Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe

Blå politibil

Anbefalte innlegg

6 timer siden, jentefranorge skrev:

På kvinnegruppen er det koen spør om drømmeyrket kontra yrket de endte opp med. ALLE svarer yrker som butikkselgere, frisører, hjelpepleier, etc. Det er INGENTING galt med disse yrkene. Men poenget mitt er bare at det tydelig kommer frem at ingen av disse damene har høyere utdannelse. Og det forklarer kanskje hvorfor gruppen er som den er. Halvparten av dem var også uføre, 

Nå fremsto vel ikke du som den smarteste heller.... :-)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Hårstrikk79 said:

Med andre ord, så insinuerer du at folk med fagbrev er dumme? Og du vet at leger, advokater, ingeniører osv, også kan bli uføre?? Sykdommer og ulykker rammer ikke bare mennesker uten høyere utdannelse. 

Det gjør hen vel ikke? fagbrev regnes ikke som høyere utdanning. Greit å ikke ta det som blir skrevet her personlig og legge meninger i andres munn. Tror alle vet at sykdom ikke diskriminerer 😉

Anonymkode: d3d54...34f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør hen vel ikke? fagbrev regnes ikke som høyere utdanning. Greit å ikke ta det som blir skrevet her personlig og legge meninger i andres munn. Tror alle vet at sykdom ikke diskriminerer 😉

Jeg kan lese. Hun skrev at det ikke er rart at gruppa er som den er. Fordi damene der enten "bare" er hjelpepleiere eller jobber i butikk.  Hva er det å misforstå?

Jeg skal ikke ta det personlig? Jeg har høyskole selv. Men er drittlei av nedrakkingen av andre yrkesgrupper. At enkelte skal fremstille folk uten høyere utdanning som dumme og enkle mennesker. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2018 den 19.28, SoWhat? skrev:

Jeg har nå moderert meg med innlegg her. Men ærlig talt. Greit. Jeg skjønner at dere vil få ut frustrasjon over alt de legger ut i den gruppa. Men så synker dere på så jævli lavt nivå selv. Mange av dere er ikke et går bedre. Dere kan ikke kritisere dem for ALT liksom. Som at de vil ha oppmerksomhet på bursdag og at de har barn som samler på russekort

Når dere henger dere opp i sånt, så er dere like dumme selv. Bare sånn kort innpå. Dere ler av dem, og jeg ler av dere. Slutt å heng dere opp i bagateller. Dere må ikke "ta dem" for alt! Da gjør dere dere så små. 

Over og ut :)

Det er jo ikke dét som kritiseres. Du må jo innrømme at det er litt dumt å spørre om det finnes andre i en gruppe på 80 000 mennesker som har barn som samler på russekort? Jeg får inntrykket av at de ikke klarer å formulere seg på en annen måte.

Nesten alle som stiller spørsmål der inne begynner spørsmålene med "er det bare meg eller er det flere som [sett inn noe som er helt vanlig å ha/gjøre]?"

Jeg er ikke dum, jeg er fascinert. 

Endret av penny_
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Jeg kan lese. Hun skrev at det ikke er rart at gruppa er som den er. Fordi damene der enten "bare" er hjelpepleiere eller jobber i butikk.  Hva er det å misforstå?

Jeg skal ikke ta det personlig? Jeg har høyskole selv. Men er drittlei av nedrakkingen av andre yrkesgrupper. At enkelte skal fremstille folk uten høyere utdanning som dumme og enkle mennesker. 

Enig. 

La oss ta ut alle kokker, servitører og bartendere -whops, nå kan du ikke gå ut å spise.

La oss ta ut alle frisører - whops, hadde ikke du time hos frisør på fredag?

La oss ta ut alle butikkansatte- whops, du har ikke mat hjemme, nei huffda.

La oss ta ut alle hjelpepleiere... Hvem skal da hjelpe din syke mormor?sykepleiere er det få av og..

Mekaniker, tømrer,snekker, fotpleier,apotekniker, barne og ungdomarbeidere...

Om alle de her yrkesgruppene bestemte seg for høyere utdanning, så ville det blitt mangel på det som får resten av Norge til å gå rundt..

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chizue skrev:

Enig. 

La oss ta ut alle kokker, servitører og bartendere -whops, nå kan du ikke gå ut å spise.

La oss ta ut alle frisører - whops, hadde ikke du time hos frisør på fredag?

La oss ta ut alle butikkansatte- whops, du har ikke mat hjemme, nei huffda.

La oss ta ut alle hjelpepleiere... Hvem skal da hjelpe din syke mormor?sykepleiere er det få av og..

Mekaniker, tømrer,snekker, fotpleier,apotekniker, barne og ungdomarbeidere...

Om alle de her yrkesgruppene bestemte seg for høyere utdanning, så ville det blitt mangel på det som får resten av Norge til å gå rundt..

Og en annen yrkesgruppe som blir sett ned på; de som vasker. 

Hadde det ikke vært noen som vasker så hadde barnehager og skoler og helseinstitusjoner og hoteller og alt grodd ned av skitt og alle hadde blitt syke og man kunne ikke være der, verken barn eller voksne eller eldre. 

Det er så mange viktige yrker som blir sett ned på og kalles "bare ditt" og "bare datt". 

Anonymkode: b97aa...237

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og en annen yrkesgruppe som blir sett ned på; de som vasker. 

Hadde det ikke vært noen som vasker så hadde barnehager og skoler og helseinstitusjoner og hoteller og alt grodd ned av skitt og alle hadde blitt syke og man kunne ikke være der, verken barn eller voksne eller eldre. 

Det er så mange viktige yrker som blir sett ned på og kalles "bare ditt" og "bare datt". 

Når jeg gikk på VGS så kunne vi ikke gå på skolen, fordi det var ingen som vaska. 

Om noen husker streiken i 2011

Anonymkode: 18821...057

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi kutte ur avsporingen? 

Alle yrker er like viktige etc etc ferdig. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra kvinnesnakk. En som spør hvordan du har det nedentil. Dette er jo helt feil. Hollywood og brasiliansk er det samme. Alt hår fjernes. 

56D2A8C9-BCFF-450F-AA10-0D11D75402C5.jpeg

Anonymkode: d1110...e21

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fra kvinnesnakk. En som spør hvordan du har det nedentil. Dette er jo helt feil. Hollywood og brasiliansk er det samme. Alt hår fjernes. 

56D2A8C9-BCFF-450F-AA10-0D11D75402C5.jpeg

Anonymkode: d1110...e21

Mye fra kvinnesnakk her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk hønehjørnet:

64078AED-B789-4D2E-A879-911265E271A4.jpeg

9FB40CFB-E1D7-45CA-89DF-5B4C66F2D631.jpeg

Anonymkode: 29701...610

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klassisk hønehjørnet:

- God dag, mann!
- Økseskaft

De har jo selv sagt at de er høner, så da er det ikke så overraskende. :fnise:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klassisk hønehjørnet:

Haha, what! Det var jo ikke relevant i det hele tatt. Ikke skulle hun på kjærestetur, og ikke skulle hun til Riga eller Polen :fnise:  Flott bidrag! K9s

Endret av Tibbie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda en klassiker: 

Helt utrolig. 

Dette er personer som virkelig burde lært seg å følge litt med og se hva som skjer rundt omkring i verden. 

Er det noen som har svart på innlegget? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Enda en klassiker: 

6106772F-7A17-4077-9043-9CCBE13CC318.jpeg

Åh plis legg ut screenshots eller kopier kommentarene på den til oss som ikke er inne i det gode selskap! :yvonne:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange svar på dette innlegget, kan dele hønsene inn i tre kategorier: de som er helt enige, de som er helt uenige og de som vet om noen helt meningsløse/rare/gammeldagse lover, som gjerne bygger opp om fordommer mot andre land (sikkert pensum på livets HARDE skole). Noen synes Norge er topp, mens andre synes Norge er verdens verste land siden de fikk baksmell på skatten 🙄

35C4301F-FB03-417A-84D7-207377A0BC9D.jpeg

2C3F4A8B-55E4-44DB-ADF5-6596369B2FB5.jpeg

092911E2-31EE-4E75-80BF-2DD4F09D3753.jpeg

7670CED2-4572-432B-8B2B-179F002AA92A.jpeg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda en klassiker: 

6106772F-7A17-4077-9043-9CCBE13CC318.jpeg

Det verste er at det er finnes flere nordmenn som ikke har evne til å forstå hvor godt de faktisk har det. Bare nå i helgen fikk ikke Kina vise Eurovision på TV fordi de hadde sladdet ut tatoveringer og Pride-flagg i semifinalene fordi dette ikke er lov til å vise på TV i dette landet. Og det er jo bare toppen av kransekaken. 

Anonymkode: 71ff3...d3a

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange svar på dette innlegget, kan dele hønsene inn i tre kategorier: de som er helt enige, de som er helt uenige og de som vet om noen helt meningsløse/rare/gammeldagse lover, som gjerne bygger opp om fordommer mot andre land (sikkert pensum på livets HARDE skole). Noen synes Norge er topp, mens andre synes Norge er verdens verste land siden de fikk baksmell på skatten 🙄

Skulle likt å vite hvordan den diskusjonen utartet seg til å omhandle elger som parrer seg i Kanada.

Anonymkode: c9738...89d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...