Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ref. avisnotis fra snap. Gått opp "noen" kg?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Mange her lurer på hvordan hun kan trene så mye og ikke gå ned i vekt. Vel, i og med at hun har den størrelsen hun har så er det vel ikke sikkert at treningen hun utfører er særlig "mye" i forhold til hva vi tenker er mye? Husker hun hadde hatt en halvtimes løpeøkt, det kan jo være bra det, hvis man gønner på og kommer seg 5-7 km. Men hun hadde "løpt" på 6 km/t. Hallo? Da kommer du 3 skarve km på en halvtime. Det er gangfart. Det sier mye om kondisen hennes, hvilket sier mye om hvor hardt hun klarer å presse seg på spinning, saltimer etc.

Gjør vedkommede ikke mye tabata trening?  Det er jo det som er den absolutte fettknekkern etter hva jeg har hørt.  Altså, hvis en overvektig person spiser sunt og trener dette 3-5 ganger i uka, pluss styrke så MÅ man gå ned i vekt hvis ikke er der noe ALVORLIG galt med metabolismen, og hele måten en kropp skal fungere. Det nytter jo ikke å si at vektnedgang tar tid og det er ikke gjort på en uke liksom, når vedkommende har holdt på i mange år uten å nå trivselsvekt (bortsett fra når hun var på sitt slankeste en periode såklart) Vil vedkommende i det hele tatt tilbake der hun var? Er vedkommende villig til å jobbe for dette? Det skal bli spennende å se gitt. 

• Liker 5
Gjest gundagrynte
Skrevet
28 minutter siden, slipset skrev:

Ref. avisnotis fra snap. Gått opp "noen" kg?

Hun sa jo det på GMN etter vektoppgangen....*noenogtjuekilo*...Hva er noenogtjue...21 eller 29 eller deromkring??

Gjest gundagrynte
Skrevet

For hver eneste nett troll er det minst 10 fantastiske personer der ute, og det er jo ingen tvil hvem man burde fokusere på ...sier hun..Men du verden som hun ukentlig fokuserer på disse HUN velger å kalle nettroll...fordi de er så frekke at de våger å kritisere henne...!!..gudbedreass.......

Skrevet
Den 2.6.2016 at 11.12, Lysestake skrev:

I tillegg er hun jo med på å bidra til det allerede enorme kroppsfokuset i samfunnet ved et evigvarende og høylytt fokus på KROPP KROPP KROPP hele tiden. Ironisk nok gjør hun et kjempepoeng av at hun er "mer enn kroppen sin" på snap og andre steder, samtidig føler hun at det er veldig viktig å blogge om det flere ganger i uken, poste lettkledde bilder jevnlig og gjøre et poeng av kroppen sin i alle sammenhenger.

Der er du inne på noe essensielt - det er jo det enorme kroppsfokuset man bør komme til livs - og da spiller det jo ingen rolle om man er tykk eller tynn. Nå spiller jo disse damene på at det er TYKK som er det ultimate .

Så sier de jo også at det er ok at du spiser masse usunt så lenge du er fornøyd med deg selv - det r jo en veldig skummel holdning.

Helene Drage har vel mange helkroppsbilder av seg selv i treningstøy som forsåvidt er ok, mens fitnok har veldig mange magebilder o.l. som jeg aldeles ikke skjønner poenget med. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

FEIL

Endret av Miranda16
Skrevet (endret)
Den 6/2/2016 at 11.12, Lysestake skrev:

I tillegg er hun jo med på å bidra til det allerede enorme kroppsfokuset i samfunnet ved et evigvarende og høylytt fokus på KROPP KROPP KROPP hele tiden. Ironisk nok gjør hun et kjempepoeng av at hun er "mer enn kroppen sin" på snap og andre steder, samtidig føler hun at det er veldig viktig å blogge om det flere ganger i uken, poste lettkledde bilder jevnlig og gjøre et poeng av kroppen sin i alle sammenhenger.

Fantastisk godt poeng! Håper hun får med seg dette!

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Gjest Tottelotta
Skrevet

Dette med at alle slags kropper som vises fram bidrar til kroppsfokus er et viktig poeng! (Om vi skal komme kroppsfokuset til livs må vi fokusere på, ja nettopp, noe annet enn kropp) 

Det jeg tenker når jeg ser HDs "elsker-kroppen-min"-innlegg er at det er en total skivebom. Hun viser frem alt for mye av denne kroppen som hun sier hun elsker, men som alle med et kjapt blikk kan se at hun ikke gir hva den har bruk for. Hadde hun virkelig elsket kroppen sin hadde den ganske enkelt ikke sett sånn ut. Og om hun endte opp sånn, for så å begynne og elske kroppen, burde fokuset vært på å nære og restituere, ikke piske i form med nye utmattende challenges annenhver uke.

Skrevet

Jeg hadde aldri trivdes med en enormt overvektig og dvask kropp, hadde fått alvorlige psykiske problemer. Folk er da forskjellig! Syns hun prakker på folk å bare kose seg, da gidder de jo iallfall ikke å stoppe å ete, fordi helene spiser jo men er et forbilde? Ikke mitt forbilde skal jeg si dere :D 

Liker bedre litt mer stramme, slankere damer som vet hva de driver med faktisk :)

• Liker 2
Skrevet

Foressten, det der med at man kan kose seg opplegget....... jada, men da kan man ikke regne med å være fit, om man skal kose seg hele tiden :) bare en dårlig unnskyldning altså. Dessuten blir man ikke overvektig om man har kontroll... 

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
51 minutter siden, Tottelotta skrev:

Dette med at alle slags kropper som vises fram bidrar til kroppsfokus er et viktig poeng! (Om vi skal komme kroppsfokuset til livs må vi fokusere på, ja nettopp, noe annet enn kropp) 

Det jeg tenker når jeg ser HDs "elsker-kroppen-min"-innlegg er at det er en total skivebom. Hun viser frem alt for mye av denne kroppen som hun sier hun elsker, men som alle med et kjapt blikk kan se at hun ikke gir hva den har bruk for. Hadde hun virkelig elsket kroppen sin hadde den ganske enkelt ikke sett sånn ut. Og om hun endte opp sånn, for så å begynne og elske kroppen, burde fokuset vært på å nære og restituere, ikke piske i form med nye utmattende challenges annenhver uke.

:pls:

Skrevet
57 minutter siden, heavymetaltjejen skrev:

Jeg hadde aldri trivdes med en enormt overvektig og dvask kropp, hadde fått alvorlige psykiske problemer. Folk er da forskjellig! Syns hun prakker på folk å bare kose seg, da gidder de jo iallfall ikke å stoppe å ete, fordi helene spiser jo men er et forbilde? Ikke mitt forbilde skal jeg si dere :D 

Liker bedre litt mer stramme, slankere damer som vet hva de driver med faktisk :)

De som sliter med sykelig overvekt sliter med psykiske problemer, Det er en avhengighet til mat, slik som andre som sliter med narkotikamisbruk eller alkoholproblemer. Man døyver følelser med mat. Når man ser hvor udisiplinert hun er så ligger problemene i hodet, noe hun nevner fra tid til annen. Om hun ikke får jobbet med psyken, vil hun heller ikke ha noen fremgang hva kosthold og trening angår

• Liker 10
Skrevet (endret)
13 timer siden, Miranda16 skrev:

De som sliter med sykelig overvekt sliter med psykiske problemer, Det er en avhengighet til mat, slik som andre som sliter med narkotikamisbruk eller alkoholproblemer. Man døyver følelser med mat. Når man ser hvor udisiplinert hun er så ligger problemene i hodet, noe hun nevner fra tid til annen. Om hun ikke får jobbet med psyken, vil hun heller ikke ha noen fremgang hva kosthold og trening angår

Så det er ene og alene mat som er grunnen for at noen er overvektige, sier du?

Og alle som er overvektige, sliter psykisk, mener du?

Ta deg for ei bolle, og fan ikke kom med påstander som ikke henger på greip for fem flate øre..

Endret av Strikkeberta
  • Liker 2
Gjest Vause
Skrevet (endret)
Den 3.6.2016 at 23.12, Miranda16 skrev:

I mange tilfeller er en dårlig livsstil grunnen til overvekt, samt eksempelvis trøstespising og overspising når det kommer til psykiske problemer. Det blir derimot feil å si at de som sliter med sykelig overvekt har psykiske problemer, da mange bare har en dårlig livsstil og det er det. Bare fordi man spiser mye betyr det ikke at man er syk. Det er sant at man får ikke gjort så mye med kosthold eller trening om psyken ikke henger på greip, men man tar litt i om man mener de som er overvektige har psykiske problemer. Det blir litt vel generaliserende. Når det angår grunner til overvekt så er det jo uten tvil en dårlig livsstil som er den største faktoren, dette har blitt forsket på mange ganger. Medisinbruk og diverse fysiske sykdommer kan derimot føre til overvekt, men i de aller fleste tilfellene er det som sagt en dårlig livsstil som er den største faktoren. 

Jeg følger ikke Helene Drage, men har vært innom bloggen hennes et par ganger og syns dama virker veldig kompleks. Hun sier hun elsker kroppen sin men jeg får inntrykk av noe helt annet. Men det er vell noe som heter "Fake It 'Til You Make it"? :P 

Endret av Badass
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Beklager, ikke ment å generalisere

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Skrevet
18 timer siden, Miranda16 skrev:

Ser flere har påpekt at du generaliserer her. Er selv sykelig overvektig, men har heldigvis funnet motivasjon og vilje til å ta tak i det nå, og er på vei nedover. Med et bedre kosthold og en rimelig aktiv hverdag. Har alltid vært stor, helt fra jeg var et lite barn. Spist akkurat det samme som brødrene mine, men kroppen har taklet det annerledes. Har aldri drevet med trøstespising, men kan ha munchet veldig på kaker og sjokolade de seneste årene, fordi jeg ikke eide viljestyrke og synes det er så hinsides digg. 

Hva gjelder HD kjenner jeg at som "likesinnet" blir jeg bare veldig, veldig oppgitt. Det er klart man går ned hvis man følger det kostholds- og treningsprogrammet hun påstår at hun følger, men med alle disse utskeielsene og unnskyldningene  blir det verre. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Hjärtat skrev:

Ser flere har påpekt at du generaliserer her. Er selv sykelig overvektig, men har heldigvis funnet motivasjon og vilje til å ta tak i det nå, og er på vei nedover. Med et bedre kosthold og en rimelig aktiv hverdag. Har alltid vært stor, helt fra jeg var et lite barn. Spist akkurat det samme som brødrene mine, men kroppen har taklet det annerledes. Har aldri drevet med trøstespising, men kan ha munchet veldig på kaker og sjokolade de seneste årene, fordi jeg ikke eide viljestyrke og synes det er så hinsides digg. 

Hva gjelder HD kjenner jeg at som "likesinnet" blir jeg bare veldig, veldig oppgitt. Det er klart man går ned hvis man følger det kostholds- og treningsprogrammet hun påstår at hun følger, men med alle disse utskeielsene og unnskyldningene  blir det verre. 

Flott at du er i gang. Jeg beundrer folk som tar tak i det fordi det krever mot og styrke! Har ved flere anledninger forsvart HD og synes det er veldig trist at hun ikke har fremgang. At hun legger skylden på alt utenom seg selv er ikke veien og gå. Uansett hva man sliter med er det å gå inn en offerrolle er er en veldig ond sirkel. Til syvende og sist er det hennes ansvar

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet
50 minutter siden, Hjärtat skrev:

Alltid beundringsverdig med folk som tar tak i problemene sine så applaus til deg :klappe:, og lykke til på veien mot det målet du ønsker å nå :)

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

- Pavilion, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...