Gå til innhold

Ingen vil ha migrantene

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Nei, så fælt at politiet sørger for at de som ikke har rett til å være her transporteres ut av landet. Fy og fy sånn må vi ikke ha det - ALLE må få bli, uansett lovverk og regler, uansett om de har noe her å gjøre eller ei. Å dra inn jødene i dette er respektløst mot jødene og viser bare at du ikke kan historien. Skremmende at det finnes folk som tenker som deg!

Det er helt sykt hvordan noen tenker. Sammenlikne Kabul, hvor langt flere blir drept i trafikkulykker enn som blir drept krigshandlinger, med Auschwitz. Skal man følge disse personenes logikk så må hele verden reddes fra den farlige trafikken i andre land og få opphold i Norge. 

Anonymkode: d0b29...5fd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
22 timer siden, NorahLudoAllis skrev:

Ingen sier at innvandrere ikke skal bidra - det er jo et premiss for alle partier.

Men du kommer faktisk ikke unna at Statistisk sentralbyrå(SSB) sier at fremtidens største utfordring er eldrebølgen, ikke innvandring. 

Og du kommer heller ikke unna at sysselsetting er et premiss - selvsagt vil det bli et problem for velferdsstaten om ingen i en gruppe gidder jobbe. Men da legger du også premisser om at innvandrere og deres barn(også europeiske innvandrere) ikke kommer til å ønske arbeid og bidra med skattepenger.

Hvilket det er antatt at de så absolutt kommer til å gjøre - og på den måte være med på å sikre både din og min alderdom.

Poenget mitt er at du linker til en artikkel som sier at statistikken som viser DAGENS PENSJONISTER, ikke fremtidens - er tapere.

Og det har å gjøre med deltidsarbeid og lavtlønnsyrker. At kvinner tjener mindre enn menn og ofte er de som har tatt gratisarbeid hjemme. Det er grunnen. Ikke innvandrere eller noe som helst annet. 

Hva du eller jeg måtte tro om fremtiden endrer ikke det faktum.

Men innvandring er ett komplisert felt. 

Eldrebølgen og innvandrere er to helt forskjellige felt:

Eldrebølgen: Økonomi til å ha ett godt nok pleie tilbud for de eldre. Og nok ansatte (utdanning og erfaring) til å utføre jobben. Mange nok sykehjemsplasser og hjemmesykepleiere. God nok tid for de ansatte til å utføre en god nok jobb. Vi har nok oljepenger. Sverige har ikke oljepenger. Ett sted må de sette grense i budsjettet sitt. 

De eldre bygde opp landet. De gjorde Skandinavia til ett godt sted å bo. På mange måter. I dag har priser på mat, strøm og bosted godt opp. Dessuten kan eldre være enslige. De fikk ikke barn, barna er døde, barna er narkomane, barna er psykisk syk, barna har brutt kontakt. De kan har få venner, vennene er døde, de har  kommer på kant med familien. De kan ha en psykisk sykdom.

Som gjør at de kan ha få ressurser ekstra. Hvis de trenger hjelp. Ikke alle eldre har en stor familie. De fortjener en god pensjon. Er den ikke god nok. Så får landet rett og slett gi de mer penger.  Selv

Hvis en kvinne jobber deltid. Så kommer det an på om hun fikk barn med god utdanning. Som kan hjelpe henne hvis hun har dårlig økonomi. Da går alt bra. 

Innvandring: Fra hele verden.

- Skal vi prioritere øvre middelklasse fra muslimske land? Som fint ville klart seg i annet muslimsk land. For de har økonomi?

- Eller prioritere de som lever i fattigdom. Og ikke har råd til å betale menneskesmuglere. 

- For 10.000 syriere til Norge, kan du hjelpe 250.000 i nærområdet. Da får vi hjulpet de med dårlig økonomi. Ikke bare øvre middelklasse som har råd til å betale menneske smuglere, 10.000 (dollar eller kroner ,husker ikke,  per familie medlem) Der har sosial kapital, kan språket (trenger ikke å lære norsk), kan bruke utdanning ( må ikke gå på språkskole, for så å ta ekstra kurs for å bruke utdanning. Er vant til klimaet. Er rundt venner og familie. Må ikke bruk år på få hele slekta pluss mer av venner og bekjente. Til Norge.  

- Skal vi bruke penger på nærområdene i Syria, Irak? Skole, sykehus, politi, militær, lekeplasser, lokale bedrifter, gode veier, hovedveier, gode veier, ambulanse, osv, rent vann, teater, kino, elektrisitet, mammapermisjon, sykefravær, trygd (til syke, gamle, arbeidsledige), osv.

Kilde: http://www.aftenposten.no/norge/Frp-lag-mener-10000-Syria-flyktninger-ma-fa-konsekvenser-41098b.html

"Bou  Thena Alabdallah (25) og storfamilien har betalt menneskesmuglere over 100.000 kroner for å komme seg til Europa, men på veien er de blitt lurt. Nå er familien tomme for penger og sitter fortvilet i Budapest."

Kilde: http://www.aftenposten.no/norge/Mafiaen-tjener-mer-pa-menneskesmugling-enn-pa-narkotika-29632b.html

- Skal vi prioritere alle de med en form for skade som trenger lengre tida sykehus opphold, som brann og brudd skader. Skal vi prioritere folk med en psykisk utviklingshemming. Folk som er født med sykdommer? Folk som har fått alvorlig psykisk lidelse som Ptsd, angst, psykose? Dette er mennesker med behov for behandling. Som vil koste flere millioner for god behandling. 

Eller skal vi ta i mot de som er først til mølla for statsborgerskap? De som krysset grensen først? De som hadde råd til å betale menneske smuglere? 

- Skal vi prioritere jøder i Norge. Som kan være utsatt for  terrorisme (les koranen)? 

- Skal vi prioritere homofile og transpersoner fra muslimske land? Som er utsatt for utfrysning i samfunnet, hets fra familie og henrettelse?

- Skal vi prioritere kristne i muslimske land? 

En smertelig aktuell bok: Siste jul i Kairo

Kristne i Midtøsten – kristendommens vugge – er i ferd med å bli fordrevet. Det er nærmest ufattelig, men det er fattelig når man studerer historiske kilder og hendelser inn i våre dager, i

Kilde: https://www.rights.no/2016/12/en-smertelig-aktuell-bok-siste-jul-i-kairo/  

"Den tyske delstaten Thüringen fordeler nå asylsøkere etter etnisitet og religion etter voldsutbruddet som krevde utrykning av 120 politibetjenter til mottakssenteret i byen Suhl. Bayern vurderer det samme. Tysk politi melder om slagsmål, overgrep, voldtekt og maktkamper på flere flyktningsentre, og ønsker å skille muslimer og kristne fra hverandre på…"

Kilde: https://www.rights.no/2015/09/nar-flyktninger-forfolger-og-begar-overgrep-mot-andre-flyktninger-pa-flyktingesentre/

- Skal vi prioritere yazidier? 

-  Skal vi prioritere politiske flyktninger (ateister, kunstnere, journalister).

- Skal vi prioritere folk fra andre land med konflikter. Som i Sør Amerika (journalister som har kommet på kant med narkotika kartellene), ikke muslimske områder i Afrika og Asia, der det er etnisk rensing og andre konflikter. Hvor de som er utsatt er en minoritet og ikke majoritet (sånn som muslimene) 

Endret av Ferie
Skrevet
På 13.12.2016 den 13.58, QuestionEverything skrev:

Ingen som vil ha nazister heller.

Inbefore muh hatefullt innhold

Jo, det var det, men det har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre, akkurat?😉

Skrevet
43 minutter siden, Ferie skrev:

Men innvandring er ett komplisert felt. 

Eldrebølgen og innvandrere er to helt forskjellige felt:

Eldrebølgen: Økonomi til å ha ett godt nok pleie tilbud for de eldre. Og nok ansatte (utdanning og erfaring) til å utføre jobben. Mange nok sykehjemsplasser og hjemmesykepleiere. God nok tid for de ansatte til å utføre en god nok jobb. Vi har nok oljepenger. Sverige har ikke oljepenger. Ett sted må de sette grense i budsjettet sitt. 

De eldre bygde opp landet. De gjorde Skandinavia til ett godt sted å bo. På mange måter. I dag har priser på mat, strøm og bosted godt opp. Dessuten kan eldre være enslige. De fikk ikke barn, barna er døde, barna er narkomane, barna er psykisk syk, barna har brutt kontakt. De kan har få venner, vennene er døde, de har  kommer på kant med familien. De kan ha en psykisk sykdom.

Som gjør at de kan ha få ressurser ekstra. Hvis de trenger hjelp. Ikke alle eldre har en stor familie. De fortjener en god pensjon. Er den ikke god nok. Så får landet rett og slett gi de mer penger.  Selv

Hvis en kvinne jobber deltid. Så kommer det an på om hun fikk barn med god utdanning. Som kan hjelpe henne hvis hun har dårlig økonomi. Da går alt bra. 

Innvandring: Fra hele verden.

- Skal vi prioritere øvre middelklasse fra muslimske land? Som fint ville klart seg i annet muslimsk land. For de har økonomi?

- Eller prioritere de som lever i fattigdom. Og ikke har råd til å betale menneskesmuglere. 

- For 10.000 syriere til Norge, kan du hjelpe 250.000 i nærområdet. Da får vi hjulpet de med dårlig økonomi. Ikke bare øvre middelklasse som har råd til å betale menneske smuglere, 10.000 (dollar eller kroner ,husker ikke,  per familie medlem) Der har sosial kapital, kan språket (trenger ikke å lære norsk), kan bruke utdanning ( må ikke gå på språkskole, for så å ta ekstra kurs for å bruke utdanning. Er vant til klimaet. Er rundt venner og familie. Må ikke bruk år på få hele slekta pluss mer av venner og bekjente. Til Norge.  

- Skal vi bruke penger på nærområdene i Syria, Irak? Skole, sykehus, politi, militær, lekeplasser, lokale bedrifter, gode veier, ambulanse, osv, rent vann.

Kilde: http://www.aftenposten.no/norge/Frp-lag-mener-10000-Syria-flyktninger-ma-fa-konsekvenser-41098b.html

"Bou  Thena Alabdallah (25) og storfamilien har betalt menneskesmuglere over 100.000 kroner for å komme seg til Europa, men på veien er de blitt lurt. Nå er familien tomme for penger og sitter fortvilet i Budapest."

Kilde: http://www.aftenposten.no/norge/Mafiaen-tjener-mer-pa-menneskesmugling-enn-pa-narkotika-29632b.html

- Skal vi prioritere alle de med en form for skade som trenger lengre tida sykehus opphold, som brann og brudd skader. Skal vi prioritere folk med en psykisk utviklingshemming. Folk som er født med sykdommer? Folk som har fått alvorlig psykisk lidelse som Ptsd, angst, psykose? Dette er mennesker med behov for behandling. Som vil koste flere millioner for god behandling. 

Eller skal vi ta i mot de som er først til mølla for statsborgerskap? De som krysset grensen først? De som hadde råd til å betale menneske smuglere? 

- Skal vi prioritere jøder i Norge. Som kan være utsatt for  terrorisme (les koranen)? 

- Skal vi prioritere homofile og transpersoner fra muslimske land? Som er utsatt for utfrysning i samfunnet, hets fra familie og henrettelse?

- Skal vi prioritere kristne i muslimske land? 

En smertelig aktuell bok: Siste jul i Kairo

Kristne i Midtøsten – kristendommens vugge – er i ferd med å bli fordrevet. Det er nærmest ufattelig, men det er fattelig når man studerer historiske kilder og hendelser inn i våre dager, i

Kilde: https://www.rights.no/2016/12/en-smertelig-aktuell-bok-siste-jul-i-kairo/  

"Den tyske delstaten Thüringen fordeler nå asylsøkere etter etnisitet og religion etter voldsutbruddet som krevde utrykning av 120 politibetjenter til mottakssenteret i byen Suhl. Bayern vurderer det samme. Tysk politi melder om slagsmål, overgrep, voldtekt og maktkamper på flere flyktningsentre, og ønsker å skille muslimer og kristne fra hverandre på…"

Kilde: https://www.rights.no/2015/09/nar-flyktninger-forfolger-og-begar-overgrep-mot-andre-flyktninger-pa-flyktingesentre/

- Skal vi prioritere yazidier? 

-  Skal vi prioritere politiske flyktninger (ateister, kunstnere, journalister).

- Skal vi prioritere folk fra andre land med konflikter. Som i Sør Amerika (journalister som har kommet på kant med narkotika kartellene), ikke muslimske områder i Afrika og Asia, der det er etnisk rensing og andre konflikter. Hvor de som er utsatt er en minoritet og ikke majoritet (sånn som muslimene) 

Sånn generelt sett mener jeg man bør ha en grense på antall asylsøkere, uansett. Vi kan ikke redde hele verden, men forsøke å gjøre noe der det skjer. Som i Aleppo, for øyeblikket. Utover det synes jeg det er uinteressant om hvorvidt det er kristne eller muslimer, så lenge man holder religionen sin privat. Det sier seg selv at å ta inn for mange asylsøkere er ansvarsløst, uansett. Mener nå jeg. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Mari Y skrev:

Jo, det var det

Nei, det er det ikke.

Endret av QuestionEverything
Skrevet
1 minutt siden, QuestionEverything skrev:

Nei, det er det ikke.

Da er det mange historiebøker å korrigere, tydeligvis😉

Skrevet
På 12.12.2016 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Det er bare patetisk å sammenligne muslimer i dag, med jødene på 1930-tallet / 1940-tallet.

Anonymkode: ac3e5...fa7

Helt enig. Det finnes ikke mange paralleller mellom adferden til jødene og muslimene i Europa. Har vi noen gang hørt om 1200++ jøder som samordnet et seksuelt overgrep mot tyske kvinner? Gikk det på trygd? Var de arbeidsledige? Lærte de seg språket? Jeg skulle ønske folk for alvor kunne slutte å sammenlikne jødenes situasjon i Europa på 1930-tallet (som var alvorlig nok!) med muslimene i dagens Europa. Det er virkelig to ulike grupper det er snakk om!

Anonymkode: 8e779...6c2

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Mari Y skrev:

Sånn generelt sett mener jeg man bør ha en grense på antall asylsøkere, uansett. Vi kan ikke redde hele verden, men forsøke å gjøre noe der det skjer. Som i Aleppo, for øyeblikket. Utover det synes jeg det er uinteressant om hvorvidt det er kristne eller muslimer, så lenge man holder religionen sin privat. Det sier seg selv at å ta inn for mange asylsøkere er ansvarsløst, uansett. Mener nå jeg. 

Kristne i Midtøsten:

En minoritet. Som ber om fred.  

Opp mot en minoritet som leser i en hellig bok om krig mot kristne og jøder.

Veldig utsatt nå:

- Kristne koptere i Egypt. Les: http://www.frontpagemag.com/fpm/264435/why-egypts-muslims-resent-coptic-christians-raymond-ibrahim

Muslimer i Midtøsten:

En majoritet. 

Det er itilegg. En slags mob kultur i noen områder. Og enkelte av disse folkene i denne mob kulturen tar med mob mentaliteten til Europa

- Les: https://www.rights.no/2011/08/torturert-pa-asylmottak/

- Les: https://www.rights.no/2015/04/kastet-kristne-asylsokere-overbord/

- Les: https://www.rights.no/2015/09/voldtektsepidemi-prover-a-dysse-ned-at-asylsokere-voldtar/

Tenk om det blir borgerkrig i andre land. For eksempel Mexico. Som styres av narkotika kartell. Trump vil ikke slippe inn flyktninger. Da kan de bare ta ett fly til Norge. 

Skrevet
1 minutt siden, Ferie skrev:

Kristne i Midtøsten:

En minoritet. Som ber om fred.  

Opp mot en minoritet som leser i en hellig bok om krig mot kristne og jøder.

Veldig utsatt nå:

- Kristne koptere i Egypt. Les: http://www.frontpagemag.com/fpm/264435/why-egypts-muslims-resent-coptic-christians-raymond-ibrahim

Muslimer i Midtøsten:

En majoritet. 

Det er itilegg. En slags mob kultur i noen områder. Og enkelte av disse folkene i denne mob kulturen tar med mob mentaliteten til Europa

- Les: https://www.rights.no/2011/08/torturert-pa-asylmottak/

- Les: https://www.rights.no/2015/04/kastet-kristne-asylsokere-overbord/

- Les: https://www.rights.no/2015/09/voldtektsepidemi-prover-a-dysse-ned-at-asylsokere-voldtar/

Tenk om det blir borgerkrig i andre land. For eksempel Mexico. Som styres av narkotika kartell. Trump vil ikke slippe inn flyktninger. Da kan de bare ta ett fly til Norge. 

Tja. Det trenger likevel ikke motstride påstanden. Jeg synes faktisk det virker som om alt skal dreie seg om muslimer(og for ordens skyld: Jeg er klar over at kristne er en lett utsatt minoritet i Egypt). Er jo lett oppfatte det slik: muslimer= onde, primitive og bakstreverske, resten= siviliserte. Om man likevel ser på verden rundt seg, er det langt fra så svart/ hvitt. I realiteten er det slik at både kristne og hinduer og andre grupper fortsatt dreper i religionens navn, men det er heller ikke dem vi i Vesten er i direkte krig med, i motsetning til islamister. I Rwanda var det hutuer mot tutsier, tror du virkelig at vi ikke importerer disse problemene hit, også? Man skal i tillegg huske på at den varianten av kristendom som finnes i Afrika er ofte langt mer ekstrem enn kristendommen som praktiseres i Europa. På mange måter nærmere fundamentalistisk islam enn europeisk kristendom. 

Skrevet
7 minutter siden, Mari Y skrev:

Tja. Det trenger likevel ikke motstride påstanden. Jeg synes faktisk det virker som om alt skal dreie seg om muslimer(og for ordens skyld: Jeg er klar over at kristne er en lett utsatt minoritet i Egypt). Er jo lett oppfatte det slik: muslimer= onde, primitive og bakstreverske, resten= siviliserte. Om man likevel ser på verden rundt seg, er det langt fra så svart/ hvitt. I realiteten er det slik at både kristne og hinduer og andre grupper fortsatt dreper i religionens navn, men det er heller ikke dem vi i Vesten er i direkte krig med, i motsetning til islamister. I Rwanda var det hutuer mot tutsier, tror du virkelig at vi ikke importerer disse problemene hit, også? Man skal i tillegg huske på at den varianten av kristendom som finnes i Afrika er ofte langt mer ekstrem enn kristendommen som praktiseres i Europa. På mange måter nærmere fundamentalistisk islam enn europeisk kristendom. 

Den beskrivelsen er hva SU vil at høyre siden skal beskrive muslimer.

Utfordringene med islam er:

- En mob mentalitet i enkelte områder

- Bokstavtro muslimer

- En kultur der all kritikk er sårbar

- En kultur som ikke tåler kritikk

Skrevet
4 minutter siden, Ferie skrev:

Den beskrivelsen er hva SU vil at høyre siden skal beskrive muslimer.

Utfordringene med islam er:

- En mob mentalitet i enkelte områder

- Bokstavtro muslimer

- En kultur der all kritikk er sårbar

- En kultur som ikke tåler kritikk

Men jeg synes det likevel feil å begrense asylpolitikken ned til hvilken religion en person har. Uansett om personen er muslim eller ikke, så er det ikke det det handler om, men om hvorvidt man har gyldige dokumenter og papirer. Det har jo vært folk som har oppholdt seg i Norge, og blitt utsendt etter at det ble avslørt at de hadde deltatt i krigsforbrytelser, disse hadde ikke nødvendigvis muslimsk bakgrunn. Jeg tror òg man har større mulighet for å integrere en sekulær muslim fra Bosnia eller Albania, enn en kristen fra Kongo eller Uganda. Alt i alt er det å ta inn for mange asylsøkere lurt, uavhengig av om vedkommende er muslim, eller om de har en annen religion. Selv om man ikke er muslim, betyr ikke det at kulturen er det samme som i Vesten. Og som sekulær muslim er jeg fortsatt åpen for at man kan lettere integreres og tilpasses. 

Skrevet
1 time siden, Mari Y skrev:

Da er det mange historiebøker å korrigere, tydeligvis😉

Utdyp gjerne.

Skrevet (endret)

I stedet for å høre på fordomsfulle, forutinntatte følelsesstyrte debattanter (eventuelt bare tanter) kan det være greit, i anstendighetens navn (om den fremdeles finnes) å nyansere inntrykkene med historier som fortelles av de som faktisk har vært tilstede (aka hjelpe dem der de er), i motsetning til oss varme, mette, trygge sofasittere som hamrer løs på tastaturet. Jeg finner, blant annet, dette innlegget sånn cirka tusen ganger mer sannferdig og troverdig enn sure oppstøt fra de allerede nevnte, enten du er for eller mot migranter, lykkejegere eller unge muslimske terrorister, sorry, menn.

Det betyr altså IKKE at jeg er for betingelsesløs innvandring eller vidåpne grenser for enhver men jeg er veldig for anstendighet og en smule etterrettilghet i en allerede forurenset, usaklig, usmakelig, rasisitisk, mannsfiendtlig, religions fiendtlig hatefull og trist (såkalt) debatt.  

Jada, jeg vet jeg er i mindretall her. Vet at noen vil kalle meg det ene og det andre. Vet at mange sikkert tenker at jeg er en PK naiv raddis pingle uten verdensforståelse. Og alt det der. Trøsten min er at også denne gang er det de forutinntatte og skeptiske inhumane som i ettertid vil bli stemplet som, ikke bare taperne, men regelrett de dumme. Som vi har sett i århundrer tidligere. 

Endret av Gorgonzola
Skrevet
3 minutter siden, Gorgonzola skrev:

I stedet for å høre på fordomsfulle, forutinntatte følelsesstyrte debattanter (eventuelt bare tanter) kan det være greit, i anstendighetens navn (om den fremdeles finnes) å nyansere inntrykkene med historier som fortelles av de som faktisk har vært tilstede (aka hjelpe dem der de er), i motsetning til oss varme, mette, trygge sofasitter som hamrer løs på tastaturet. Jeg finner, blant annet, dette innlegget sånn cirka tusen ganger mer sannferdig og troverdig enn sure oppstøt fra de allerede nevnte, enten du er for eller mot migranter, lykkejegere eller unge muslimske terrorister, sorry, menn.

Det betyr altså IKKE at jeg er for betingelsesløs innvandring eller vidåpne grenser for enhver men jeg er veldig for anstendighet og en smule etterrettilghet i en allerede forurenset, usaklig, usmakelig, rasisitisk, mannsfiendtlig, religions fiendtlig hatefull og trist (såkalt) debatt.  

Slike ord har blitt messet i tiår nå. Hvor setter du grensa og har du noen alternativ plan? Skal alle få statsborgerskap, eller bare midlertidig oppholdstillatelse? Siden du ikke er for åpne grenser betyr det at du er nødt til å sende folk ut igjen. Er du personlig villig til å gjøre det?

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, QuestionEverything skrev:

Utdyp gjerne.

Det er- unnskyld uttrykket- ganske historieløst å ville anta at 'ingen ville ha nazistene'. I øst- Europa var det faktisk i det minste noen stater som var nazi- vennlige, og i Norge hadde Nasjonal Samling ganske stor oppslutning blant nordmenn. 

Skrevet
18 minutter siden, Z.Z skrev:

Slike ord har blitt messet i tiår nå. Hvor setter du grensa og har du noen alternativ plan? Skal alle få statsborgerskap, eller bare midlertidig oppholdstillatelse? Siden du ikke er for åpne grenser betyr det at du er nødt til å sende folk ut igjen. Er du personlig villig til å gjøre det?

Nå sier han at han ikke er for åpne grenser, så da betyr jo det at han ikke støtter oppholdstillatelse for alle. 

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Nå sier han at han ikke er for åpne grenser, så da betyr jo det at han ikke støtter oppholdstillatelse for alle. 

Jeg spurte han og ikke deg. De ord som ble skrevet er like radikalt som fra den andre siden. Det har vist seg at sånne ikke er villige til å holde sine egne ord. Når alt kommer til alt skal ingen sendes tilbake, dermed er i praksisk den åpne grensepolitikk det eneste som står igjen.

Skrevet (endret)
På 12.12.2016 den 10.17, Taffelost skrev:

Ingen som ville ha jødene på 30-tallet heller.

Mye historieløshet her i denne tråden. Først å sette likhetstegn mellom jøder og muslimer, så dette.

https://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/how-bulgaria-saved-its-jews-from-nazi-concentration-camps/2013/05/08/e866bdda-8cb1-11e2-9838-d62f083ba93f_story.html  Bulgaria

http://strangeside.com/holocaust-bulgarian-jews-spared/ Bulgaria igjen - hvordan kongen foretrakk å alliere seg med naziene og få landet bombardert enn å sende jødene til Tyskland.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rescue_of_Jews_by_Poles_during_the_Holocaust Polen

http://www.dw.com/en/albanians-saved-jews-from-deportation-in-wwii/a-16481404 Albania

For å nevne noen land som faktisk ville ha jødene sine.

Nei, jeg blir virkelig skuffet over hvor lite nordmenn kan om (blant annet) historie! :ohmy:

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er- unnskyld uttrykket- ganske historieløst å ville anta at 'ingen ville ha nazistene'.

Men jeg antok aldri noe slikt, prøv å les postene mine på nytt.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Det finnes ikke mange paralleller mellom adferden til jødene og muslimene i Europa. Har vi noen gang hørt om 1200++ jøder som samordnet et seksuelt overgrep mot tyske kvinner? Gikk det på trygd? Var de arbeidsledige? Lærte de seg språket? Jeg skulle ønske folk for alvor kunne slutte å sammenlikne jødenes situasjon i Europa på 1930-tallet (som var alvorlig nok!) med muslimene i dagens Europa. Det er virkelig to ulike grupper det er snakk om!

Anonymkode: 8e779...6c2

Dette burde egentlig være uinteressant. Innenfor alle folkeslag og hudfarger finnes det folk som begår ugjerninger. Det som faktisk betyr noe, er at hele folkemasser blir kollektivt sett på som en fiende, om en eller flere begår en ugjerning(som med muslimer), eller om man er villig til å tro på påstander basert på løgn( som i tilfellet med jødene). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...