Gå til innhold

Ingen vil ha migrantene

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, Outlander skrev:

Ja, vi trenger å importere flere likesinnede mannfolk som synes dette er helt på jordet her i demokratiske Norge.  http://www.dailymail.co.uk/news/article-4025250/Woman-received-death-threats-vowing-without-hijab-Saudi-Arabia-ARRESTED-morality-police-faces-LASHED.html

Nå er Saudi Arabia og Iran ganske ekstreme tilfeller, tør jeg påstå. Disse er landene der sharia appellerer 100%, og SA praktiserer wahhabisme, som er en ganske streng tolkning av islam. Akkurat så strengt er det nok ikke i de fleste muslimske land, fordi i noen har sløret tom vært Forbudt. Når det er sagt, har det vært mye mangel på likestilling mellom menn og kvinner i den arabiske verden, og dessverre skjer det ofte æresdrap.  

• Liker 1
Skrevet

Den "politiske eliten" kommer vel aldri til å innse noe av dette. 

Uheldigvis er det store flertallet av journalister og politikere i Europa, ledet av deres egen idiologi. Men det er fint lite kunnskap i topplokket deres..

Anonymkode: ac3e5...fa7

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og dette er en utgiftspost som har spist opp alt overskudd, ikke bare penger men også den norske sjel, sistnevnte er 1000 mer alvorlig enn førstnevnte, penger er penger, sjel er ... uerstattelig. Vi synes det er verdt det.

Har ting i det hele tatt noen mening lenger? Det er patetisk alt sammen.

Anonymkode: 8c054...3de

Risikoen for fattigdom blant svenske pensjonister er langt større enn den er for den gjennomsnittlige nordiske pensjonist, viser ny statistikk fra Eurostat. - Tallene er helt forferdelige, sier leder av pensjonistorganisasjon

Kilde: https://www.rights.no/2016/12/pensjonistene-taper-i-sverige/

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, hatefullt innlegg og innlegg som omhandler modereringen samt svar

- Pavilion, mod

Skrevet
20 timer siden, NorahLudoAllis skrev:

Ingen sammenlikner vel muslimer? Om du sikter til saken med Listhaug hvor de er på jakt etter folk å sende ut så er det snakk om mennesker på flukt. Og det å juble over at 7-åringer blir kastet ut på bursdagen.

Det er ikke måte på hvor fine følelser flyktninger har? Kan vi kanskje glorifisere følelsene litt mer?

BTW, jeg ser BTW, BTW, veldig, veldig, veldig sjeldent muslimer som ser ut til å ha "fine følelser", på meg ser det ut til at de har "fæle" holdninger og en forakt, og kroppsspråket, herregud. Det er så forferdelig. Det gjelder spesielt unge i flokk. Unge i flokk. Unge i flokk ...? Flokkdyr? :-P

966b58800181.png

Men kanskje noen andre kan ekstrahere ut noe jeg ikke klarer.

Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke måte på hvor fine følelser flyktninger har? Kan vi kanskje glorifisere følelsene litt mer?

BTW, jeg ser BTW, BTW, veldig, veldig, veldig sjeldent muslimer som ser ut til å ha "fine følelser", på meg ser det ut til at de har "fæle" holdninger og en forakt, og kroppsspråket, herregud. Det er så forferdelig. Det gjelder spesielt unge i flokk. Unge i flokk. Unge i flokk ...? Flokkdyr? :-P

966b58800181.png

Men kanskje noen andre kan ekstrahere ut noe jeg ikke klarer.

Tror du har glemt et par faste medisiner idag :sprettoy:

Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
2 timer siden, Ferie skrev:

Risikoen for fattigdom blant svenske pensjonister er langt større enn den er for den gjennomsnittlige nordiske pensjonist, viser ny statistikk fra Eurostat. - Tallene er helt forferdelige, sier leder av pensjonistorganisasjon

Kilde: https://www.rights.no/2016/12/pensjonistene-taper-i-sverige/

Bare av interesse: skjønner du hva som utgjør pensjonsgrunnlag og hvilken side du har tatt sitatene fra?

Jeg er litt nysgjerrig på hva forklaringen din mellom pensjonsgrunnlag og kostnader for innvandring er sett i sammenheng med dagens velferdsmodells oppbygging og rettigheter. 

Et starttips: kvinner flest havner i fattigdomsfelle som pensjonister. Årsaken er....trommevirvel........deltidsarbeid og lavtlønnsyrker. 

Årsakssammenhengene det vises til i kilden her er jo helt kunnskapløse. 

Skrevet
10 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

Bare av interesse: skjønner du hva som utgjør pensjonsgrunnlag og hvilken side du har tatt sitatene fra?

Jeg er litt nysgjerrig på hva forklaringen din mellom pensjonsgrunnlag og kostnader for innvandring er sett i sammenheng med dagens velferdsmodells oppbygging og rettigheter. 

Et starttips: kvinner flest havner i fattigdomsfelle som pensjonister. Årsaken er....trommevirvel........deltidsarbeid og lavtlønnsyrker. 

Årsakssammenhengene det vises til i kilden her er jo helt kunnskapløse. 

Så mye kostnader som Sverige bruker på innvandring. Alle får jo bli.

Så klart det må gå utover andre.

Skrevet
På 12.12.2016 den 10.17, Taffelost skrev:

Ingen som ville ha jødene på 30-tallet heller.

Ingen som vil ha nazister heller.

Inbefore muh hatefullt innhold

• Liker 2
Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
1 time siden, Ferie skrev:

Så mye kostnader som Sverige bruker på innvandring. Alle får jo bli.

Så klart det må gå utover andre.

Jeg skjønte at du mente det. 

Artikkelen du linket til - fra Human Rights Service - viser til at særskilt kvinner ender opp som tapere på pensjon.

Jeg vil derfor at du svarer meg på hvorfor du tror at de er det - og hva som utgjør pensjonsgrunnlaget i Sverige. Jeg hjelper deg med en link her: http://www.nordsoc.org/no/Sverige/Pensjon/Hvordan-beregnes-pensjonen/

Sitat

Hvordan beregnes pensjonen?

Prinsippet er at hele livet regnes som grunnlag for pensjonssystemet. Systemet finansieres gjennom avgifter. Du og din arbeidsgiver betaler pensjonsavgifter til det allmenne pensjonssystemet.

Den sammenlagte avgiften er 18,5 prosent av din pensjonsgivende inntekt. 16 prosent går til inntektspensjonen (inkomstpensionen) og 2,5 prosent til premiepensjonen. De 18,5 prosentene gir deg såkalte pensjonsretter (pensionsrätter).

Pensjonsgivende inntekt består av:

• Lønn
• Sykepenger og rehabiliteringsstønad (rehabiliteringsärsättning)
• Foreldrepenger (föräldrapenning)
• Dagpenger ved arbeidsløshet (arbetslöshetsersättning)
• Statsbidrag til arbeidsløse når de starter egen næringsvirksomhet
• Diverse utdanningsbidrag
• Sjuk- eller aktivitetsersättning (ytelser ved uførhet)

Og så må du forklare meg hvordan dagens pensjonsgrunnlag, som har blitt opparbeidet for mange år siden blir påvirket av innvandrere som kommer idag og i fremtiden.

Svaret må være i mer enn en setning, takk.

Skrevet
1 time siden, NorahLudoAllis skrev:

Jeg skjønte at du mente det. 

Artikkelen du linket til - fra Human Rights Service - viser til at særskilt kvinner ender opp som tapere på pensjon.

Jeg vil derfor at du svarer meg på hvorfor du tror at de er det - og hva som utgjør pensjonsgrunnlaget i Sverige. Jeg hjelper deg med en link her: http://www.nordsoc.org/no/Sverige/Pensjon/Hvordan-beregnes-pensjonen/

Og så må du forklare meg hvordan dagens pensjonsgrunnlag, som har blitt opparbeidet for mange år siden blir påvirket av innvandrere som kommer idag og i fremtiden.

Svaret må være i mer enn en setning, takk.

Hvem er du? Hvorfor er dette så viktig for deg? Hvorfor henger du deg i opp i detaljer. 

Gjest NorahLudoAllis
Skrevet (endret)
2 timer siden, Ferie skrev:

Hvem er du? Hvorfor er dette så viktig for deg? Hvorfor henger du deg i opp i detaljer. 

:ler:

Seriøst? Hvorfor det er viktig at noen etterspør hva grunnlaget for argumentene dine er?

Selvsagt er det et poeng - på et diskusjonsforum - å etterspørre hvor du henter ideene dine fra. Det er ikke detaljer - jeg spør om deg fordi du fremstår som lite troverdig og ganske kunnskapsløs når du poster et såpass intetsigende sitat fra nettsidene til en aktør som Human Rights Service som trekker frem statistikk på minstepensjonister og innvandring. Det er to helt vidt forskjellige poster på et budsjett, og har idag absolutt nix og nada med hverandre å gjøre.

Du har ikke forstått overhodet hverken pensjonssystemet og hvor midlene der kommer fra, eller hvor midler fra integreringstiltak kommer fra. Du har heller ikke forstått overhodet den manglende sammenhengen, derav at det er mulig å legge ut et såpass intetsigende sitat.

Skal du poste den typen utsagn bør du iallfall fatte nok interesse for feltet at du gidder sette deg minimalt inn.

Du har jo ikke skjønt hvorfor statistikken ser ut som den gjør - altså hvorfor kvinner blir minstepensjonister og taper i statistikken. 

Det er ikke en "detalj" med den type utsagn du postet hvor du legger opp til at det er en flyktnings skyld at Gerda 68 år har lavt grunnlag. Det har å gjøre med at mange Gerdaer på 68 år har jobbet deltid, hatt lav lønn og kanskje vært hjemme i flere år med barn. Det handler om likestilling og lønnsforskjeller, har ikke en døyt med innvandring å gjøre.

Det KAN få det i fremtiden gitt veldig mange faktorer - men fortsatt er det høyere sannsynlighet for at det ikke skjer såfremt ikke antall arbeidsplasser synker kraftig. 

Endret av NorahLudoAllis
Skrevet
21 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

Seriøst? Hvorfor det er viktig at noen etterspør hva grunnlaget for argumentene dine er?

Selvsagt er det et poeng - på et diskusjonsforum - å etterspørre hvor du henter ideene dine fra. Det er ikke detaljer - jeg spør om deg fordi du fremstår som lite troverdig og ganske kunnskapsløs når du poster et såpass intetsigende sitat fra nettsidene til en aktør som Human Rights Service som trekker frem statistikk på minstepensjonister og innvandring. Det er to helt vidt forskjellige poster på et budsjett, og har idag absolutt nix og nada med hverandre å gjøre.

Du har ikke forstått overhodet hverken pensjonssystemet og hvor midlene der kommer fra, eller hvor midler fra integreringstiltak kommer fra. Du har heller ikke forstått overhodet den manglende sammenhengen, derav at det er mulig å legge ut et såpass intetsigende sitat.

Skal du poste den typen utsagn bør du iallfall fatte nok interesse for feltet at du gidder sette deg minimalt inn.

Du har jo ikke skjønt hvorfor statistikken ser ut som den gjør - altså hvorfor kvinner blir minstepensjonister og taper i statistikken. 

Det er ikke en "detalj" med den type utsagn du postet hvor du legger opp til at det er en flyktnings skyld at Gerda 68 år har lavt grunnlag. Det har å gjøre med at mange Gerdaer på 68 år har jobbet deltid, hatt lav lønn og kanskje vært hjemme i flere år med barn. Det handler om likestilling og lønnsforskjeller, har ikke en døyt med innvandring å gjøre.

Det KAN få det i fremtiden gitt veldig mange faktorer - men fortsatt er det høyere sannsynlighet for at det ikke skjer såfremt ikke antall arbeidsplasser synker kraftig. 

Dette er jo bare tull. Selvsagt har kostnadene ved masseinnvandring sammenheng med alt annet. Hundrevis av milliarder til masseinnvandring betyr hundrevis av milliarder mindre til støtte for fattige eldre. Sverige har også et tak på inntektsgrunnlag for trygdeavgift men istedet høyere inntektsskatt (som finansierer masseinnvandring). Dette bidrar selvsagt betydelig til situasjonen for de fattige eldre.

Anonymkode: d0b29...5fd

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

Åja. I ett  budsjett med prioriteringer innenfor ulike felt. Der kan de ikke de ulike sakene diskuteres og sammenlignes. 

Det går an å se det "store bildet". 

Hvis det å hakke på hver minste ting, gir deg trygghet.

Og hvis jeg tar opp en problemstilling. Og fordi jeg ikke er enig med deg. Gjør meg til en dum person. Lykke til.

Jeg tror ikke du er dum.

Jeg tror du er en perfeksjonist, flink med detaljer, setter pris på fakta, liker tradisjoner, får lett nostalgia, har stor behov for at dine foreldre skal få den respekten de fortjener, er engasjert. 

Jeg tror du har sterke følelser knyttet til andre, familie, tradisjoner, med mennesker.

Og liker å roe ned disse følelsene med å tenke logisk, sammenligne fakta osv.

Og jeg har erfart med en del muslimske jenter og gutter. At de er lynraske med å sammenligne "den svake part i samfunnet" som kan bli utsatt for ned prioriteringer i samfunnet. Mot at innvandring prioriteres. Med at det er de eget ansvar hvis de ikke har jobbet hardt nok i ett samfunn hvor penger våkser på trær.

Uten å tenke på at de selv er ofte fra en stabil (over mange år) middelklasse. Og ikke helt vet hva fattigdom er eller hva det innebærer. Selv om de hører på hiphop fra USA, og identifiserer seg med afro amerikanerne og hva de gikk gjennom. Og igjen får veldig sterke følelser med en gang noe kan tålkes som rasistisk. Og kan ramme seg og sine. Uten å tenke på. At det er ingen  innvandrere i historien som har fått så mye som de. Forståelse, økonomisk støtte, tillit og inkludering. Og hver minste sak som har gått feil. Blir kraftig markert og husket. Og nordmenn må bare tåle å få mye kritikk for hver minste lille ting som de ikke gjør riktig eller hva som skjedde feil. Men deres egne saker, går det ikke å diskutere noen ting For da er vi nemlig ditt og datt, dumme, kunnskapsløse. Og det finner jeg meg ikke i. 

Hege Storhaug og Rita Karlsen er flinke journalister. Som har blitt utsatt for en heksejakt. Men som blir mer akseptert nå.

Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
1 time siden, Ferie skrev:

Åja. I ett  budsjett med prioriteringer innenfor ulike felt. Der kan de ikke de ulike sakene diskuteres og sammenlignes. 

Det går an å se det "store bildet". 

Hvis det å hakke på hver minste ting, gir deg trygghet.

Og hvis jeg tar opp en problemstilling. Og fordi jeg ikke er enig med deg. Gjør meg til en dum person. Lykke til.

Jeg tror ikke du er dum.

Jeg tror du er en perfeksjonist, flink med detaljer, setter pris på fakta, liker tradisjoner, får lett nostalgia, har stor behov for at dine foreldre skal få den respekten de fortjener, er engasjert. 

Jeg tror du har sterke følelser knyttet til andre, familie, tradisjoner, med mennesker.

Og liker å roe ned disse følelsene med å tenke logisk, sammenligne fakta osv.

Og jeg har erfart med en del muslimske jenter og gutter. At de er lynraske med å sammenligne "den svake part i samfunnet" som kan bli utsatt for ned prioriteringer i samfunnet. Mot at innvandring prioriteres. Med at det er de eget ansvar hvis de ikke har jobbet hardt nok i ett samfunn hvor penger våkser på trær.

Uten å tenke på at de selv er ofte fra en stabil (over mange år) middelklasse. Og ikke helt vet hva fattigdom er eller hva det innebærer. Selv om de hører på hiphop fra USA, og identifiserer seg med afro amerikanerne og hva de gikk gjennom. Og igjen får veldig sterke følelser med en gang noe kan tålkes som rasistisk. Og kan ramme seg og sine. Uten å tenke på. At det er ingen  innvandrere i historien som har fått så mye som de. Forståelse, økonomisk støtte, tillit og inkludering. Og hver minste sak som har gått feil. Blir kraftig markert og husket. Og nordmenn må bare tåle å få mye kritikk for hver minste lille ting som de ikke gjør riktig eller hva som skjedde feil. Men deres egne saker, går det ikke å diskutere noen ting For da er vi nemlig ditt og datt, dumme, kunnskapsløse. Og det finner jeg meg ikke i. 

Hege Storhaug og Rita Karlsen er flinke journalister. Som har blitt utsatt for en heksejakt. Men som blir mer akseptert nå.

Ingen sier at innvandrere ikke skal bidra - det er jo et premiss for alle partier.

Men du kommer faktisk ikke unna at Statistisk sentralbyrå(SSB) sier at fremtidens største utfordring er eldrebølgen, ikke innvandring. 

Og du kommer heller ikke unna at sysselsetting er et premiss - selvsagt vil det bli et problem for velferdsstaten om ingen i en gruppe gidder jobbe. Men da legger du også premisser om at innvandrere og deres barn(også europeiske innvandrere) ikke kommer til å ønske arbeid og bidra med skattepenger.

Hvilket det er antatt at de så absolutt kommer til å gjøre - og på den måte være med på å sikre både din og min alderdom.

Poenget mitt er at du linker til en artikkel som sier at statistikken som viser DAGENS PENSJONISTER, ikke fremtidens - er tapere.

Og det har å gjøre med deltidsarbeid og lavtlønnsyrker. At kvinner tjener mindre enn menn og ofte er de som har tatt gratisarbeid hjemme. Det er grunnen. Ikke innvandrere eller noe som helst annet. 

Hva du eller jeg måtte tro om fremtiden endrer ikke det faktum.

Skrevet
38 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

Ingen sier at innvandrere ikke skal bidra - det er jo et premiss for alle partier.

Men du kommer faktisk ikke unna at Statistisk sentralbyrå(SSB) sier at fremtidens største utfordring er eldrebølgen, ikke innvandring. 

Og du kommer heller ikke unna at sysselsetting er et premiss - selvsagt vil det bli et problem for velferdsstaten om ingen i en gruppe gidder jobbe. Men da legger du også premisser om at innvandrere og deres barn(også europeiske innvandrere) ikke kommer til å ønske arbeid og bidra med skattepenger.

Det du skriver her er jo bare tull. Fra Aftenposten: http://www.aftenposten.no/norge/politikk/NHO-Hele-oljeformuen-kan-ga-tapt-401937b.html

Sitat

NHO: Hele oljeformuen kan gå tapt

Lav yrkesaktivitet blant innvandrere kan føre til enorme kostnader for Norge de neste tiår. Integreringspolitikken må legges om for å unngå alvorlige nasjonaløkonomiske problemer, mener NHO.

NHO-ekspertene Kenneth Stien, Torill Lødemel og Baard Meidell Johannesen retter i en egen artikkel en bredside mot den tenkning som har preget norsk innvandringspolitikk de siste årene. Stikk i strid med hva mange politikere fra skiftende regjeringer har sagt de siste tiår, er det ikke slik at problemet med eldrebølgen kan løses gjennom masseinnvandring. Økt innvandring vil i beste fall bare forskyve den demografiske krisen vi før eller siden vil møte.

Imidlertid er perspektivet for Norges del mye mørkere enn som så: I Norge er de sosiale godene mange og lønningene for ukvalifisert arbeidskraft blant de høyeste i verden. Samtidig er lønningene for høyt kvalifisert arbeidskraft lave, og skattene er høye. En innvandrer som får bosettingstillatelse i Norge, får del i et omfattende velferdssystem.

Samlet fører dette til at fortrinnsvis personer med lav utdannelse og kvalifikasjoner søker seg til Norge. Tilgjengelig statistikk viser at det er en klar sammenheng mellom utdanning fra hjemlandet og yrkesdeltagelse i Norge — jo lavere utdanning, desto lavere yrkesdeltagelse. Hva norsk arbeidsliv trenger, er høyt kvalifiserte arbeidstakere. Men de kommer ikke.

• Liker 5
Skrevet
På 12.12.2016 den 10.17, Taffelost skrev:

Ingen som ville ha jødene på 30-tallet heller.

Kan du utdype nærmere hvordan jødene på 30-tallet og migrantene i dag kan settes i samme gruppe?

Kom jødene på 30-tallet i store bølger til Europa og skapte uro og kaos slik migrantene gjør i dag?

Drev de med kriminelle handlinger, seksuell trakassering av, ran og slåsskamp mot lokalbefolkningen slik migrantene gjør i dag?

Kom de som økonomiske migranter og søkte asyl de ikke har krav på slik migrantene gjør i dag?

Belastet de landene de kom til økonomisk slik migrantene gjør i dag?

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, NorahLudoAllis skrev:

.

Poenget mitt er at du linker til en artikkel som sier at statistikken som viser DAGENS PENSJONISTER, ikke fremtidens - er tapere.

Og det har å gjøre med deltidsarbeid og lavtlønnsyrker. At kvinner tjener mindre enn menn og ofte er de som har tatt gratisarbeid hjemme. Det er grunnen. Ikke innvandrere eller noe som helst annet. 

Hva du eller jeg måtte tro om fremtiden endrer ikke det faktum.

Nei, det er slett ikke tilfelle. Å skape et bedre sikkerhetsnett for pensjonister koster penger. Og pengene er brukt opp til masseinnvandring. Sverige har et tak på inntektsnivå for trygdeavgift for å ta ett eksempel. Det har ikke Norge. Men Sverige har høyere skattenivå enn Norge og dette er penger som går til å finansiere masseinnvandring.

• Liker 2
Skrevet
På 12.12.2016 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Skremmende tilstander. Historien gjentar seg.

Å se det norske politiet troppe opp midt på natten med magliten opp i ansiktet på en vettaskremt ung afghaner, sette håndjern på han, for videre transport ut av landet..mens folk flest bare trekker på skuldrene..

Dette får meg til å tenke 74 år tilbake i tid, på noenlunde samme tidspunkt på slutten av året. Hvor byens eneste jødiske familie, mor, far, datter og sønn, blir arrestert av det norske politiet for videre transport til Auschwitz. De endte alle opp i gasskamrene. Også den gangen trakk folk flest på skuldrene.

Den unge afghaneren blir riktignok ikke sendt til et gasskammer. Men settingen har skremmende paralleller. Sendt til Kabul? Der vestlige knapt tør å bevege seg uten skuddsikre vester og bombeklarerte konvoier.

Pytt pytt..det er bare migranter.

Anonymkode: b077a...d94

Nei, så fælt at politiet sørger for at de som ikke har rett til å være her transporteres ut av landet. Fy og fy sånn må vi ikke ha det - ALLE må få bli, uansett lovverk og regler, uansett om de har noe her å gjøre eller ei. Å dra inn jødene i dette er respektløst mot jødene og viser bare at du ikke kan historien. Skremmende at det finnes folk som tenker som deg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...