Miranda16 Skrevet 31. mai 2016 #3141 Skrevet 31. mai 2016 Et øyeblikk siden, Strikkeberta skrev: Hvor har det kommet fram at hun har spiseforstyrrelse? Jada, det har hun vært veldig åpen om
Butternut Skrevet 31. mai 2016 #3142 Skrevet 31. mai 2016 3 timer siden, SelinaKyle skrev: Det var bare en kommentar på noe du sa var en påstand, men som er vitenskapelig bevist at er sant. I artikkelen står det at dette gjelder særlig for de som skal ned ganske mange kg i vekt. Det skal jo tydeligvis ikke du, så da er det jo bra for deg at du bruker lengre tid og går ned mindre i vekt pr uke. De fleste som er svært overvektige er jo nettopp det pga kostholdet, og dermed vil endring av kosthold være mer effektivt enn trening. Og nettopp dette er relevant i forhold til HD. Jeg ser absolutt ingen forandring på henne, og hun trener enormt mye i tillegg til å spise sunt. I hvertfall hvis vi skal basere oss på det hun sier. Da forstår jeg ikke at hun ikke går ned. Det hadde ikke vært noe fokus på om hun går ned i vekt dersom hun selv ikke hadde påstått at hun går ned hver uke. Jeg har gått ned 10 kg på to måneder ved å spise 4 sunne måltider om dagen, en liten utskeiing her og der, og trene moderat 4-5 ganger i uka. Jeg er ikke større enn HD, så skjønner ikke hvorfor hun ikke får resultat hvis hun faktisk følger det opplegget hun sier hun følger. Men greia er at hun skriver at hun går ned i vekt, hver uke. Dette har hun skrevet i hele år omtrent, spesielt i kommentarfeltet sitt. Samtidig føler jeg hun prøver å rettferdighetsgjøre at man fint kan være stor og sunn. Konklusjonen er at hun forvirrer meg. 6
Gjest Endaen Skrevet 31. mai 2016 #3143 Skrevet 31. mai 2016 4 timer siden, Lysestake skrev: Jeg tror en god del PT-er holder seg unna sånne øvelser med kundene sine rett og slett fordi det er lettere for dem å få til andre og mindre kompliserte øvelser. Særlig når det ser ut som hun i all hovedsak bedriver intens pulsdriver-trening. Det er en uting å gjøre med baseøvelser uansett På det nest siste instragram-bildet med strikker er hun ikke i nærheten av hva jeg tenker på som knebøy en gang, og det er knebøy hun refererer til i teksten. Men mulig jeg misforstår? Beklager å virke så flisespikkende, men jeg klarer ikke helt å la være for noe er helt feil i måten hun fremstiller seg selv på kontra realitetene, det er det ingen tvil om. (Beklager siteringen, får den ikke bort.)
Miranda16 Skrevet 31. mai 2016 #3144 Skrevet 31. mai 2016 8 minutter siden, Butternut skrev: Men greia er at hun skriver at hun går ned i vekt, hver uke. Dette har hun skrevet i hele år omtrent, spesielt i kommentarfeltet sitt. Samtidig føler jeg hun prøver å rettferdighetsgjøre at man fint kan være stor og sunn. Konklusjonen er at hun forvirrer meg. Kan noen svare på dette;,Skal man ikke kunne se med det blotte øyet om man har gått ned noen kg i vekt? Har ikke sett noen endring siden jeg begynte å lese bloggen i fjor. 2
Oz- Skrevet 1. juni 2016 #3145 Skrevet 1. juni 2016 (endret) 15 timer siden, Endaen skrev: På det nest siste instragram-bildet med strikker er hun ikke i nærheten av hva jeg tenker på som knebøy en gang, og det er knebøy hun refererer til i teksten. Men mulig jeg misforstår? Beklager å virke så flisespikkende, men jeg klarer ikke helt å la være for noe er helt feil i måten hun fremstiller seg selv på kontra realitetene, det er det ingen tvil om. (Beklager siteringen, får den ikke bort.) Hun refererer ikke til knebøy, men til monster walk. Det hun skriver er at øvelsen blir tyngre dersom du går dypt ned i knebøyposisjon før du går, men du må ikke lenger ned enn det hun viser for å gjøre en monster walk men det er litt kronglete skrevet Endret 1. juni 2016 av Oz-
MarianneE Skrevet 1. juni 2016 #3146 Skrevet 1. juni 2016 Dette blir helt sikkert klønete skrevet, så bær over med meg.... Vi kan alle være enig i at Drage er stor og sprek. At hun går ned i vekt er hennes ord... Men jeg tenker at det er jo ingenting galt I å være stor og sprek. Hva om hun hadde frontet det istedenfor slanking? Hva om hun hadde frontet treningsglede og lagt fokuser der ? Å, så mye mer inspirerende hun hadde vært da! Istedenfor så får vi treningstips, kostholdssprekker (noe vi alle har innimellom).... At hun (prøver å) fronter "elsk deg selv" er bare positivt, men det er vanskelig å tro på det når hun virker så sint. 4
Miranda16 Skrevet 1. juni 2016 #3147 Skrevet 1. juni 2016 5 minutter siden, MarianneE skrev: Dette blir helt sikkert klønete skrevet, så bær over med meg.... Vi kan alle være enig i at Drage er stor og sprek. At hun går ned i vekt er hennes ord... Men jeg tenker at det er jo ingenting galt I å være stor og sprek. Hva om hun hadde frontet det istedenfor slanking? Hva om hun hadde frontet treningsglede og lagt fokuser der ? Å, så mye mer inspirerende hun hadde vært da! Istedenfor så får vi treningstips, kostholdssprekker (noe vi alle har innimellom).... At hun (prøver å) fronter "elsk deg selv" er bare positivt, men det er vanskelig å tro på det når hun virker så sint. Vet ikke hvor sprek man er når man ikke har selvdisiplin til å følge en treningsplan. Hadde hun vært sprek hadde det også vist i vektnedgang og ikke brutt treningsplanen hyppig. Har hun treningsglede når treningsplanen brister og treningsglede er noe hun sliter med og tar opp ofte. Jeg trener hver dag og Gud hvor kjedelig det er å trene i perioder, men jeg trener oppsatt plan, uansett! Hun har funnet treningsglede i polesk og det er kjempebra!
Gjest Endaen Skrevet 1. juni 2016 #3148 Skrevet 1. juni 2016 Ja, umulig å si hvor sunn hun egentlig er siden det spriker så innmari mellom liv og lære. Det mat og treningsopplegget hun la ut for noen dager siden var jo milevis fra hva hun får til på en uke. Det gjorde meg virkelig betenkt med tanke på realitetsorienteringen hennes. Virker som om hun tenker at det er sånn hun holder på, men så er det bare det at det er noe som skjærer seg hver eneste uke. Man blir ikke sunn av å gå rundt på et treningssenter. Men hun er helt klart mer aktiv enn mange overvektige, men den overvekten hennes er uansett ikke sunn, og hun burde virkelig ha gått ned mye mer nå hvis hun hadde fulgt sitt eget opplegg! 1
Gjest gundagrynte Skrevet 1. juni 2016 #3149 Skrevet 1. juni 2016 1 time siden, MarianneE skrev: Dette blir helt sikkert klønete skrevet, så bær over med meg.... Vi kan alle være enig i at Drage er stor og sprek. At hun går ned i vekt er hennes ord... Men jeg tenker at det er jo ingenting galt I å være stor og sprek. Hva om hun hadde frontet det istedenfor slanking? Hva om hun hadde frontet treningsglede og lagt fokuser der ? Å, så mye mer inspirerende hun hadde vært da! Istedenfor så får vi treningstips, kostholdssprekker (noe vi alle har innimellom).... At hun (prøver å) fronter "elsk deg selv" er bare positivt, men det er vanskelig å tro på det når hun virker så sint. Selvfølgelig fronter hun også slanking..hun selger jo slankeprogram! Ikke den mest troverdige egenreklamen hun kjører vil jeg tillate meg å si....
Gjest Tottelotta Skrevet 1. juni 2016 #3150 Skrevet 1. juni 2016 48 minutter siden, gundagrynte skrev: Selvfølgelig fronter hun også slanking..hun selger jo slankeprogram! Ikke den mest troverdige egenreklamen hun kjører vil jeg tillate meg å si.... Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var at det hadde vært en bedre forretningsidé for henne å satse på de som er overvektige, som ikke trives med kroppen sin og som er ukjente med trening/senter/aktivitet. Hun kunne hjulpet dem med å komme i gang med aktivitet og finne gleden med bevegelse uten å telle/måle/slanke. Man kan si mye om HD, men hun har iallfall guts til å trene selv om hun er stor. (Nei, jeg mener ikke at store ikke kan gå i bikini/på treningssenter i tights osv, men det er utenfor komfortsonen for veldig mange å komme i gang) Det hadde blitt et troverdig opplegg, som kunne hjulpet en gruppe som kanskje ikke har lyst til å gå til en "vanlig" PT. Desverre går jo ikke det før hun selv klarer å droppe alle disse tullete diettene/hårete målene, og ikke minst bearbeide bagasjen hun bærer på. Kan ikke være sinnaguri i kommentarfeltet når du skal spre treningsglede!
Gjest gundagrynte Skrevet 1. juni 2016 #3151 Skrevet 1. juni 2016 10 minutter siden, Tottelotta skrev: Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var at det hadde vært en bedre forretningsidé for henne å satse på de som er overvektige, som ikke trives med kroppen sin og som er ukjente med trening/senter/aktivitet. Hun kunne hjulpet dem med å komme i gang med aktivitet og finne gleden med bevegelse uten å telle/måle/slanke. Man kan si mye om HD, men hun har iallfall guts til å trene selv om hun er stor. (Nei, jeg mener ikke at store ikke kan gå i bikini/på treningssenter i tights osv, men det er utenfor komfortsonen for veldig mange å komme i gang) Det hadde blitt et troverdig opplegg, som kunne hjulpet en gruppe som kanskje ikke har lyst til å gå til en "vanlig" PT. Desverre går jo ikke det før hun selv klarer å droppe alle disse tullete diettene/hårete målene, og ikke minst bearbeide bagasjen hun bærer på. Kan ikke være sinnaguri i kommentarfeltet når du skal spre treningsglede! U said it
MarianneE Skrevet 1. juni 2016 #3152 Skrevet 1. juni 2016 2 timer siden, Tottelotta skrev: Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var at det hadde vært en bedre forretningsidé for henne å satse på de som er overvektige, som ikke trives med kroppen sin og som er ukjente med trening/senter/aktivitet. Hun kunne hjulpet dem med å komme i gang med aktivitet og finne gleden med bevegelse uten å telle/måle/slanke. Man kan si mye om HD, men hun har iallfall guts til å trene selv om hun er stor. (Nei, jeg mener ikke at store ikke kan gå i bikini/på treningssenter i tights osv, men det er utenfor komfortsonen for veldig mange å komme i gang) Det hadde blitt et troverdig opplegg, som kunne hjulpet en gruppe som kanskje ikke har lyst til å gå til en "vanlig" PT. Desverre går jo ikke det før hun selv klarer å droppe alle disse tullete diettene/hårete målene, og ikke minst bearbeide bagasjen hun bærer på. Kan ikke være sinnaguri i kommentarfeltet når du skal spre treningsglede! Å..... Så mye bedre du sa det enn meg! 2
Miranda16 Skrevet 1. juni 2016 #3153 Skrevet 1. juni 2016 (endret) Jeg er overbevist om at heiagjengen i det store og hele er overvektige jenter i noe av den samme vektklasse som HD Endret 1. juni 2016 av Miranda16 5
punkyB Skrevet 1. juni 2016 #3154 Skrevet 1. juni 2016 Hun må jo gjerne elske seg selv om hun er - men det virker jo mer eller mindre usannsynlig at hun ikke skal gå ned mer i vekt med den treningen og dietten hun fremstiller at hun har. Hun vil jo få mer troverdighet hvis hun faktisk er ærlig på hva hun spiser og evnt. trener. Man kan jo trene mye men hvis det ikke er med feks. riktig intensitet så er det jo ikke sikker tdet virker så bra på vektnedgang. 2
heavymetaltjejen Skrevet 1. juni 2016 #3155 Skrevet 1. juni 2016 Man spiser ikke så normalt og trener så mye, men likevel er man overvektig, der er det nok mye overspising for å si det sånn. Mye mye mye mat. 1
Miranda16 Skrevet 2. juni 2016 #3156 Skrevet 2. juni 2016 (endret) Hun hadde et veddemål med familien til ferien om mest vektnedgang som bla annet innebar diett. Dette ble fort dysset ned noen uker på med begrunnelse at hun ikke ville gi oppdateringer om pågående projekter ( Merkelig tankegang når man faktisk blogger om trening og kosthold). Det er ihvertfall bortkastet å spørre henne fordi det vil vi aldri få svar på.. Endret 2. juni 2016 av Miranda16 6
¤flicka¤ Skrevet 2. juni 2016 #3157 Skrevet 2. juni 2016 28 minutter siden, Miranda16 skrev: Hun hadde et veddemål med familien til ferien om mest vektnedgang som bla annet innebar diett. Dette ble fort dysset ned noen uker på med begrunnelse at hun ikke ville gi oppdateringer om pågående projekter ( Merkelig tankegang når man faktisk blogger om trening og kosthold). Det er ihvertfall bortkastet å spørre henne fordi det vil vi aldri få svar på.. Jeg tror det er slike ting som dette som får folk til å reagere, og ikke det at hun har cellulitter og mangler six-pack og sprettrumpe (som hun selv er veldig opptatt av å påpeke). Tilsynelatende skiftes fokus hele tiden; slanking, ikke slanking, maraton, poledancing, alt fra streng diett til "det er lov å kose seg". Hun har jo i utgangspunktet ikke noe ansvar for å dele alt med oss, samtidig forstår jeg godt at det kan være forvirrende for leserne av bloggen å henge med i svingene. Uten at det nødvendigvis er vondt ment. 8
Miranda16 Skrevet 2. juni 2016 #3158 Skrevet 2. juni 2016 (endret) Så kommer de evigvarende unnskyldningene, Ikke tid til å trene og hun snakker om prioriteringer. Hun sier dermed at trening ikke står på prioriteringslista. Ganske ironisk når man fronter bloggen som trening og kosthold, just sayin Endret 2. juni 2016 av Miranda16 2
Gjest Lysestake Skrevet 2. juni 2016 #3159 Skrevet 2. juni 2016 20 timer siden, Tottelotta skrev: Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var at det hadde vært en bedre forretningsidé for henne å satse på de som er overvektige, som ikke trives med kroppen sin og som er ukjente med trening/senter/aktivitet. Hun kunne hjulpet dem med å komme i gang med aktivitet og finne gleden med bevegelse uten å telle/måle/slanke. Det ER jo det som er forretningsstrategien hennes. Hun tiltrekker seg oppmerksomheten til gjengen med acceptance-greiene, senest nå når hun har hatt flere innlegg i uka om cellulitter og hvor lite det plager henne, og om hvor stolt hun er av rumpen sin. Hun hadde kanskje håpet at det skulle generere like mye oppmerksomhet som Fitnok-Camilla fikk (som nå har klippekort i flere store nyhetskanaler) men det ser ikke ut som det var like gøy når man fikk servert akkurat samme historie for tiende gang. Tidligere har hun jo hatt liknende runder med "selvfølgelig kan jeg gå i bikini selv om jeg er overvektig", "selvfølgelig kan jeg gå i short selv om jeg er overvektig" "lår har cellulitter" osv. Den åpenbare målgruppen til dette er jo disse som du snakker om. Som er usikre på kroppen sin, har komplekser, og som kanskje ikke føler seg hjemme i "fitnessverden". Problemet er jo at i skyggen av all positivismen, kroppsaksepten og oppmerksomheten rundt dette, i likhet med motebladene, fitnesstrenerne og alle andre PT-er, så er fortsatt end game å selge deg ting. Helene selger seg selv som foredragsholder, PT, kostholdsveileder, feelgood-blogger osv, men i likhet med mange andre treningsbloggere under imaget å være venninna di som bare liker deg som du er og bare skal gi deg hyggelige tips og triks. Jeg sier ikke at det er noe ufint, men det er nå en gang nisjen hennes. Uten å vite noe særlig om hva slags opplegg hun gir kundene sine, så er jo min hovedinnvending bak hennes produkt og markedsføring at hun nører opp under feilaktige oppfatninger om kropp, vekt og helse, og bidrar kontraproduktivt til "målgruppen". I den senere tid har hun tonet ned hele den "det er akkurat like sunt å være overvektig som slank" så det er i det minste et skritt i riktig retning. Likevel: Det er helt tydelig et klart skille mellom liv og lære på bloggen. Ironisk nok kommer dette frem i andre sosiale medier. På bloggen er alt helt konge, hun poster matplaner med 1600-1700 kcal og planlegger 10-15 timer trening i uka og poster masse treningsbilder, på snap ligger hun og er syk i sengen og har dårlige dager og alt har skjært seg mange ganger i uken. Det er ingen som hadde angrepet henne for å fokusere mindre på sine egne greier, og mer på andres, dersom hun var i en periode der trening og kosthold var vanskelig og ble prioritert ned. Følgerne hennes oversvømmet over nederlag på nederlag, noe som for dem som sliter med å komme seg ut av startgropen er skikkelig negativt. Hun sier at det er et ledd i det å være en "ærlig blogger", men når man skal skrive flere utmalende blogginnlegg om hver eneste hump i veien hun har, så virker jo hele kostholds- og treningsprosjektet som en dritvanskelig og totalt utmattende prosess. For de aller fleste mennesker er det ikke vanskelig å leve noenlunde sunt og trene regelmessig, hun fremstiller det som en fulltidsjobb. Og de aller fleste har perioder med dårlig motivasjon, stress eller er slitne, man må bare bite tenna sammen og FORTSETTE. Fordi det tross alt er viktig. I tillegg er hun jo med på å bidra til det allerede enorme kroppsfokuset i samfunnet ved et evigvarende og høylytt fokus på KROPP KROPP KROPP hele tiden. Ironisk nok gjør hun et kjempepoeng av at hun er "mer enn kroppen sin" på snap og andre steder, samtidig føler hun at det er veldig viktig å blogge om det flere ganger i uken, poste lettkledde bilder jevnlig og gjøre et poeng av kroppen sin i alle sammenhenger. Ellers så skriver hun nå at hun har "to jobber" på bloggen, og det var nytt for meg, i alle fall. Da hun var ute og forsvarte seg med å ha publisert private epostadresser på snappen sin, så var hun jo pt som drev blogg på hobbybasis, så kan ikke være det det er snakk om... Jaja.
Gjest gundagrynte Skrevet 2. juni 2016 #3160 Skrevet 2. juni 2016 (endret) 21 minutter siden, Lysestake skrev: Det var det som skulle være mitt svar til Lysestake Fantastisk!! Endret 2. juni 2016 av gundagrynte
Fremhevede innlegg