Gjest Fru Olsen Skrevet 8. november 2018 #741 Del Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, Khloe P.T skrev: Jeg forstår ikke hvorfor folk tror det er så vanskelig å studere mens en har barn. Det finnes både studenleiligheter og barnehage beregnet på studenter. Men mange sliter med å få tid til å lese nok. Har en venninne som er tobarnsmor og alene med barna 100%. Hun droppet ut av en bachelorgrad rett før eksamen første semester fordi det ble for tøft for henne. Hun hadde aldri tid til å hvile eller ta seg ordentlig inn igjen. Bare et forferdelig kjør hele tiden med plikter som angikk barna, studiekrav og evig lesing. Oppi alt dette skulle hun ha mye overskudd til barna og få seg litt pause og fritid selv også, stakkars. Kabalen gikk bare ikke opp. For noen er det kanskje tøffere enn for andre, men denne damen bor langt unna familien og har lite avlastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 8. november 2018 #742 Del Skrevet 8. november 2018 14 minutter siden, Khloe P.T skrev: Jeg forstår ikke hvorfor folk tror det er så vanskelig å studere mens en har barn. Det finnes både studenleiligheter og barnehage beregnet på studenter. Hun er da ikke student om hun går på VGS, da er hun elev. Og så himla tøft er ikke videregående., De har ikke skole 08-16, og barna er vel relativt små ennå så de legger seg vel i rimelig tid , og ikke så mange aktiviteter å følge opp ennå. Om hun bruker tiden sin fornuftig innenfor skole tiden og fri timer, og har rutiner så bør det ikke være noe problem å gjennomføre VGS, men klart hun har vel ikke gått på skole på noen år så tar vel tid tilpasse seg. Hun bør ihvertfall gjennom føre ellers blir hun sittende som en viss annen mamma i tyveårene uten noe mer enn 1-10.klasse 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Picketfence Skrevet 8. november 2018 #743 Del Skrevet 8. november 2018 (endret) 6 minutter siden, virkelig skrev: Hun er da ikke student om hun går på VGS, da er hun elev. Og så himla tøft er ikke videregående., De har ikke skole 08-16, og barna er vel relativt små ennå så de legger seg vel i rimelig tid , og ikke så mange aktiviteter å følge opp ennå. Om hun bruker tiden sin fornuftig innenfor skole tiden og fri timer, og har rutiner så bør det ikke være noe problem å gjennomføre VGS, men klart hun har vel ikke gått på skole på noen år så tar vel tid tilpasse seg. Hun bør ihvertfall gjennom føre ellers blir hun sittende som en viss annen mamma i tyveårene uten noe mer enn 1-10.klasse Kanskje ikke 8-16, men veldig mange vgs har dager fra 8.30 til 15. Men det er jo ikke like faglig tungt som høyere utdanning. Ellers enig med deg. Både jobb og skole er mer utfordrende når man skal sjonglere det med foreldrelivet. Men det er absolutt overkommelig. Endret 8. november 2018 av Picketfence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrystalGold Skrevet 8. november 2018 #744 Del Skrevet 8. november 2018 4 minutter siden, Picketfence skrev: Kanskje ikke 8-16, men veldig mange vgs har dager fra 8.30 til 15. Men det er jo ikke like faglig tungt som høyere utdanning. Ellers enig med deg. Både jobb og skole er mer utfordrende når man skal sjonglere det med foreldrelivet. Men det er absolutt overkommelig. Vil bare si at enkelte videregående linjer gjør at du må være på skolen fra 08:15 til 15:55 4 dager i uka... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den røde fare Skrevet 8. november 2018 #745 Del Skrevet 8. november 2018 39 minutter siden, CrystalGold skrev: Vil bare si at enkelte videregående linjer gjør at du må være på skolen fra 08:15 til 15:55 4 dager i uka... Det er fortsatt innenfor barnehagens åpningstider, og klarer man å gjøre en god jobb på skolen når man er der, kreves det bittelitt mindre innsats hjemme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 8. november 2018 #746 Del Skrevet 8. november 2018 1 time siden, CrystalGold skrev: Vil bare si at enkelte videregående linjer gjør at du må være på skolen fra 08:15 til 15:55 4 dager i uka... Mulig det, men har selv en datter i 2.klasse på studie spes.med relfag. De har to dager i uken hvor det er skole 08-1525, ellers slutter de ca 1330 to dager og 1430 en dag, så har de fri time ti tider etc. Så er man motivert og innfører gode rutiner så er dette noe som bør gå greit, spesielt siden hun har skrevet at hun hadde gode karakterer fra ungdomsskolen, så da bør hun jo ha hatt gode skole rutiner på lekser etc.tidligere . Leser ikke bloggen hennes, men var innom noen ganger før, så vet jo ikke hva hun eventuelt går 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-saks-papir Skrevet 8. november 2018 #747 Del Skrevet 8. november 2018 18 minutter siden, virkelig skrev: Mulig det, men har selv en datter i 2.klasse på studie spes.med relfag. De har to dager i uken hvor det er skole 08-1525, ellers slutter de ca 1330 to dager og 1430 en dag, så har de fri time ti tider etc. Så er man motivert og innfører gode rutiner så er dette noe som bør gå greit, spesielt siden hun har skrevet at hun hadde gode karakterer fra ungdomsskolen, så da bør hun jo ha hatt gode skole rutiner på lekser etc.tidligere . Leser ikke bloggen hennes, men var innom noen ganger før, så vet jo ikke hva hun eventuelt går Hun tar jo også bare noen fag 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 8. november 2018 #748 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg synes hun er kjempeflink som tar tak i livet sitt, og ikke blir gående hjemme utennutdannelse. Og å ha to tette er sikkert tøft nok. Husk jents er veldig ung Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den røde fare Skrevet 8. november 2018 #749 Del Skrevet 8. november 2018 26 minutter siden, Macimba skrev: Jeg synes hun er kjempeflink som tar tak i livet sitt, og ikke blir gående hjemme utennutdannelse. Og å ha to tette er sikkert tøft nok. Husk jents er veldig ung Joda, selvfølgelig er det bra! Men hva har alderen hennes med dette å gjøre? Hun var tydeligvis voksen nok til å få barn, da bør ikke alderen være et tema. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 8. november 2018 #750 Del Skrevet 8. november 2018 28 minutter siden, Den røde fare skrev: Joda, selvfølgelig er det bra! Men hva har alderen hennes med dette å gjøre? Hun var tydeligvis voksen nok til å få barn, da bør ikke alderen være et tema. En 16 åring er jo ikke så voksen selv om de får barn, og jenta hadde to da hun var 18 år. Jeg synes hun har klart seg bra. Hun er bare 21 år nå, og jeg mener og tror at det kreves noe viljestyrke for å gjennomføre dette. Hun er alene med to små som er svært tette i alder, og de fleste som har barn kan skrive under på at det er tøft. Jeg synes vi kan rose det som roses kan, for det er evig nok å plukke på med disse influencerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. november 2018 #751 Del Skrevet 8. november 2018 (endret) 7 timer siden, Fru Olsen skrev: Enig. Og det må da være mulig å drive en blogg helt uten eksponering av ungene? Skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal postes bilder av, uansett om hun tar bilde med ryggen til. Gurimalla så umodent og unødvendig denne eksponeringen av de små på bloggene er. Fokuset er kun på inntjening. Endret 8. november 2018 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 8. november 2018 #752 Del Skrevet 8. november 2018 Ryddet for persondebatt og svar til dette. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My <3 Skrevet 8. november 2018 #753 Del Skrevet 8. november 2018 3 timer siden, Macimba skrev: Jeg synes hun er kjempeflink som tar tak i livet sitt, og ikke blir gående hjemme utennutdannelse. Og å ha to tette er sikkert tøft nok. Husk jents er veldig ung Hun skal ha for det. Selv om hun ikke går på heltid, og har delt opp sånn at hun bare tar noen fag av gangen. Men heller det, og lykkes enn å gape over for mye. Og er veldig enig i det å bruke tiden fra 8-15 når man faktisk har barnehageplass hvor barna er godt ivaretatt. Siden hun ikke går fulle dager så ville det jo være veldig fornuftig å bruke denne tiden til lekser, øve til prøver osv. Dette er fremtiden hennes, det et ikke bloggen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 8. november 2018 #754 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg synes det er leit at hun tilsynelatende kun fokuserer på karakterer når det kommer til skolen og ingenting annet. Hver gang hun nevner skole er det karakterer og mål for karakterer som står i fokus, hvorpå hun nevner at hun må ha minst fem i alle fag (unntatt matte). Har hun det ok sosialt? Hun er jo i en litt annen livssituasjon enn den gjennomsnittelige vgs1-eleven, men det går jo an å få seg venner fra skolen likevel... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 9. november 2018 #755 Del Skrevet 9. november 2018 2 timer siden, lenebu skrev: Jeg synes det er leit at hun tilsynelatende kun fokuserer på karakterer når det kommer til skolen og ingenting annet. Hver gang hun nevner skole er det karakterer og mål for karakterer som står i fokus, hvorpå hun nevner at hun må ha minst fem i alle fag (unntatt matte). Har hun det ok sosialt? Hun er jo i en litt annen livssituasjon enn den gjennomsnittelige vgs1-eleven, men det går jo an å få seg venner fra skolen likevel... Når tenker du at hun som er tobarnsmor skal få tid til å henge med 17 åringene. Hun må hente i barnehagen, hun må lage middag til de to sønnene osv osv. Jeg heier på henne, og håper hun klarer å nå sine mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 9. november 2018 #756 Del Skrevet 9. november 2018 3 hours ago, Macimba said: Når tenker du at hun som er tobarnsmor skal få tid til å henge med 17 åringene. Hun må hente i barnehagen, hun må lage middag til de to sønnene osv osv. Jeg heier på henne, og håper hun klarer å nå sine mål Ikke nødvendigvis "henge" med 17-åringene utenfor skolen, men på skolen og i friminutter, osv. Mye mulig hennes vgs er annerledes enn den jeg gikk på, men der jeg gikk var det veldig mye gruppearbeid/lekser som forventet å løses og presenteres som en gruppe på 4-5 elever. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chiki Skrevet 9. november 2018 #757 Del Skrevet 9. november 2018 6 timer siden, Macimba skrev: Når tenker du at hun som er tobarnsmor skal få tid til å henge med 17 åringene. Hun må hente i barnehagen, hun må lage middag til de to sønnene osv osv. Jeg heier på henne, og håper hun klarer å nå sine mål Rdgner med barna hennes legger seg i 19-20 tiden. Nok av tid da til å invitere venner over etter leggetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 9. november 2018 #758 Del Skrevet 9. november 2018 3 timer siden, chiki skrev: Rdgner med barna hennes legger seg i 19-20 tiden. Nok av tid da til å invitere venner over etter leggetid Jaja, vi er forskjellige. I min verden ser jeg hva som kreves av jenta hvis hun skal klare å gjennomføre skolen. Jeg fatter ikke at du ikke ser at det er vanskelig for henne, og det får da være måte på å pirke på jenta. Etter at de to har lagt seg er det nok å gjøre - det skal ryddes opp etter leker ,middag og kvelds, det skal kanskje vaskes og brettes noen maskiner med klær, klær og nistet til neste dag skal klargjøres, lekser gjøres. . Det er virkelig nok å ta fatt i med to små i huset. Vi var to om alt, men jeg kjenner jeg hadde blitt sliten om jeg skulle gjort alt slene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Olsen Skrevet 9. november 2018 #759 Del Skrevet 9. november 2018 20 minutter siden, Macimba skrev: Jaja, vi er forskjellige. I min verden ser jeg hva som kreves av jenta hvis hun skal klare å gjennomføre skolen. Jeg fatter ikke at du ikke ser at det er vanskelig for henne, og det får da være måte på å pirke på jenta. Etter at de to har lagt seg er det nok å gjøre - det skal ryddes opp etter leker ,middag og kvelds, det skal kanskje vaskes og brettes noen maskiner med klær, klær og nistet til neste dag skal klargjøres, lekser gjøres. . Det er virkelig nok å ta fatt i med to små i huset. Vi var to om alt, men jeg kjenner jeg hadde blitt sliten om jeg skulle gjort alt slene. Så riktig beskrevet. Man har på ingen måte «fritid» på kvelden med to barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My <3 Skrevet 9. november 2018 #760 Del Skrevet 9. november 2018 Hun er så babysyk at hun vet ikke hvilket ben hun skal stå på. Skriver at hun planlegger et "friår" når hun er ferdig med VGS. Tenker vi sier et barn nr 3 jeg, uansett hvor mye hun protesterer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg