Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som flere her nevner, begynner å bli mektig lei denne "elsk deg selv" holdningen, som i teorien er super, men i praksis betyr spis hva du vil, es ut og vær lykkelig. Og hvordan har hun fått for seg at det ikke er lov å trene i shorts hvis man har cellulitter? Finnes det folk som går rundt å sier dette? Da burde man i tilfelle bytte omgangskrets ASAP. Og ikke ser jeg denne sunne balansegangen hennes heller... 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Cartina
Skrevet
9 minutter siden, Iona skrev:

Som flere her nevner, begynner å bli mektig lei denne "elsk deg selv" holdningen, som i teorien er super, men i praksis betyr spis hva du vil, es ut og vær lykkelig. Og hvordan har hun fått for seg at det ikke er lov å trene i shorts hvis man har cellulitter? Finnes det folk som går rundt å sier dette? Da burde man i tilfelle bytte omgangskrets ASAP. Og ikke ser jeg denne sunne balansegangen hennes heller... 

Dette. Det er det det er, og ingen balanse. 

Skrevet

Jeg er lettere sjokkert over det plutselig Litago-inntaket hennes, når hun bare for noen dager siden kom med utsagn om lavkarbo (i tillegg til at hun angrep personen i kommentarfeltet som prøvde å hjelpe henne) Jeg blir også litt satt ut av hvordan hun hele tiden skriver at - neida hun går faktisk ned i vekt!, når noen kommenterer at hun har blitt større. Hun forvirrer meg med glade og positive innlegg på bloggen + (relativt...) sunne oppskrifter,  kontra snapchat der hun sier at hun helst vil legge seg ned å grine,bilder av burgere og godteri, og noe random snakk om celulitter som jeg ikke aner hvor er tatt fra. Noe er IKKE bra hos henne, men jeg håper for guds skyld hun får hjelp med dette.

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Iona skrev:

I det andre øyeblikket er hun deppa. Jeg tror denne elsk- deg- selv er en livssløgn. Det er å ha den holdningen, men vi jenter blir ikke lurt av dette. Er det ikke slik at vi jenter har et eller annet vi er misfornøyd med? Det må være en jævlig nedtur å gå ned flere titalls kg og gå opp tilsvarende. Det er slik en spiseforstyrrelse utarter seg. Det er en sykdom som er forferdelig vanskelig å få under kontroll over og derfor helt nødvendig å få profesjonell hjelp for. Overspising kan sammenlignes som rusmisbruk, det handler om en utrolig sterk avhengig, derfor er det veldig vanlig å få tilbakefall, og det flere ganger. Man må virkelig ville bli frisk og det krever blod, svette og tårer! Mange er ikke klar over at spiseforstyrrelser kan sidestilles med rusmisbruk og bør ikke bagatalliseres. Det er derfor jeg flere ganger har forsvart HD. Uten intensiv profesjonell behandling er det bortkastet energi å sette seg mål for kost og trening og det har hun jo bekreftet mange ganger at hun ikke klarer.

Dessuten tror jeg ikke det å blogge om alle nederlagene vil hjelpe henne i en retning av å bli frisk, snarere tvert imot, Bloggingen hennes er et veldig forstyrrende element. Hun burde ta en pause fra den og fokusere på å bli bedre, hvis det er det hun vil, og det ønsker hun tydeligvis ikke nok 

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Gjest incognita
Skrevet
7 minutter siden, Miranda16 skrev:

I det andre øyeblikket er hun deppa. Jeg tror denne elsk- deg- selv er en livssløgn. Det er å ha den holdningen, men vi jenter blir ikke lurt av dette. Er det ikke slik at vi jenter har et eller annet vi er misfornøyd med? Det må være en jævlig nedtur å gå ned flere titalls kg og gå opp tilsvarende. Det er slik en spiseforstyrrelse utarter seg. Det er en sykdom som er forferdelig vanskelig å få under kontroll over og derfor helt nødvendig å få profesjonell hjelp for. Overspising kan sammenlignes som rusmisbruk, det handler om en utrolig sterk avhengig, derfor er det veldig vanlig å få tilbakefall, og det flere ganger. Man må virkelig ville bli frisk og det krever blod, svette og tårer! Mange er ikke klar over at spiseforstyrrelser kan sidestilles med rusmisbruk og bør ikke bagatalliseres. Det er derfor jeg flere ganger har forsvart HD. Uten intensiv profesjonell behandling er det bortkastet energi å sette seg mål for kost og trening og det har hun jo bekreftet mange ganger at hun ikke klarer

Enig. Men nå er det jo engang slik at de fleste rusmisbrukere ikke holder livstilskurs for andre, for de skjønner selv at de er på tyttebærtur hvis de tror at de burde være en rollemodell for andre. 

Skrevet
49 minutter siden, incognita skrev:

Enig. Men nå er det jo engang slik at de fleste rusmisbrukere ikke holder livstilskurs for andre, for de skjønner selv at de er på tyttebærtur hvis de tror at de burde være en rollemodell for andre. 

Det er mange som jobber innenfor helse og sosial som selv sliter f.eks psykisk. Problemet er at de ofte møter seg selv i døra, derfor er jeg enig at hun nok burde fokusere på seg selv før hun prøver å hjelpe andre. Verken bloggingen, PT og trenerjobben burde hun etter min mening legge på hylla før hun kan hjelpe seg selv

• Liker 3
Gjest gundagrynte
Skrevet
22 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er mange som jobber innenfor helse og sosial som selv sliter f.eks psykisk. Problemet er at de ofte møter seg selv i døra, derfor er jeg enig at hun nok burde fokusere på seg selv før hun prøver å hjelpe andre. Verken bloggingen, PT og trenerjobben burde hun etter min mening legge på hylla før hun kan hjelpe seg selv

Mener du at hun bør legge bloggingen, PT-jobben og trenerjobben på hylla inntil hun kan hjelpe seg selv for da kan hun hjelpe andre? Eller har jeg misforstått deg?

Gjest incognita
Skrevet
31 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nuvel, jeg mener at man kan fungere utmerket i enkelte helse - og sosialyrker på tross av psykiske plager. Det ene utelukker på ingen måte det andre, det er jeg selv et levende bevis på. Men at en som åpenbart ikke har knekt livsstilskoden skal hjelpe andre til en sunnere livsstil blir som at en som aldri har vært i vann skal lære en skoleklasse å svømme. 

Jeg skjønner ikke at hun ikke ser selv at hun mislykkes.

Gjest hulderjenta
Skrevet

Men det virker jo som om folk som følger programmet hennes/har henne som trener, lykkes? Mener jeg har sett noen bilder og resultater på insta. 

Men at hun ikke lykkes noe særlig med det samme selv, er jo ganske åpenbart. 

Skrevet (endret)

Helt enig Icognita, man kan hjelpe andre, men man må hjelpe seg selv først og det er ganske tydelig at hun ikke klarer. Klart hun kan hjelpe andre, men hun trenger å få ryddet om i hodet sitt først. I hvilken grad hun kan hjelpe seg selv før hun møter seg selv i døra kommer an på hvor hun er i prosessen, men jeg tror hun på dette tidspunket gjør seg selv en  stor bjørnetjeneste, Hun har så lenge jeg har lest bloggen ikke klart å gjennomføre selv de minste mål og det gir en god pekepinn på at hun ikke har kommet særlig langt med å "rydde opp i hodet"

Gundagryte; Som jeg sier over, jeg tror hun gjør seg selv en bjørnetjeneste med å blogge og være trener på det nåværende tidspunkt om det er å bli friskere er det hun virkelig ønsker og man ser av resultatene hennes at det vil hun ikke sterkt nok

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, hulderjenta skrev:

Men det virker jo som om folk som følger programmet hennes/har henne som trener, lykkes? Mener jeg har sett noen bilder og resultater på insta. 

Men at hun ikke lykkes noe særlig med det samme selv, er jo ganske åpenbart. 

Savner oppdateringene på hun som skulle inn i bunaden før 17.mai

• Liker 3
Gjest Cartina
Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Savner oppdateringene på hun som skulle inn i bunaden før 17.mai

Var det ikke til konfirmasjonen? Den har i så fall vært.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Cartina skrev:

Var det ikke til konfirmasjonen? Den har i så fall vært.

Det stemmer. Det gikk fint.

Med de teoriene som presenteres her så må man være feilfri både fysisk og mentalt for å jobbe som lege,  psykolog, sykepleier ect.  Noe alle skjønner og ser er feil. Blir voldsomme forenklinger av komplekse situasjoner. Litt sånn svart-hvitt.

Endret av neiognei
  • Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, neiognei skrev:

Det stemmer. Det gikk fint.

Med de teoriene som presenteres her så må man være feilfri både fysisk og mentalt for å jobbe som lege,  psykolog, sykepleier ect.  Noe alle skjønner og ser er feil. Blir voldsomme forenklinger av komplekse situasjoner. Litt sånn svart-hvitt.

Hvis du leser innlegget mitt, så er det overhodet det jeg har sagt. Man kan jobbe med relaterte ting, men man kan jo lure på om det er det rette for henne nå? Om man leser bloggen hennes så trenger man ikke engang lese mellom linjene at hun ikke klarer å fullføre sine mål og ikke de minste engang  Har man ikke kommet et visst sted i prosessen med å bli frisk, så vil svært mange møte seg selv i døra det blir som å skyte seg selv i foten. Dette må hun finne ut av selv fordi hun må ville bli bedre.

• Liker 2
Gjest Lysestake
Skrevet
4 timer siden, Butternut skrev:

Jeg er lettere sjokkert over det plutselig Litago-inntaket hennes, når hun bare for noen dager siden kom med utsagn om lavkarbo (i tillegg til at hun angrep personen i kommentarfeltet som prøvde å hjelpe henne) Jeg blir også litt satt ut av hvordan hun hele tiden skriver at - neida hun går faktisk ned i vekt!, når noen kommenterer at hun har blitt større. Hun forvirrer meg med glade og positive innlegg på bloggen + (relativt...) sunne oppskrifter,  kontra snapchat der hun sier at hun helst vil legge seg ned å grine,bilder av burgere og godteri, og noe random snakk om celulitter som jeg ikke aner hvor er tatt fra. Noe er IKKE bra hos henne, men jeg håper for guds skyld hun får hjelp med dette.

Litago i dag, litago i går, men fortsatt vil hun jo gå på lavkarbo og gå ned i vekt men samtidig ikke gjøre det. Enkelt :):):) 

Blitt helt tyst fra henne nå så hun skjønner kanskje hvor pinlig dette begynner å bli 

Skrevet

Og bare sånn for å si det så er ikke jeg i mot slankeoperasjon på noe som helst måte, kjempefint verktøy for de som MÅ, men jeg tror nok det opereres en hel del enn de som MÅ, noen kunne nok greid det på andre måter og, hvis de var satt i stand til det.. Når folk legger på seg etter en slik operasjon, så vil det jo si at de ikke var klar for denne type operasjon i utgangspunktet, men ned i vekt går man jo i starten uansett, så da kaller de de en suksess, og tenker ikke langsiktig over flere år når noen begynner å slite fordi de ikke har fått rett type oppfølging. 

Det offentlige Norge er av den formening at slankeoperasjon er det eneste som hjelper og at det er umulig å gå ned og holde seg der over lenger tid.. Venninna mi gikk ned 60 kg for 3 år siden (inspirert av Helene Drage ironisk nok), og hun er fortsatt nede på målvekt.. Som hun sier "det var en liten sorg å innse at jeg aldri kan leve som "normalt", men hva er normalt? Det jeg anså som normalt er åpenbart ikke det siden jeg endte opp som tjukk, så da må jeg bare prøve å leve på en måte som er ok. Jeg hadde ikke hatt noe alternativ hvis jeg hadde operert heller..", og det er jo hele essensen i å lykkes med vektnedgang,  å finne en bærekraftig livsstil som man orker å leve med når vekta er i mål. 

• Liker 13
Skrevet

Skal ikke det blad-innlegget hennes merkes med reklame..?

Skrevet

Synst ikke den hårfargen hennes passer til fargevalget på klærene hun bruker (fin klær) på insta. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Rosasko skrev:

Synst ikke den hårfargen hennes passer til fargevalget på klærene hun bruker (fin klær) på insta. 

Helt enig. Den hårfargen er ikke lett å style antrekk til. Jeg synes det er rart man må ta hensyn til  farger i  klær etter hårfarge, men etter det bildet hun la ut her om dagen, så er ikke styling hennes sterkeste side. Kan være at hun heller ikke ser at den hårfargen kler noe som helst unntatt svart

• Liker 1
Skrevet

Å ansette Helene som PT hadde for meg blitt det samme som å ansette en som hadde strøket i matte som privatlærer.. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...