Gå til innhold

Katt på badet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katter har ikke en indre klokke som sier de skal være våkne når andre sover, altså når det er mørkt. De er fra naturens side våkne når byttedyrene deres er aktive. Dvs, i grålysningen. Det er fullt mulig og holde en katt i såpass aktivitet på dagtid slik at den sover seg gjennom natten. 

Det er litt begrensende og stusselig for katten å være innestengt på et lite bad (med taklyset på antar jeg) i så mange timer. En kan heller ikke "oppdra" en katt til å telle kalorier (overspising) men gi den noe som er tilpasset alder og tilstand.  Hvis den ikke får gå på soverommet, sett en pappeske forran døra. Da kommer den ikke til for å skrape.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis katter er et såkalt "nattdyr", hvorfor sover katten alltid som en stein fra ca. kl. 12 til kl. 4 om natten? Og er vill som en snurrebass når jeg kommer hjem fra jobb - MIDT på LYSE dagen? 

Anonymkode: f92bd...a31

Fordi den er et sosialt dyr som blir glad for at det endelig kommer noen den kan leke med. Tror du blr lese deg litt opp på katter hvis du ikke skjønner såpass. Dessuten vil den altså ut i grålysningen når den er genetisk innstilt på å jakte. 

Anonymkode: f452b...7bd

• Liker 10
Skrevet

Dette er ingenting annet enn ren og skjær dyremishandling. Du skulle aldri hatt dyr.

Anonymkode: 95d73...932

• Liker 6
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk helt uaktuelt å la katten komme inn på rommet. Da blir jo alternativet at jeg ikke får sove fordi den mjauer, går opp i sengen, klorer, etc. Så det går ikke. Da får den heller lære å ikke mjaue, og akseptere at den ikke kan spise seg så feit at den sprenger. 

Hvis du faktisk orker å ta noe ansvar for katten din må du nesten revurdere om du bør ha katt.

En katt er jo ikke bevisst på om klokka er 4,6,8 eller 10 om morningen, den står opp når den er uthvilt, ferdig snakka. Det kommer heller ikke til å plutselig gå opp ett lys for den at den ikke skal mjaue, og akseptere at den er feit og ikke bør spise så mye! Det er ditt ansvar å holde katten din i fin fysisk og psykisk form, passe på at den er normalvektig og ikke kjeder seg. Gi den tilgang på masse leker, klorestativ og skaff deg en sånn foringsstasjon som går på timer så kan hun få litt av dagsporsjonen sin om natta. 

Nå har jeg hund, men hadde katt når jeg vokste opp, og familiekatten var likedan. Sov (frivillig) i dukkeseng ved siden av min seng, gikk faktisk å la seg der når han hørte at jeg pussa tenner :fnise: mamma måtte dog gå ned i stua med katten før de la seg for den vakte oss alle i 4 tiden hvis ikke. Husker ikke hvordan det ble sånn at den lå i stua til vi sto opp, men de var vel konsekvente på at den skulle holde seg i 1 etasje om natta, og den hadde nok å finne på der! Itillegg slapp pappa nabokatten inn(katt som gikk ute hele tiden og mjaua hele tiden foran vår dør) dersom den ville så da hadde vår pus selskap også. 

Dere som har peiling på katt; hva med sånne tørka griseører evt tørka fisk(ikke tørrfisk, men en sånn hel sild fks). Kanskje TS kan gi katten sin dette før h*n legger seg for å holde katten opptatt?

Skrevet

Vår leilighet er slik at det bare er en etasje, og at den ikke har noe annen mulighet til å hindre den i å vekke oss alle enn å ha den på badet. Derfor kan vi ikke ha den i første etasje. 

Får vel bare avlive katten da, siden det er ekstrem dyremishandling å ha den på badet 7 timer om dagen med tilgang til vann, mat, leker, og et teppe den kan ligge på. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vår leilighet er slik at det bare er en etasje, og at den ikke har noe annen mulighet til å hindre den i å vekke oss alle enn å ha den på badet. Derfor kan vi ikke ha den i første etasje. 

Får vel bare avlive katten da, siden det er ekstrem dyremishandling å ha den på badet 7 timer om dagen med tilgang til vann, mat, leker, og et teppe den kan ligge på. 

Det syns jeg du bør. Den stakkars katten der har det bedre død enn som levende når du mishandler den sånn!!!!!!

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at et er en litt vel drastisk løsning. Hvilken etasje ligger leiligheten i? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være kødd? Hvorfor i alle dager skaffet du deg dyr i utgangspunktet hvis du skal holde dem innesperret på et lite rom halve dagen, for så å true med å avlive dem når det blir påpekt at dette er forferdelig behandling av kjæledyr? Herregud, dette er noe av det aller verste jeg har lest her inne. Håper du tuller. 

• Liker 10
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herregud..... det å sperre en katt inne på et lite rom halve dagen er ikke greit, uansett hvordan du vrir og vender på det. må da vel for f*** ikke avlive den fordi? omplasser den feks. 

Anonymkode: 54d9f...d5f

• Liker 7
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omplasser den heller til noen som har tid og lyst til å aktivisere en katt, og har mer interesse av at den skal være i god fysisk form istedenfor å la katta spise seg ihjel. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herregud..... det å sperre en katt inne på et lite rom halve dagen er ikke greit, uansett hvordan du vrir og vender på det. må da vel for f*** ikke avlive den fordi? omplasser den feks. 

9 minutter siden, Gia_ skrev:

Omplasser den heller til noen som har tid og lyst til å aktivisere en katt, og har mer interesse av at den skal være i god fysisk form istedenfor å la katta spise seg ihjel. 

Herregud. Den er inne på et rom i 7 timer. Når ble dette "halve" dagen? 24 timer - 7 = 14. En tredjedel. Dere har kanskje ikke gått på skolen dere nei. Den sover ca. 4-5 timer av 7 timer. Da er den våken i ca. 2-3 timer. Hvordan i kaskfrakken er dette mishandling? 

Den blir aktivisert nok om dagen når jeg er hjemme med den. Da har vi det fint sammen. Vi leker, ser på serier, jeg gir den fersk laks og andre godsaker. Den ligger til og med ofte på badet selv når jeg ikke er der, fordi den liker varmekablene der. Men så mener dere jeg bør omplassere og avlive katten fordi det er dyreplageri å la den være der i syv timer. For et HELSIKES hykleri. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Den er inne på et rom i 7 timer. Når ble dette "halve" dagen? 24 timer - 7 = 14. En tredjedel. Dere har kanskje ikke gått på skolen dere nei. Den sover ca. 4-5 timer av 7 timer. Da er den våken i ca. 2-3 timer. Hvordan i kaskfrakken er dette mishandling? 

Den blir aktivisert nok om dagen når jeg er hjemme med den. Da har vi det fint sammen. Vi leker, ser på serier, jeg gir den fersk laks og andre godsaker. Den ligger til og med ofte på badet selv når jeg ikke er der, fordi den liker varmekablene der. Men så mener dere jeg bør omplassere og avlive katten fordi det er dyreplageri å la den være der i syv timer. For et HELSIKES hykleri. 

Truth hurts. Hvorfor er du så sinna? 

Svarene mine er basert på hva du selv har skrevet. Virker som om at du ikke bryr deg om at katta er overvektig og at den har egne behov som ikke matcher dine. 

Får en dårlig magefølelse om hvordan du skriver om katten din, deriblant dette;

Selv har jeg fantasert om å skyte den sønder og sammen når den gjør det

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En katt skal ikke være innesperret på et lite rom i syv timer av gangen. En katt skal ikke være innesperret i flere timer i strekk uansett! Dette lyser forøvrig troll langt vei. I HI spør du "er dette bra eller dårlig dyrehold? Tips til hva jeg eventuelt kan gjøre?" og svarene du får her er jo ganske entydige i at dette er dårlig husdyrhold. Hvorfor stiller du et sånt spørsmål når du nekter å innse at det du gjør er galt? I stedet for å ta til deg kritikken og begynne å behandle katten din bra truer du med å avlive den! Den eneste grunnen til at jeg gidder å svare i denne tråden er jo at jeg håper du vil innse at dette er dyremishandling og slutte å sperre katten inne, men det er tydeligvis fånyttes fordi du er mer opptatt av hvor sårende det er for deg å bli anklaget for dyremishandling, enn å behandle kjæledyret ditt bra.

Jeg håper for Guds skyld du ikke har samvittigheten til å fortsette med dette. 

• Liker 8
Skrevet

Ser dessuten nå at katten din er 9 år gammel. Hvis dette har pågått hele dens liv er det så trist at jeg ikke har ord. 

• Liker 5
Skrevet

Samme her, har begynt å stenge katten inne på badet etter å ha latt han være med meg på soverommet helt siden jeg fikk han uten at det hjalp. Han klorer på dører og mjauer fordi han finner ut at klokken 03:00 på natten så skal han ut. I tillegg så er han frekk mot meg og venter til jeg har lagt meg før han vil ut. Dette skjer gang på gang, uansett om jeg legger meg klokken 22 eller 02, med en gang han ser jeg har lagt hodet på puta så skal han ut. Og ja jeg har prøvd å hive han ut rett før jeg skal legge meg, men da går det 2min så skal han inn igjen. Ok, det er greit, så legger jeg meg, men da skal han ut igjen? Wtf!? Det er bare slemt. 

Skrevet

19 minutter siden, Gia_ skrev:

Truth hurts. Hvorfor er du så sinna? 

Svarene mine er basert på hva du selv har skrevet. Virker som om at du ikke bryr deg om at katta er overvektig og at den har egne behov som ikke matcher dine. 

Får en dårlig magefølelse om hvordan du skriver om katten din, deriblant dette;

Selv har jeg fantasert om å skyte den sønder og sammen når den gjør det

Hvem er det egentlig som ikke har tenkt det før? Vær ærlig. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser dessuten nå at katten din er 9 år gammel. Hvis dette har pågått hele dens liv er det så trist at jeg ikke har ord. 

Greit, får se å kaste den på avlivingsbålet når jeg kommer hjem. Tror ikke den har så lyst siden den får så mye god mat og kjærlighet hver dag. Menmen, kvinneguiden beordret det. Den har ikke noe annet valg, den lille lømmelen! Rett i brennpeisen hos veterinæren med den! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit, får se å kaste den på avlivingsbålet når jeg kommer hjem. Tror ikke den har så lyst siden den får så mye god mat og kjærlighet hver dag. Menmen, kvinneguiden beordret det. Den har ikke noe annet valg, den lille lømmelen! Rett i brennpeisen hos veterinæren med den! 

Eh, dette greier jeg ikke ta alvorlig mer. Hvis du faktisk ikke kødder: du mishandler katten din. Jeg håper du innser det en dag og at den dårlige samvittigheten spiser deg opp innvendig til slutt. 

Men satser på at dette er oppspinn. En som faktisk hadde holdt katten sin innesperret på et toalett 7 timer i døgnet ville nok hatt selvinnsikt nok til å forstå at dette ikke er noe man deler med andre mennesker, til og med ikke anonymt.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig tragisk :murvegg:

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, Nøste~ skrev:

Samme her, har begynt å stenge katten inne på badet etter å ha latt han være med meg på soverommet helt siden jeg fikk han uten at det hjalp. Han klorer på dører og mjauer fordi han finner ut at klokken 03:00 på natten så skal han ut. I tillegg så er han frekk mot meg og venter til jeg har lagt meg før han vil ut. Dette skjer gang på gang, uansett om jeg legger meg klokken 22 eller 02, med en gang han ser jeg har lagt hodet på puta så skal han ut. Og ja jeg har prøvd å hive han ut rett før jeg skal legge meg, men da går det 2min så skal han inn igjen. Ok, det er greit, så legger jeg meg, men da skal han ut igjen? Wtf!? Det er bare slemt. 

Nettopp!! Endelig litt forståelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...