millemåne1 Skrevet 19. november 2017 #541 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Litt rart at hun nå er en #meetoo med tanken på hvordan hun har bydd seg frem i SOME. Ikke at trakassering er greit, men hun må jo like oppmerksomheten når hun helt ned i 14årsalder har tiltrukket seg voksne menn. Blir jo litt paradoks når hun legger til fremmede på snapchat og samtidig klager over å ha blitt "trakassert". Men får vondt av henne. Alt hun legger ut viser bilde av en usikker liten jente med elendig selvbilde. Endret 19. november 2017 av millemåne1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. november 2017 #542 Del Skrevet 19. november 2017 7 minutter siden, millemåne1 skrev: Litt funny at hun nå er en #meetoo med tanken på hvordan hun har bydd seg frem i SOME. Ikke at trakassering er greit, men hun må jo like oppmerksomheten når hun helt ned i 14årsalder har tiltrukket seg voksne menn. Blir jo litt paradoks når hun legger til fremmede på snapchat og samtidig klager over å ha blitt "trakassert". Men får vondt av henne. Alt hun legger ut viser bilde av en usikker liten jente med elendig selvbilde. Det er ikke barnets (14åringens..) feil at voksne menn seksualiserer de. Da er det de voksne som gjør noe alvorlig galt.. Ellers enig i det andre du skriver.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 19. november 2017 #543 Del Skrevet 19. november 2017 På 2017-11-16 den 22.11, J.. skrev: Nei. Er bare å bla langt nok ned.. Grøss. Rart hvorda kropp/sex skal blandes med unger blant disse "teen mom kjendisene".. Hva heter insta kontoen hennes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. november 2017 #544 Del Skrevet 19. november 2017 Akkurat nå, Perle skrev: Hva heter insta kontoen hennes? Mammasom16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 19. november 2017 #545 Del Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, J.. skrev: Mammasom16 Takker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123gjest Skrevet 19. november 2017 #546 Del Skrevet 19. november 2017 Synes det er litt feigt å slenge seg på #metoo nå. Det har vært en trend i ukesvis, så hun må ha sett det tidligere, men tenkt at hun ikke vil dele sin historie. De som delte helt i starten, før vi ante at det ville bli så godt mottatt, var de som tok en virkelig sjanse! Det var de som delte sine vanskelige opplevelser til et publikum de ikke ante hvordan ville reagere. At hun, nå som alle vet at ofrene blir møtt med nesten utelukkende positivitet, vil ha oppmerksomhet og sympati synes jeg blir urettferdig overfor de som faktisk tok en sjanse da de delte for flere uker siden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 19. november 2017 #547 Del Skrevet 19. november 2017 47 minutter siden, J.. skrev: Det er ikke barnets (14åringens..) feil at voksne menn seksualiserer de. Da er det de voksne som gjør noe alvorlig galt.. Ellers enig i det andre du skriver.. Jada. Enig. Selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 19. november 2017 #548 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Hvis man skal komme inn på profesjonsstudiet i psykologi, må hun jobbe ræva av seg. Selv om folk har gode karakterer bruker mange flere år på å komme inn. Hun har snakket om i flere år om at hun komme seg tilbake til skolebenken. Det er ikke selvdisiplin i mine øyne. Det er flere andre studier hun kan ta med videreutdanning med spesialisering på psykiatri . Mange slike studier krever 2 års arbeidspraksis etter bachelor Tar man en bachelor på deltid, som kanskje er ideelt for henne med småbarn, vil dette ta fire år Den jenta må få beina ned på jorda. Endret 19. november 2017 av Miranda16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 19. november 2017 #549 Del Skrevet 19. november 2017 14 timer siden, The ceiling lamp skrev: Jeg skreiv 4-5 år. Det er ikke nødvendig å gå fulle år for å få studiekompetanse - samt 3 år på høyskole/universitet. Mange bruker både fire og fem år på å ta vgs dersom de har vært borte fra skolen lenge, har små barn eller andre forpliktelser. Som privatist må man ta eksamen i alle fag ... Hvis man starter på scratch som vanlig elev må man følge vanlig undervisning, men slipper unna med den obligatoriske runden eksamener og standpunkt i resten. En annen ting er jo den nye fraværsregelen som ikke gir åpning for at småbarnsmødre kan skulke uhemmet på grunn av syke barn. Den som dropper ut tidlig i tenårene trenger tid til å modnes intellektuelt og gjennom modningen skape seg motivasjon til utdannelse, og da er man gjerne såpass gammel at realkompetanse-vurdering kan komme godt med, at man får noen poeng for den praksisen man har, og kan gå yrkesfaglig vei til høyere utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 19. november 2017 #550 Del Skrevet 19. november 2017 30 minutter siden, orfeus skrev: Mange bruker både fire og fem år på å ta vgs dersom de har vært borte fra skolen lenge, har små barn eller andre forpliktelser. Som privatist må man ta eksamen i alle fag ... Hvis man starter på scratch som vanlig elev må man følge vanlig undervisning, men slipper unna med den obligatoriske runden eksamener og standpunkt i resten. En annen ting er jo den nye fraværsregelen som ikke gir åpning for at småbarnsmødre kan skulke uhemmet på grunn av syke barn. Den som dropper ut tidlig i tenårene trenger tid til å modnes intellektuelt og gjennom modningen skape seg motivasjon til utdannelse, og da er man gjerne såpass gammel at realkompetanse-vurdering kan komme godt med, at man får noen poeng for den praksisen man har, og kan gå yrkesfaglig vei til høyere utdanning. Huff, her var det da særdeles mørkt og dystert! Verden er ikke slik for alle - det håper jeg du forstår? Jeg er en av de som fikk barn i tenårene - men likevel har fullført 5 års høyere utdanning. Og jeg kan love deg at på veien har jeg møtt mange andre i samme situasjon. Slik du beskriver det høres du ut som "de gamle" som skulle snakke fornuft til meg og få meg til å ta abort. Noe jeg er sjeleglad jeg ikke gjorde. Er man motivert får man til det man ønsker. For mange er barn en motivasjon i seg selv, fordi man ønsker at barnet/barna skal ha en trygg og god oppvekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 19. november 2017 #551 Del Skrevet 19. november 2017 8 minutter siden, The ceiling lamp skrev: Huff, her var det da særdeles mørkt og dystert! Verden er ikke slik for alle - det håper jeg du forstår? Jeg er en av de som fikk barn i tenårene - men likevel har fullført 5 års høyere utdanning. Og jeg kan love deg at på veien har jeg møtt mange andre i samme situasjon. Slik du beskriver det høres du ut som "de gamle" som skulle snakke fornuft til meg og få meg til å ta abort. Noe jeg er sjeleglad jeg ikke gjorde. Er man motivert får man til det man ønsker. For mange er barn en motivasjon i seg selv, fordi man ønsker at barnet/barna skal ha en trygg og god oppvekst. Ikke dyster, bare realistisk, fordi jeg har sett mange slite med å få seg en utdannelse. Og, det er ikke til å komme forbi at det er tungt å starte på igjen etter mange år borte fra skole. Man må være svært motivert, ha en frisk psyke og gode støttespillere dersom man skal begynne på vgs etter flere år og ha små barn samtidig. Bra for deg at du har fått det til, men ble du også hjemmeværende etter ungdomsskolen? De som gjør det best og kommer seg videre opp på høyere nivå, er gjerne de som ikke dropper helt ut men klarer å kombinere skole og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. november 2017 #552 Del Skrevet 19. november 2017 Noen har linket til denne tråden i kommentarfeltet hennes,og hun svarer.. "Vel, om du vil kan du hilse dem og si at jeg har vært i kontakt med rådgiveren på skolen min og at planen er å starte til høsten. Orker ikke forsvare meg så mye, føles egentlig bare litt håpløst fordi alt jeg skriver bare vil bli brukt i mot meg uansett siden jeg ikke har "bevis" for at jeg starter på skolen til høsten. De får bare vente å se. Det som er litt morsomt med menneskene der inne er at de slenger ut slike påstander, eksempelvis (som jeg husker å ha lest om meg fra tidligere av ): "Denne jenta kommer ikke til å takle oppgaven som mor", "denne jenta kommer aldri til å ha en blogg som havner på topplistene", og så videre.Så sitter de og fyrer hverandre opp siden jeg naturligvis ikke hadde noe bevis for at jeg kom til å takle mammarollen da jeg fortsatt var gravid som 16-åring og de skrev slike ting der inne, men når det med tiden viser seg at jeg faktisk taklet den rollen utmerket godt, at jeg faktisk klarte å få bloggen min på topplistene og leve av den i flere år etterpå - da blir det knyst stille om de sakene, gitt. Og så finner de bare nye saker og fyre seg opp over, og sånn fortsetter det. Nå skal jeg ikke legge alle menneskene der inne under samme kam (for det finnes jo forhåpentligvis også de som klarer å holde seg saklige) men det virker som det er mange der inne som aldri kan gi cred og rose noen for det de har klart, og beklage seg for at man tok feil og var bastant. Den egenskapen er jeg glad for at jeg har." Dette var da en himla lang tirade fra en som ikke bryr seg.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 19. november 2017 #553 Del Skrevet 19. november 2017 Ja litt av en bragd å klare å komme seg inn på topplisten og leve av å selge privatlivet sitt og ungene sine i mange år. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edel Skrevet 19. november 2017 #554 Del Skrevet 19. november 2017 Så dere samler der en gjeng på nettet bare for å ha noe å snakke om? Trodde man lærte på barneskolen at man ikke skulle baksnakke folk jeg da 🤷 men Jessica, du må da være populær når folk velger å bruke fritiden sin på å snakke om deg 🙄😋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. november 2017 #555 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) 1 time siden, Edel skrev: Så dere samler der en gjeng på nettet bare for å ha noe å snakke om? Trodde man lærte på barneskolen at man ikke skulle baksnakke folk jeg da 🤷 men Jessica, du må da være populær når folk velger å bruke fritiden sin på å snakke om deg 🙄😋 Dette er barneskolelogikk, "haters gonna hate" opplegg. Og å baksnakke er da å snakke ned en person i god tro at det ikke blir oppdaget av vedkommende det snakkes om. Å snakke om bloggen hennes er å snakke om jobben hennes,og valg hun gjør deretter. Men det forstår visst ikke fansen. I bloggverden kommer både tenåringsgraviditeter og barnas barndom med en pris. Og det er bare trist. Endret 19. november 2017 av J.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 19. november 2017 #556 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) 1 time siden, Edel skrev: Så dere samler der en gjeng på nettet bare for å ha noe å snakke om? Trodde man lærte på barneskolen at man ikke skulle baksnakke folk jeg da 🤷 men Jessica, du må da være populær når folk velger å bruke fritiden sin på å snakke om deg 🙄😋 Diskusjonen dreier seg om en offentlig sak, en reklameblogg drevet av en ung kvinne som bruker egne barn som inntektskilde ved å legge ut bilder av dem. Bilder som blir liggende på nettet for alltid. Velkommen til å diskutere hvorvidt det er etisk riktig. Endret 19. november 2017 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The ceiling lamp Skrevet 19. november 2017 #557 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, orfeus skrev: Diskusjonen dreier seg om en offentlig sak, en reklameblogg drevet av en ung kvinne som bruker egne barn som inntektskilde ved å legge ut bilder av dem. Bilder som blir liggende på nettet for alltid. Velkommen til å diskutere hvorvidt det er etisk riktig. Nå er vel du en av de absolutt bedre debattantene her inne, men det er vel ikke til å stikke under en stol at debatten her inne ofte bærer preg av å mangle den typiske "konstruktive kritikken". Hvor etisk det er, kan man kanskje også begynne å diskutere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 20. november 2017 #558 Del Skrevet 20. november 2017 17 timer siden, Edel skrev: Så dere samler der en gjeng på nettet bare for å ha noe å snakke om? Trodde man lærte på barneskolen at man ikke skulle baksnakke folk jeg da 🤷 men Jessica, du må da være populær når folk velger å bruke fritiden sin på å snakke om deg 🙄😋 Baksnakking? Det er fritt frem for alle å lese og alt vi skriver er sant, så hvordan er det baksnakking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 21. november 2017 #559 Del Skrevet 21. november 2017 Tenk så MORO at hele 11000 hadde sett videoen av minsten som tok sine første skritt!!! Moro? Skremmende synes jeg. Lurer på hvor moro han selv synes det er når han blir stor. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2017 #560 Del Skrevet 21. november 2017 30 minutter siden, millemåne1 skrev: Tenk så MORO at hele 11000 hadde sett videoen av minsten som tok sine første skritt!!! Moro? Skremmende synes jeg. Lurer på hvor moro han selv synes det er når han blir stor. Jessica har jo tenkt så godt over at det hun gjør ikke skader ungene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg