Gå til innhold

Kjæresten/ektefellen eller kjæledyret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si at din kjære plutselig ble veldig allergisk mot kjæledyret ditt. Ville du gjort det slutt med ham/henne eller kvittet deg med dyret?

Jeg elsker kjæresten min, men hadde nok ikke kvittet meg med hunden min for ham. Hunden har vært min beste venn i seks år og kjæresten har jeg bare kjent i ett.

Anonymkode: 66d5e...086

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror helt seriøst jeg hadde kvittet meg med mannen før hunden
.

Og det er fordi jeg ikke tror jeg hadde klart å fortsette forholdet med mannen som var grunnen til at jeg måttw gi bort hunden min.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ble ble allergisk mot dyra underveis i forholdet, men det var aldri noe tema å kvitte seg med dyrene heldigvis. :) han tok medisiner. Og jeg hadde personlig aldri klart å kvitte meg med dyra, men samtidig er det jo ingens feil at man blir allergisk, men det er jo heller ikke dyra sin feil. Men personlig hadde jeg ikke klart å kvitte meg med dyra :)

Anonymkode: 24b0b...8f0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sett om jeg fikk ordnet en mellomløsning. Spurt venner eller familie i nærheten om de hadde anledning til å ta den og delt ansvaret med dem. 

Anonymkode: 0aa74...ed7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dyr, men et par sko jeg er veldig glad i. Jeg hadde nok valgt skoene over kjæresten, så jeg skjønner godt de som ville valgt kjæledyret.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Alice123 skrev:

Jeg tror helt seriøst jeg hadde kvittet meg med mannen før hunden
.

Og det er fordi jeg ikke tror jeg hadde klart å fortsette forholdet med mannen som var grunnen til at jeg måttw gi bort hunden min.

Men du hadde klart å fortsette forholdet med hunden som var grunnen til at du måtte kvitte deg med mannen din? 

Snakk om hyklerisk dobbeltmoral.

Anonymkode: 990ef...c82

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du hadde klart å fortsette forholdet med hunden som var grunnen til at du måtte kvitte deg med mannen din? 

Snakk om hyklerisk dobbeltmoral.

Anonymkode: 990ef...c82

Startet du tråden bare for skape en anledning skrive stygge ting til fremmede på nett?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Alice123 skrev:

Startet du tråden bare for skape en anledning skrive stygge ting til fremmede på nett?

Jeg var ikke trådstarter, så ro ned. Om du ikke ser dobbeltmoral ved det du skrev så er ikke det mitt problem. Ikke min feil om folk mangler sosiale antenner.

Anonymkode: 990ef...c82

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke trådstarter, så ro ned. Om du ikke ser dobbeltmoral ved det du skrev så er ikke det mitt problem. Ikke min feil om folk mangler sosiale antenner.

Anonymkode: 990ef...c82

Det klirrer fælt rundt deg nå... ;)  

Jeg ville tatt i bruk shampoo for å redusere allergener i pelsen til hundene for å redusere dette. Vært nøye på renhold og støvsuging, børstet ute, osv. 

Jeg har en sønn som har astma. Har nå både en miniatyr og en bruksrase. 
Jeg har støvsuger fra Braun som er overlegen på støvoppta, og har beste filteret for den slags. 
Jeg bruker også spesiell shampoo på begge hundene, og jeg smører ukentlig med Petal Clense som reduserer plager ved astma og allergier. 

Jeg velger heller å legge i et ekstra arbeide i husarbeid og stell av hundene før jeg bytter ut noen. Heldigvis er de det gjelder rundt meg helt enig i det :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, daemonia skrev:

Det klirrer fælt rundt deg nå... ;)  

Jeg ville tatt i bruk shampoo for å redusere allergener i pelsen til hundene for å redusere dette. Vært nøye på renhold og støvsuging, børstet ute, osv. 

Jeg har en sønn som har astma. Har nå både en miniatyr og en bruksrase. 
Jeg har støvsuger fra Braun som er overlegen på støvoppta, og har beste filteret for den slags. 
Jeg bruker også spesiell shampoo på begge hundene, og jeg smører ukentlig med Petal Clense som reduserer plager ved astma og allergier. 

Jeg velger heller å legge i et ekstra arbeide i husarbeid og stell av hundene før jeg bytter ut noen. Heldigvis er de det gjelder rundt meg helt enig i det :) 

Har du det helt bra?

Anonymkode: 990ef...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, daemonia skrev:

Det klirrer fælt rundt deg nå... ;)  

Jeg ville tatt i bruk shampoo for å redusere allergener i pelsen til hundene for å redusere dette. Vært nøye på renhold og støvsuging, børstet ute, osv. 

Jeg har en sønn som har astma. Har nå både en miniatyr og en bruksrase. 
Jeg har støvsuger fra Braun som er overlegen på støvoppta, og har beste filteret for den slags. 
Jeg bruker også spesiell shampoo på begge hundene, og jeg smører ukentlig med Petal Clense som reduserer plager ved astma og allergier. 

Jeg velger heller å legge i et ekstra arbeide i husarbeid og stell av hundene før jeg bytter ut noen. Heldigvis er de det gjelder rundt meg helt enig i det :) 

Sønnen din har astma, men skal på død og liv fortsatt ha dyr.  Stakkars sønnen din. 

Anonymkode: c6a0d...1cd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på omstendighetene rundt, men som utgangspunkt gir jeg ikke fra meg et dyr som jeg har tatt ansvaret for. Jeg har jo ikke ansvar for kjæresten.

Anonymkode: 178d8...774

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min kjæreste hadde plutselig blitt alvorlig allergisk mot kattene i huset så hadde jeg selvsagt omplassert kattene.  Hva for slags spørsmål er det å stille.  Enten elsker man partneren eller ikke.  Jeg er fryktelig glad i kattene, og det hadde vært tungt å gi dem fra meg hvis jeg måtte.  

Anonymkode: c6a0d...1cd

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sett det å gi mannen allergitabletter som eneste løsning. Hadde ikke klart å kvitte meg med noen av dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å tenke på det føles veldig feil. Jeg vil ikke kvitte meg med mannen, jeg vil ikke kvitte meg med hunden.
Hunden min hadde ikke klart seg hos nye eier, å avlive han ville vært uaktuelt.
Om ikke piller, petalcleanse og mye vasking ikke hadde hjulpet, så måtte jeg vel gått for særbo til hunden døde?
Akkurat som om jeg og ungene hans ikke kom overens, så ville vi gått for særbo.

Anonymkode: c8459...3d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig glad i katten, men mannen er viktigere, og barna aller viktigst.

Anonymkode: 940bb...51d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet til mannen i mitt liv og hans helse er høyeste prioritet, jeg skjønner ikke at det er noe å lure på engang, selv om man er glad i dyrene sine også. Det er mye som er kjært og viktig i livet, men må jeg velge er det ingen tvil om hva som kommer først.

Hvis det var jeg som hadde blitt allergisk og mannens løsningsforslag var at vi skulle flytte fra hverandre fram til hunden døde(!) hadde jeg blitt såret, sint - og singel...

 

Anonymkode: 52a12...eb9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergimedesiner og http://dyreneshus.no/petal-cleanse-gode-nyheter-allergiske-dyrevenner/

Ville hvertfall prøvd alt før jeg valgte! 

Nå velger jeg hver gang jeg ser en fin katt da. Både jeg og Kjære er allergiske, men jeg har hatt katt likevel og blir imun mot dem jeg omgås daglig. Kjære er ikke så heldig.. så etter at katten min døde, valgte jeg å ikke skaffe meg ny. Og hver gang jeg ser en katt jeg har lyst på, velger jeg å ta hensyn til Kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsen til min kjære er høyeste prioritet. Hadde han sagt at det går bra at dyrene fortsatt er i hus men at man må være nøyere med renhold så er jo det bra. Men hvis jeg ser at han blir skikkelig syk av dyrene så går dyrene.

Anonymkode: 05b74...e7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...