AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #21 Skrevet 23. desember 2016 Når folk velger dyr foran mennesker lurer jeg på om de har hatt en dårlig oppvekst. Etter min mening må de være sterkt skadet i oppveksten av folk rundt seg og kun hatt dyr til å trøste seg med. Jeg har vokst opp med hunder, har hatt både hunder og katter i voksen alder og barna har hatt alle slags dyr i bur, både rotter, marsvin og mus, så jeg også er glad i og vandt til dyr. Mennesker skal alltid gå foran dyr når det er nødvendig. Alt annet er galskap! Anonymkode: 197b3...27f 11
Gjest lizard queen Skrevet 23. desember 2016 #22 Skrevet 23. desember 2016 Hadde jeg fått samme spørsmålet før jeg var i et seriøst forhold hadde jeg svart hunden, men nå ville jeg valgt kjæresten. Ville seff prøvd å ordne det sånn at jeg kan ha begge, men hvis ikke så kan hunden fint bo hos familien min og ha et bra liv der og jeg kunne besøkt den ofte. Men jeg er såpass seriøs med kjæresten min nå at det er uaktuelt å gå fra han hvis jeg har andre alternativer.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #23 Skrevet 23. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når folk velger dyr foran mennesker lurer jeg på om de har hatt en dårlig oppvekst. Etter min mening må de være sterkt skadet i oppveksten av folk rundt seg og kun hatt dyr til å trøste seg med. Jeg har vokst opp med hunder, har hatt både hunder og katter i voksen alder og barna har hatt alle slags dyr i bur, både rotter, marsvin og mus, så jeg også er glad i og vandt til dyr. Mennesker skal alltid gå foran dyr når det er nødvendig. Alt annet er galskap! Anonymkode: 197b3...27f Har enda til gode å høre noen gi en god forklaring på hvorfor mennesker alltid skal gå foran dyr. Jeg tok til meg hunden, hunden er mitt ansvar. Man kaster den ikke vekk bare fordi den ikke passer inn i hverdagen slik den gjorde før. Selv om jeg ser at bruk og kast mentaliteten regjerer mange steder. Om kjæresten ikke klarer å bo i hvert vårt hjem en stund fremover, så er kanskje ikke forholdet så sterkt som man trodde. Og da er det vel likegreit. For det er ikke umulig å ha ett godt forhold selv om man ikke bor sammen. Mange velger særbo selv om det ikke er noen allergier eller andre problemer iveien. Anonymkode: c8459...3d6 13
Gjest Belle âme Skrevet 23. desember 2016 #24 Skrevet 23. desember 2016 Om han hadde blitt allergisk og nekta å ta medisiner, så hadde det vore bye bye til mannen. Kvitter meg ikkje med kattene
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #25 Skrevet 23. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når folk velger dyr foran mennesker lurer jeg på om de har hatt en dårlig oppvekst. Etter min mening må de være sterkt skadet i oppveksten av folk rundt seg og kun hatt dyr til å trøste seg med. Jeg har vokst opp med hunder, har hatt både hunder og katter i voksen alder og barna har hatt alle slags dyr i bur, både rotter, marsvin og mus, så jeg også er glad i og vandt til dyr. Mennesker skal alltid gå foran dyr når det er nødvendig. Alt annet er galskap! Anonymkode: 197b3...27f er det litt sårt å vite at noen ser på dyr som bedre skapninger en deg selv? at de er mindre egoistiske og bedritne enn du og andre mennesker er? Anonymkode: 08c17...18e 10
Belima Skrevet 23. desember 2016 #26 Skrevet 23. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har enda til gode å høre noen gi en god forklaring på hvorfor mennesker alltid skal gå foran dyr. Jeg tok til meg hunden, hunden er mitt ansvar. Man kaster den ikke vekk bare fordi den ikke passer inn i hverdagen slik den gjorde før. Selv om jeg ser at bruk og kast mentaliteten regjerer mange steder. Om kjæresten ikke klarer å bo i hvert vårt hjem en stund fremover, så er kanskje ikke forholdet så sterkt som man trodde. Og da er det vel likegreit. For det er ikke umulig å ha ett godt forhold selv om man ikke bor sammen. Mange velger særbo selv om det ikke er noen allergier eller andre problemer iveien. Anonymkode: c8459...3d6 Hvis du hadde vært gift og hatt familie og mannen ble allergisk for det husdyret dere hadde og INGEN medisiner hjelper så hadde du skilt deg da. Vet om en som på tross av alle slags medisiner ikke tåler katt hvor kona valgte å gi bort katten og beholdt mannen sin. Hun er sikker ikke normal etter manges mening her inne. 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #27 Skrevet 23. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når folk velger dyr foran mennesker lurer jeg på om de har hatt en dårlig oppvekst. Etter min mening må de være sterkt skadet i oppveksten av folk rundt seg og kun hatt dyr til å trøste seg med. Jeg har vokst opp med hunder, har hatt både hunder og katter i voksen alder og barna har hatt alle slags dyr i bur, både rotter, marsvin og mus, så jeg også er glad i og vandt til dyr. Mennesker skal alltid gå foran dyr når det er nødvendig. Alt annet er galskap! Anonymkode: 197b3...27f Vet ikke om noen kan hevde at de er glad i dyr når de har dyr i bur. For meg er dyra likeverdige med mennesker, så de betyr like mye. Kunne aldri hatt burdyr, ser på det som en slags underholdning for mennesker som - som du - setter mennesker over dyr og har medfølelse med mennesker men ikke dyr. Anonymkode: 178d8...774
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #28 Skrevet 23. desember 2016 10 minutter siden, Belima skrev: Hvis du hadde vært gift og hatt familie og mannen ble allergisk for det husdyret dere hadde og INGEN medisiner hjelper så hadde du skilt deg da. Vet om en som på tross av alle slags medisiner ikke tåler katt hvor kona valgte å gi bort katten og beholdt mannen sin. Hun er sikker ikke normal etter manges mening her inne. Man må ikke skille seg for å ha særbo, man kan fortsette som ett par, bare at man ikke sover i samme hus. Det er ikke enten eller. Anonymkode: c8459...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #29 Skrevet 23. desember 2016 16 minutter siden, Belima skrev: Hvis du hadde vært gift og hatt familie og mannen ble allergisk for det husdyret dere hadde og INGEN medisiner hjelper så hadde du skilt deg da. Vet om en som på tross av alle slags medisiner ikke tåler katt hvor kona valgte å gi bort katten og beholdt mannen sin. Hun er sikker ikke normal etter manges mening her inne. Samme tenker jeg. Fatter ikke at det går an å ha slike holdninger som mange her inne har. Altså hvis man faktisk ikke kan ha dyr i nærheten helt plutselig en dag så skal det også sammenlignes med bruk og kast? Hva faen? Folk kan da ikke noe for at de våkner en dag superallergisk og hvor ingen medisin hjelper. Skal barna flytte til bestemor da fordi de har jo påtatt seg ansvaret for et dyr? Partneren og barna er jo tross alt viktigste. Dyra er også viktig, og er en del av familien på en annen måte. Men splitter ikke opp et forhold og familie pga et dyr! Anonymkode: c6a0d...1cd 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #30 Skrevet 23. desember 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det er ikke umulig å ha ett godt forhold selv om man ikke bor sammen. Mange velger særbo selv om det ikke er noen allergier eller andre problemer iveien. Anonymkode: c8459...3d6 Og du ser ikke forskjellen på å være enige om å velge særbo i utgangspunktet og det å tvinge partneren til å gå fra samboerskap til særbo fordi han blir syk og du mener hunden er viktigere enn forholdet? 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: er det litt sårt å vite at noen ser på dyr som bedre skapninger en deg selv? at de er mindre egoistiske og bedritne enn du og andre mennesker er? Anonymkode: 08c17...18e Alle dyreelskere som mener dyr er så mye bedre og edlere enn mennesker kan ikke vite mye om dyreverdenen - naturen er ikke akkurat en Disney-film... Anonymkode: 52a12...eb9 7
daemonia Skrevet 23. desember 2016 #31 Skrevet 23. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du det helt bra? Anonymkode: 990ef...c82 Ja, det har jeg. Har du? 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Sønnen din har astma, men skal på død og liv fortsatt ha dyr. Stakkars sønnen din. Anonymkode: c6a0d...1cd Ja han har det fælt han som har en mor som legger til rette for ting som har dukket opp etter dyra kom i hus Helt forferdelig at han ikke har reaksjoner med visse tiltak Til din informasjon så er det helst stressutløst astma. Altså fysiske anstrengelser, og kulde og liknende. Det å unngå allergener i pels er noe jeg gjør for å unngå et tilleggsproblem på sikt, ikke fordi det er allergi hos ham De er heller ikke slik at det må være helt sterilt rundt astmatikere. Og ikke ligger han med pustemaske heller. Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på 8
Inwe Skrevet 23. desember 2016 #32 Skrevet 23. desember 2016 Jeg hadde valgt samboeren foran katten, foran hvilket som helst dyr egentlig. Han kan ikke noe for at han blir alleregisk og helsen hans kommer helt klart først. Det hadde vært noe annet om han hadde forlangt at jeg skulle kvitte meg med katten uten grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #33 Skrevet 23. desember 2016 5 minutter siden, daemonia skrev: Ja, det har jeg. Har du? Ja han har det fælt han som har en mor som legger til rette for ting som har dukket opp etter dyra kom i hus Helt forferdelig at han ikke har reaksjoner med visse tiltak Til din informasjon så er det helst stressutløst astma. Altså fysiske anstrengelser, og kulde og liknende. Det å unngå allergener i pels er noe jeg gjør for å unngå et tilleggsproblem på sikt, ikke fordi det er allergi hos ham De er heller ikke slik at det må være helt sterilt rundt astmatikere. Og ikke ligger han med pustemaske heller. Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på Du sa at han har astma. Og forklarte at du har tilrettelagt pga astma. Ingen annen info. Uansett er du faktisk veldig egoistisk. Han kan jo bli sykere pga dyr uansett hvor flink du er. Kan ikke ta deg seriøst. Anonymkode: c6a0d...1cd 6
Nappetass1 Skrevet 23. desember 2016 #34 Skrevet 23. desember 2016 (endret) Samboer er allergisk. Det forhindret meg ikke fra å anskaffe katt. Stakkars han, men det er altså noe jeg har lengtet etter hele mitt liv! Han var definitivt ikke fornøyd til å begynne med, men han er nå (minst) like glad i go'pusen som jeg er<3 Endret 23. desember 2016 av Nappetass1 1
daemonia Skrevet 23. desember 2016 #35 Skrevet 23. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sa at han har astma. Og forklarte at du har tilrettelagt pga astma. Ingen annen info. Uansett er du faktisk veldig egoistisk. Han kan jo bli sykere pga dyr uansett hvor flink du er. Kan ikke ta deg seriøst. Anonymkode: c6a0d...1cd Jeg beskrev hva jeg ville gjort for en allergiker, og skrev også at det gjør jeg allerede. Jeg sa ikke at det var allergiutløst, og ja, det er sjekket opp for allergier Ikke kommer du til å få hele sykdomshistorikken heller. Og du snakker om å ikke kunne ta seriøst? Takk i like måte Nok en bekreftelse på hvorfor jeg har vært borte herfra i månedsvis 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #36 Skrevet 23. desember 2016 1 minutt siden, daemonia skrev: Jeg beskrev hva jeg ville gjort for en allergiker, og skrev også at det gjør jeg allerede. Jeg sa ikke at det var allergiutløst, og ja, det er sjekket opp for allergier Ikke kommer du til å få hele sykdomshistorikken heller. Og du snakker om å ikke kunne ta seriøst? Takk i like måte Nok en bekreftelse på hvorfor jeg har vært borte herfra i månedsvis Bla bla bla. Virkelig? Du må komme med all info på riktig måte fra starten vettu. Du tåler ikke at noen konfronterer deg og har en mening om deg rett og slett. Det merkes på forsvaret ditt når du ramser opp ymse fakta i ettertid. Nope, kan ikke ta deg seriøst. Anonymkode: c6a0d...1cd 4
daemonia Skrevet 23. desember 2016 #37 Skrevet 23. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bla bla bla. Virkelig? Du må komme med all info på riktig måte fra starten vettu. Du tåler ikke at noen konfronterer deg og har en mening om deg rett og slett. Det merkes på forsvaret ditt når du ramser opp ymse fakta i ettertid. Nope, kan ikke ta deg seriøst. Anonymkode: c6a0d...1cd Jeg visste ikke at det var et krav her å gi detaljerte utbroderinger om diagnoser og hvilke andre undersøkelser som blir gjort. Det var fullstendig nytt for meg Fakta er at det som du mener gjør meg uansvarlig og egoistisk er scanerier som kun finnes oppe i ditt eget hode. Har ingenting med fakta og realitet å gjøre. Det gjør at du på ingen måte fremstår som seriøs. God jul 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #38 Skrevet 23. desember 2016 Etter å ha lest så mange bombastiske svar om at menneske måtte ut av huset før dyret begynner jeg virkelig å lure på folk. Hva da hvis det var ungen/ungene dine det gjaldt, hadde dere sendt de i fosterhjem/adoptert de bort hvis ikke noen medisiner hjalp? Anonymkode: 197b3...27f 5
Gjest Margit Spat Skrevet 23. desember 2016 #39 Skrevet 23. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forholdet til mannen i mitt liv og hans helse er høyeste prioritet, jeg skjønner ikke at det er noe å lure på engang, selv om man er glad i dyrene sine også. Det er mye som er kjært og viktig i livet, men må jeg velge er det ingen tvil om hva som kommer først. Hvis det var jeg som hadde blitt allergisk og mannens løsningsforslag var at vi skulle flytte fra hverandre fram til hunden døde(!) hadde jeg blitt såret, sint - og singel... Anonymkode: 52a12...eb9 Signerer denne helt og holdent.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #40 Skrevet 23. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest så mange bombastiske svar om at menneske måtte ut av huset før dyret begynner jeg virkelig å lure på folk. Hva da hvis det var ungen/ungene dine det gjaldt, hadde dere sendt de i fosterhjem/adoptert de bort hvis ikke noen medisiner hjalp? Anonymkode: 197b3...27f Har ikke egne barn og blir ikke å få barn før hunden er død uansett, da hunden ikke fortjener å bli satt nederst i rekken bare pga barn. Anonymkode: c8459...3d6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå