Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Når det kommer til denne skattingen så forstår jeg ikke hvorfor noen mener at hun skal slippe unna fordi... ja, hvorfor egentlig?

På generell basis er det vel slik at de som bryter lover og regler burde gjøre opp for seg. Det er ikke synd i Helene eller noen andre som ikke følger opp SITT ansvar for å sette seg inn i regelverk innenfor det man driver med. Helene har i årevis motatt goder for å ha en blogg med mange følgere. Klart hun burde følge skattereglene som alle andre som tar i mot gaver/spons i samme situasjon.

Tillegg: skal alle de som sliter litt eller har personlige utfordringer slippe å betale tilbake dersom de får baksmell på skatten?

Endret av BeverTramp
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, BeverTramp skrev:

Når det kommer til denne skattingen så forstår jeg ikke hvorfor noen mener at hun skal slippe unna fordi... ja, hvorfor egentlig?

På generell basis er det vel slik at de som nryter lover og regler burde gjøre opp for seg. Det er ikke synd i Helene eller noen andre som ikke følger opp SITT ansvar for å sette seg inn i regelverk innenfor det man driver med. Helene har i årevis motatt goder for å ha en blogg med mange følgere. Klart hun burde følge skattereglene som alle andre som tar i mot gaver/spons i samme situasjon.

Tillegg: skal alle de som sliter litt eller har personlige utfordringer slippe å betale tilbake dersom de får baksmell på skatten?

Nei, prinsipielt skal selvsagt alle betale den skatten de forplikter seg til å betale. Men på et personlig plan ønsker jeg ikke å melde henne til skattemyndighetene, ettersom jeg får vondt av henne. Mulig du er såpass prinsippiell at du ville meldt hvem som helst, men jeg tror de fleste av oss har en liten samvittighetskvote her. 

Dersom skattemyndighetene derimot gjør jobben sin og følger litt med på blogger, synes jeg overhodet ikke det er galt å sanksjonere henne. Det blir to forskjellige ting. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har faktisk lest tråden hun startet. Det hun svarte på i forhold til SoME var et innlegg som påpekte at selv om hun ikke hadde en sponsingsavtale med firmaet, og de likevel sendte henne greier så måtte hun betale skatt på det så lenge hun ikke sendte det tilbake eller destruerte det hun fikk. Og ut fra dette så sier hun at det har hun ikke tenkt på. Fra dette leser dere at hun ikke har skattet på noe av sponsingen hun har mottatt tidligere.

Dette er fjæra som ble til fem høns. Her tas ting fra løse lufta. Dette er jo en konstruert problemstilling der en spesifikk enkeltsituasjon hun ikke har tenkt på blir til at hun har drevet skattesnyteri i mange år.

Greit nok at det er stille i ferien og folk trenger noe å holde på med, men dette er jo ren diktning.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Chenet skrev:

Jeg har faktisk lest tråden hun startet. Det hun svarte på i forhold til SoME var et innlegg som påpekte at selv om hun ikke hadde en sponsingsavtale med firmaet, og de likevel sendte henne greier så måtte hun betale skatt på det så lenge hun ikke sendte det tilbake eller destruerte det hun fikk. Og ut fra dette så sier hun at det har hun ikke tenkt på. Fra dette leser dere at hun ikke har skattet på noe av sponsingen hun har mottatt tidligere.

Dette er fjæra som ble til fem høns. Her tas ting fra løse lufta. Dette er jo en konstruert problemstilling der en spesifikk enkeltsituasjon hun ikke har tenkt på blir til at hun har drevet skattesnyteri i mange år.

Greit nok at det er stille i ferien og folk trenger noe å holde på med, men dette er jo ren diktning.

Forsåvidt har du et poeng her. Men siden hun ikke var klar over dette kan man raskt trekke noen slutninger til at hun ikke har så god kjennskap til regelverket. Merkingen er heller ikke tilstrekkelig ifht dette. 

Sannsynligheten for at hun da følger regelverket for beskatning av spons og gaver er vel heller liten. Så "fjæra som ble til fem høns" synes jeg var å ta litt hardt i :-)

• Liker 3
Gjest Lysestake
Skrevet

Jeg sjekket instagrammen hennes en gang for noen måneder siden. Ikke et reklameinnlegg var merket riktig. Samme på bloggen, der var det rundt 50/50. Ser ingen grunn til å tro hun gjør ting riktig ellers

Skrevet
1 minutt siden, Lillemy23 skrev:

Forsåvidt har du et poeng her. Men siden hun ikke var klar over dette kan man raskt trekke noen slutninger til at hun ikke har så god kjennskap til regelverket. Merkingen er heller ikke tilstrekkelig ifht dette. 

Sannsynligheten for at hun da følger regelverket for beskatning av spons og gaver er vel heller liten. Så "fjæra som ble til fem høns" synes jeg var å ta litt hardt i :-)

Hun sa ikke engang at hun ikke visste det, hun sa hun hadde ikke tenkt på det.

Skrevet

Etter at jeg så pokemon-innlegget hennes, forventet jeg egentlig noen positve kommentarer her inne, ettersom mye av kritikken er at hun har vist for lite trening osv til å spille PT-kortet. Synes det er trist at uansett hva hun gjør så skal folk være nedlatende. Det er ingen hemmelighet at hun som ganske stor ikke utfører øvelsene som en toppidrettsutøver. Det kan da ikke overraske folk? 

• Liker 6
Skrevet

Huff, selv syns jeg den pokemon-videoen bare var klein. Jeg kan ingenting om trening, men slike burpees skal vel ikke være slik at man legger seg på bakken? Er det ikke ned på henda, push-up og så hoppe opp igjen? Jeg er stor selv og utrent så skal ikke være noen verdensmester, langt ifra, men jeg blir ikke inspirert til å trene når jeg ser noen som deiser i bakken og drar seg opp igjen. 

• Liker 7
Skrevet

Man trenger ikke å ta en push-up med korrekt form når man tar burpees, nei :) 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, rh1 skrev:

Man trenger ikke å ta en push-up med korrekt form når man tar burpees, nei :) 

Ok, har aldri sett noen gjøre det på andre måter. 

Sier IKKE at HD gjør ting galt eller at jeg kan gjøre det noe bedre, men utifra hva som ser inspirerende og "riktig" ut så ser det hun gjør helt merkelig ut. Personlig ville jeg ikke brukt det hun gjør som en inspirasjon dersom jeg skulle begynne å trene. For meg så ser det ut som at hun kaster seg ned på bakken uten noen mening, og drar seg opp som at hun sliter litt. Mulig jeg ser det helt feil da :) 

Gjest Lillemøy
Skrevet
2 minutter siden, Wenda skrev:

Sier IKKE at HD gjør ting galt eller at jeg kan gjøre det noe bedre, men utifra hva som ser inspirerende og "riktig" ut så ser det hun gjør helt merkelig ut. Personlig ville jeg ikke brukt det hun gjør som en inspirasjon dersom jeg skulle begynne å trene. For meg så ser det ut som at hun kaster seg ned på bakken uten noen mening, og drar seg opp som at hun sliter litt. Mulig jeg ser det helt feil da :) 

Nei, du tar ikke feil, det der hadde ingenting med korrekte burgers å gjøre. så ikke bra ut for ryggen heller.

Skrevet
3 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg skjønner hva du mener, altså. Og det er klart- skal man gjøre det som en styrkeøvelse så er det jo lagt opp til at du tar en knebøy ned, ut i planke, push-up, knebøy opp og spensthopp. Gjør man det som en kardioøvelse er det ofte mer fokus på å hoppe ut i planke, legge seg ned, hoppe inn igjen og spensthopp. Men førstnevnte vises nok i "how-to"- filmer osv. 

Hovedpoenget mitt er vel at jeg nå skjønner at ingen noen gang blir fornøyd med hva HD gjør så lenge hun ikke går ned de 60 kg en gang til. Så de småtingene som klages på veksles bare inn i andre ting så lenge hun er overvektig. Det synes jeg er kjipt. Personlig synes jeg det er flott at hun etter ferie faktisk kjører på med to treningsoppdateringer. Hvorfor ikke være litt glad på hennes vegne av og til? 

Skrevet

Har ingen respekt for dem som undrar skatt og at noen forsvarer det med at det er synd på dama, er helt hinsides, Skattetaten har sine metoder og håper dette kan bli avdekket! Jeg sier at de som bryter loven alltid vil bli avslørt.

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, Miranda16 skrev:

Har ingen respekt for dem som undrar skatt og at noen forsvarer det med at det er synd på dama, er helt hinsides, Skattetaten har sine metoder og håper dette kan bli avdekket! Jeg sier at de som bryter loven alltid vil bli avslørt.

Sitat

Jeg sier at de som bryter loven alltid vil bli avslørt.

Isåfall vil jeg kalle deg forholdsvis naiv.

Men du må gjerne melde Drage selv, bare ikke tro at de som velger å ikke melde gjør det fordi man unnskylder henne med at det er synd på henne. Jeg unnskylder kun min egen ikke-melding med at jeg får vondt av henne og tenker dermed på min egen samvittighet. Det er fremdeles hennes ansvar å følge lovverket. 

• Liker 1
Skrevet

HD bekrefter jo alt vi har diskutert i det uendelige i et år nå at det hun formidler ikke er troverdig og ganske overfladisk. Med det mener jeg at hun ikke lenger klarer å tydeligjøre mål og nådde mål,En blogg som frontes som en treningsblogg er ikke inspirerende når bloggeren selv ikke klarer selv å være et godt forbilde. Det vært tydelig at hun ikke er tilstrekkelig motivert til en konsekvent livsstilsendring Flott at hun endelig innser det. Derfor blir det for meg ganske selvmotsigende at hun sier hun  er lidenskapelig opptatt av kosthold, livsstil og trening. Snakker hun om seg selv og/eller sin rolle som PT og kostholdsveileder? Jeg er forvirret....

Hvem har sagt at man må være helt nazi i forhold kosthold og trening lurer jeg på? For henne er alt enten eller

Det er ganske vanlig at mennesker som går det mye i vekt vil gå betydelig opp igjen dessverre. Selv hadde jeg blitt ganske deprimert

Uansett må det være ganske utmattende å produsere ved å skrive en blogg når man ikke er tro mot seg selv, tror på seg selv og har mistet all motivasjon.

Hun er til syvende og sist en voksen dame og håper hun kan finne tilbake til seg selv på mange måter, det er det viktigste. Hun har altfor lenge jobbet i feil ende og det skaper bare kaos for henne og det kan jeg forstå

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns også denne tråden tipper over i "venninnesladder" og muligens et behov for å føle seg bedre enn andre stadigvekk. Det betyr ikke at jeg syns bloggeren er et eksempel til etterfølgelse. Likevel; jeg legger også ut de bildene hvor jeg kommer heldigst ut av det om jeg publiserer noe på facebook, og med mindre noen av dere kan påvise at Helene redigerer seg tynnere på bildene er det da ikke løgn å legge ut t bilde tatt i optimal vinkel for å framstå på best mulig måte?

Kudos til Helene for å forsøke seg på en treningsvido som ikke var overstadig seriøs sier jeg. Og håper at noen ved hjelp av den fattet mot og gikk ut døra !

Det er mye å kritisere ved manglende merking, kostholdsråd som ikke holder vann osv. Men hva om vi prøver å holde oss til det og unngår kritikk som bare er sladderbetont og "jeg er iallfall bedre enn henne så det så" kritikk

• Liker 5
Skrevet

Det siste innlegget til HD på bloggen gir jeg en tommel opp for! Hun oppsummerer jo strengt tatt det som har blitt påpekt i tråden her, og det kan virke som at hun har tatt det til seg og vil gjøre endringer. Det tror jeg er lurt, håper du får det til, og jeg velger å heie på deg videre Helene! Masse, masse lykke til, kommer til å kikke innom den "nye" bloggen din jeg :)

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for person- og kroppsdebatt.
/lillesky (mod)

Skrevet
14 minutter siden, Agurk skrev:

Det siste innlegget til HD på bloggen gir jeg en tommel opp for! Hun oppsummerer jo strengt tatt det som har blitt påpekt i tråden her, og det kan virke som at hun har tatt det til seg og vil gjøre endringer. Det tror jeg er lurt, håper du får det til, og jeg velger å heie på deg videre Helene! Masse, masse lykke til, kommer til å kikke innom den "nye" bloggen din jeg :)

Det er jeg veldig eng i. Jeg visste ikke hvem hun var for litt siden, men har lest meg opp litt. Hun har tydeligvis gjort mye dumt, sagt mye usant og vært veldig "ustabil". Men nå har hun kanskje blitt litt mer voksen og trygg på seg selv? Blir jo spennende å se fremover. Tror at en ren treningsblogg ikke er helt henne, så hun gjør det riktig å flytte fokuset mer over på henne som person

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...