Gå til innhold

Er jeg en venstrenasjonalist?

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, PeeWee skrev:

Nå var det jo du som la opp til det med å komme med idiotargumentasjon. Når man automatisk mener at en politisk tale er dokumentasjon på hva en politisk bevegelse faktisk gjorde, så legger man seg selv på et så lavt nivå at forsøk på seriøs argumentasjon er bortkastet.

Hva de gjorde stod der det, ble det for vanskelig å lese for deg?:fnise:

Anonymkode: 3a042...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener jeg tilhører venstresiden i politikken. Jeg er for sosial utjevning og at staten gjerne må ta aktiv del i næringslivet. Likevel er jeg generelt  mot arbeidsinnvandring. Personer fra andre land må gjerne komme hit på kontrakt hvis det er stor mangel på arbeidskraft, men de må reise ut av landet med en gang arbeidsforholdet opphører. Et unntak er personer som besitter en unik kompetanse - de kan være er. Jeg er også for fullstendig stopp i ikke-vestlig innvandring, og heller finne andre måter å hjelpe mennesker på. Jeg er heller ikke tilhenger av globalismen, hvor store multinasjonale selskaper får mer og mer makt. 

Jeg har fått høre at jeg er høyreekstrem, men for meg virker det helt fjernt. Jeg ønsker ikke en sterk, autoritær leder. Jeg ønsker at folk skal få leve sine liv slik de vil, og jeg anser meg ikke som konservativ. 

Jeg har derfor funnet ut at jeg må være en venstrenasjonalist. Går det an å si det? Finnes det? 

Anonymkode: 15c4c...2bb

Nasjonalist er hvel en som setter sin nasjon og kultur eller noe deromkring? Tror jeg bare ville holdt meg til innvandrings-kritisk, men at du ellers heller til venstre i forhold til andre saker. 

Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Nasjonalist er hvel en som setter sin nasjon og kultur eller noe deromkring? Tror jeg bare ville holdt meg til innvandrings-kritisk, men at du ellers heller til venstre i forhold til andre saker. 

*setter nasjon og kultur høyest skulle det stå. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nasjonalsosialisme i dag forbindes vel utelukkende med nazisme? Derfor blir det helt feil å bruke det begrepet.

Hudfarge har ingenting å si for min del, men goder burde være til for befolkningen i landet, og man burde ikke ta inn så mange utenfra fra andre kulturer (for å forhindre indre spenninger i landet). Det betyr ikke at man ikke kan være solidarisk med resten av verden. Man kunne faktisk øke bistandsbudsjettet og prøvd å komme opp med en reell plan for å forbedre livskvaliteten i fattige land. Virkelig gått inn for å gjøre en forskjell, og ikke bare spre penger ut med løs hånd. 

Anonymkode: 15c4c...2bb

Var akkurat det jeg tenkte, òg. Troen på den 'ariske' rasens overlegenhet, ekstremt jødehat, og ekstrem nasjonalisme, blandet med et hat mot kommunismen, i tillegg til at det er en variant av fascismen. En nasjonalistisk er ikke nødvendigvis nazist, men man trenger ikke være nasjonalist, heller, for å være innvandrings-kritisk.   

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

- Pavilion, mod

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva de gjorde stod der det, ble det for vanskelig å lese for deg?:fnise:

Anonymkode: 3a042...c40

Det sto ikke hva de gjorde. Det sto hva en ledende nazist hadde sagt i en tale på et møte. De to har ikke nødvendigvis så mye med hverandre å gjøre. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Det lukter jo nazisme når et menneske ønsker at alle mennesker skal ha det bra, så lenge de menneskene er fra det samme landet, og alle andre kan bare ha det så godt.

Anonymkode: ec1b6...33f

Hvorfor lukter det nazisme?

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for de høyrevridde borgerlige er jo så mye mer vennlige i sine holdninger ovenfor asylsøkere og vil jo at vi skal ta vare på våre egne gjennom offentlige ordninger. For det er jo vitterlig ikke de høyrevridde som bevisst jobber for å avvikle velferdsordninger samtidig som man avviser asylsøkere :ironi:

Anonymkode: 57369...b75

Hvilke høyrevridde er dette, og hvilke velferdsordninger jobber de for å avvikle?

Skrevet
23 timer siden, Sidsel skrev:

Det heter ikke venstrenasjonalist, det heter nasjonalsosialist. Dere har sikkert hørt ordet nasjonalsosialisme før, og det er altså dette som er nasjonalsosialisme, man er sosialist = for utjevning av forskjeller, sikkerhet og støtte for de fattige, regulering av marked etc. og samtidig nasjonalist = sosialistiske goder er kun for hvite nordmenn.

Nei, sosialisme handler om offentlig eierskap av produksjonsmidler. Hvis man er for privat eierskap så er man ikke sosialist.

Sosialismen har ikke monopol på utjevning av forskjeller, sikkerhet og støtte for de fattige, regulering av marked, m.m.

Med andre ord er man kun "nasjonalsosialist" hvis man er motstander av privat eierskap i næringslivet.

Skrevet (endret)
23 timer siden, Sidsel skrev:

Når det kommer til å «hjelpe de der de er», så er det jo veldig begrensa hva vi kan gjøre for folk som er utsatt for krig, tortur og forfølgelse der de er. Jeg leste nylig at syriske kvinner begår selvmord for å slippe å bli voldtatt, hva skulle vi liksom gjøre for de kvinnene der de er? Det hjelper jo ikke så mye om vi kan levere mat og vann, liksom.

Så hva mener du vi skal gjøre? Hente hundretusener eller millioner av kvinner hit?

Og hva med alle barna som sulter? Skal vi sette dem på charterfly rett til Oslo?

Endret av jabx
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at mange fra høyresiden generelt, ikke bare de høyreekstreme, forsøker å demonisere de som ønsker å stå opp mot globaliseringen og ta vare på velferdsstaten ved å kalle dem nasjonalsosialister, samtidig som om de (altså høyresiden) forsøker å fremstille det som om det er de på venstresiden som ønsker å ødelegge velferdsstaten. Det er hyklersk når vi alle vet godt at det er borgerlige krefter som både ønsker å legge ned velferdsstaten, godta globalisering men samtidig nekte å hjelpe flyktninger. Svært mange av de på høyresiden innehar med andre ord altså disse holdningene selv, men forsøker da å svartmale deres politiske motstandere ved å hevde at det er venstresiden som har disse holdningene. 

Anonymkode: 57369...b75

Tuller du nå? Det er venstresiden som spammer debatter med nazisme- og rasismeanklager.

Venstresiden er også generelt for globaliseringen. Hvorfor? Tja, ideologisk blindhet? Det er viktigere å fremstå som gode og overmoralske, og det at de fæle vestlige samfunn blir ødelagt og knust er selvsagt bare en bonus.

Skrevet
19 timer siden, Sidsel skrev:

Hvordan hjelper man personer som er utsatt for tortur, krig og forfølgelse der de er?

Det er klart du er nasjonalsosialist om du ærlig mener at det er bedre at "de andre" interneres i leire uten muligheter eller framtidsutsikter, fullstendig avhengig av omverdenen for å overleve, enn at de får ta del i vårt samfunn.

Det er jo heller ikke aktuelt, vi kan selvfølgelig ikke hjelpe alle, men vi kan hjelpe noen. I 2015 tok vi imot 30 085 asylsøkere. Vi er ca seks millioner innbyggere, så for å få en idé om hvor mange det er i det store bildet, så kan du tenke deg at du for eksempel skal kjøpe en TV til 6000 kroner, men så går den plutselig opp i pris med  30 kroner. Det blir det samme forholdstallet.

De som er utsatt for krig rømmer til et naboland el.l. og får hjelp der. Hvem som er utsatt for tortur og forfølgelse snakker du om?

Flyktningleire har ingenting med nasjonalsosialisme å gjøre. Spesielt ikke å ønske å hjelpe dem i disse leirene. Skjerp deg.

Vi kan ikke hjelpe alle, sier du. Hvorfor ikke? Er du nasjonalsosialist eller?

Sammenligningen din er dårlig. Så mange migranter innebærer store økonomiske konsekvenser for Norge, noe som gjør at alle her får det verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...