Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Anonyym97 skrev (53 minutter siden):

Rett hjem til Pierre som hjelper med å bære saker for henne eller er det Jack som er med til Norge? Vanskelig å se på videoen på insta

Jack ble med henne tilbake til Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Honey Dew said:

https://www.trendythings.no/collections/our-faves/products/star-sign-neclacke

Hook ring fastener? Sist jeg sjekket blir låsen kalt lobster clasp, toggle clasp, eller spring ring clasp. 

Eller har jeg misforstått?

Britisk engelsk og amerikansk engelsk. Hookring er ganske vanlig i England, men det er noen år siden sist jeg så det bli brukt. De fleste som selger smykker har bytta til amerikansk forsi det er mer forstått i resten av verden 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (På 19.10.2021 den 19.28):

Å skylde på språket vil være en fornærmelse mot andre som snakker gebrokkent. Jeg møter daglig på folk som snakker litt dårlig norsk, men de oppfører seg normalt likevel. Isabels mor virker ikke å være helt i vater, men det er godt mulig det bare er adferdsproblemer som har dukket opp etter en hard oppvekst, det vet jeg ikke.

Dette tror jeg du kan ha rett i. Jeg har sett lignende (rar) oppførsel fra en kvinne som ble tvangsgiftet som 12-13-åring, og mishandlet gjennom et langt ekteskap. Hun jeg kjenner ble aldri helt voksen i oppførselen, og hadde sosiale antenner som et barn/ung voksen. 
 

Synes det er flott at Isabel tok med familien på svømmekurs og at svømmeferdigheter var tema i dagens episode av serien hennes. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (1 time siden):

Britisk engelsk og amerikansk engelsk. Hookring er ganske vanlig i England, men det er noen år siden sist jeg så det bli brukt. De fleste som selger smykker har bytta til amerikansk forsi det er mer forstått i resten av verden 

Da har jeg lært noe nytt i dag også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medlem nr3 skrev (6 timer siden):

Dumme meg kjøpte det smykket rundt halsen 🙈Ikke kjøp det!

Hvorfor vil du ikke anbefale det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlem nr3 skrev (7 timer siden):

Jeg ble irrgrønn på halsen !

Så dårlig kvalitet altså. Jaja, slik er det når varene kommer fra AliExpress/Wish/Ebay.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Vi har i det siste hatt fokus på smykker, der vi har avdekket for mye helse- og miljøskadelige stoffer som kadmium og nikkel. I tillegg har vi fått melding om mistanke om mulige brudd på miljøregelverket for TrendyThings, skriver Veulemans.

://www.vg.no/rampelys/i/jakXxA/miljoedirektoratet-varsler-tilsyn-hos-isabel-raad-as

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (41 minutter siden):

– Vi har i det siste hatt fokus på smykker, der vi har avdekket for mye helse- og miljøskadelige stoffer som kadmium og nikkel. I tillegg har vi fått melding om mistanke om mulige brudd på miljøregelverket for TrendyThings, skriver Veulemans.

://www.vg.no/rampelys/i/jakXxA/miljoedirektoratet-varsler-tilsyn-hos-isabel-raad-as

Det er så bra at i alle fall noen tilsynsmyndigheter prioriterer kontroll av influencervirksomhetene. 

Blir interessant å se utkommet og evt konsekvenser. 

Endret av CecilieX
Språk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 timer siden):

– Vi har i det siste hatt fokus på smykker, der vi har avdekket for mye helse- og miljøskadelige stoffer som kadmium og nikkel. I tillegg har vi fått melding om mistanke om mulige brudd på miljøregelverket for TrendyThings, skriver Veulemans.

://www.vg.no/rampelys/i/jakXxA/miljoedirektoratet-varsler-tilsyn-hos-isabel-raad-as

Hun skriver de lærer på veien og er veldig mottagelig for veiledning og rettledelse. 
Synd hun ikke viser de taktene der på Instagram i stedet for å blokkere folk som stiller spørsmål om smykkene inneholder nikkel. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser et hav av populære «småbedrifter» der enkeltpersoner med venner selger smykker og annet dilldall. Veldig godt mottatt og populært på sosiale medier, men er så tydelig at dette også er varer rett fra andre nettbutikker. 
hvorfor forstår ikke folk at dette er vanlig, også fra f.eks Glitter som gjør det samme? Hvorfor får Trendy Things så mye hat når de gjør akkurat samme som sånn.. nesten alle andre smykkebutikker?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (7 timer siden):

– Vi har i det siste hatt fokus på smykker, der vi har avdekket for mye helse- og miljøskadelige stoffer som kadmium og nikkel. I tillegg har vi fått melding om mistanke om mulige brudd på miljøregelverket for TrendyThings, skriver Veulemans.

://www.vg.no/rampelys/i/jakXxA/miljoedirektoratet-varsler-tilsyn-hos-isabel-raad-as

Se der ja... Endelig. Folk her inne ble jo oppgitt da jeg pluss noen andre mente hun måtte oppgi om det var nikkel i eller ikke. Er en fordel og sette seg inn i reglene før de importerer og selger

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

delias skrev (5 minutter siden):

Jeg ser et hav av populære «småbedrifter» der enkeltpersoner med venner selger smykker og annet dilldall. Veldig godt mottatt og populært på sosiale medier, men er så tydelig at dette også er varer rett fra andre nettbutikker. 
hvorfor forstår ikke folk at dette er vanlig, også fra f.eks Glitter som gjør det samme? Hvorfor får Trendy Things så mye hat når de gjør akkurat samme som sånn.. nesten alle andre smykkebutikker?

Glitter har ikke smykker med nikkel i.. Å du må ikke skrive at nesten ale andre smykkebutikker fører smykker med nikkel i.. Det er ikke lov og selge dette Norge så butikker som HM. glitter, juvelen, mestergull osv osv selger ikke nikkelholdige varer

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aidensfield skrev (Akkurat nå):

Glitter har ikke smykker med nikkel i.. Å du må ikke skrive at nesten ale andre smykkebutikker fører smykker med nikkel i.. Det er ikke lov og selge dette Norge så butikker som HM. glitter, juvelen, mestergull osv osv selger ikke nikkelholdige varer

Jeg tenker ikke på innholdet i smykkene, men konseptet generelt. Folk som klager fordi Isabel og Pierre ikke har designet varene selv, men det har heller ikke fleste populære (norske) smykkebutikkene du ellers finner rundt på sosiale medier heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

delias skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker ikke på innholdet i smykkene, men konseptet generelt. Folk som klager fordi Isabel og Pierre ikke har designet varene selv, men det har heller ikke fleste populære (norske) smykkebutikkene du ellers finner rundt på sosiale medier heller.

Om du mener kun designet så skjønner jeg. Trodde du mente innholdet i metallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
delias skrev (7 timer siden):

Jeg ser et hav av populære «småbedrifter» der enkeltpersoner med venner selger smykker og annet dilldall. Veldig godt mottatt og populært på sosiale medier, men er så tydelig at dette også er varer rett fra andre nettbutikker. 
hvorfor forstår ikke folk at dette er vanlig, også fra f.eks Glitter som gjør det samme? Hvorfor får Trendy Things så mye hat når de gjør akkurat samme som sånn.. nesten alle andre smykkebutikker?

 

delias skrev (7 timer siden):

Jeg tenker ikke på innholdet i smykkene, men konseptet generelt. Folk som klager fordi Isabel og Pierre ikke har designet varene selv, men det har heller ikke fleste populære (norske) smykkebutikkene du ellers finner rundt på sosiale medier heller.

Jeg tror det handler om mange ting. IR kom inn i offentligheten etter deltagelse i PH. Et program som fokuserer på konflikter og der deltagerne vinkles. Det er lagt opp til at det utvikles antipatier og sympatier. Hun fikk en fanbase som hun kunne bruke når hun bygget opp bloggen, men hun fikk også folk som ikke likte henne. Måten som hun og Pierre ble sammen på forsterket dette. På et eller annet vis så er dagens unge mennesker   opptatt av slike konflikter. Det snakkes om «team x» og «team y» og konflikten dyrkes. Man blir følelsesmessig engasjert. 

Det bringer meg til punkt 2. Når IR (og andre bloggere/influemcere) driver med sitt er dyrkingen av den personlige relasjonen svært viktig. IR snakker til sine følgere på en slik måte at de opplever seg som nære. Hun omtaler dem som «elsklingene» sine blant annet. Du inviteres inn i hennes private sfære omtrent som en venninne. Mange jenter kan også identifisere seg med henne, feks ved å komme fra vanskelige kår. Denne relasjonen kapitalisere hun på, og det er da vi begynner å snakke om etikk. Alle tips og råd som hun kommer med er som oftest noe som medfører at hun tjener penger. Ærligheten rundt det er det derimot så som så med. Når hun viser frem en «haul» fra Nelly, så er narrativet at hun har kjøpt tøyet, det er en sannhet med visse modifikasjoner. 

Så, det er altså to typer mennesker som følger henne. Begge varianter vil naturlig nok bli forbanna hvis de blir lurt. Fansen kanskje aller mest, når det hun presenterer som fantastisk bare er juggel. Da er det lett å føle seg lurt med de følelsene det utløser. 

Jeg forsøker å forklare at konseptet influencer handler mye om følelser tilknyttet person og som gjør at Glitter og HM ikke blir samme «raseri» til del. Det er en fordel som influencere kan utnytte når de bygger karriere, men ulempen er åpenbar. Det må de nesten leve med. 

Tilføyelse: Den tredje typen mennesker er de som bare er kritisk til influencerbransjen, slike som meg. Som er provosert over hvordan bransjen i mange år har fått ture frem. Som ikke liker ansvarsfraskrivelsen der de ikke tar ansvar for den negative påvirkningen de har på følgerne sine. Et minstekrav er at de i alle fall forholder seg til lovverket. 

 

Endret av CecilieX
La til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...