Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest gundagrynte
Skrevet

Tydelig denne *Ida* som kommenterte på det siste innlegget hennes traff noen ømme tær for måten HD svarer..OMG!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er denne bloggen blitt litt som et bilkræsj.. En klarer ikke unngå å titte innom.. :ph34r:

• Liker 6
Gjest Lysestake
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor hun både skal gjøre et poeng av at hun IKKE fokuserer på å gå ned i vekt, men samtidig skal snike inn overalt at hun går ned i vekt jevnt og trutt hver uke. Hvis det ikke er viktig, hvorfor fokuset? Hun virker jo heller ikke spesielt sunn og frisk, tvert imot klager hun over sykdom og vondter og dårlig form både på blogg og snap flere ganger i uken.... 

Skrevet

He he har lagt merke til at inne på kommentarfeltet hennes på bloggen er det så mange som føler de må avslutte spørsmålene sine med  "er ikke ment som kritikk altså, bare lurer". Er nok mange som er litt småredd dama, og vet at hun klikker i vinkel av selv den mest konstruktive kritikken :fnise:

• Liker 7
Gjest hulderjenta
Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste før i dag, Agurk! 

Gjest gundagrynte
Skrevet

Og selvsagt er forsvarsinnlegget på plass...atter en gang. Hvorfor tåle at det blir stilt saklige men kritiske spørsmål??

Skrevet

Nå har jeg lest litt på bloggen hennes, hun påstår at hun går ned I vekt men asså... Om hun holderseg til kostholdet hun har satt opp og trener slik hun påstår så MÅ hun jo gå ned. Jeg spiser mer enn henne og ikke fullt så sunt, trener 2-3 ganger pr uke og jeg går ned! At hun ikke går ned slik hun påstått lever.. Nei det forstår jeg bare ikke. 

• Liker 1
Gjest Heeipådeg
Skrevet

Heder & ære til helene som gir F i hvordan kroppen ser ut- og poster dem bildene hun gjør. Jeg er selv overvektig men ikke i nærheten av så tøff som hun er:). 

Men nå synes jeg det begynner og bli litt mye av det samme? - bilder/snapper/statuser/blogg innlegg😅. 

Og jeg håper hun kommer på riktig vei med tankene hu sliter med, ikke lett å være flink om hodet ikke er med ... :-) . Det vet jeg alt for mye om:/. 

Gjest gundagrynte
Skrevet
2 minutter siden, Heeipådeg skrev:

Heder & ære til helene som gir F i hvordan kroppen ser ut- og poster dem bildene hun gjør. Jeg er selv overvektig men ikke i nærheten av så tøff som hun er:). 

Men nå synes jeg det begynner og bli litt mye av det samme? - bilder/snapper/statuser/blogg innlegg😅. 

Og jeg håper hun kommer på riktig vei med tankene hu sliter med, ikke lett å være flink om hodet ikke er med ... :-) . Det vet jeg alt for mye om:/. 

Flott at folk er stolt av kroppen sin, men trenger man da å poste minst 10/lettere overdrevet kanskje...bilder av seg selv hver eneste dag...som hun har gjort siden 2011? 

Skrevet

Hun skriver som svar til en kommentar at vektnedgang tar tid, men er det ikke nettopp det hun har hatt da? Hun hr jo hatt bloggen i ganske mange år nå..

• Liker 5
Gjest Heeipådeg
Skrevet (endret)
36 minutter siden, gundagrynte skrev:

Flott at folk er stolt av kroppen sin, men trenger man da å poste minst 10/lettere overdrevet kanskje...bilder av seg selv hver eneste dag...som hun har gjort siden 2011? 

Nei:P men 1 gang i blant så ja! det gjelder tjukke som tynne☺ hehe..

Kanskje det er noe vi ikke har skjønt her på kvinneguiden?- når det gjelder posting av bilder hehe

Endret av Heeipådeg
kom borti send knappen for tidlig hehe
Gjest gundagrynte
Skrevet
1 minutt siden, Heeipådeg skrev:

Nei:P men 1 gang i blant så ja!:-)

Alt mes

Det er jeg helt enig med deg i :) 

Skrevet

Tråden er ryddet for hets og spekulasjoner.

- Pavilion, mod

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på forskjellen mellom den diffuse oppramsingen av tung styrketrening vs. full kontroll på gramvekt matinntak. Som PT burde hun også vite om restitusjon mellom styrkeøktene, dersom hun ikke kjører split. Hva trenes? Hvilke øvelser? Hvor mange repetisjoner (i forhold til kg)? Så kan det være noe med hvilepauser som gjør at øktene er så lange.Tilslutt: Er det også effektive tabata-intervaller etter fullført og effektiv 1-2 timers styrkeøkt, så er det et eller annet som ikke stemmer. 

Etter 1 time tung fullkropp med store baseøvelser bør man være godt nok kjørt for en økt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg følger henne på snap og der dokumenterer hun tilsynelatende omtrent hele dagene sine. Det er trening, det er poledance, spising og de eviglange monologene om tankekjør og sykdom. Poenget mitt er: den hverdagen hun dokumenterer live stemmer overhodet ikke med planen hun har ramset opp på bloggen. Snap består av jeg er syk, jeg ble i senga, jeg rakk ikke og ikke minst; ting blir ikke alltid som planlagt. Blir helt forvirret for på bloggen handler det om at hun er stolt av kroppen sin, hun har fått treningsmotivasjon etc.

Hun ønsker sikkert å spise det hun skriver på planen, og jeg tviler ikke på at flere av måltidene hennes i løpet av en dag er som hun hevder, men hun dokumenterer på snap at hun spiser masse, masse annet i tillegg. Hun ønsker sikkert også å trene det som står på planen men det stemmer ikke med det hun selv dokumenterer på blogg og snap. Det stemmer heller ikke med de få gangene hun viser ukesplanen sin.

• Liker 9
Skrevet
15 timer siden, gundagrynte skrev:

Tydelig denne *Ida* som kommenterte på det siste innlegget hennes traff noen ømme tær for måten HD svarer..OMG!

Legger også godt merke til at det stadig må skrives "dette er ikke ment som kritikk" i kommentarer for at Helene ikke skal gå i sin passivagressive motangrepstilstand.

• Liker 1
Skrevet

Opprinnelig kunne jeg ansatt henne som PT, fordi da jeg først oppdaget Helene synes jeg hun virket som en inspirerende jente, som kunne hjelpe meg på vei til å elske min egen kropp (sunn og sterk). Nå ville jeg aldri lagt pengene mine der, fordi jeg har gjort som folk flest bør gjøre når de vurderer å investere tid og penger i noe: research.

Det er for meg ganske tydelig at hun ikke vet hva hun holder på med. Innlegget hennes med "hvem er sunnest" viser klart manglende forståelse for trening, kosthold, og helse. I tillegg til at det ikke engang fungerer på henne selv. La oss være ærlige her; hun jobber med fitness, trener hver eneste dag (ifølge bloggen som aldri lyver) og går ikke ned en eneste kilo. 

Når jeg dykker litt mer ned i hvem hun er, som hun gjør veldig enkelt for oss, ser jeg ikke hvordan hun skal inspirere meg over dørstokken på de dårlige dagene, når hun selv ligger på sofaen med e-stoffene sine og syter over hvor tungt det er å være henne (pun intended). 

Da jeg fant han jeg trener med i dag gjorde jeg samme researchen, og fant utallige poster på sosiale medier av hans egne økter, ute i naturen og inne. Jeg så en mann som spiser ren, sunn og grønn mat, og som er et vandrende eksempel på at hans idèer fungerer. Han investerer så mye tid og energi i meg, minst like mye som han gjør i seg selv, at jeg bare er nødt til å la meg inspirere opp av sofaen. Han forteller meg at jeg er bra som jeg er, at jeg skal beundre min egen kropp, men at jeg skal behandle den som et tempel (litt spirituelt i denne gården, altså), og derfor behandle den bra. Men han viser meg at jeg er i stand til så mye mer enn jeg tror, og DET tror jeg aldri Helene hadde klart å vise meg med sine ideologier om hva helse og styrke er. 

• Liker 15
Gjest gundagrynte
Skrevet
5 minutter siden, jegerenenhjørning skrev:

Opprinnelig kunne jeg ansatt henne som PT, fordi da jeg først oppdaget Helene synes jeg hun virket som en inspirerende jente, som kunne hjelpe meg på vei til å elske min egen kropp (sunn og sterk). Nå ville jeg aldri lagt pengene mine der, fordi jeg har gjort som folk flest bør gjøre når de vurderer å investere tid og penger i noe: research.

Det er for meg ganske tydelig at hun ikke vet hva hun holder på med. Innlegget hennes med "hvem er sunnest" viser klart manglende forståelse for trening, kosthold, og helse. I tillegg til at det ikke engang fungerer på henne selv. La oss være ærlige her; hun jobber med fitness, trener hver eneste dag (ifølge bloggen som aldri lyver) og går ikke ned en eneste kilo. 

Når jeg dykker litt mer ned i hvem hun er, som hun gjør veldig enkelt for oss, ser jeg ikke hvordan hun skal inspirere meg over dørstokken på de dårlige dagene, når hun selv ligger på sofaen med e-stoffene sine og syter over hvor tungt det er å være henne (pun intended). 

Da jeg fant han jeg trener med i dag gjorde jeg samme researchen, og fant utallige poster på sosiale medier av hans egne økter, ute i naturen og inne. Jeg så en mann som spiser ren, sunn og grønn mat, og som er et vandrende eksempel på at hans idèer fungerer. Han investerer så mye tid og energi i meg, minst like mye som han gjør i seg selv, at jeg bare er nødt til å la meg inspirere opp av sofaen. Han forteller meg at jeg er bra som jeg er, at jeg skal beundre min egen kropp, men at jeg skal behandle den som et tempel (litt spirituelt i denne gården, altså), og derfor behandle den bra. Men han viser meg at jeg er i stand til så mye mer enn jeg tror, og DET tror jeg aldri Helene hadde klart å vise meg med sine ideologier om hva helse og styrke er. 

:pls:

Skrevet (endret)
Den 29.5.2016 at 17.11, Miranda16 skrev:

Jeg hadde i allefall blitt utrolig skuffa hvis jeg hadde trent 7 dager i uka, med 3 økter over 60 min og fremdeles ikke gått ned i vekt

Mat er kg, trening er gram Sies det i forhold til vektnedgang. Forstår heller ikke helt hva hun driver med.

Endret av Trude.lutt
skrev feil
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...