Gå til innhold

Nattklubb! Selvbetjent når bartender ikke er tilstede. Med forbehold om midlertidig stengt for regnskap og renhold.


Zenobia

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Må visst rette på meg selv. 

Originalen er fra 1969, i følge wiki. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Popcorn_(instrumental)

Og ungdomstiden hit er fra "Hot Butter" 

Godt å se du liker Jarre. En av mine favoritter. Har begge Electronica albumene (ja, LP) og Equinox Infinity. Og Oxygene 3, 14-20 

Husker jeg elsket musikkvideoen til Oxygene 4 da jeg var liten 😄 Ikke at pingviner som går rundt er så spennende, men :fnise:

Pappa hadde de fleste albumene frem til Metamorphoses + at han hadde opptak av noen konserter. Husker fortsatt følelsen første gang jeg fikk se konserten i Paris, eller hvor det var der han spilte på laser :skya:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Titania  Ble noe feil med da jeg skulle besvare spørsmålet ditt: Jeg begynte med Canei, en perlende hvitvin. Vet ikke om du er helt fersk, eller om du vet litt hvilke smaker du liker? Serveres jo mye godt i denne tråden :nigo:

Som fersk, ville jeg ha styrt unna rødvin og øl, og gått for det søte, og kanskje det friske. Men smak er så indiviuelt. Mojito er lett å like :P

perfect_serve_smirnoff_mojito.jpg&f=1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Smakebit fra Electronica 1, The Time Machine

Stardust med Armin van Buuren

 

Ooh 😄 Den har jeg ikke hørt før 😄 

Jeg kom nettopp på at en av favorittlåtene mine er Souvenir of China

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zenobia skrev:

@Titania  Ble noe feil med da jeg skulle besvare spørsmålet ditt: Jeg begynte med Canei, en perlende hvitvin. Vet ikke om du er helt fersk, eller om du vet litt hvilke smaker du liker? Serveres jo mye godt i denne tråden :nigo:

Som fersk, ville jeg ha styrt unna rødvin og øl, og gått for det søte, og kanskje det friske. Men smak er så indiviuelt. Mojito er lett å like :P

perfect_serve_smirnoff_mojito.jpg&f=1

Har liksom ikke smakt så mye, så vet minimalt. Haha 😛 Jeg liker Lennart, mens f.eks strawberry daiquiri er for søtt. Men det er vel egentlig de drinkene jeg har smakt. Fikk mojito en gang, men den var litt for sterk - men det er vel bare å blande den litt svakere, for det var ikke vondt heller 😛 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Titania skrev:

Ooh 😄 Den har jeg ikke hørt før 😄 

Jeg kom nettopp på at en av favorittlåtene mine er Souvenir of China

Ja, det er et bra album. 

Derifra har man også "The Arpeggiator", også brukt som filmmusikk i filmen "9½ Weeks" med Mickey Rourke og Kim Basinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Ja, det er et bra album. 

Derifra har man også "The Arpeggiator", også brukt som filmmusikk i filmen "9½ Weeks" med Mickey Rourke og Kim Basinger. 

Det visste jeg ikke 😄 Men nå kom jo filmen ut før jeg ble født, så kan ha noe med det å gjøre :fnise:

 

Jeg startet egentlig aldri å høre noe særlig på filmmusikk enn før jeg fikk en trommelærer i korpset som forguder Hans Zimmer. Først da oppdaget jeg at pappa jo hadde 1492 albumet til Vangelis i samlingen sin 😄 Tror jeg aldri kommer til å bli lei Conquest of Paradise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Titania skrev:

Har liksom ikke smakt så mye, så vet minimalt. Haha 😛 Jeg liker Lennart, mens f.eks strawberry daiquiri er for søtt. Men det er vel egentlig de drinkene jeg har smakt. Fikk mojito en gang, men den var litt for sterk - men det er vel bare å blande den litt svakere, for det var ikke vondt heller 😛 

Hvis du liker det friskt og ikke for sterkt, kan jeg anbefale en perlende rosévin, som Lancer's. Eller hva med en prosecco? Det finnes en god del å velge blant; Valdobbiadene prosecco superiore brut er en bra én, til under kr 150,-

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zenobia skrev:

Hvis du liker det friskt og ikke for sterkt, kan jeg anbefale en perlende rosévin, som Lancer's. Eller hva med en prosecco? Det finnes en god del å velge blant; Valdobbiadene prosecco superiore brut er en bra én, til under kr 150,-

Da må jeg sjekke ut det 😄 Må være litt forsiktig med alkoholen sier legene, enda jeg ikke har et alkoholproblem :fnise: Men litt en sjelden gang burde jo gå fint 😄 Tror jeg har fått 7 forskjellige typer vin fra jobb også, bør kanskje se litt på hva de er i steden for å bare gi de vekk 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Zenobia skrev:

Omsetningen går så det griner :snipitysnipp:

:skya:

 Bra du ikke er så bekymret for bevilgningen heller. Det er kunne definitivt blitt en demper! :skaal:

GoOoooOd helg! :5:

zX7FEUP.gif

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Titania skrev:

Da må jeg sjekke ut det 😄 Må være litt forsiktig med alkoholen sier legene, enda jeg ikke har et alkoholproblem :fnise: Men litt en sjelden gang burde jo gå fint 😄 Tror jeg har fått 7 forskjellige typer vin fra jobb også, bør kanskje se litt på hva de er i steden for å bare gi de vekk 😂

Hvis du har fått gode rødviner kan sikkert sidene til Vinmonopolet hjelpe deg, både med en smaksbeskrivelse, og om den er en type som blir bedre ved lagring  :)

Endret av Zenobia
Kommafeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Zenobia skrev:

Hvis du har fått gode rødviner kan sikkert sidene til Vinmonopolet hjelpe deg, både med en smaksbeskrivelse og om den er en type som blir bedre ved lagring  :)

Bare hvite :) Husker ikke hva halvparten heter akkurat nå, og de står under pulten på jobb, så ikke så lett å sjekke :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Titania skrev:

Bare hvite :) Husker ikke hva halvparten heter akkurat nå, og de står under pulten på jobb, så ikke så lett å sjekke :fnise:

Noen hvite kan også lagres - sjekk vinmonopolet sine sider.

Reker og hvitvin er en klassiker :spise:

Jeg skal også snart tusle.. takk for følget :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Titania skrev:

Det visste jeg ikke 😄 Men nå kom jo filmen ut før jeg ble født, så kan ha noe med det å gjøre :fnise:

 

Jeg startet egentlig aldri å høre noe særlig på filmmusikk enn før jeg fikk en trommelærer i korpset som forguder Hans Zimmer. Først da oppdaget jeg at pappa jo hadde 1492 albumet til Vangelis i samlingen sin 😄 Tror jeg aldri kommer til å bli lei Conquest of Paradise

Conquest of Paradise, Vangelis, ja det et en skikkelig flott musikkverk.

Heaven and Hell. Alpha er også to flotte verk av Vangelis. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...