Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdateringen på prosjekt drage = så mye å gjøre sist uke at hun GLEMTE å måle seg? Really?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, BeverTramp skrev:

Oppdateringen på prosjekt drage = så mye å gjøre sist uke at hun GLEMTE å måle seg? Really?

Det er jo bare å måle seg tidlig på dagen (foreks nå) og redigere det inn, no big deal liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina
2 timer siden, BeverTramp skrev:

Oppdateringen på prosjekt drage = så mye å gjøre sist uke at hun GLEMTE å måle seg? Really?

Hun kunne jo bare ha gjort det når hun kom på det. Og en annen ting, hvordan kan hun ha det så sinnsykt travelt hele tiden? Høres igjen bare ut som en unnskyldning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysestake
2 timer siden, BeverTramp skrev:

Oppdateringen på prosjekt drage = så mye å gjøre sist uke at hun GLEMTE å måle seg? Really?

Jeg nekter å tro at hun oppriktig tror selv at alle leserne hennes kjøper at hun ikke hadde 15 sekunder til å tråkke opp på badevekta og skrive hva som står der, og kanskje 2 minutter til med målebåndet i løpet av en hel uke. 

Igjen viser hun gjennomføringsevne i kjent stil :)

Endret av Lysestake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Med mindre hun har en sykdom som hun ikke har fortalt om, så tipper jeg at for å vedlikeholde vekten så må hun innta rundt 2200kcal + hun er i litt bevegelse.. 

Det burde ikke være så vanskelig å kutte 2-300 kcal hver dag som hadde gitt en nedgang over tid (litt treg men ned) ?

istede for å kjøre for hardt ut (som ikke har fungert til nå) og gå på smell etter smell. 

Jeg mener ikke å kritisere, burde ikke dette være sunn fornuft en pt burde kunne?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lysestake

Forklaringen hennes er helt sinnsyk. Hun er nødt til å veie seg på fredager, før frokost, for i helgen spiser hun karb og da holder hun vann. Med andre ord holder hun på akkurat sånn som folk som skal kutte vektklasser gjør. Superbærekraftig vektnedgang det sikkert :)

Ikke at det burde være så UTROLIG vanskelig å huske det heller, i og med at hun har skrevne lister over alle gjøremål hun har i våken tilstand. Men neida. Det eneste som kunne dokumentere svart på hvitt at kanskje ikke det opplegget hennes er helt perfekt, det glemmes "tilfeldigvis" igjen og igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysestake
9 minutter siden, baremeg89 skrev:

Med mindre hun har en sykdom som hun ikke har fortalt om, så tipper jeg at for å vedlikeholde vekten så må hun innta rundt 2200kcal + hun er i litt bevegelse.. 

Det burde ikke være så vanskelig å kutte 2-300 kcal hver dag som hadde gitt en nedgang over tid (litt treg men ned) ?

istede for å kjøre for hardt ut (som ikke har fungert til nå) og gå på smell etter smell. 

Jeg mener ikke å kritisere, burde ikke dette være sunn fornuft en pt burde kunne?  

En person på rundt 100 kilo som i tillegg trener må antageligvis langt høyere på kcals for å bare vedlikeholde vekta. Mellom 2500-2750 kcals vil jeg anta. For å gaine jevnt og trutt, så må det være ganske mye mer. Så det sier seg selv at bloggleserne får 25% av historien, og resten skal vi se bort fra fordi det er så mye som "skjer i kulissenene" og "ting som ingen vet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89
9 minutter siden, Lysestake skrev:

En person på rundt 100 kilo som i tillegg trener må antageligvis langt høyere på kcals for å bare vedlikeholde vekta. Mellom 2500-2750 kcals vil jeg anta. For å gaine jevnt og trutt, så må det være ganske mye mer. Så det sier seg selv at bloggleserne får 25% av historien, og resten skal vi se bort fra fordi det er så mye som "skjer i kulissenene" og "ting som ingen vet".

Selvfølgelig :) 

nå gikk jeg ut ifra den ca vekten hun har oppgitt at hun hadde etter nyttår (selv om bilder viser noe helt annet) 

(kan være at jeg har misforstått det hun har sakt..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lysestake skrev:

En person på rundt 100 kilo som i tillegg trener må antageligvis langt høyere på kcals for å bare vedlikeholde vekta. Mellom 2500-2750 kcals vil jeg anta. For å gaine jevnt og trutt, så må det være ganske mye mer. Så det sier seg selv at bloggleserne får 25% av historien, og resten skal vi se bort fra fordi det er så mye som "skjer i kulissenene" og "ting som ingen vet".

Of course. Men jeg vil anta at hun bygger mye muskler siden hun trener mye styrke og ligger i overskudd (?) Men jeg stiller meg skeptisk til vekten hun sier at hun har nå..jeg blir litt sånn :hakeslepp: av bildene...  Jeg synes forøvrig den frokosten hennes så kjempegod ut, men hadde nok bare orket en brøkdel.

Endret av Butternut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Butternut skrev:

Det er jo bare å måle seg tidlig på dagen (foreks nå) og redigere det inn, no big deal liksom..

Er det en ting man aldri glemmer når man vil ned i vekt er å veie seg og\eller måle seg . Jeg slanker meg og trener og jeg har sjekket, muskler veier ikke mer en fett. Musklene har bare mindre volum

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Miranda16 skrev:

Er det en ting man aldri glemmer når man vil ned i vekt er å veie seg og\eller måle seg . Jeg slanker meg og trener og jeg har sjekket, muskler veier ikke mer en fett. Musklene har bare mindre volum

Ja, det blir jo gjerne et prosjekt man vil følge litt med på. Ettersom hun skrev at hun var på minidiett, hadde hvertfall jeg vært ekstra giret, både på resultat og målinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, baremeg89 skrev:

Med mindre hun har en sykdom som hun ikke har fortalt om, så tipper jeg at for å vedlikeholde vekten så må hun innta rundt 2200kcal + hun er i litt bevegelse.. 

Det burde ikke være så vanskelig å kutte 2-300 kcal hver dag som hadde gitt en nedgang over tid (litt treg men ned) ?

istede for å kjøre for hardt ut (som ikke har fungert til nå) og gå på smell etter smell. 

Jeg mener ikke å kritisere, burde ikke dette være sunn fornuft en pt burde kunne?  

Jeg vil tro vedlikehold er vesentlig mer, kanskje opp mot 3200.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Miranda16 skrev:

Er det en ting man aldri glemmer når man vil ned i vekt er å veie seg og\eller måle seg . Jeg slanker meg og trener og jeg har sjekket, muskler veier ikke mer en fett. Musklene har bare mindre volum

En kilo er jo en kilo.. :laugh:

muskler vs. fett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Butternut skrev:

Ja, det blir jo gjerne et prosjekt man vil følge litt med på. Ettersom hun skrev at hun var på minidiett, hadde hvertfall jeg vært ekstra giret, både på resultat og målinger.

Helt enig. Ja, hva skjedde med den minidietten a? Spent på oppdatering!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Drage klarer å spise en porsjon "vanlig" havregrøt og en kneippbrødblings fks. All den maten hun inntar er jo sånn fancy-snancy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, det er kanskje fælt av meg å skrive. Men frøken Drage gir meg ikke helt motivasjon til å prøve å gå ned i vekt, selv om jeg har lyst til det. Selv ser jeg for meg med litt viljestyrke og fokus på rett mat og trening så vil jeg etter hvert komme meg nedover. Men når jeg ser på bloggen til Drage blir jeg litt demotivert. Dette fordi jeg får inntrykk av at ho jobber og står på med trening og helse. Jeg synes hun forøvrig ser fantastisk ut, sprudlende og blid, og hun virker happy med seg selv. Men tanken går jo når jeg da ikke er veldig fast på trening selv før øyeblikket, og ho som har jobbet så mye ikke har mer forandringer enn siden sist jeg var inne på bloggen. Hun har kanskje funnet en vekt og kropp hun er blitt fornøyd og komfortabel med, og ønsker å holde seg der. Men hvis jeg skal gjøre den jobben, virker det umulig, siden hun ikke har mer forandringer enn siden sist, om dere forstår. 

Endret av Tineriken
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tineriken skrev:

Huff, det er kanskje fælt av meg å skrive. Men frøken Drage gir meg ikke helt motivasjon til å prøve å gå ned i vekt, selv om jeg har lyst til det. Selv ser jeg for meg med litt viljestyrke og fokus på rett mat og trening så vil jeg etter hvert komme meg nedover. Men når jeg ser på bloggen til Drage blir jeg litt demotivert. Dette fordi jeg får inntrykk av at ho jobber og står på med trening og helse. Jeg synes hun forøvrig ser fantastisk ut, sprudlende og blid, og hun virker happy med seg selv. Men tanken går jo når jeg da ikke er veldig fast på trening selv før øyeblikket, og ho som har jobbet så mye ikke har mer forandringer enn siden sist jeg var inne på bloggen. Hun har kanskje funnet en vekt og kropp hun er blitt fornøyd og komfortabel med, og ønsker å holde seg der. Men hvis jeg skal gjøre den jobben, virker det umulig, siden hun ikke har mer forandringer enn siden sist, om dere forstår. 

Man kan si mye rart om CBE, men jeg mener hun kan være en mye større inspirasjonskilde for mange. Hun klarer iallefall å nå målene hun har satt seg. Jeg er den som har blitt inspirert til å nå målene målene av å lese Drages blogg hvor rart det enn høres. Når det er sagt så har jeg ikke spiseproblemer og de som ikke gjør det, har ikke de samme utfordringene med måten å tenke på. Jeg har flere påpekt hvor vanskelig det må være å slite med en slik sykdom. Det å kalle sin egen blogg trening, motivasjon, sunn balanse blir feil for for meg. Det er ikke inspirerende å lese at en blogger ikke klarer å følge opp målene hun har satt seg.  Bloggen var det, men så fikk hun et stort tilbakefall av sykdommen.Tror bloggen hadde stilt seg annerledes om hun hadde tatt tak i spiseforstyrrelsen slik at hun etterhvert kan sette små delmål og kanskje klarer å nå nå dem.Hadde vært ærlig med leserne om hvilke hindringer og utfordringer hun møter, tror jeg mange som sliter med de samme problemene kunne relatere seg med henne og kanskje funnet  " felles trøst" at de ikke er alene om dem? Uansett så ønsker jeg Helene alt godt og håper hun får ryddet litt opp i hodet.

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant å lese tilbake til 2013 og 2014. Hun virket bestemt på å nå sine mål og virker ikke som hun hadde det tankekjøret sitt. Jeg husker at hun var 100% sikker på at hun skulle ta mageplastikk, men fikk avslag (dette står i arkivet hennes) etter det leste jeg ikke bloggen på en stund, og da jeg begynte igjen hadde hun gått opp mye. Jeg føler jo med henne, men tror ikke det er sunt for henne og stadig sette seg for store mål, starte nye dietter, prosjekter og div. Hun har jo ymtet frempå dette med kulissene, det som vi ikke ser eller vet noe om. Og hun burde kansje fått ryddet opp i privaten, så man kan komme med konstruktiv kritikk uten at hun blir krakilsk.Noen bloggere burde ta en pause, ta noen steg tilbake og tenke over hva de egentlig ønsker å formidle med bloggingen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, toothfairy skrev:

Lurer på om Drage klarer å spise en porsjon "vanlig" havregrøt og en kneippbrødblings fks. All den maten hun inntar er jo sånn fancy-snancy.

Haha, jeg tenker det samme (men det gjelder mange bloggere da, ikke bare henne). Er visst ingen som spiser knekkebrød med makrell i tomat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...