Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Butternut skrev:

Det er liksom alltid..NOE. Hele tiden, omtrent hver dag. Vanskelig, tungt, uhell, ting gikk ikke som planlagt, tankekjør, syk, orker ikke, nye planer, nye mål, skal klare-bare se... men.. 

Ja, ALLTID. Og det samme om og om igjen.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Butternut skrev:

Det er liksom alltid..NOE. Hele tiden, omtrent hver dag. Vanskelig, tungt, uhell, ting gikk ikke som planlagt, tankekjør, syk, orker ikke, nye planer, nye mål, skal klare-bare se... men.. 

Og likevel vil hun at bloggen skal handle mer om treningsGLEDE, og å LEVE og HA DET BRA i egen kropp. Helt enig i tankegangen - men gjennom bloggen ser jeg lite av dette.

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, BeverTramp skrev:

Og likevel vil hun at bloggen skal handle mer om treningsGLEDE, og å LEVE og HA DET BRA i egen kropp. Helt enig i tankegangen - men gjennom bloggen ser jeg lite av dette.

Det er lite connection mellom tanke og handling....

Skrevet
7 timer siden, siesta skrev:

denne tråden er jo direkte mobbig....

Det er jo bare å kontakte mod.teamet og ta det derfra! Og rapportere alt her inne du syns er direkte mobbing.

Skrevet
13 timer siden, BeverTramp skrev:

Det er ikkje så rart. Det er ganske vanleg at folk som slit med å finne glede, motivasjon og positivitet har eit ekstremt fokus på det også. Om ein berre seier nok gonger at ein er motivert, glad, lukkeleg og sprek, så vil det også bli slik. Det er typisk new-age lykke-filosofi uten basis i det verkelege liv. 

Ho opplever antageg ikkje noko særleg mestring, og det gjør også at ein blir meir negativ og demotivert for kvar dag. Om ho hadde vore noko meir disiplinert, så ville ho truleg blitt motivert videre av framgangen og mestringskjensle. No går ho berre og lagar to-do-listar og challenger og har hemmelege mål ho ikkje kan bli etterprøva på. Det sier seg sjølv kva for ein vei det vil gå.

Skrevet

Løp litt på mølle. Skadet kneet....evt bare en unnskyldning før rosa sløyfe løpet?? 

• Liker 13
Skrevet
17 minutter siden, MiniMjau skrev:

Løp litt på mølle. Skadet kneet....evt bare en unnskyldning før rosa sløyfe løpet?? 

Hun har visst ikke helt hellet med seg.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Navios skrev:

Det er ikkje så rart. Det er ganske vanleg at folk som slit med å finne glede, motivasjon og positivitet har eit ekstremt fokus på det også. Om ein berre seier nok gonger at ein er motivert, glad, lukkeleg og sprek, så vil det også bli slik. Det er typisk new-age lykke-filosofi uten basis i det verkelege liv. 

Ho opplever antageg ikkje noko særleg mestring, og det gjør også at ein blir meir negativ og demotivert for kvar dag. Om ho hadde vore noko meir disiplinert, så ville ho truleg blitt motivert videre av framgangen og mestringskjensle. No går ho berre og lagar to-do-listar og challenger og har hemmelege mål ho ikkje kan bli etterprøva på. Det sier seg sjølv kva for ein vei det vil gå.

Her tror jeg du har puttet hammeren rett på spikeren osv. Hun vil nok veldig veldig gjerne være alle de tingene hun påstår hun er. Også går det ikke, men i morra -da-. Lett å kjenne seg igjen i fra dårlige perioder i livet. Og da var det dette med å finne en vei som funker da og ikke tro at "i morra blir alt bra".

Veldig bra innlegg iallfall :)

• Liker 2
Skrevet

Så uheldig altså. Tenk å skade seg sånn da!

Heldigvis er det jo 25 dager igjen. Men så uheldig som hun er før løp og konkurranser så er det sikkert en skade som sitter. Den sitter ihvertfall i 26 dager...

• Liker 10
Skrevet
4 timer siden, Blå politibil skrev:

Så uheldig altså. Tenk å skade seg sånn da!

Heldigvis er det jo 25 dager igjen. Men så uheldig som hun er før løp og konkurranser så er det sikkert en skade som sitter. Den sitter ihvertfall i 26 dager...

Synes den var lett å gjennomskue.... 

• Liker 2
Skrevet

Altså, er ikke en viktig og helt sentral oppgave for en personlig trener å passe på kundens teknikk? Jeg sikter her til dagens snap av kunde som gjør burpees, eller "burpees". Klarer ikke kunden ti stykker sammenhengende og lista er lagt for høyt - da bør etter min mening den personlige treneren tilpasse antallet repetisjoner. Er ikke fem "ordentlige" bedre enn ti "halvveise"?

• Liker 12
Skrevet

Blir litt oppgitt, jeg, ref http://www.helenedrage.no/2016/09/19/du-vinner-aldri-ved-a-gi-opp/

Hun henviser alltid til "i en hektisk hverdag". Jeg lurer sånn på hva som er hektisk med hennes hverdag. Hun trener, går på jobb og har hund. Hva med de som har unger som skal til ulike fritidsaktiviteter, frivillig arbeid, mye overtid - og som i tillegg får tid til både å trene og sosialisere? DET er hektisk hverdag, det.

I tillegg blir jeg litt provosert av at hun i innlegget refererer til det å forsove seg eller at bilen ikke vil starte som grunner til å gi opp at hun bare kunne gitt opp og gått hjem og lagt seg. Hvem tenker egentlig sånn? Det er helt vanlige ting som bare skjer og som er en del av livet. Hvis så små bagateller blir grunner til å gi opp - som må "overvinnes" så forstår jeg veldig godt at hun sliter med å komme seg - og holde seg - på rett spor.

Ble en liten utblåsning, dette, men jeg blir matt av at det går an å lete sånn etter unnskyldninger.

• Liker 14
Skrevet
5 timer siden, Thisisnotmyname skrev:

Ingen mennesker er like. Så hva som gjør en dag dårlig er ikke lik for alle. Og noen syns det er hektisk med jobb, trening, hund og det sosiale. Det er ikke bare foreldre med småbarn som har det hektisk. 

Og for noen så ødelegger det dagen at de forsover seg eller får biltrøbbel. Og det gjør dem ikke irrasjonell.  Bare bryr seg litt for mye. 

Jeg syns det er interessant å se hva de som trener regelmessig gjør. Hva er driven. Leste en artikkel der en psykolog skrev at de som klarte å trene regelmessig, gjorde det som en automatikk som å gå på jobb. At de ikke kjenner etter, er jeg i form i dag, orker jeg idag? De drar å trener og tilpasser treningen når de er kommen på treninga eller på fjellet. 

Og det hadde også mye med hvordan de var i oppveksten. Hvordan foreldrenes holdning til trening var. 

Hadde vært interessant å lest om hva helene tenker om den artikkelen, og om hun søker selvinnsikt, eller om hun fortsetter på samme spor som alltids. 

Her må jeg si meg enig. 

Livet kan være hektisk uten barn også. 

Jeg hadde det travelt og hektisk før jeg fikk barn iallefall, det var skole/studier, trening, et sosialt liv, og jeg jobbet frivillig. Og det er hektisk etter at jeg fikk barn. 

Ang det med trening så går det for min del automatikk i det. Jeg trener i snitt 5 dager i uka. Har egentlig alltid vært aktiv helt fra jeg var lita da jeg har en far som dro oss med på fjellturer, skiturer, fulgte oss opp på friidrett. Det å trene er en naturlig del av meg. For meg så er det naturlig da jeg alltid har trent, men jeg tror det ville vært ei omvelting for noen som aldri har vært noe særlig aktiv i utgangspunktet. Det er noe jeg gjør på lik linje som å gå på jobb. 

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, kommentarer til moderering, latterliggjøring, kommentar om kropp og svar til disse.

Tekola, forumansvarlig.

Skrevet
11 timer siden, sara90 skrev:

Altså, er ikke en viktig og helt sentral oppgave for en personlig trener å passe på kundens teknikk? Jeg sikter her til dagens snap av kunde som gjør burpees, eller "burpees". Klarer ikke kunden ti stykker sammenhengende og lista er lagt for høyt - da bør etter min mening den personlige treneren tilpasse antallet repetisjoner. Er ikke fem "ordentlige" bedre enn ti "halvveise"?

Reagerte på dette jeg og. 

Men hvorfor snapper hun kundene sine? Er det sånn at de kundene hun snapper får noe rabatt på pt-timene fordi det blir reklame for hennes tjenester? Snapper hun alle kundene sine eller bare noen av dem? 

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Frøken.stille skrev:

Reagerte på dette jeg og. 

Men hvorfor snapper hun kundene sine? Er det sånn at de kundene hun snapper får noe rabatt på pt-timene fordi det blir reklame for hennes tjenester? Snapper hun alle kundene sine eller bare noen av dem? 

Håper for hennes skyld at det bare er noen få av dem. Hvis ikke så har hun veldig få kunder og avtaler. 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Nana skrev:

Blir litt oppgitt, jeg, ref http://www.helenedrage.no/2016/09/19/du-vinner-aldri-ved-a-gi-opp/

Hun henviser alltid til "i en hektisk hverdag". Jeg lurer sånn på hva som er hektisk med hennes hverdag. Hun trener, går på jobb og har hund. Hva med de som har unger som skal til ulike fritidsaktiviteter, frivillig arbeid, mye overtid - og som i tillegg får tid til både å trene og sosialisere? DET er hektisk hverdag, det.

I tillegg blir jeg litt provosert av at hun i innlegget refererer til det å forsove seg eller at bilen ikke vil starte som grunner til å gi opp at hun bare kunne gitt opp og gått hjem og lagt seg. Hvem tenker egentlig sånn? Det er helt vanlige ting som bare skjer og som er en del av livet. Hvis så små bagateller blir grunner til å gi opp - som må "overvinnes" så forstår jeg veldig godt at hun sliter med å komme seg - og holde seg - på rett spor.

Ble en liten utblåsning, dette, men jeg blir matt av at det går an å lete sånn etter unnskyldninger.

Ein tror jo ofte at ein har det travelt, helt til ein vet betre. 

Sånn er det med dei som får ungar som plutseleg ikkje skjønnar kva dei gjorde med tida si før eller folk som går fra sutalause studier til ein tøff arbeidsmarknad osb. Ein subjektiv kjensle av at ein har det "travelt" fortel ikkje meir enn at den personen oppriktig trur at ho har det travelt, og at ho kjenner seg stressa. Det har eg ikkje noko problemer med å tru på, i og med at ho settes totalt ut av spill av dei minste ting. Eg hugsar at eg også i stressa perioder har tendens til å krisemaksimere ein kvar form for motgang. Om eit klesplagg eg hadde tenkt å ha på meg var skittent, kunne det gi ein aldri så liten nedsmelting på morgonkvisten. Når ein er brutt langt nok ned skal det ingenting til før verda raser sammen. 

Eg tvilar ikkje på at ho oppriktig har det sånn som ho kjennar det. Og det er ille.

MEN: Det er jo hundre ting ein kan gjere for å forbetre situasjonen. 

• Ho kan byrje med reelle prioriteringar. Ikkje berre si "Eg må ta nokon valg og ikkje være så superwoman" ein gang kvar fjerde veke på bloggen, men reelle prioriteringar. Blogge mindre, full mobilspillnekt, spise sunn ferdigmat i staden for mykkje tid til stress med diverse matlaging)
  • Lage ein tidsrekneskap. Kva brukar ho tida si på? Der finn ein gjerne løysinga. Finn det som gir ein minst, og kutt det bort.

Men eg får ein kjensle av at denne opplevde travel-greia er ein del av identiteten hennar eller eit image, og da har jo antageleg ikkje noko grunn til å endre noko som helst. Kva veit eg. :)

Skrevet

Og de knebøyene var vel heller ikke sånn veldig bra teknisk..... 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...