Gå til innhold

Mannfolkene i bygde-Norge

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Skaff deg en ung elsker...

Har ikke du flyttet vekk fra bygda, da?

Skrevet

Har ikke du flyttet vekk fra bygda, da?

jo?

Skrevet

Vel, når jeg tenker meg om....de fleste bygdegutter er usiviliserte griser som ikke vet opp ned på et kompliment vs slibrige kommentarer. Dog er sannsynligheten for at det kun er på overflaten og at det er bygdekulturen som snakker langt mer tilstede. På bunnen er de sikkert ålreit.

De beste som er: Vi som kommer fra bygda, følte oss utilpasse der, flyttet til storbyen, følte oss utilpasse der, og fant oss en mindre by eller ei urban bygd. :wink:

Gjest Kvinnen i noens liv
Skrevet

En byjente kan sende tekstmeldinger til en bygdegutt om at man snakkes og sånt, så kan bygdegutten bli overivrig og tolke det dithen at de to skal gifte seg- fordi hun var hyggelig mot ham og tenkte at de kunne være venner.

Så bygdegutter, de kan misforstå veldig når en jente er hyggelig mot dem. De tror gjerne at det er noe mer og sånt. Også skal de ringe hele tiden.

Bygde-menn drikker øl og lytter til country og folk.

Urbane menn lytter til jazz og drikker vin, Whisky og GT.

Felles for begge typene er at de begge må drikke mye før de tør å nærme seg damene.

:roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bor i hovedstaden nå, og vanker en del på byen av og til, og møter menn fra bygdenorge også... det er ikke måte på, bare de kjenner en som kjenner meg, skal de låne meg huset sitt (pendlere), og der skal jeg liksom få bo... milevis fra folk...

Lurer på hvilke hensikter de har, sånn innerst inne?

Ekteskap?

Gratis hushjelp som passer hønsegården?

Er det så trasig på bygda at bygdemenn skal narre bydamer inn i indre Enebakk? Og hva skal jeg gjøre der, alene hele uka? (uten sex...)

Tror jeg blir i Oslo jeg, blant ulvene...

Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er det verste med bygde-gutter at de hater Oslo....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spurte en gutt her på bygda (ja jeg er fra Oslo...) om det var sant som jeg hadde hørt dette med busslaster med russiske og polske kvinner som ble bestilt som postordre-brudar til bygdene her i strøket.

Ja, det kunne han bekrefte var sant. Men det skjedde ikke ofte. dessuten er det visst en egen ungkarsfestival i nærheten her hvert år, og det er visst gjerne i den forbindelse at ekstra mange busslaster kjører gjennom bygde-traktene her!

Hver gang jeg tuller og spøker med bygdegutta for å være ironsik ("ja, særlig at "Jäg trodde änglarna fanns, bara, bara i himmelen" er stilig - not!) Tror dere ikke at bygde-mennene faktisk liker å svinge låve-kroppene sine til svensk-toppar og Country...

By og land er som to ulike verdener kulturelt sett hvertfall!

Skrevet

Betyr det at jeg, ung og vakker jente, må forbli single i flere år bare fordi jeg har blitt "tvunget" til å ta jobb i utkant-Norge der hvor de grisgrendte strøk råder?  

Ja, jeg er redd for at det er slik de nærmeste årene dine kommer til å bli.... :-(

Men det er fordi "markedet" er lite og veldig mange faktisk er gift eller samboende allerede, og ikke fordi de er håpløse. Jeg kom også til et lite sted som singel dame, men selv om jeg altså bor "på bygda" så er det faktisk ganske mange hyggelige karer her. Selv om de ikke akkurat får merkelappen "urbane" så er de greie, morsomme og absolutt oppegående. Og de vet godt hva både musikk, kino og restauranter er for noe. :wink:

Men som sagt, problemet er at de fleste er "opptatt".

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommentar til deg over:

Vel, du vet, i disse skilsmisse-tider....

Fra spøk til alvor:

akkurat som det går alltid et tog, finnes det alltids en dugandes ungkar.

Skrevet
Kommentar til deg over:

Vel, du vet, i disse skilsmisse-tider....

:hoho:

Etter å ha bodd her noen år, kom jeg faktisk over en kjekk, skilt en....

Men trådstarter hørtes ut til å være litt for ung til å satse på dem som er ute på "2. runde", så derfor antar jeg hun må vente noen år. :wink:

Gjest Trådstarteren
Skrevet

:hoho:

Etter å ha bodd her noen år, kom jeg faktisk over en kjekk, skilt en....

Men trådstarter hørtes ut til å være litt for ung til å satse på dem som er ute på "2. runde", så derfor antar jeg hun må vente noen år. :wink:

Er 32 for ungt til å slenge seg på andre runden?

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Neida, 32 høres bra ut :wink: .

Lykke til med evt. kjekke karer du måtte komme over ute "på bøgda".

(Tips: Treffer du på noen som er ute på runde 2, så er det lurt å forsikre seg om at eks'en deres virkelig er et tilbakelagt stadium. I mitt tilfelle var jeg veldig glad for at eks'en var "eks" lenge før jeg kom inn i bildet. Det gjør det mye enklere hvis man etterhvert må forholde seg til unger fra 1. runde.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mange runder er det snakk om egentlig?

Håper det holder med 2.

Det er jo ikke moro hvis man skal stå i kø og vente til 7. runde.

Skrevet

:ler: Denne var gøy.

Kjenner meg delvis igjen..... Kommer fra en litt mindre by, men bodde i ei bygd med 3000 innbyggere da jeg tok utdannelsen min og gjett om det var mye rart å se der, ja.........

Gjest Anonymous
Skrevet

Men hvorfor møtte du ingen kjekkaser blant de 3000 innbyggerne da? Var du kresen eller var bygdemennene klønete og lite lekre?

Var de gode i senga, disse bygde-fyrene?

Skrevet
Men hvorfor møtte du ingen kjekkaser blant de 3000 innbyggerne da? Var du kresen eller var bygdemennene klønete og lite lekre?  

Var de gode i senga, disse bygde-fyrene?

Var det meg du siktet til?

Vel, det var mange kjekke menn der, men ja, jeg var nok kresen.........

Og om de var gode i senga, det vet jeg ingenting om.....

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har studert for meg selv fem år nå på bygda, og jeg kommer IKKE til å søke jobber her når jeg er ferdig...Da kan jeg like godt si farvel til noe nytt familieliv, eller i det hele tatt å finne meg en ny mann...Dessverre kommer andre til å lide for dette, men dette orker jeg ikke mere!

Gjest Anonymous
Skrevet

Å bo på bygda har vært de jævligste årene i mitt liv, og jeg kommer aldri til å se meg tilbake!

Gjest Nysgjerrigpersa
Skrevet

Hvorfor det gjest? Kan du utdype mer hvorfor du synes det?

Det er sikkert hardt å være single, men det er vel ennå verre å være single på bygda!!?

Hvorfor er menn kjekkere i de større byene enn¨på bygda? Skjedde det en gen-mutasjonsfeil på bygda som de i byenen ikke lider under?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...