Gjest Lysestake Skrevet 6. juni 2016 #3221 Skrevet 6. juni 2016 Når det er sagt, synes Helene skal få litt cred når hun tar grep som helt åpenbart er positive! Her annonserer hun at hun skal få seg en ny dagjobb, som ikke handler om kosthold og trening, fordi hun ikke lenger orker det uforutsigbare livet i PT-tilværelsen. Alle som har fulgt bloggen hennes siden hun flyttet har jo sett at dette her har vært en kilde til evigvarende kaos, så kanskje en ny jobb gir mer ro og rutiner til å ta tak i resten av livet http://www.helenedrage.no/2016/06/06/just-another-monday/ Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen, det er de aller aller færreste som blir lykkelige av å jobbe med trening og kosthold 24/7. Det er utrolig mange som TROR de vil det, og det er jo der AFPT og andre tjener inn pengene sine. De aller fleste orker ikke PT-livet mer enn noen år (de som holder ut lengst er jo gjerne dem som PT-er så lite de kan for å finansiere partaj og husleie og ellers driver dank, og noen svært få ildsjeler) så det er vel ingen som synes hun har mislykkes, slik hun antyder. Tror dette er ensbetydende positivt!
Gjest Lysestake Skrevet 6. juni 2016 #3222 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, Miranda16 skrev: Da er det bekfreftet at hun har fått seg en annen jobb, Litt forvirrende innlegg, Hun sier at jobben hadde ugunstig arbeidstid og at hun ikke har tid til familie og venner, samtidig skal hun jobbe som PT på kvelden. Hun snakker om å fullføre kontrakter. Betyr det at hun skal avslutte dem og sette strek? Man kjøper PT-pakker med X antall klipp, gjerne. Det er en bindende kontrakt mellom trener og kunde, og helt åpenbart at fritiden på kort sikt må ryke for å respektere kontraktene. På sikt vil jo en dagjobb gjøre tilværelsen mer stabil.
Miranda16 Skrevet 6. juni 2016 #3223 Skrevet 6. juni 2016 25 minutter siden, Lysestake skrev: Det kommer innenfra. Hun har vært utrolig opphengt i dette målet, først skulle hun oppnå det selv, og da det ikke ble noe av, ble hun helt besatt av å gjøre et poeng av at folk uten sixpack også kunne være bra mennesker, også kunne være flinke PTer og ha OK kropper. De aller fleste i Norge ville ikke hatt sixpack uansett! Det er et ganske sært fitnessmål, som ikke de aller fleste er noe fan av (i tillegg er det ikke veldig sunt for jenter) http://imgur.com/a/3KRhL Begynn å lese fra bunnen. Hvor lenge skal man stille hele verden ansvarlig for komplekser som kommer innenfra? At hun har sagt at hun vil arbeide for sixpack i den vektklassen er jo ren og skjær vås, når hun ikke engang klarer å gå ned i vekt. Bare det utsagnet sier alt om troverdigheten og forvrengte tanker. Det er nesten som jeg synes litt synd på henne. 4
neiognei Skrevet 6. juni 2016 #3224 Skrevet 6. juni 2016 (endret) 4 minutter siden, Miranda16 skrev: At hun har sagt at hun vil arbeide for sixpack i den vektklassen er jo ren og skjær vås, når hun ikke engang klarer å gå ned i vekt. Bare det utsagnet sier alt om troverdigheten og forvrengte tanker. Det er nesten som jeg synes litt synd på henne. Hvilken vektklasse var hun i på det tidspunktet? Det er da "bare" nå de siste par årene hun har vært så mye frem og tilbake. Må da gå an å sette seg langsiktige mål, eller? Sånn så det ut i juni 2012: http://www.helenedrage.no/archiveposts/2012/06/ Endret 6. juni 2016 av neiognei
Miranda16 Skrevet 6. juni 2016 #3225 Skrevet 6. juni 2016 (endret) 13 minutter siden, neiognei skrev: Hvilken vektklasse var hun i på det tidspunktet? Det er da "bare" nå de siste par årene hun har vært så mye frem og tilbake. Må da gå an å sette seg langsiktige mål, eller? Tok det for gitt at dette var noe hun hadde snakket om dette i nyere tid da hun snakker om six-packen stadig vekk. Ja, det er alfa og omega å sette seg delmål når man trener, men de bør være realistiske. Hun har jo gang på gang ikke klart å fullføre dem, selv om de er overkommelig. Jeg håper det vil være bra for henne at hun skifter fokus på trening 24/7 De som har six-pack, har ikke de utrolig lav fettprosent? Tenker på CBE for eksempel Endret 6. juni 2016 av Miranda16 1
Gjest Lysestake Skrevet 6. juni 2016 #3226 Skrevet 6. juni 2016 7 minutter siden, neiognei skrev: Hvilken vektklasse var hun i på det tidspunktet? Det er da "bare" nå de siste par årene hun har vært så mye frem og tilbake. Må da gå an å sette seg langsiktige mål, eller? Sånn så det ut i juni 2012: http://www.helenedrage.no/archiveposts/2012/06/ Selvfølgelig er det greit med langsiktige mål! Og hun, som alle andre KAN jo få sixpack, men for noen mennesker er det vanskeligere enn andre. Mitt poeng var enkelt og greit at jeg tror hun gir omgivelsene mye av skylden for press som kommer innenfra. Og når hun da tror at aktivistiske blogginnlegg og posering i bikini i VG kan fjerne innvendige krav og press, så tar hun jo feil. Man må heller se på hva slags målsetninger man skal sette for seg selv.
jegerenenhjørning Skrevet 6. juni 2016 #3227 Skrevet 6. juni 2016 Den 3.6.2016 at 13.02, Pearl2.0 skrev: Mange her lurer på hvordan hun kan trene så mye og ikke gå ned i vekt. Vel, i og med at hun har den størrelsen hun har så er det vel ikke sikkert at treningen hun utfører er særlig "mye" i forhold til hva vi tenker er mye? Husker hun hadde hatt en halvtimes løpeøkt, det kan jo være bra det, hvis man gønner på og kommer seg 5-7 km. Men hun hadde "løpt" på 6 km/t. Hallo? Da kommer du 3 skarve km på en halvtime. Det er gangfart. Det sier mye om kondisen hennes, hvilket sier mye om hvor hardt hun klarer å presse seg på spinning, saltimer etc. Jeg er mindre enn Helene, men absolutt i dårlig form, og bruker ca 45 minutter på 6km 1
jegerenenhjørning Skrevet 6. juni 2016 #3228 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, jegerenenhjørning skrev: Jeg er mindre enn Helene, men absolutt i dårlig form, og bruker ca 45 minutter på 6km På å gå, altså. Ikke på å løpe
Marthe75 Skrevet 6. juni 2016 #3229 Skrevet 6. juni 2016 48 minutter siden, jegerenenhjørning skrev: På å gå, altså. Ikke på å løpe 49 minutter siden, jegerenenhjørning skrev: Jeg er mindre enn Helene, men absolutt i dårlig form, og bruker ca 45 minutter på 6km Dårlig form? Om du går 6 km på 45 min, så går du 7,5 km på en time, det hadde jeg ALDRI klart. Imponert, rett og slett 2
Miranda16 Skrevet 6. juni 2016 #3230 Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, Lysestake skrev: Selvfølgelig er det greit med langsiktige mål! Og hun, som alle andre KAN jo få sixpack, men for noen mennesker er det vanskeligere enn andre. Mitt poeng var enkelt og greit at jeg tror hun gir omgivelsene mye av skylden for press som kommer innenfra. Og når hun da tror at aktivistiske blogginnlegg og posering i bikini i VG kan fjerne innvendige krav og press, så tar hun jo feil. Man må heller se på hva slags målsetninger man skal sette for seg selv. Langsiktige mål kan være smart for noen om de har selvdisiplin, men HD strever jo med delmålene, Hvis hun virkelig går inn for det, tror jeg derfor det er lurt å sette delmål 1
Pearl2.0 Skrevet 6. juni 2016 #3231 Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, jegerenenhjørning skrev: Jeg er mindre enn Helene, men absolutt i dårlig form, og bruker ca 45 minutter på 6km Da er du jo i mye bedre form enn henne ☺ hun ville jo ha brukt 60 min på 6 km om vi dobler økten. Forresten er det mye tyngre å gå 6 km på 45 min enn å jogge 6 km på 45 min😆 1
Gjest Lysestake Skrevet 6. juni 2016 #3232 Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, Miranda16 skrev: Langsiktige mål kan være smart for noen om de har selvdisiplin, men HD strever jo med delmålene, Hvis hun virkelig går inn for det, tror jeg derfor det er lurt å sette delmål Det ene trenger ikke nødvendigvis å utelukke det andre, men det er heller ikke poenget. Poenget er at dette er et mål hun helt frivillig satt for seg selv, og i etterkant kommer hun med en historie om at dette er et krav påført henne av andre. To vidt forskjellige ting
Nana Skrevet 6. juni 2016 #3233 Skrevet 6. juni 2016 Tror at hun har veldig godt av å skifte yrke. Klokt valg 7
Sofw Skrevet 6. juni 2016 #3234 Skrevet 6. juni 2016 Tror hun gjorde lurt i å skifte jobb. Hun er nok en person som må ha faste rutiner, det forstår jeg godt. Gjør vel noe med selvfølelsen når man ikke mestrer jobben sin. Håper ting løsner for henne nå, da. Men hvorfor skriver hun ikke hva hun jobber med? Skjemmes hun av jobben sin? Virker som om alt som ikke er rosenrødt, dysses ned. Det er menneskelig å feile, og hun ville fremstått mer sympatisk om hun innrømte de smellene hun går på gang etter gang. Ønsker henne lykke til! 1
Gjest gundagrynte Skrevet 6. juni 2016 #3235 Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, Nana skrev: Tror at hun har veldig godt av å skifte yrke. Klokt valg Ja, hun er tilbake i salgsbransjen
Butternut Skrevet 6. juni 2016 #3236 Skrevet 6. juni 2016 25 minutter siden, Sofw skrev: Tror hun gjorde lurt i å skifte jobb. Hun er nok en person som må ha faste rutiner, det forstår jeg godt. Gjør vel noe med selvfølelsen når man ikke mestrer jobben sin. Håper ting løsner for henne nå, da. Men hvorfor skriver hun ikke hva hun jobber med? Skjemmes hun av jobben sin? Virker som om alt som ikke er rosenrødt, dysses ned. Det er menneskelig å feile, og hun ville fremstått mer sympatisk om hun innrømte de smellene hun går på gang etter gang. Ønsker henne lykke til! Hun har jo lagt ut snap av nyejobben, så SÅ hemmelig kan jo den ikke være
Miranda16 Skrevet 6. juni 2016 #3237 Skrevet 6. juni 2016 Det jeg lurer på hva slags skifte bloggen blir nå som hun slutter i jobben? Arbeidsplassen har jo vært en stor informasjonskilde ift nye trender innen trening. Dersom hun trener kunder i forhold til disse programmene, så kan hun heller ikke snakke om erfaringer rundt dette. Uansett har ikke erfaringsgrunnlaget hatt noe stort fokus på bloggen. Å forklare et treningsprogram fra A-Å kan hvem som helst gjøre. Bloggen hennes må være den mest overfladiske treningsblogg. Beklager at jeg sier det, men ingen person som ønsker å komme i bedre form, med respekt for seg selv, bruker ikke denne bloggen som inspo Må bloggen fornyes etter at hun slutter? Hvilken retning tror dere den vil ta? 1
Nana Skrevet 6. juni 2016 #3238 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har fulgt bloggen i åresvis og den har hadde akkurat samme fokus før hun begynte som PT- bortsett fra at hun da naturlig nok ikke viste bilder av PT-kunder. Ellers gikk det i det samme; matplaner, mål, prosjekter, nye prosjekter og litt jobb. Tviler på at bloggen kommer til å ta noen annen retning nå. Kanskje den skifter retning hvis/når hun finner nøkkelen og kommer i mål noen gang. 5
Miranda16 Skrevet 6. juni 2016 #3239 Skrevet 6. juni 2016 3 timer siden, Butternut skrev: Hun har jo lagt ut snap av nyejobben, så SÅ hemmelig kan jo den ikke være Hadde jeg hatt ansatte som gikk bananas på SNAP hadde jeg kallt dem inn på teppe ASAP. Det snakker volum om hvor interessert man er av jobben etc,etc Skjønner hun ikke selv hvordan hun dummer seg ut, og hvem tror hun at hun er, Kim Kardashian?? 1
Hildefur Skrevet 6. juni 2016 #3240 Skrevet 6. juni 2016 Kan se ut som hun har begynt som telefonselger?🙈 4
Fremhevede innlegg