AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #61 Skrevet 12. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, dette greier jeg ikke ta alvorlig mer. Hvis du faktisk ikke kødder: du mishandler katten din. Jeg håper du innser det en dag og at den dårlige samvittigheten spiser deg opp innvendig til slutt. Men satser på at dette er oppspinn. En som faktisk hadde holdt katten sin innesperret på et toalett 7 timer i døgnet ville nok hatt selvinnsikt nok til å forstå at dette ikke er noe man deler med andre mennesker, til og med ikke anonymt. Anonymkode: 95d73...932 Det er ikke oppspinn, og jeg har ikke et snøfnugg av dårlig samvittighet. Anonymkode: f92bd...a31
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #62 Skrevet 12. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke oppspinn, og jeg har ikke et snøfnugg av dårlig samvittighet. Anonymkode: f92bd...a31 Allikevel måtte du inn her for å få meninger om det, å når du får meninger om det så klikker du i vinkel. Du er kun ute etter å få folk til å være enige med deg slik at du får sove bedre om natta. Anonymkode: 54d9f...d5f 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #63 Skrevet 12. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke oppspinn, og jeg har ikke et snøfnugg av dårlig samvittighet. Anonymkode: f92bd...a31 lol. Anonymkode: 95d73...932
Gjest Gia_ Skrevet 12. desember 2016 #64 Skrevet 12. desember 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det egentlig som ikke har tenkt det før? Vær ærlig. Anonymkode: f92bd...a31 Har hatt mine problemer med hundene mine jeg og. Atferdsproblemer og når begge to har hatt diaré og vært syke på likt og jeg og sambo måtte ta dagvakt og nattevakt for å passe på de. Aldri en eneste gang har jeg tenkt at jeg ville hverken skyte hundene eller avlive de tiltross for det. Det ansvaret tok jeg faktisk på meg når jeg anskaffa meg dyr. Så nei, man tenker faktisk ikke sånn om dyr man har tatt på seg ansvaret for, uansett hva problemet måtte være.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #65 Skrevet 12. desember 2016 Jeg har sendt denne tråden til anonymous Norge. Anonymkode: 8d043...9a2 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #66 Skrevet 12. desember 2016 Stenger du barna dine inne på badet i 7 timer når de "ikke oppfører seg" også eller? For en innstilling til andre levende vesener! Anonymkode: 28fb2...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #67 Skrevet 12. desember 2016 Bor selv på en flate og her er døra til rommet og badet oppe om natta så pus kan få gå hvor hun vil.Jeg leker og aktiviserer den mye og har aldri opplevd problemet med nattesøvn.Å sperre den inne på et lite rom alene kunne aldri ha falt meg inn.Selv ikke når hun hadde sin første løpetid(kastert nå) gjorde jeg det. Og for å si det sånn så kan ikke vanlig kattemjauing sammelignes med skrikene som kommer fra en hunkatt med løpetid Anonymkode: 682db...044 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #68 Skrevet 12. desember 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stenger du barna dine inne på badet i 7 timer når de "ikke oppfører seg" også eller? For en innstilling til andre levende vesener! Anonymkode: 28fb2...6c7 Hva med Nøste som gjør akkurat det samme som meg? Tydeligvis ikke et ukjent fenomen. Dersom du behandler barna dine på samme måte som en chill og avslappet katt, er det noe alvorlig galt med deg Anonymkode: 6f669...fb1
Mis(s)Understood Skrevet 12. desember 2016 #69 Skrevet 12. desember 2016 Hvorfor nekter du å svare på hvorfor du holder katten innstengt på badet når du ikke er hjemme? Lukter provokatør lang veier dette, men ok, - la oss spille med litt til 7
MokkaKari Skrevet 12. desember 2016 #70 Skrevet 12. desember 2016 (endret) Enig. Endret 12. desember 2016 av MokkaKari Endret sitat.
PaperFlower Skrevet 13. desember 2016 #71 Skrevet 13. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det egentlig som ikke har tenkt det før? Vær ærlig. Anonymkode: f92bd...a31 Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har tenkt det før. Jeg har aldri tenkt på å skyte ihjel katten min fordi jeg var sint på den. Er jeg kjempesint så tar jeg heller å ignorerer katten, går i et annet rom eller lignende. Tenker du det samme om dine barn? En hund? Din kjæreste? Foreldre? Det er syke, og ærlig talt skremmende, tanker du har, som absolutt ikke er normale. Istedet for å desperat prøve å provosere oss her inne med å si at du skal avlive katten, hva med å heller oppføre seg som et voksent menneske og enten gi katten bort til noen andre, eller begynn å ta vare på katten ordentlig? Som sagt, du spurte om meninger men blir tydelig sint og sur, som et lite barn, når du innser at vi er uenige. Jeg tror både du og katten har det bedre om dere ikke er sammen. Det vil ikke si å ta livet av katten, da livet er det eneste et dyr virkelig har... Men prøv heller å omplasser den, spør venner og familie. Spør venner og familie om å spørre sine venner og familie om noen ønsker en voksen katt. Er den kastrert? I og med at den er såpass gammel går jeg ut ifra at den er det. (Hvis ikke er det verdt å nevne at en katt vil mjaue veldig mye når den har løpetid. Det er skikkelige høye, "vrælete" mjau som kommer, og kan virkelig være plagsomt etter en stund. Er den ikke kastrert bør du kastrere den med en gang.) Hvorfor kan ikke katten få gå fritt i leiligheten når du sover? Er det det at den ikke oppfører seg? Går i søpla, klatrer i hyller, ødelegger og spiser ting? Er det det at den mjauer? Mjauer den ikke på badet når den er innestengt og føler seg kanskje redd og klaustrofobisk - og ikke minst frustrert over å ikke få være våken og følge sine instinkter, som innebærer leking, løping, lukting og ikke minst "vokte" huset sitt fra vinduet? Når gir du katten mat? Kan du gi katten litt mat på morgenen og litt på kvelden, sånn at den ikke blir sulten og mjauer om natta? Kunne du gitt den to typer mat, en "vanlig" mat til sin vanlige tid og et kalorifattig måltid på kvelden, sånn at katten ikke går med tom mage? Kunne du kjøpt en sånn automatisk matskål som så mange nevner, som du kan stille inn sånn at den slipper ut litt mat midt på natta til katten? Det trenger ikke være mye. Kan godt hende katten bare blir glad for litt mat å spise. Kunne dette vært noe? Sånn at katten må jobbe litt for maten sin, tenker jeg. Her er en sånn matskål med programmerbart tidspunkt. Da kan du gi litt på dagen og litt på natten, uten at du må stå opp for å mate katten. Etter en stund vil katten lære seg at på natten en gang vil den få mat der. Da vil den mest sannsynlig sitte å vente stille ved maten til den kan spise sitt nattemåltid. Å avlive katten burde være absolutt aller siste løsning, og bør bare vurderes etter hver eneste andre løsning har blitt prøvd ut mange ganger. Som sagt, sitt eget liv er det eneste et dyr virkelig eier og har. Det kan vi ikke ta fra de med mindre det er absolutt nødvendig. Å stenge katten inn på badet i så mange timer burde også være en av de siste løsningene. Du har fått mange forskjellige svar her inne, noen bedre enn andre, som kan hjelpe deg og katten. Jeg håper du vurderer noen av de, spesielt den der fôrautomaten som kan gi litt mat på nattestid. En sulten katt kan også bli kvalm, uvel og få vondt i magen, på samme måte som oss mennesker. Vanligvis hadde sikkert katten lett etter en liten mus eller fugl å spise, men når den er innekatt er det vår jobb som eiere å passe på at katten har det bra. 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #72 Skrevet 13. desember 2016 På 11.12.2016 den 17.46, AnonymBruker skrev: Herregud.... kan dere ikke innrømme at det er DRITirriterende å våkne om natten når katten står utenfor og mjauer? Selv har jeg fantasert om å skyte den sønder og sammen når den gjør det (selv om jeg naturligvis aldri ville gjort det). Kanskje jeg burde kjøpe en gulltrone til katten og gi den en krone på hodet, så kan den sitte der hver dag og få servert druer, økologisk melk, massasje, fotterapi, pelsstuss. Så får jeg heller slutte i jobben min og vie livet mitt til å pleie katten for å unngå dyreplageri. Anonymkode: f92bd...a31 Jo, derfor har jeg ikke katt Anonymkode: 7c085...fb2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #73 Skrevet 13. desember 2016 Sørg for at katten får et bra for, og fordel det over flere måltider. Det er ikke naturlig for en katt å spise bare en gang om dagen. Det naturlige er at de småspiser gjennom hele døgnet. Her i huset går det like mye mat om natta som om dagen. Men her har de fri tilgang, ingen er feite, så jeg bare fyller skålene etter hvert som de begynner å bli tomme. En katt skal ikke gå ned mye i vekt, for fort. Gi gjerne en del våtfor, det er ikke fetende siden det er så høyt innhold av vann. Ikke rart katten ikke har hatt det noe særlig ålreit på badet, uten kattedo, og uten mat Katter er skumringsdyr, og her har de gjerne et skikkelig race sent på kvelden og tidlig på morran. Men, det er vi vant til, og jeg våkner ikke av det hvis de herjer i 4-5 tiden. Anonymkode: 397b6...f8a 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #74 Skrevet 13. desember 2016 Siden dette er en tulletråd: hvordan kan du tulle med at du mishandler en katt? Folk blir jo redde for katten. Skjerp deg, voks opp og slutt å oppfør deg som en drittunge. Anonymkode: c54b0...3dd 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #75 Skrevet 13. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden dette er en tulletråd: hvordan kan du tulle med at du mishandler en katt? Folk blir jo redde for katten. Skjerp deg, voks opp og slutt å oppfør deg som en drittunge. Anonymkode: c54b0...3dd Å ha katten inne på badet om natten er ikke mishandling. Det er flere i tråden her som har bekreftet at de gjør det samme. Anonymkode: 6f669...fb1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #76 Skrevet 13. desember 2016 Har bare skumlest denne tråden så beklager om jeg gjentar ting som allerede er sakt. Du kan jo forsøke å aktivisere katten! Så et tv program om dyr med negativ adferd og de ble gitt hodetrim oppgaver, og da var de så utslitt at de sov gjennom natten. Dette var hunder, katter er jo naturlige nattdyr, men om de sover mer eller er for opptatt til å mjaue på deg så kan vel det være vinn vinn http://www.diggidog.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=213 Noen leker som plasserer mat inni så de må jobbe for å få den ut. La de "jakte" litt på maten! Håper både du og katten din får en god jul Anonymkode: 35361...564 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #77 Skrevet 13. desember 2016 18 timer siden, PaperFlower skrev: Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har tenkt det før. Jeg har aldri tenkt på å skyte ihjel katten min fordi jeg var sint på den. Er jeg kjempesint så tar jeg heller å ignorerer katten, går i et annet rom eller lignende. Tenker du det samme om dine barn? En hund? Din kjæreste? Foreldre? Det er syke, og ærlig talt skremmende, tanker du har, som absolutt ikke er normale. Istedet for å desperat prøve å provosere oss her inne med å si at du skal avlive katten, hva med å heller oppføre seg som et voksent menneske og enten gi katten bort til noen andre, eller begynn å ta vare på katten ordentlig? Som sagt, du spurte om meninger men blir tydelig sint og sur, som et lite barn, når du innser at vi er uenige. Jeg tror både du og katten har det bedre om dere ikke er sammen. Det vil ikke si å ta livet av katten, da livet er det eneste et dyr virkelig har... Men prøv heller å omplasser den, spør venner og familie. Spør venner og familie om å spørre sine venner og familie om noen ønsker en voksen katt. Er den kastrert? I og med at den er såpass gammel går jeg ut ifra at den er det. (Hvis ikke er det verdt å nevne at en katt vil mjaue veldig mye når den har løpetid. Det er skikkelige høye, "vrælete" mjau som kommer, og kan virkelig være plagsomt etter en stund. Er den ikke kastrert bør du kastrere den med en gang.) Hvorfor kan ikke katten få gå fritt i leiligheten når du sover? Er det det at den ikke oppfører seg? Går i søpla, klatrer i hyller, ødelegger og spiser ting? Er det det at den mjauer? Mjauer den ikke på badet når den er innestengt og føler seg kanskje redd og klaustrofobisk - og ikke minst frustrert over å ikke få være våken og følge sine instinkter, som innebærer leking, løping, lukting og ikke minst "vokte" huset sitt fra vinduet? Når gir du katten mat? Kan du gi katten litt mat på morgenen og litt på kvelden, sånn at den ikke blir sulten og mjauer om natta? Kunne du gitt den to typer mat, en "vanlig" mat til sin vanlige tid og et kalorifattig måltid på kvelden, sånn at katten ikke går med tom mage? Kunne du kjøpt en sånn automatisk matskål som så mange nevner, som du kan stille inn sånn at den slipper ut litt mat midt på natta til katten? Det trenger ikke være mye. Kan godt hende katten bare blir glad for litt mat å spise. Kunne dette vært noe? Sånn at katten må jobbe litt for maten sin, tenker jeg. Her er en sånn matskål med programmerbart tidspunkt. Da kan du gi litt på dagen og litt på natten, uten at du må stå opp for å mate katten. Etter en stund vil katten lære seg at på natten en gang vil den få mat der. Da vil den mest sannsynlig sitte å vente stille ved maten til den kan spise sitt nattemåltid. Å avlive katten burde være absolutt aller siste løsning, og bør bare vurderes etter hver eneste andre løsning har blitt prøvd ut mange ganger. Som sagt, sitt eget liv er det eneste et dyr virkelig eier og har. Det kan vi ikke ta fra de med mindre det er absolutt nødvendig. Å stenge katten inn på badet i så mange timer burde også være en av de siste løsningene. Du har fått mange forskjellige svar her inne, noen bedre enn andre, som kan hjelpe deg og katten. Jeg håper du vurderer noen av de, spesielt den der fôrautomaten som kan gi litt mat på nattestid. En sulten katt kan også bli kvalm, uvel og få vondt i magen, på samme måte som oss mennesker. Vanligvis hadde sikkert katten lett etter en liten mus eller fugl å spise, men når den er innekatt er det vår jobb som eiere å passe på at katten har det bra. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har bare skumlest denne tråden så beklager om jeg gjentar ting som allerede er sakt. Du kan jo forsøke å aktivisere katten! Så et tv program om dyr med negativ adferd og de ble gitt hodetrim oppgaver, og da var de så utslitt at de sov gjennom natten. Dette var hunder, katter er jo naturlige nattdyr, men om de sover mer eller er for opptatt til å mjaue på deg så kan vel det være vinn vinn http://www.diggidog.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=213 Noen leker som plasserer mat inni så de må jobbe for å få den ut. La de "jakte" litt på maten! Håper både du og katten din får en god jul Anonymkode: 35361...564 Tusen takk for tipset - det skal jeg prøve ut. God jul til deg også! :D Anonymkode: 6f669...fb1
ElineRB Skrevet 13. desember 2016 #79 Skrevet 13. desember 2016 Katter elsker pappesker!! Ta med deg pappesker hjem. Forskjellige str. Er de store nok så lag noen hull i dem, sett de på skrå osv. Resirkuler boksen når pus er lei av den. Erstatt med en ny pappeske som er litt anderledes. Min pus var glad i sausskin. Så saueskinn i eske var poppis!! 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #80 Skrevet 13. desember 2016 Youtube er full av tips! Anonymkode: 35361...564 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå