Gå til innhold

EU LURER OSS TRILL RUNDT

Anbefalte innlegg

Gjest Roselin
Skrevet

Norge er energi og fiskeri-giganten i europa. Fordi EU stort sett mangler disse ressurser er vi i en unik posisjon. Vi har de ressursene EU mangler, og i rikt monn. Slik sett har vi motsatte interesser til EU.

Men fordi vi har signert en EØS-avtale, har EU gradvis gjennom sitt direktiv-velde tiltvunget seg kontroll over våre ressurser. Slik har EU, frekt og freidig, laget styringsverktøy (les:direktiver) over våre ressurser, også ressurser de sjøl i stor grad mangler!

Nå vil EU tilrane seg eiendomsretten til våre fosse-fall også. Tall fra SSB viser at Norge allerede taper 6 milliarder kroner året, på gass-avtalen med EU. Hva blir det neste?

Der er en vei ut av elendigheten.; veien UT AV EØS!

Etter 1 års oppsigelse er vi kvitt!

Norge er kåret til VERDENS BESTE LAND å leve i.

Det er vi kanskje, men BARE SÅ LENGE VI HOLDER OSS UTENFOR EU. :kyss:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kopierer mitt innlegg i den andre EU-debatten jeg. Forklarer ganske bra hva jeg mener.

Jeg synes det er rart at de fleste på Nei-siden er de samme som mener vesten bør dele broderlig med den 3. verden. Det undrer meg derfor hvorfor de er så imot et felleskap som samler det fattige Øst med det rike Vest i vårt eget kontinent. I hvor mange år har man ikke mast om å hjelpe Øst-Europa tilbake på beina etter at jernteppet falt? Og hva er det EU prøver å gjøre nå? Nettopp å hjelpe et fattig Øst-Europa tilbake på beina.

Vi er med i EØS, og gjennom EØS sikres vi tollfri adgang til EU-markedet. Men samtidig må vi tilpasse oss store deler av EUs felles regelverk. Og vi har ingen innflytelse. Er det ikke da verdt å bli medlem i et slikt fellesskap? Noen er redd for at innmeldingsavgiften blir for stor. Med tanke på at vi har en oljeformue på 1 BILLION NOK tror jeg nok vi har råd. Det blir som å være millionær og ta seg råd til et flakslodd.

Norge søker om spesialavtaler på endel andre felter, men vi har ingenting å si når de skal utformes. Vi samarbeider med EU men har ingen stemmerett ganske enkelt. Hvorfor er Nei-siden så imot at Norge skal være med å utforme fremtidens Europa?

Skrevet

Interessant hvordan enkelte mener at EU stort sett består av folk og land som vil utnytte Norge... Ganske så paranoid tankegang spør du meg...

Har du noen gang tenkt på de fordelene en avtale med EU gir oss? Hvordan vi unngår tollbarrierer på eksportartikler f.eks. Hvordan vi får tilgang til EUs indre marked? Eller er det bare en enorm frykt for det ukjente som får deg til å starte denne tråden?

Skrevet

Før eøs hadde Norge frihandelsavtale med eu. Den sikret våre interesser langt bedre enn eøs gjør.

Skrevet
Før eøs hadde Norge frihandelsavtale med eu. Den sikret våre interesser langt bedre enn eøs gjør.

Men så har det seg sånn at EØS kom på bordet, og da var det enten eller. Man kan godt mase og henge seg opp i hva som VAR, men jeg mener at det er den største feilen til Nei-siden. Fortiden ligger ikke forann oss, det er det fremtiden som gjør! Og om man da skal henge seg opp i "snøen som falt i fjor" kommer Norge til å henge alvorlig etter i utviklingen av det nye Europa.

Skrevet

Og hvis vi GIR BORT ressursene våre, eller kontrollen over dem til eu, står vi ikke da UTEN FREMTID?

Skrevet
Og hvis vi GIR BORT ressursene våre, eller kontrollen over dem til eu, står vi ikke da UTEN FREMTID?

Selvsagt ikke! Har du hørt om unionssamarbeid? Vet du hva ordet samarbeid betyr? Tror ikke du helt har forstått at dette er ikke en union hvor Norge kun skal gi uten å få noe tilbake! Dessuten forsvinner alle ressursene, spesielt energi, ut av landet fra før av.

Gjest Anonymous
Skrevet

Stakkars deg wodan. Hvordan har du latt deg hjernevaske så grundig?

Norge kommer til å tape stort på EU-medlemskap, og kommer seg ikke ut igjen, om vi aldri så mye angrer! :Gjesp:

Skrevet
Stakkars deg wodan. Hvordan har du latt deg hjernevaske så grundig?

Norge kommer til å tape stort på EU-medlemskap, og kommer seg ikke ut igjen, om vi aldri så mye angrer!   :Gjesp:

Hehe, hvem har latt seg hjernevaske? Hvordan vet du at Norge kommer til å tape stort? Er det selveste Nostradamus jeg skriver med her nå?? Merkelig at medlemslandene er mer eller mindre fornøyde da.. Kanskje er det fordi de er "de onde" som vil utnytte Norge for ressurser? :o Å herregud, jeg tror jammen Nei-siden har rett.. Til helvete med fremtiden! Hva skal vi igrunn med den...

Gjest Roselin
Skrevet

Nå vil EU også overvåke internett og mobiltelefon-bruken vår. Fy flate! :fy:

Skrevet
Nå vil EU også overvåke internett og mobiltelefon-bruken vår. Fy flate! :fy:

Ja jeg tror nok at EU-toppene vil sitte og meske seg med dirty e-mails osv..

Men fra spøk til alvor så er det jo dumt at bekjempelse av terror blir økt da. Folk syter og klager over at ting ikke er bra nok når ting skjer rundt dem, men når noe blir gjort er det feil. Som du sikkert ikke nevnte Roselin så vil dette sikkert bli brukt av politimyndigheter på kryss og tvers av kontinentet. Samarbeid kalles det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis Norge får 1% representasjon i EU, er det da samarbeid, når vi blir nedstemt og overkjørt 99% mot 1?

:hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg prøver på svarte livet og opptre respektfullt overfor Nei-sidens krumspring og kunnskapsløshet, ispedd egoistiske og nasjonalistiske vinklinger og udokumenterte påstander. Men det er jaggu vanskelig.

Skrevet

For NEI-siden er det sannelig heller ikke lett.

Ja-siden kommer jo stadig med utblåsninger som ikke har innhold og begrunnelse for deres egne standpunkt!

Skrevet
For NEI-siden er det sannelig heller ikke lett.

Ja-siden kommer jo stadig med utblåsninger som ikke har innhold og begrunnelse for deres egne standpunkt!

Som for eksempel???????

Skrevet

For eksempel:

Jeg prøver på svarte livet og opptre respektfullt overfor Nei-sidens krumspring og kunnskapsløshet, ispedd egoistiske og nasjonalistiske vinklinger og udokumenterte påstander. Men det er jaggu vanskelig.

Skrevet

Og nok et eksempel

Den som lærer av sine feil er smart, men den som lærer av andres feil er genial.

Kjellebassen

Dagboka mi (fra kjellebassen)

Gjest Anonymous
Skrevet

Denne lå inne i den andre EU-diskusjonen(kopiert og limt inn) Et eksempel på at man kan styrke sin argumentasjon med dokumenterte sitater og med linker. Bra maverick! Her har Nei-siden noe å lære:

Interessant!

Danske SV(SF) sier et klart JA til den nye EU-grunnloven. Deres begrunnelse er interessant. De vil med sitt Ja markere sitt syn mot den danske nasjonalismen.

Noe og tenke på for Kristin Halvorsen...og andre Nei-folk her i landet...som er i ferd med utvikle en bortimot ekstrem nasjonalisme.

Her er linken:

http://www.dr.dk/nyheder/article.jhtml?art...rticleID=217125

Et par sitater:

"En af de lokale formænd, der vil stemme ja, er Erik Markvad Jørgensen, formand for SF i Them. Han tror, at mange SF’ere er gået over til at stemme ja af frygt for nationalismen"

"De fleste SF’ere kan godt se, at hvis vi skal have et ordentligt modsvar til den indadvendte, nyreligiøse og krigeriske linje, som USA står for, så kræver det et stærkt EU, siger Anne Grete Holmsgaard"

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for alle tiders tips!

Tenk nytt: NORGE UT AV EØS!

Hittil har EU "bare" klart å lure våre politikere

inn på elendige gass og kraft-avtaler.

Dersom vi sklir inn i EU nå, overtar EU forvaltningen av Norges enorme havområde.

Det vil si:

EU OVERTAR STYRINGEN, BÅDE AV FISKERIENE

SAMT ALLE FREMTIDIGE OLJE OG GASS-FUNN!

Er det virkelig dette vi vil?

Skrevet
Takk for alle tiders tips!

Tenk nytt: NORGE UT AV EØS!

Hittil har EU "bare" klart å lure våre politikere

inn på elendige gass og kraft-avtaler.

Dersom vi sklir inn i EU nå, overtar EU forvaltningen av Norges enorme havområde.

Det vil si:

EU OVERTAR STYRINGEN, BÅDE AV FISKERIENE

SAMT ALLE FREMTIDIGE OLJE OG GASS-FUNN!

Er det virkelig dette vi vil?

Hvordan VET du dette? Seriøst, har du dokumentasjon på dette, har du bevis, eller er dette bare din livlige fantasi som settes i spill? Nå er jeg nysgjerrig! Av Ja og Nei sidene så er det Nei-siden som ikke har klart å dokumentere noe som helst, men kommet med vage beskyldninger og mistanker om at EU kommer til å stjele alt fra Norge.

Les innleggene før du utbasunerer du. De eneste som ikke har kommet med et innlegg med gode argumentasjoner er Nei-siden.

Hvis Norge får 1% representasjon i EU, er det da samarbeid, når vi blir nedstemt og overkjørt 99% mot 1?

Hva i alle dager mener du? Dette er nok en gang et bevis på Nei-sidens manglende evne til å debattere og heller finne på ting som ikke har noe tråd i virkeligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...