Gå til innhold

Mannfolkene i bygde-Norge

Fremhevede innlegg

Gjest Traktorkongen
Skrevet

En taktikk er å gå på hjemmefester. Du kjenner f.eks. et par eller noen som inviterer til fest. Denne/disse har da venner/venninner som man aldri har truffet før, og som viser seg å være høyst interessante. Så diskuterer man Valmet og Schopenhauer, og velter noen vingla..*host* karskkopper utover kvelden. Folk bestemmer seg for å dra ut på det lokale utestedet. Man blir med og gjør ubehøvlede og alkoholstenkte tilnærminger utover i de små timer, eller man lar de andre dra ut, og blir igjen med den utkårede.. Alt ettersom. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodde i en bygd en tid. Der var "alle" med i caravanklubb eller noe sånt og jeg skjønte ikke hvorfor være med i en slik klubb...

Svaret er at alle tar med seg campingvogna si når de skal på bygdefest... så du kan kanskje skaffe deg en campingvogn?

(det passa overhodet ikke meg, men bare et forslag...)

Vet ikke alderen din. Der jeg bodde gikk ikke "voksne" folk ut, på puben f.eks. bare ungdommen... men en ung elsker kan man jo finne på slike puber, hvis man er ute etter en elsker...

Skrevet

Sånn er det der jeg kommer fra også. Det er liksom en øvre aldersgrense på puben på 35 år.. Etter det er båten liksom gått..

Sånn har jeg blitt sjekket opp noen ganger som jeg tror er ganske standard for bygdenorge...:

Sitter på puben med et par venninner, tar noen øl, ser at en type følger deg med øynene.. Da gjelder det å reagere raskt (dersom han er noe for deg) slak at han ikke må bæres hjem, pga for mange øl...

Eller så går du på do, så står han plutselig foran deg og dere begynner å snakke..

Gjest Trådstarteren
Skrevet

Klart du kan vel, rykte får du vel kun om du ligger med alle ungakrene i bygda? Nei, finn en eller to som du kunne tenke deg å ha sex med. Fortell dem at du ikke er ute etter noe forhold, men kun litt uforpliktende kos en gang i blandt. Tipper der er minst like interessert i få seg et nummer i ny og ne som deg og dermed interessert i å ikke spre rykter om dette. Da mister de jo muligheten selv.

Er det forresten ikke litt umoralsk å velge seg to? Skulle det ikke holde med en da?

Det høres ut som om man bare kan gå og plukke seg ut et par, forklare dem og slepe dem med hjem, liksom.

Er det virkelig tilfellet mon tro? :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det forresten ikke litt umoralsk å velge seg to? Skulle det ikke holde med en da?

Det høres ut som om man bare kan gå og plukke seg ut et par, forklare dem og slepe dem med hjem, liksom.

Det er umoralsk å ha flere enn en partner, elskere kan man ha så mange eller få man bare vil. Om det holder med en er jo avhengig av hvor kåt er, han er, og ikke minst hvor hyppig dere kan treffes. Med to, har man alltids en i reserve når nøden er stor og den ene ikke er tilgjengelig. Dessuten, er det vel greit med litt variasjon så lenge det ikke er drømmeprinsen det gjelder? :sjarmor: Tro du meg, tar du en tur på den lokale-grende-puben du, velg ut en kandidat, se han dypt inn i øynene også: "denne byjenta trenger å ha sex litt, vil du være min faste elsker og ha deilig uforpliktende sex?". Tror du en unkar i fra bygda vil si nei til et slikt tilbud? Neppe...

Skrevet

Vel, faren min sa alltid at jeg aldri måtte ha flere enn to elskere på samme tid, jeg antar han ikke mente trekant... og han er fra bygdenorge...

Dvs at to elskere i utkantstrøk er normalt det.. antar jeg, dvs to elskere = ikke dårlig rykte...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er umoralsk å ha flere enn en partner, elskere kan man ha så mange eller få man bare vil. Om det holder med en er jo avhengig av hvor kåt er, han er, og ikke minst hvor hyppig dere kan treffes. Med to, har man alltids en i reserve når nøden er stor og den ene ikke er tilgjengelig. Dessuten, er det vel greit med litt variasjon så lenge det ikke er drømmeprinsen det gjelder? :sjarmor: Tro du meg, tar du en tur på den lokale-grende-puben du, velg ut en kandidat, se han dypt inn i øynene også: "denne byjenta trenger å ha sex litt, vil du være min faste elsker og ha deilig uforpliktende sex?". Tror du en unkar i fra bygda vil si nei til et slikt tilbud? Neppe...

Ville en mann fra byen sagt nei til et slikt tilbud?

Skrevet

Be taxisjåføren inn på kaffe etter mislykket pubtur om du føler du liker sjåføren og han ikke er gift... mange i bygdenorge som har flere jobber, og nødt til å jobbe som "altmuligmenn"...

Hvorfor ikke sette inn annonse i avisa? Eller på internet?

Gjest Trådstarteren
Skrevet
Be taxisjåføren inn på kaffe etter mislykket pubtur om du føler du liker sjåføren og han ikke er gift... mange i bygdenorge som har flere jobber, og nødt til å jobbe som "altmuligmenn"...

Hvorfor ikke sette inn annonse i avisa? Eller på internet?

Jeg tror nok dette er å gå litt vel over styr, Olga.

Jeg holder meg altså heller unna, fremfor å ty til slike merkelige triks du nevner her.

Man går da ikke til avisene for slikt? Ei heller ber man inn taxi-sjåfører. I min bok er dette like ille som camping-vogner. Ærlig talt!

Men takk likevel: tråden har jo blitt morsom, det skal den ha!

Gjest Anonymous
Skrevet
Ville en mann fra byen sagt nei til et slikt tilbud?
Nja, muligens ikke. Men sjansen er stor for at det i byen finnes langt flere single jenter tilgjengelig i umiddelbar nærhet, så det ville avhenge av hvor attrativ jenta som kom med tilbudet var. Og hvor attraktiv mannen selv er da selvfølgelig. Er han en av de som aldri får napp hos en jente, ville han ha svart ja i Oslo også.
Skrevet

Det interessante er jo at det aldri er aktuelt at en mann tar seg to elskerinner. Ville to jenter gått med på det? Jeg er ganske kåt av meg, men jeg tror jammen jeg hadde avstått hvis jeg visste at jenta hadde en annen elsker også. Er jeg femi eller gammeldags da...? :wink:

Råd: dra til bygd der det finnes studenter i tjueåra. Da bli're noe annet ja. Da får du kombien ruralt/urbant som funker som faen (om du henger med studentene).

Gjest Anonymous
Skrevet
Det interessante er jo at det aldri er aktuelt at en mann tar seg to elskerinner. Ville to jenter gått med på det? Jeg er ganske kåt av meg, men jeg tror jammen jeg hadde avstått hvis jeg visste at jenta hadde en annen elsker også. Er jeg femi eller gammeldags da...? :wink:

Råd: dra til bygd der det finnes studenter i tjueåra. Da bli're noe annet ja. Da får du kombien ruralt/urbant som funker som faen (om du henger med studentene).

Men unngå studiesteder med 80% jenter. Sjekk dette nøye!! Selv om jeg fant meg mannekjæreste et sånt sted (altså hører jeg sikkert til toppsjiktet av attraktive kvinner. juhhhuuu!)

Gjest Anonymous
Skrevet
Men unngå studiesteder med 80% jenter. Sjekk dette nøye!! Selv om jeg fant meg mannekjæreste et sånt sted (altså hører jeg sikkert til toppsjiktet av attraktive kvinner. juhhhuuu!)

hmmmmm... hvor er disse stedene? ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

hmmmmm... hvor er disse stedene? ;)

Volda... og andre steder med overvekt av "jenteutdanninger" (førskolelærer, barnevernspedagog osv)

Fint hvis man er mann, da, men det var sikkert derfor du lurte?

Skrevet

Jeg tror nok dette er å gå litt vel over styr, Olga.

Jeg holder meg altså heller unna, fremfor å ty til slike merkelige triks du nevner her.

Man går da ikke til avisene for slikt? Ei heller ber man inn taxi-sjåfører. I min bok er dette like ille som camping-vogner. Ærlig talt!

Men takk likevel: tråden har jo blitt morsom, det skal den ha!

Ja, tråden din den er blitt morsom, og noen dumme forslag må man nesten regne med når man spør...

Skrevet

Jeg vet ikke. På din alder (aner ikke hvor gammel du er men gjetter), var det ikke så mye sjalusi i venneflokken blant jentene i allefall, og vi likte alle de samme guttene selvfølgelig...

Men å ha to elskere på en gang, hvis de vet om hverandre, hvorfor ikke...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, i bygdene har som regel ikke de fastboende mannfolka noe særlig utdanning. Så det kan jo bli litt kulturkrasj....men man kan jo trives i hop for det :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Min opplevelse av menn på bygda er at de er frekke og kommer med de styggeste kommentarer, jeg har aldri opplevd maken til oppførsel fra voksne menn. :o

Menn i byen er høflige og kommer bare med positive komplimenter til meg.

(Og jeg kommer også fra en by og bor i en liten bygd)

Så jeg tror ikke du bør forvente deg noe særlig....menn på bygda kan takke seg selv.

Gjest Anonymous
Skrevet
Min opplevelse av menn på bygda er at de er frekke og kommer med de styggeste kommentarer, jeg har aldri opplevd maken til oppførsel fra voksne menn. :o

Menn i byen er høflige og kommer bare med positive komplimenter til meg.

(Og jeg kommer også fra en by og bor i en liten bygd)

Så jeg tror ikke du bør forvente deg noe særlig....menn på bygda kan takke seg selv.

Hehe....hittil har jeg faktisk opplevd at menn på bygda forsøker å være gentlemen. Men de er jo ikke det...de tror det selv.

Det virker som om alle menn på bygda har Mesterbrevet i et eller annet smedfag og sånt, og at ingen av dem har andre ambisjoner enn å bli og ikke reise?

Hm...tja. Noen venner bør man jo ha på bygda uansett da :) Selv om de har traktor :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...