Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en pt "fagfolk"?  En pt vet vel ikke hva som er sunt for kroppen sånn medisinsk? Hvis hun vil bruke fagfolk på å få oss til å tro at hun er sunn, så bør vel hun snakke med en som driver forskning på dette, ikke en pt som mener noe... 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror hun misforstår de sitatene hun kommer med fra Martin Norum (en av norges fremste PT'er?)

Det beste er vel å se såpass sunn ut at man ikke trenger å komme dragende med kolesterolverdiene for å "bevise" at man ikke er i noen faresone. 

Sunn betyr ikke at fettprosenten er under normalen, sixpack eller at lårene er fri for cellulitter. Sunn betyr at vekt, høyde og fettprosent står i et noenlunde bra forhold til hverandre og at midjemålet er under 80 sånn at ikke de indre organene er inntullet i fett. 

• Liker 8
Skrevet

Det nyeste innlegget... :sjokkert:

Jeg lurer virkelig på når personlige trenere (Drage selv og i dette tilfellet også Norum) skal slutte å uttale seg bombastisk og ureflektert (ironisk nok virker det som at de tror disse påstandene er svært reflekterte og nyanserte) om ting de har svært lite akademisk og beviselig kunnskap om. 

• Liker 4
Skrevet

Hun viser til uttalelsen hans i kommentarfeltet, men siden er den blitt borte... Finner den i hvert fall ikke. Hadde vært interessant å se konteksten det ble sagt i. Martin er jo en rimelig flink fyr.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner, latterliggjøring, avsporinger og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg lurer virkelig på når personlige trenere (Drage selv og i dette tilfellet også Norum) skal slutte å uttale seg bombastisk og ureflektert (ironisk nok virker det som at de tror disse påstandene er svært reflekterte og nyanserte) om ting de har svært lite akademisk og beviselig kunnskap om. 

Jeg vil også legge til at jeg ble nokså skuffet over at en som Norum, som jeg i utgangspunktet har ansett som en person som er dyktig på det han driver med, uttaler noe slikt. Flere med kjennskap til ham og det han driver med som er enig?

Skrevet (endret)

Hun viser til uttalelsen hans i kommentarfeltet, men siden er den blitt borte... Finner den i hvert fall ikke. Hadde vært interessant å se konteksten det ble sagt i. Martin er jo en rimelig flink fyr.

Jeg fant kommentaren, og det var egentlig ingen kontekst. Han hadde skrevet det som ble sitert, og ikke noe mer. Jeg lurer forøvrig litt på hvem alle disse som tror at sixpack, sprettrumpe og fettprosent under normalen er synonymt med god helse, er.

Endret av sara90
rettet opp skrivefeil
  • Liker 7
Skrevet

Ser HD skriver at vekta nå er 94,5kg.. og med en høyde på 169 er det en BMI på 33,26 - ergo fedme.

At man kan si det er sunt, det forstår jeg ikke... 

• Liker 3
Gjest gundagrynte
Skrevet

Ser HD skriver at vekta nå er 94,5kg.. og med en høyde på 169 er det en BMI på 33,26 - ergo fedme.

At man kan si det er sunt, det forstår jeg ikke... 

Og det er jo derfor folk reagerer....fordi det henger ikke på greip i det hele tatt.

Skrevet

Og det er jo derfor folk reagerer....fordi det henger ikke på greip i det hele tatt.

Jeg tror hun har kjempet lenge med maten og akkurat fått kontroll (?), derav ordbruken sunn nå. Men jeg selv ville ikke gått å sagt jeg var sunn hvis jeg hadde spist sunt i bare kort tid, om dere skjønner, men heller ventet til jeg hadde gått betraktelig ned i vekt iallefall. Så jeg skjønner jo hva hun mener, hun spiser sunt men kroppen er ikke sunn...enda.

Forøvrig synes jeg det er bedre å mosjonere daglig, passe sånn høvelig på hva man spiser, holde seg normalvektig å nyte livet. Disse bloggerne er så maniske med alt mulig.

• Liker 4
Gjest gundagrynte
Skrevet

Jeg tror hun har kjempet lenge med maten og akkurat fått kontroll (?), derav ordbruken sunn nå. Men jeg selv ville ikke gått å sagt jeg var sunn hvis jeg hadde spist sunt i bare kort tid, om dere skjønner, men heller ventet til jeg hadde gått betraktelig ned i vekt iallefall. Så jeg skjønner jo hva hun mener, hun spiser sunt men kroppen er ikke sunn...enda.

Forøvrig synes jeg det er bedre å mosjonere daglig, passe sånn høvelig på hva man spiser, holde seg normalvektig å nyte livet. Disse bloggerne er så maniske med alt mulig.

Veldig enig :) For det blir nesten som med folk som akkurat har stumpet røyken og dagen etter er de sååå antirøykere at det er latterlig...og så sprekker de gjerne etter noen uker :) Ikke gå så hardt ut er vel cluet her :)

Skrevet

Tror kanskje det er måten hun ordlegger seg på, som gjør at endel reagerer og hun dermed føler hun må forklare og begrunne til stadighet. Hun påstår ganske bastant at hun er sunn. Mens mange påpeker at en BMI godt over 30, og et midjemål langt unna 80 cm ikke er sunt.

Hadde HD i stedet fokusert på at hun nå har en SUNNERE livvstil, tar SUNNERE valg og fokuserer på en SUNNERE hverdag, så tror jeg ikke folk hadde arrestert henne like hardt.

• Liker 4
Skrevet

Ja, helt enig! Hun spurte om man ikke kan være overvektig og ha en sunn livsstil? Selvfølgelig kan man jo det.. Men hun må skjønne når hun lever av utseende og kropp (!) så er det alltid noen som vil si henne i mot. Og jeg tror ikke disse personene blir berolighet av en annen pt skriver noe på facebookveggen sin.. Og hvis hun skal bevise så mye at man er sunn (og man til og med lever av det!!), hvorfor poster hun ikke blodtrykksverdier, gjennomsnittspuls og andre mål som hun sier er med på å definere sunnhetsgraden.

Skrevet

Tipp topp stemning med lystløgneren Lance Armstrong i bakgrunnen (på snap)

• Liker 1
Skrevet

Blir en smule oppgitt når jeg ser at folk måler alt opp i mot BMI. Sier ikke at det ikke er sant at hUn er overvektig, for det er hun helt klart, men BMI kan aldri måle riktig. 

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet

Blir en smule oppgitt når jeg ser at folk måler alt opp i mot BMI. Sier ikke at det ikke er sant at hUn er overvektig, for det er hun helt klart, men BMI kan aldri måle riktig. 

Sikkert ikke, men det gir en grei indikasjon om man er overvektig..eller hvor overvektig man er.

Skrevet

Jeg håper hun får det til denne gangen. Det har jo vært en evig runddans så lenge jeg har fulgt med på bloggen. Manisk og oppslukt av mat og trening i periode så blir det stille - det ble for mye... Og så var vi på`n igjen. Det er synd hun skal være så opptatt av oppmerksomt rundt egen person, må ta mye tid og energi. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å selge fritida mi.. Men nå er det en jobb for henne,24/7.

• Liker 2
Gjest gundagrynte
Skrevet

Jeg håper hun får det til denne gangen. Det har jo vært en evig runddans så lenge jeg har fulgt med på bloggen. Manisk og oppslukt av mat og trening i periode så blir det stille - det ble for mye... Og så var vi på`n igjen. Det er synd hun skal være så opptatt av oppmerksomt rundt egen person, må ta mye tid og energi. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å selge fritida mi.. Men nå er det en jobb for henne,24/7.

Som noen sa; må man få bekreftelse rundt sin egen person utenifra gjør man det fordi man ikke klarer å hente den fra sitt indre...Godt sagt!

Skrevet

Jeg så et bilde hun la ut - mulig det var på snap - og det var veldig tydelig at de nye livsstilstiltakene hennes har hjulpet. Hun har jammen gått ned i vekt og jeg skimtet en veltrent rumpe også. Kudos! 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...