg fant ut at jeg ikke har søvnapné :opplyser: Har derimot ikke funnet ut av hva denne sove-greia mi er enda da, så skal til legen neste uke for å kikke nærmere på det. I tillegg skal jeg ha sjekk av nakken min, for jeg har prolaps igjen, om ikke to. Jippi... Drit vondt i armen, skuldra og nakken, "vanlig" smertestillende hjalp i begynnelsen, men ikke nå. Så da blir det sterkere saker. Gud, så glad jeg er for å ha de :ler: 

Som i dag, da jeg ikke engang klarte å tenke på middag før den fine pilla hjalp, og plutselig var middag laget, fortært, begge ungene badet og sengene deres skiftet på. Tre timer etterpå, spyr jentungen... :dry: Jaja, skifte igjen, spyle ungen, sette på klesvask. 

Ellers er lillebror i full gang med å vandre rundt omkring, begynte å gå for fullt 1.januar :jepp: Ganske stødig ute og, vil helst ikke holdes i hånda :ler: Stortrives i nag han enda ikke har begynt i, men er jo støtt med ved henting av storesøster. I dag fikk jeg nesten ikke med han hjem på morgenen :ler: Får jo litt vondt av han, han vil jo så gjerne være der :hjerte: Men er nok avhengig av kontantstøtta litt til... 

Jeg har begynt i "arbeidsforberedende trening" nå. Eller, begynner på onsdag. Skal være på sykehjemmet i bygda her, en dag irenhold, en dag i vaskeriet og en dag på dagsenteret :) Blir spennende og deilig å komme seg litt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med HerrN for tiden, kanskje han kan avlaste deg litt mer? Håper ikke jeg sier noe galt :ler: Æsj så kjedelig med prolaps(er)! :( Tenkte du kanskje hadde det da du beskrev det. Eneste gode er at man kommer seg over de til slutt. Bra du har fått skikkelige smertestillende, husker jeg var nærmest invalid uten og husker så godt det var å kunne få fred og bevegelsesfrihet. :jepp:  Lillebror vil vel bare henge med storesøster :ninuskapus: Jammen så bra at du har fått jobb(trening)! :hoppe:  Jeg hadde veldig godt av det på museet, var bare litt hardt at det ikke ledet til ordentlig vikaransettelse som hun lovet. Etterpå ble det bare rot med det nye tiltaket, førte ikke til noe.  

Høres ut som en litt fysisk krevende jobb, vær forsiktig med nakken :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Da var det gått en med siden sist jeg skrev, ja :fnise: 

HerrN avlaster det han kan, for han er mye dårlig. Har startet utredning for ME, noe jeg håper han ikke har (at svaret på utfordringene ligger et annet sted, og som kan hjelpes), men om det er tilfellet kan vi i hvert fall tilpasse hverdagen etter beste evne for det. Enn så lenge er han privatsjåfør, for jeg har fått kjøreforbud fra legen :P Som jeg selvfølgelig overholder! Det har vært noen skumle episoder for meg bak rattet, heldigvis ingen ulykker, men det er viktig å ha respekt for hva man faktisk gjør når man kjører bil. Er heldigvis ikke redd for å kjøre, bare hva som kan skje når jeg kjører pga den voldsomme søvntrangen som plutselig kommer. Skal til videre utredning da! 

Arbeidspraksisen min har resultert i noen vikarvakter på dagavdelingen jeg er, så det er litt å sette seg inn i som nyansatt. Noe helt annet enn når jeg vikarierte for mamma i ungdomsskolekantina for mange år tilbake :fnise: Men det er nå gøy og da :) Trivelig å være med brukerne :) 

Jeg har startet litt ordentlig på stakken min! Snart ferdig med første del, har en del materialer til et par til på lista, og ikke umulig - penger nok til å fullføre de neste to-tre punktene på lista :fnise: Jeg har vært flink til å øremerke pengegaver jeg har fått til prosjektet, og vært streng på at det KUN skal brukes til det formålet. Noe jeg er glad for nå, så jeg føler jeg kommer litt fremover :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg skulle ønske jeg hadde volumkontroll på ørene mine.. Til og med lyden av sytråden gjennom stoffet er nesten for mye :cry3::overrasket:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, FruN skrev:

De dagene jeg skulle ønske jeg hadde volumkontroll på ørene mine.. Til og med lyden av sytråden gjennom stoffet er nesten for mye :cry3::overrasket:

 

Uff! :unsure: Er det migrene eller? 

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rumle skrev:

Uff! :unsure: Er det migrene eller? 

:klemmer:

Hadde forklart ting :P Må kanskje sjekke opp litt om migrene. Har ikke vondt i hodet, bare skikkelig lydfølsom :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...