Gå til innhold

mammasom16

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Når du tok dine første skritt var det ikke bare mamma og pappa som så det, flere tusen ukjente mennesker så det på Internett! Yay!" 

Endret av elisaday
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, elisaday skrev:

"Når du tok dine første skritt var det ikke bare mamma og pappa som så det, flere tusen ukjente mennesker så det på Internett! Yay!" 

For hvis det ikke er på sosiale medier så har du aldri i verden gått på egne ben...

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye kritikk av hun bloggeren.

Syns det er flott at hun tar ansvar for seg selv og barnet og gjør det beste ut av situasjonen. Alle dere som kritiserer burde kanskje heller gjøre noe mer konstruktivt. Hun har fått barn og det går bra, hvorfor kritisere nå?? Kanskje kan dere heller gi råd som voksene og ikke-dømmende mennesker? Dere bare fordømmer. Det finnes flere måter å oppdra barn på enn akkurat den dere valgte. Og det går faktisk bra med de aller fleste barn. 

All denne dømmingen av unge jenter gjør jo bare avstanden mellom generasjonene enda større. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Javasoft skrev:

Syns det er flott at hun tar ansvar for seg selv og barnet og gjør det beste ut av situasjonen. Alle dere som kritiserer burde kanskje heller gjøre noe mer konstruktivt. Hun har fått barn og det går bra, hvorfor kritisere nå?? Kanskje kan dere heller gi råd som voksene og ikke-dømmende mennesker? Dere bare fordømmer. Det finnes flere måter å oppdra barn på enn akkurat den dere valgte. Og det går faktisk bra med de aller fleste barn. 

All denne dømmingen av unge jenter gjør jo bare avstanden mellom generasjonene enda større. 

Snakk om å misforstå..

Man gjør ikke «det beste ut av situasjonen» ved å legge ut om barnas privatliv for å tjene penger. Enkelt og greit!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, O.G. skrev:

Og vi dømmer ikke unge jenter heller, vi dømmer unge jenter som er mødre og selger ut familielivet sitt i blogg.

Jeg dømmer henne ikke for å være ung mor,men valgene hun tar som mor..
Det finnes mye dumme,voksne mødre også..

Endret av J..
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, J.. skrev:

Jeg dømmer henne ikke for å være ung mor,men valgene hun tar som mor..
Det finnes mye dumme,voksne mødre også..

Som f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, O.G. skrev:

Som f.eks?

Slettet. Ser jeg svarte på feil spørsmål 😊

Endret av elisaday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å dømme unge jenter! Ikke unge mødre heller!!!

Snakk om å misforstå. Det er like ille uansett hvor gammel mor man er - å bruke ungenes privatliv som levebrød!! Det "beste ut av situasjonen" ville jo vært å fortsatt på skole, fått seg en utdannelse og etterhvert en jobb. Og latt resten være stoff til fotoalbum, der det hører hjemme.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Som f.eks?

Anne Brith. 

Jeg synes ikke noe om foreldre som selger ungenes barndom via blogg. Akkurat denne bloggeren er jeg tilbøyelig til å unnskylde litt, fordi hun er så ung at hun antagelig ikke forstår bedre. Når damer som er 20 år eldre, og burde være mer reflekterte gjør det samme, bare i enda mer ekstrem skala, da lurer jeg virkelig. Jeg håper Jessica har kommet lenger når hun når Anne Brith sin alder. Helst før.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Javasoft skrev:

OK, her kommer et voksent råd: ikke selg barnas barndom til høystbydende!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stinkerbell skrev:

Anne Brith. 

Jeg synes ikke noe om foreldre som selger ungenes barndom via blogg. Akkurat denne bloggeren er jeg tilbøyelig til å unnskylde litt, fordi hun er så ung at hun antagelig ikke forstår bedre. Når damer som er 20 år eldre, og burde være mer reflekterte gjør det samme, bare i enda mer ekstrem skala, da lurer jeg virkelig. Jeg håper Jessica har kommet lenger når hun når Anne Brith sin alder. Helst før.

Problemet er mye godt at Anne Brith har nok faktisk alltid vært teit, og Jessica vil etter all sannsynlighet fortsette å være det og aldri noen gang ty til vettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg da, som er 19 år og mamma, jeg legger ut bilder av dattera mi på Instagram, skryter av det hun klarer, er jeg da en dårlig mor fordi jeg velger å legge ut bilder? Om hun så velger å blogge, så er de thennes valg og jeg synes egentlig ikke at noen av dere "voksne" mennesker har noe dere burde si!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste/mange legger vel ut bilder av barna sine innimellom. Men de fleste har ikke 10.000 +++ følgere/lesere, og kanskje ikke åpne profiler en gang? 

Og jo - man må få lov til å stille spørsmålstegn ved ting man ikke synes er greit. Hun velger å være offentlig, vel da får hun regne med å bli diskutert/konfrontert.

Det er hennes valg å blogge, men det er ikke barnas valg å bli eksponert!!! Hun tar fra dem retten til er privatliv og til en egen digital identitet. Skremmende hvordan noen kan ta så lett på det. Hun har mottat meldinger fra pedofile og likevel fortsetter hun. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Edel skrev:

Men jeg da, som er 19 år og mamma, jeg legger ut bilder av dattera mi på Instagram, skryter av det hun klarer, er jeg da en dårlig mor fordi jeg velger å legge ut bilder? Om hun så velger å blogge, så er de thennes valg og jeg synes egentlig ikke at noen av dere "voksne" mennesker har noe dere burde si!

https://www.reddbarna.no/vaart-arbeid/barns-rettigheter/barnekonvensjonen-i-kortversjon Les pkt 16.

https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/-Foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv 

https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Sosiale-medier-ekspert--Ikke-selg-barnet-ditt-for-likes-10213b.html

Kort sagt, barn har rett til å ikke bli hengt ut på internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, Edel skrev:

Du skjønner vel forskjellen på å legge ut noen bilder på instagram og å spre privatlivet til barna dine som jobb for å brødfø familien? 

Jeg selv er også mor (og ung), men jeg legger ikke ut noe av mitt barn. Det betyr ikke at jeg ikke er stolt av henne, men jeg ser bare ikke hva hele internett har med hennes pottetrening eller nye sko å gjøre. Dette handler på ingen måte om hvem som er mest stolt av hvilket barn. Hvis du virkelig tror at du er mer stolt av barnet ditt fordi du har et behov for å blottlegge h*n for likes og views så kan vi avslutte diskusjonen her, for da forstår du ikke hva debatten går ut på i det hele tatt. De som velger å ikke eksponere barna sine er ikke mindre stolt eller glad i dem. Jeg skammer meg ikke over barnet mitt fordi jeg har tatt et bevisst valg om at hun ikke har noe å gjøre på sosiale medier. 

Vi "voksne" mennesker har fult lov til å reagere på at et annet menneske gjør slike valg som går utover uskyldig tredjepart. At hun har født barna betyr ikke nødvendigvis at hun vet best, spesielt ikke når hun motbeviser det med denne bloggingen. Noe av det viktigste man gjør som forelder er å beskytte barna sine og å skåne dem mot det vonde i verden, men hun gjør det bevisst motsatte. Jeg personlig har null respekt for et barn som får unge på unge (mot far sin vilje), og snakker seg selv så vanvittig opp i skyene om hva hun har fått til. Hun har ikke fått til noe som helst, hun har skrevet en blogg! Det er ikke utdannelse, det er ikke en respektert jobb og det er ikke å gå foran som et godt eksempel for barna sine. 

Problemet er ikke at hun har en blogg, det må hun gjerne ha, problemet er at hun har en mammablogg hvor fokuset ligger på å blottlegge barna sitt liv for å ha råd til livet. Dette er en jente som går foran som et prakteksempel på hvorfor barn ikke burde få barn når hun ikke engang klarer å forsørge dem uten å ty til dette. Det er egentlig hårreisende og fortjener all kritikk som det får. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Du skjønner vel forskjellen på å legge ut noen bilder på instagram og å spre privatlivet til barna dine som jobb for å brødfø familien? 

Jeg selv er også mor (og ung), men jeg legger ikke ut noe av mitt barn. Det betyr ikke at jeg ikke er stolt av henne, men jeg ser bare ikke hva hele internett har med hennes pottetrening eller nye sko å gjøre. Dette handler på ingen måte om hvem som er mest stolt av hvilket barn. Hvis du virkelig tror at du er mer stolt av barnet ditt fordi du har et behov for å blottlegge h*n for likes og views så kan vi avslutte diskusjonen her, for da forstår du ikke hva debatten går ut på i det hele tatt. De som velger å ikke eksponere barna sine er ikke mindre stolt eller glad i dem. Jeg skammer meg ikke over barnet mitt fordi jeg har tatt et bevisst valg om at hun ikke har noe å gjøre på sosiale medier. 

Vi "voksne" mennesker har fult lov til å reagere på at et annet menneske gjør slike valg som går utover uskyldig tredjepart. At hun har født barna betyr ikke nødvendigvis at hun vet best, spesielt ikke når hun motbeviser det med denne bloggingen. Noe av det viktigste man gjør som forelder er å beskytte barna sine og å skåne dem mot det vonde i verden, men hun gjør det bevisst motsatte. Jeg personlig har null respekt for et barn som får unge på unge (mot far sin vilje), og snakker seg selv så vanvittig opp i skyene om hva hun har fått til. Hun har ikke fått til noe som helst, hun har skrevet en blogg! Det er ikke utdannelse, det er ikke en respektert jobb og det er ikke å gå foran som et godt eksempel for barna sine. 

Problemet er ikke at hun har en blogg, det må hun gjerne ha, problemet er at hun har en mammablogg hvor fokuset ligger på å blottlegge barna sitt liv for å ha råd til livet. Dette er en jente som går foran som et prakteksempel på hvorfor barn ikke burde få barn når hun ikke engang klarer å forsørge dem uten å ty til dette. Det er egentlig hårreisende og fortjener all kritikk som det får. 

Fantastisk oppsummering av problemstillingen omkring eksponering :pls:

Helt utrolig at folk forsvarer denne galskapen! 

Sitat

Hun har mottat meldinger fra pedofile og likevel fortsetter hun. 

Er dette sant? Sorry men da er du er dårlig mor. Når man ikke tror folk kan synke lavere for å tjene penger. Hvis dette er sant så fortjener hun et kaffebesøk :nei:

Endret av gjestgitt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gjestgitt skrev:

Fantastisk oppsummering av problemstillingen omkring eksponering :pls:

Helt utrolig at folk forsvarer denne galskapen! 

Er dette sant? Sorry men da er du er dårlig mor. Når man ikke tror folk kan synke lavere for å tjene penger. Hvis dette er sant så fortjener hun et kaffebesøk :nei:

Ja det er helt sant. Hun skrev et eget innlegg om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, gjestgitt said:

10 hours ago, millemåne1 said:

Ja det er helt sant. Hun skrev et eget innlegg om det.

Jupp, kan lese innlegget her: http://mammasom16.blogg.no/1491853933_trodde_aldri_dette_skulle_skje.html

Utdrag: "Barna mine er det mest dyrebare jeg har, og jeg elsker dem til døden akkurat som alle andre mødre. Jeg vil gjøre alt i min makt for å beskytte dem. Jeg fikk en grusom kommentar her om dagen, som handlet om seksuelle overgrep mot barnet mitt." 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan hun kan velge å fortsette å eksponere barna etter en slik opplevelse. Å si at hun vil gjøre alt i sin makt for å beskytte dem, samtidig som hun daglig utsetter dem for en risiko de kunne vært foruten... Hun fikk en del pepper i kommentarfeltet under innlegget angående dette med å eksponere barna på nett, men tydeligvis var ikke denne hendelsen nok til å slutte å dele privatlivene til barna...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...