Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, neiognei skrev:

Jeg skal ikke kalle det fat shaming, for det tenker jeg ikke at det er. Men man kan ikke benekte at hvis det var f eks Funkygine eller CBE så hadde det ikke vært noe tema. Det er ikke noen som reagerer på tynne mennesker som kler av seg, enkelt og greit.

Hvem er det som ikke får kritikk for å kle av seg? Alle de som har mange følgere på sosiale mennesker, CBE, SE, Isabel etc,etc får kritikk for å kle av seg. Har ingenting med kroppsfasong å gjøre

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvem er det som ikke får kritikk for å kle av seg? Alle de som har mange følgere på sosiale mennesker, CBE, SE, Isabel etc,etc får kritikk for å kle av seg. Har ingenting med kroppsfasong å gjøre

Kritikk her ja.:) Her kritiseres jo det meste. Blir det lange diskusjoner under bildene på Instagram? Nei. 

Men nå sier hun jo at hun tar selvkritikk og skal poste mindre av sånt fremover, så. Da får vi se da. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, neiognei skrev:

Kritikk her ja.:) Her kritiseres jo det meste. Blir det lange diskusjoner under bildene på Instagram? Nei. 

Men nå sier hun jo at hun tar selvkritikk og skal poste mindre av sånt fremover, så. Da får vi se da. 

Det skal HD ha, hun sletter i allefall ikke kritikk og konstruktive tilbakemeldinger på sine platformer. Slik de fleste andre gjør! Men er ikke stort vits i å diskutere under hverken bilder eller på blogg, da alt blir slått ned på, og avvist krasst. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
8 timer siden, Miranda16 skrev:

Men får de vite at puppene deres "velter ut", eller at kløften deres ser ut som en "rørleggersprekk"?

Jeg er akkurat like lite interessert i trenings-BHen til Helene Drage som jeg er i trenings-BHen til CBE. Men sistnevnte er da fast kostyme på CBE.no såvidt jeg har fått med meg.

De stygge karakteristikkene i beskrivelsene av HDs kropp og hintene om at hun henvender seg til mannlige lesere med spesielle fetisjer har selvsagt alt med størrelse å gjøre. 

Endret av Aricia
  • Liker 22
Skrevet
32 minutter siden, Aricia skrev:

Men får de vite at puppene deres "velter ut", eller at kløften deres ser ut som en "rørleggersprekk"?

Jeg er akkurat like lite interessert i trenings-BHen til Helene Drage som jeg er i trenings-BHen til CBE. Men sistnevnte er da fast kostyme på CBE.no såvidt jeg har fått med meg.

De stygge karakteristikkene i beskrivelsene av HDs kropp og hintene om at hun henvender seg til mannlige lesere med spesielle fetisjer har selvsagt alt med størrelse å gjøre. 

Her er jeg enig, er heller ikke interessert i å se noen andres pupper og rumpe, så det har ikke med person eller kroppsfasong å gjøre. Det jeg har reagert på, er at hun har vært veldig på dette usunne kroppsfokuset, opptil flere ganger. Men nå er det plutselig ikke det hun gjør, det faller ikke inn under den kategorien. Det er mye kroppsfokus, og bruk av kropp som virkemiddel på hennes kanaler, kanskje mer enn på andre influenseres. Å da mener jeg man må stå for det, erkjenne og innrømme at ja, her bruker jeg kroppen for å få mest mulig likes. 

Ved å se på endel av kommentarene på bildene hennes opp igjennom tiden, ser du at det er de samme mannfolkene som kommenterer, da ikke budskapet, men nettopp kroppen hennes. 

• Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Her er jeg enig, er heller ikke interessert i å se noen andres pupper og rumpe, så det har ikke med person eller kroppsfasong å gjøre. Det jeg har reagert på, er at hun har vært veldig på dette usunne kroppsfokuset, opptil flere ganger. Men nå er det plutselig ikke det hun gjør, det faller ikke inn under den kategorien. Det er mye kroppsfokus, og bruk av kropp som virkemiddel på hennes kanaler, kanskje mer enn på andre influenseres. Å da mener jeg man må stå for det, erkjenne og innrømme at ja, her bruker jeg kroppen for å få mest mulig likes. 

Ved å se på endel av kommentarene på bildene hennes opp igjennom tiden, ser du at det er de samme mannfolkene som kommenterer, da ikke budskapet, men nettopp kroppen hennes. 

Jeg synes faktisk hun gjør nettopp det i diskusjonen under bildet på IG.

Hun skriver mer eller mindre rett ut at hun liker å vise kropp, antakelig mer enn andre, og hun skriver at feks matbilder får mindre likes. Klart man er ute etter likes på IG - hele poenget med appen er å få en til å henge seg opp i det, og ingen slipper unna. 

Jeg synes kroppsfokuset hennes er pussig, unødvendig og uinteressant. Men det gjelder alle bloggere. At nettopp hun får så mye tyn for å være sykelig ekshibisjonistisk og hyklerisk ved å poste lettkledde selfies mener jeg har å gjøre med størrelsen hennes.

• Liker 7
Skrevet (endret)

säger förlåt, nu är dom tillbaka. 

Endret av Hei2016-2
Skrevet
Akkurat nå, Hei2016-2 skrev:

... Och där var alla kommentarer borttagen på inlägget på insta 

Ok. Jeg lurte også på om kommentarene var slettet da jeg var innom i går kveld  

• Liker 1
Skrevet

Ser fremdeles kommentarene når jeg sjekker bildet...

Skrevet

Säger förlåt, nu är dom synliga igen. Tycker inte hennes sätt att bemöta kritik och svar på är helt OK, men hon ska ha för att hon inte raderar kommentarer. Hon skriver ju att hon gärna tar diskussionen och även om jag inte tycker om sättet så gör hon d iaf. 

Skrevet
2 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Säger förlåt, nu är dom synliga igen. Tycker inte hennes sätt att bemöta kritik och svar på är helt OK, men hon ska ha för att hon inte raderar kommentarer. Hon skriver ju att hon gärna tar diskussionen och även om jag inte tycker om sättet så gör hon d iaf. 

Kommentarer var borte, og kommentarfeltet sperret. Men det ble kanskje litt for dumt, siden hun selv hadde lagt opp til debatt? Skjønner at det er kjipt at så mange har ett annet syn enn henne, men det har hun jo fått høre før. Så burde ikke komme som noen overraskelse. Konklusjonen er vel at folk blir lei, og avfølger. Håper hun tar til seg litt av det som er skrevet, og faktisk tar en runde på hva er det jeg vil med denne kontoen. Ironi og sarkasme kommer man ikke så langt med, heller ikke frekke kommentarer eller stakars meg innlegg. Skal hun leve offentlig, må hun kanskje godta at det vil bli kommentarer hun ikke ønsker. 

• Liker 4
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, panzerpølsa skrev:

Kommentarer var borte, og kommentarfeltet sperret. Men det ble kanskje litt for dumt, siden hun selv hadde lagt opp til debatt? Skjønner at det er kjipt at så mange har ett annet syn enn henne, men det har hun jo fått høre før. Så burde ikke komme som noen overraskelse. Konklusjonen er vel at folk blir lei, og avfølger. Håper hun tar til seg litt av det som er skrevet, og faktisk tar en runde på hva er det jeg vil med denne kontoen. Ironi og sarkasme kommer man ikke så langt med, heller ikke frekke kommentarer eller stakars meg innlegg. Skal hun leve offentlig, må hun kanskje godta at det vil bli kommentarer hun ikke ønsker. 

Du skriver at siden hun lever ofentlig må hun godta komentarer men en blogger som har blogg må ikke godta negative og nedlatende kommentarer som går i retning av mobbing og når det gjelder kropp er det noe av det mest private en blott legger mener jeg da og derefor synes jeg dem som er over vektig er stein tøffe som tørr og blotte kroppen sin. Jeg har forstått at hun gjør det fordi hun vil vise at det går an og vere fornøyd selv om en har noen kilo for mye men er det tolkning alt etter hvem som ser bildene. 

Skrevet
32 minutter siden, Roadrunner skrev:

Ser fremdeles kommentarene når jeg sjekker bildet...

Flere er slettet siden i går

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Carina Maria skrev:

Du skriver at siden hun lever ofentlig må hun godta komentarer men en blogger som har blogg må ikke godta negative og nedlatende kommentarer som går i retning av mobbing og når det gjelder kropp er det noe av det mest private en blott legger mener jeg da og derefor synes jeg dem som er over vektig er stein tøffe som tørr og blotte kroppen sin. Jeg har forstått at hun gjør det fordi hun vil vise at det går an og vere fornøyd selv om en har noen kilo for mye men er det tolkning alt etter hvem som ser bildene. 

Hvor ser du mobbing i kommentarfeltet? Hun legger frivillig ut lettkledde bilder, med tekst om kroppsdebatt. Folk har svart at det blir for mye, at det er lite sammenheng mellom bilder og tekst, og at de ikke føler hun står for det hun sier. Å kalle det mobbing, er ett hån mot de som faktisk blir mobbet. 

• Liker 14
Skrevet

Skulle ønske hun la ut bilder av hvordan hun egentlig ser ut, og ikke kun overdrevne poseringer som skal få henne til å se slankere ut 😕 

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, Kroms skrev:

Skulle ønske hun la ut bilder av hvordan hun egentlig ser ut, og ikke kun overdrevne poseringer som skal få henne til å se slankere ut 😕 

Du kan se på bildene fra Lillefrekke. Der en det fra fotoshooten og viser hvordan hun så ut den gangen. 

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Lin10 skrev:

Du kan se på bildene fra Lillefrekke. Der en det fra fotoshooten og viser hvordan hun så ut den gangen. 

Ja, det er stor forskjell fra bildene på bloggen. 

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, panzerpølsa skrev:

Det skal HD ha, hun sletter i allefall ikke kritikk og konstruktive tilbakemeldinger på sine platformer. Slik de fleste andre gjør! Men er ikke stort vits i å diskutere under hverken bilder eller på blogg, da alt blir slått ned på, og avvist krasst. 

Nei, hun har lært av AB og blokkerer i stedet :sarkasme:

Skrevet
15 timer siden, neiognei skrev:

Jeg skal ikke kalle det fat shaming, for det tenker jeg ikke at det er. Men man kan ikke benekte at hvis det var f eks Funkygine eller CBE så hadde det ikke vært noe tema. Det er ikke noen som reagerer på tynne mennesker som kler av seg, enkelt og greit.

Forskjellen på funkygine og CBE er at de ikke prøver å være noen som kjemper imot kroppspress slik som Helene. Helene forsøker ( ifølge henne selv) og være en kroppsaktivist, der hun legger ut upassende undertøysbilder av seg selv uten noe sammenheng med det hun skal formidle. Jeg ser svært sjeldent foreksempel CBE stiller seg opp i kun undertøyet for å snakke om noe helt annet, men selvsagt vil det være naturlig for de å legge ut bilde i sportsbh, fordi de faktisk ofte trener i det.  

Så det er der dobbeltmoralen til Helene kommer inn, for jeg hadde ikke brydd meg om hun gikk inn for en insta med kun lettkledde bilder, men da kan hun faltisk ikke drive å snakke om kroppsfokus, og ønske en endring hos andre enn seg selv.

• Liker 16
Skrevet (endret)

Da tar hun en liten pause fra Sosiale Media i dag for hun må reflektere over den konstruktive kritikken i går....

I går la hun ut at hun ikke mente å sutre men det var tøft når mange går imot henne og hun førler seg misforstått. Jeg føler at HD føler seg misforstått så snart hun får noe konstruktiv kritikk jeg.....for hver eneste gang blir det "suring" og bortforklaringer i det vide og det brede på snap. Husker bla annet det hun sa om kursdeltagerne hun var på kurs sammen med. At hun var mye bedre enn dem og at hun visste alt de gikk igjennom på det kurset ang ernæring og trening - for hun var jo tross alt PT.

Endret av Trollmora
skrivefeil
  • Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...