AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #81 Skrevet 13. desember 2016 Herregud så mye hysteri her var 😂 Mine katter var vant med å være i yttergangen om natten. Det var de fra de var små. Kurv og mat der, det var deres plass. De ble oppdratt som hunder og hadde ett meget godt liv såvidt jeg kunne se. Folk diller latterlig mye med katter, sikkert derfor 90% av kattene man møter er masete, mjauende, irriterene skapninger. Skal dere synes synd på noen, så syns synd på villkatter, de er det faktisk synd i!!!! Anonymkode: fc9a1...a37 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #82 Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ha katten inne på badet om natten er ikke mishandling. Det er flere i tråden her som har bekreftet at de gjør det samme. Anonymkode: 6f669...fb1 Om det er et engangstilfelle ja, men her skriver jo ts at katten til og med er innestengt når hun er på byen. Samtidig skriver hun at katta er overvektig når det faktisk er hun som forer henne. Sånn jeg forsto det er også kattdoen på rommet katten er sperret inne på i 8 timer. Hadde du likt det? Det er sykt. Katten min klorer meg på føttene når jeg sover, hopper opp i senga og vekker meg med mjauing, jeg stenger henne ikke inne selv om hun gjør det. Selv om katter er små, trenger de større plass enn et bad. Anonymkode: c54b0...3dd 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #83 Skrevet 13. desember 2016 På 12.12.2016 den 10.36, AnonymBruker skrev: Hvis katter er et såkalt "nattdyr", hvorfor sover katten alltid som en stein fra ca. kl. 12 til kl. 4 om natten? Og er vill som en snurrebass når jeg kommer hjem fra jobb - MIDT på LYSE dagen? Anonymkode: f92bd...a31 Fordi du har ødelagt den naturlige rytmen til katten. Anonymkode: ee307...4c1 2
Cleopatra. Skrevet 13. desember 2016 #84 Skrevet 13. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha katten inne på badet om natten er ikke mishandling. Det er flere i tråden her som har bekreftet at de gjør det samme. Anonymkode: 6f669...fb1 Åja, så fordi folk her inne bekrefter at de gjør det samme, så er det ikke mishandling? Ja, for når mange nok gjør det, er det jo greit Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det og blir mishandling. En katt har ingenting på et innestengt bad å gjøre. 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #85 Skrevet 14. desember 2016 På Sunday, December 11, 2016 den 17.10, AnonymBruker skrev: Hei alle sammen. Vi har en fin katt på ca. 9 år som er 90 % innekatt. Om natten bråker hun riktignok noe sykt. Klorer på dører, mjauer med en irriterende mjauelyd. Da hun ikke kan være ute om natten, må jeg, for å sove, sperre henne inne på badet om natten. Det er som regel snakk om 8 timer. Hun får et fint teppe å ligge på, samt en liten skål med vann. I dag var jeg ute på byen og kom dessverre hjem litt sent, så hun var på badet i ca. 9 timer. Er dette bra eller dårlig dyrehold? Tips til hva jeg eventuelt kan gjøre? Anonymkode: f92bd...a31 Det er dårlig dyrehold, på grensen til dyreplageri! Altså om du seriøst stenger katten inne på et bad i flere timer (natt eller dag). Ikke rart at katten blir rastløs da. Hadde du likt å sittet "fengslet" inne på et 6kvm rom i 8 timer hver dag? Hvorfor kan katten ikke bare være løs overalt i huset??? Jeg er genrelt mot innekatter, men når du først bor der du gjør og alt har skaffet deg katten så er det minste du kan gjøre å gi katten hele huset. Anonymkode: 63577...be6 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #86 Skrevet 14. desember 2016 På Monday, December 12, 2016 den 11.55, AnonymBruker skrev: Skal JEG oppføre meg? Hva med alle andre som skriver "gi katten ditt et nytt hjem", "dette er på grensen til dyreplageri"? Jeg bruker allerede ørepropper. Og som sagt begynner katten å mjaue om døren står åpen eller ikke. Katten mjauer så inni granskauen høyt - det er snakk om ren gauling - at ørepropper aldri vil duge. Hvorfor? fordi den skal ha mat. Den løper rett bort til matskålen. Får den mat, så legger den seg igjen. Men det får den ikke. Men da fortsetter den å mjaue helt til jeg sperrer den inne på do eller gir den mat. Og ja, jeg har forsøkt å stå imot, men den gir seg ikke, selv etter flere uker (dette ble forsøkt for mange år siden når jeg slapp katten ut, og den stod utenfor vinduet og mjauet kl. 5 om morgenen). Anonymkode: f92bd...a31 Og forresten du kan ha kattematen framme slik at han alltid har mat i skåla si. Katter klarer å regulere matinntaket sitt helt fint selv. Min katt gjør ihvertfall det, og han er ikke tykk. Da slipper du matmasing også. Anonymkode: 63577...be6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #87 Skrevet 14. desember 2016 Herregud, dette er det mest spesielle jeg har lest på lenge! Jeg stengte min katt inne på badet en gang med uhell, den var der en time og jeg hadde såå dårlig samvittighet i lang tid etterpå. Skjønner ikke hvordan du kan stenge katten inne på badet i alle de timene, så utrolig kjedelig den må ha det der inne. Og hvis jeg forstår det riktig, så har du ikke hatt kattedo der inne en gang?! Stakkars katt som har stått alle de timene uten mat, tilgang til do eller leker. Hvordan i all verden konkluderte du med at dette var den beste løsningen?? Du må da kunne løse dette på en måte som passer både for deg OG for katten?! Anonymkode: 1f11b...5b8 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #88 Skrevet 14. desember 2016 På 11.12.2016 den 17.39, AnonymBruker skrev: Det er faktisk helt uaktuelt å la katten komme inn på rommet. Da blir jo alternativet at jeg ikke får sove fordi den mjauer, går opp i sengen, klorer, etc. Så det går ikke. Da får den heller lære å ikke mjaue, og akseptere at den ikke kan spise seg så feit at den sprenger. Anonymkode: f92bd...a31 Seriøst?!? Det er jo din feil at pus er tykk, siden du nekter den å være ute, samt å være aktiv på natten, som jo er da puser er aktive. Skaff deg ørepropper og tilrettelegg leiligheten slik at pus kan være skikkelig aktiv på natten. Anonymkode: 64896...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #89 Skrevet 14. desember 2016 Til TS: Det grenser til dyreplageri å sperre inn en katt på et lite bad i mange timer. Til dere som sier at katter er nattedyr: Katter er skumringsdyr. Tidlig morgen og tidlig kveld. Men det er flere tusen år siden kattene var villdyr, og det er ikke vanskelig å tilpasse katten til vår døgnrytme. Vi har hatt 5 katter, har 2 nå. Ingen av kattene våre har vært våkne eller ute om natta. Kattene våre sover med oss. Og de er fremdeles trøtte når vi står opp om morgenen. Kattene våre er utekatter. De stikker ut på morgenen. Og kommer inn på kvelden, ganske tidlig. Jeg har aldri opplevd at noen av dem har herjet rundt på nattestid. Anonymkode: 42bc7...0b9 3
Tvist Skrevet 15. desember 2016 #90 Skrevet 15. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst?!? Det er jo din feil at pus er tykk, siden du nekter den å være ute, samt å være aktiv på natten, som jo er da puser er aktive. Skaff deg ørepropper og tilrettelegg leiligheten slik at pus kan være skikkelig aktiv på natten. Anonymkode: 64896...ef9 Er ikke TS, men forsto på innlegget at katten er frivillig innepus mesteparten av tiden. Pus hyler pga at han er sulten, ville prøvd om det funker med ubegrenset mengde lavkalori for.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #91 Skrevet 15. desember 2016 Vi har to katter. De har sovet sammen med oss siden de var små. Det hender jo selvfølgelig at en eller begge i løpet av natten begynner med kloring på døra. Da åpner vi den og slipper de ut av soverommet. Som regel er de sultne eller tørste når de gjør dette. Noen ganger har de bare behov for å leke litt med hverandre. Ja lyden er utrolig irriterende, men vi sover like godt når vi legger oss ned igjen. Vi hadde forresten en periode der vi ikke kunne ha kattene inne på soverommet. De ville jo selvfølgelig sove i senga sammen med oss og forsøkte derfor å klore på døra slik at vi skulle slippe de inn. Løsningen ble å putte en tynn sokk mellom døra slik at den ikke ristet. Funket nok til at lyden ikke plaget oss. Etter ett par uker ga de opp kloringa da de ikke fikk viljen sin uansett. Anonymkode: ac094...84d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå