Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
2 timer siden, panzerpølsa skrev:

Er man tøff fordi man står i trusa, eller til stadighet trykker puppene frem offentlig på Internett? 

Jeg synes det for hun viser at selv om men noen kilo for mye går det an og vere stolt av kroppen sin. Det er min mening så får andre ha sine meniger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Lin10 skrev:

Hele poenget med hennes budskap om å vise kroppen sin og være stolt av den uansett størrelse, faller jo helt bort når jeg ser det siste undertøysbildet hvor hun klemmer bena så stramt for at hun skal se mye mindre ut. Hun er full av dobbeltmoral og prøver å komme med et budskap som høres så flott ut, men alt henger sammen om å vise seg frem. Hun burde fokusere på sine indre verdier og hvem hun er, istedenfor for å vise seg frem. Når hun sier på podcasten at hun er lei seg for at brystene har blitt mindre, så ser man hvilket fokus hun har. Ved å bli glad i seg selv og kroppen sin, så mener jeg at behovet for å vise kroppen sin frem, vil bli mindre. Slik det er nå viser hun ofte seksualiserende bilder, og hvis noe påpeker hvorfor hun drar opp t skjorten, slik at bh synes, så mener hun at det ser estetisk penere ut, ..eller mer sexy, som tydeligvis er et behov for henne. 

Enig med deg i dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere reagerer jo på hvordan hun fremstiller seg selv, og man kan jo spørre seg selv om hvilket publikum hun ønsker? Er det disse som sitter i sofaen og runker til bildene, eller er det de som søker inspirasjon? For her tror jeg første kategori er de som blir med på veien videre. 

For å inspirere, må man faktisk høre litt på hva publikum vil se. I stedet for å lage ett par passiv aggressive innlegg med ironi og provokasjon på snap og Instagram. Hun evner ikke å ta til seg hva folk sier, går rett i forsvar og begrunner med mer tåkeprat. Dette er jo ikke noe nytt når det kommer til HD, men man skulle tro hun kanskje lærte litt på veien. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, panzerpølsa skrev:

Flere og flere reagerer jo på hvordan hun fremstiller seg selv, og man kan jo spørre seg selv om hvilket publikum hun ønsker? Er det disse som sitter i sofaen og runker til bildene, eller er det de som søker inspirasjon? For her tror jeg første kategori er de som blir med på veien videre. 

For å inspirere, må man faktisk høre litt på hva publikum vil se. I stedet for å lage ett par passiv aggressive innlegg med ironi og provokasjon på snap og Instagram. Hun evner ikke å ta til seg hva folk sier, går rett i forsvar og begrunner med mer tåkeprat. Dette er jo ikke noe nytt når det kommer til HD, men man skulle tro hun kanskje lærte litt på veien. 

Hvorfor kan hun ikke bare drite seg ut,uten at vi bryr oss så mye? For det er jo det hun gjør med å fremstille seg selv som om hun har andre holdninger enn det som fremkommer på bildene.Alle kan jo se at hun gjør alt for å se tynnere ut ved å bruke åpen kimono for eksempel for å dekke til sidene.Men hun elsker å vise seg frem så naken som mulig,og nyter nok den oppmerksomheten hun får fra menn som ikke har annen tilgang på damer,enn fra de som er villige til å vise seg frem slik hun gjør.Det hele er egentlig ganske komisk å være vitne til.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Hun skriver at hun ikke trenger å merke det som reklame så lenge hun kjøper produktene selv, stemmer dette? Når hun får betalt for å reklamere, men kjøper varene selv? Det høres ikke riktig ut i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, eksiltronder skrev:

Hun skriver at hun ikke trenger å merke det som reklame så lenge hun kjøper produktene selv, stemmer dette? Når hun får betalt for å reklamere, men kjøper varene selv? Det høres ikke riktig ut i mitt hode.

Det stemmer for ting hun kjøper selv av egne penger trenger hun ikke reklamere for og det er bare varene fra sponsoren som skal merkes. Viss hun kjøper en kjole fra Cubus av egne pengr og vil reklamere for den at hun liker kjolen står hun fritt til og gjøre det men hadde hun fått den sponset måtte hun merket innlegget.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, eksiltronder skrev:

Får hun betalt for å vise det frem, skal det merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det stemmer for ting hun kjøper selv av egne penger trenger hun ikke reklamere for og det er bare varene fra sponsoren som skal merkes. Viss hun kjøper en kjole fra Cubus av egne pengr og vil reklamere for den at hun liker kjolen står hun fritt til og gjøre det men hadde hun fått den sponset måtte hun merket innlegget.  

Det var ikke slik jeg forsto problemstillingen. Jeg får forsøke å ta frem t-skjea :)

Alternativ A)

1. HD kjøper et sett undertøy for egne penger og til full pris.

2. Butikken hvor hun kjøper undertøyet betaler henne 5000 kroner for å gjøre merkevaren deres kjent på SoMe.

3. HD viser frem undertøyet på Instagram.

Det burde da vel merkes, selv om hun har kjøpt settet selv?

Alternativ B)

1) HD får betalt en engangssum pr år for å være ambassadør for en merkevare.

2) HD kjøper undertøy av merket til full pris og for sine egne penger, og legger ut et bilde av undertøyet i SoMe.

Det burde vel fremdeles merkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
11 minutter siden, eksiltronder skrev:

Det var ikke slik jeg forsto problemstillingen. Jeg får forsøke å ta frem t-skjea :)

Alternativ A)

1. HD kjøper et sett undertøy for egne penger og til full pris.

2. Butikken hvor hun kjøper undertøyet betaler henne 5000 kroner for å gjøre merkevaren deres kjent på SoMe.

3. HD viser frem undertøyet på Instagram.

Det burde da vel merkes, selv om hun har kjøpt settet selv?

Alternativ B)

1) HD får betalt en engangssum pr år for å være ambassadør for en merkevare.

2) HD kjøper undertøy av merket til full pris og for sine egne penger, og legger ut et bilde av undertøyet i SoMe.

Det burde vel fremdeles merkes?

Alternativ A mener jeg nei med forbehold har ikke fått klesplagget selv om hun er sponset av de men som jeg har skjønt loven gjelder det varer som hun får fra sponsorene og ikke dem hun kjøper sel fra sponsorene. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal merkes i begge eksemplene, for uansett metode får bedriften en fordel av at hun viser frem klærne. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
16 minutter siden, Carina Maria skrev:

Alternativ A mener jeg nei med forbehold har ikke fått klesplagget selv om hun er sponset av de men som jeg har skjønt loven gjelder det varer som hun får fra sponsorene og ikke dem hun kjøper sel fra sponsorene. 

Da er vi uenige. Jeg mener det skal merkes i begge tilfeller. Hun får betalt for å promotere merket, og fakturerer ut på bakgrunn av innlegg i SoMe. Uavhengig av om hun har kjøpt produktet selv eller ei vil jo posten ha markedsføringseffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, eksiltronder skrev:

Da er vi uenige. Jeg mener det skal merkes i begge tilfeller. Hun får betalt for å promotere merket, og fakturerer ut på bakgrunn av innlegg i SoMe. Uavhengig av om hun har kjøpt produktet selv eller ei vil jo posten ha markedsføringseffekt.

Dem som vet dette best er nok forbruker rådet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Carina Maria skrev:

Dem som vet dette best er nok forbruker rådet :) 

https://www.forbrukertilsynet.no/reklame-i-sosiale-medier

Sitat: "Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det."

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
28 minutter siden, mikrobe skrev:

https://www.forbrukertilsynet.no/reklame-i-sosiale-medier

Sitat: "Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det."

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå føler hun seg misforstått og legger ut dette på snap. Hva er det å misforstå? Som en fint skriver i kommentarfeltet på Instagram hvor hun poserer i undertøyet. Bruk stemmen og kunnskapen din og mindre kropp. Det er jo det hun har ytret flere ganger, at hun ikke ønsker å definerer seg selv ut fra kroppen. Men, det er jo det hun ofte gjør. Hvem er det hun ønsker å tilfredsstilles.  Sitt umettelige behov for å vise seg frem eller ønske om flere likes, da gjerne fra mannlige følgere eller begge deler. Bildene henger ofte ikke i samsvar med budskapet på innlegget. På samme måte som å sitte i en topp som hun har dratt ekstra langt ned, når hun streamer foran et publikum. Synes hun burde reflektere over hvorfor hun gjør det hun gjør.

En trenger da ikke vise seg i undertøy eller puppene halvveis ute for at noen skal like deg. Får det henne til å føle seg bedre med seg selv...Det er ikke rart folk reagerer når hun sier en ting og  gjør noe annet. Det handler om troverdighet. 

Endret av Lin10
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene har mye selvmotsigelser, og det tror jeg mange gjennomskuer. 

Jeg oppfatter det som at kroppspositivme bare er et begrep hun kan gjemme seg bak, og at den egentlige grunnen for all flashinga er et enormt behov for ytre bekreftelse. Hun har en gedigen kløft hver gang hun streamer på Twitch, hun legger stadig ut tilfeldige selfies med neglen under haka, og flere videoer hvor hun fikler med håret sitt på samme, selvbevisste og unaturlige måte. Hun virker ekstremt opptatt av hvordan hun ser ut. Det ser ikke bra, eller naturlig ut, å dra opp treningstoppen for å vise bhen hver gang hun tar et bilde på treningssenteret. Noe hun forøvrig passer på å få gjort hver gang, for hva er vel en treningsøkt verdt hvis den ikke dokumenteres på sosiale medier? Hun unnskylder det med at folk alltid vil se tightsen... Det virker for meg som en svært dårlig unnskyldning. 

For å være en blogger som tilsynelatende vil bekjempe kroppspress syns jeg hun viser unaturlig mye kropp, og i helt feil kontekster! Noe hun selv da anklager andre for. Jeg forstår meg ikke på henne,og synes ikke hun er et godt forbilde hva gjelder kropp. Og folk må slutte å kalle dette fatshaming, for dette har ikke noe med størrelsen hennes å gjøre. Jeg mener det samme om henne, og dette, uansett om hun veier 130 eller 60 kg. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lin10 skrev:

Nå føler hun seg misforstått og legger ut dette på snap. Hva er det å misforstå? Som en fint skriver i kommentarfeltet på Instagram hvor hun poserer i undertøyet. Bruk stemmen og kunnskapen din og mindre kropp. Det er jo det hun har ytret flere ganger, at hun ikke ønsker å definerer seg selv ut fra kroppen. Men, det er jo det hun ofte gjør. Hvem er det hun ønsker å tilfredsstilles.  Sitt umettelige behov for å vise seg frem eller ønske om flere likes, da gjerne fra mannlige følgere eller begge deler. Bildene henger ofte ikke i samsvar med budskapet på innlegget. På samme måte som å sitte i en topp som hun har dratt ekstra langt ned, når hun streamer foran et publikum. Synes hun burde reflektere over hvorfor hun gjør det hun gjør.

En trenger da ikke vise seg i undertøy eller puppene halvveis ute for at noen skal like deg. Får det henne til å føle seg bedre med seg selv...Det er ikke rart folk reagerer når hun sier en ting og  gjør noe annet. Det handler om troverdighet. 

Så enig! Dette har flere poengtert i lang, lang, tid og det har bare eskalert etter operasjon. Dette er bare begynnelsen... 

Har hun slettet tilbakemeldinger på det aktuelle IG innlegget?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kartoffel skrev:

Helene har mye selvmotsigelser, og det tror jeg mange gjennomskuer. 

Jeg oppfatter det som at kroppspositivme bare er et begrep hun kan gjemme seg bak, og at den egentlige grunnen for all flashinga er et enormt behov for ytre bekreftelse. Hun har en gedigen kløft hver gang hun streamer på Twitch, hun legger stadig ut tilfeldige selfies med neglen under haka, og flere videoer hvor hun fikler med håret sitt på samme, selvbevisste og unaturlige måte. Hun virker ekstremt opptatt av hvordan hun ser ut. Det ser ikke bra, eller naturlig ut, å dra opp treningstoppen for å vise bhen hver gang hun tar et bilde på treningssenteret. Noe hun forøvrig passer på å få gjort hver gang, for hva er vel en treningsøkt verdt hvis den ikke dokumenteres på sosiale medier? Hun unnskylder det med at folk alltid vil se tightsen... Det virker for meg som en svært dårlig unnskyldning. 

For å være en blogger som tilsynelatende vil bekjempe kroppspress syns jeg hun viser unaturlig mye kropp, og i helt feil kontekster! Noe hun selv da anklager andre for. Jeg forstår meg ikke på henne,og synes ikke hun er et godt forbilde hva gjelder kropp. Og folk må slutte å kalle dette fatshaming, for dette har ikke noe med størrelsen hennes å gjøre. Jeg mener det samme om henne, og dette, uansett om hun veier 130 eller 60 kg. 

Jeg skal ikke kalle det fat shaming, for det tenker jeg ikke at det er. Men man kan ikke benekte at hvis det var f eks Funkygine eller CBE så hadde det ikke vært noe tema. Det er ikke noen som reagerer på tynne mennesker som kler av seg, enkelt og greit.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...